Serkan UYGUR

Makalelerim

Arabanızın Markasının Anlamını Biliyormusunuz

serkan uygur Arabanızın Markasının Anlamını Biliyormusunuz

Merhaba Dostlarım,

Mazda;

Kanatlarını açmış beyaz bir kartal ile özdeşleştirilen Zerdüştlerin bilgelik tanrısı Ahura Mazda’dan alır.

Kia;

“Asya’dan doğan” anlamına geliyor.

Lancia;

Kurucusu Vincenzo Lancia’dan almıştır.

Volvo;

“dönüyor” anlamına gelir.

Lexus;

Latince’de kanun anlamına gelir.

Cadillac;

1902’de kurulan ABD’li marka, ismini Detroit şehrini kuran 16. yüzyılda yaşamış Fransız kaşif Antoine de la Mothe Cadillac’tan almıştır.

Suzuki;

İsmini Kurucusu Michio Suzuki’den almıştır.

Peugeot;

İlk kahve değirmeni ve bisiklet markası olarak kurulan şirket, adını kurucusu Emille Peugeot’tan aldı.

Dacia;

Romanya’nın antik zamanlardaki ismidir.

Buick;

Kurucusu David Dunbar Buick’ten alır.

Dodge;

Adını Horace ve John Dodge kardeşlerden alır.

Citroën;

Fransız sanayici André-Gustave Citroën’den alır.

Bentley;

Walter Owen Bentley’den almıştır.

Subaru;

Taurus takım yıldızının Japonca’daki isminden alır.

Audi;

“Duydum, işittim” anlamına gelir.

Ford;

İlk seri üretim otomobil olan Ford, adını Henry Ford’dan alır.

Jeep;

Askeri amaçla üretilen dünyadaki ilk arazi aracı Jeep’in adı, çizgi karakter Temel Reis’teki ‘Eugene the Jeep’ adlı bir hayvandan geldiği iddia edilir.

Aston Martin;

Kurucularından biri olan Lionel Martin’in ürettiği yarış otomobillerini Aston tepesinde denemesiyle alır.

Infiniti;

Uçsuz bucaksız anlamına gelen Infinity kelimesinden gelir.

Pontiac;

1700’lü yıllarda yaşayan Kızılderili Şefi Pontiac Obwandiyag’dan almıştır.

Jaguar;

Güney Amerika’da yaşayan yırtıcı bir panter türü olan Jaguar’dan alır. İlk kurulduğunda adı SS Jaguar’da olan firma 2. Dünya Savaşı sonrası ismindeki SS’i kaldırmıştır.

Renault;

Kurucuları Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault kardeşlerden almıştır.

BMW;

BMW’nin açılımı Bayerische Motor Werke (Bavyera Motor Fabrikası)’dır

Porsche;

Volkswagen’in ‘Kaplumbağa’ modelini tasarlayan mühendis Ferdinand Porsche’nin oğlu Ferry Porsche tarafından kurulmuştur.

Volkswagen;

“Halk arabası” anlamına gelir

Honda:

Şirket ismini kurucusu Soichiro Honda’dan alır.

Ferrari;

Kurucususu ve ünlü yarışçı Enzo Ferrari’den alır.

Mini;

Küçük modelleriyle ünlenen İngiliz markası

Alfa Romeo;

1910’da A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombardiya Otomobil Fabrikası Şirketi)) adıyla kurulan şirket, Nicola Romero’un ortak olmasıyla Alfa Romeo adını aldı.

SsangYong;

‘ikiz ejder’ anlamına gelir.

SAAB;

Svenska Aeroplan AktieBolage (İsveç Uçak Anonim Şirketi)’dir ve ilk olarak savunma sanayi şirketi olarak kurulmuştur.

Maserati;

Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto Maserati kardeşler tarafından 1914’te Bologna’da kuruldu.

Tesla;

ABD’li elektrikli spor otomobil üreticisi adı için ünlü mucit Nicola Tesla’dan esinlenilmiştir.

Lamborghini;

Kurucusu Ferruccio Lamborghini’den almıştır.

Rolls-Royce;

El yapımı otomobilleri ile ünlenen, kurucuları Steven Rolls ve Henry Royce’den almıştır.

Chrysler;

Kurucusu Walter Chrysler’dan alır.

Land Rover;

İflas eden İngiliz Rover şirketi’nin Tata’ya sattığı arazi aracı markası. Rover “Gezici” anlamına gelir. Suv markası da Range Rover’dir

Acura;

İsmini Accurate (doğru) kelimesidir.

Proton;

Perusahaan Otomobil Nasional Berhad’ın kısaltılmışıdır.

Bugatti;

Ettore Bugatti’ten almıştır.

Hummer;

2008’de kapanan cip türü markası Hummer’in adı ‘Yüksek Hareket Kabiliyetli Çok Amaçlı Vasıta’ anlamına gelen Humvee’den türetilmiştir.

FIAT;

Fabbrica Italiana Automobili Torino (Torino İtalyan Otomobil Fabrikası)’dır.

Mitsubishi;

Şirketin de amblemi olan eski Japon savaşçıları samurayların ambleminden alır. Amblem, Mitsu(üç) ve bishi(elmas) kelimelerinin birleşmesiyle adlandırılır.

Škoda;

Kurucusu Emil von Škoda’dan alır. Dönemin en büyük silah üreticilerinden olan Škoda aynı zamanda Çekçe’de ‘hasarlı’ anlamına geliyor.

Chevrolet;

Adını Louis Chevrolet’ten almaktadır.

Hyundai;

“Çağdaş, modern” anlamına gelir.

Mercedes-Benz;

Avusturyalı tüccar Emil Jelinec, 1897 yılında yarış kazandığı araca kızının adı olan Mercedes’i koydu ve bunun şerefine şirketin kurucuları Gottlieb Daimler ve Karl Benz ürettikleri araçlara Mercedes adını vermeye devam ettiler.

Smart;

“akıllı” anlamına gelir.

SEAT;

Sociedad Española de Automóviles de Turismo (İspanyol tur otomobili şirketi)

TATA;

Kurucusu Ratan Naval Tata’dan alır.

Nissan;

1934 yılında Jidosha-Seizo co. ve Nihon Sangyo Co.ltd. şirketlerinin birleşmesiyle 2 şirketin Japonca’daki kısaltması ile Ni-san kelimesi oluşur. Aynı yıl şirket Nissan Jidōsha Kabushiki Gaisha (Nissan Motor Şirketi) adını alır.

Opel;

Kurucusu Adam Opel’den almıştır.

Toyota;

Kurucusu Kiichiro Toyoda’dan alır. Daha sonra marka geliştiricileri, Toyoda’yı Toyota haline çevirmişlerdir.

Lotus;

Adını Lotus çiçeğinden alır

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Merhaba Dostlarım,

Global ekonominin yeni ekonomik ekseni, Yapay Zeka. Bir çok yazar tarafından yazıldı çizildi. Anlatılmaya çalışıldı. Karmaşıklığı bir nebze basitleştirelim.

Bilim adamları tarafından, makinalara bilgi yüklenerek inovatif teknolojiye çevrilmesi ve teknolojik dönüşüme sunulmasıdır.

Yapılan deneyler ve çalışmalar fikir üretmek üzerine yoğunlaşmış durumdadır.

İlerleyen zaman diliminde insanların iş gücünü daha da hafifletip basitleştirme temeline dayanacaktır.

Dijitalleşme ve İnsan İşgücü doğru orantılı yükseliş gösterecektir.

·    Dijitalleşme artacak,

·    İnsan iş gücü ve nitelikli işgücü yükselme gösterecektir.

Pazarlamada, yapay zeka teknolojisi son yıllarda önemini arttırmıştır.Yapay zeka, Hologram ve Arttırılmış Sanal Gerçeklik teknolojisi ile pazarlama sistemi yükselecek, satış rakamları ciro bazında önemli bir artış gösterecektir.

Toplumlar ve bireyler, kendisine hizmet sunulmasını ve ihtiyaçlarının tatmin edilmesini severler. Bu yaşam bizlerin doğal döngüsüdür.

Pazarlama ve Satış hayatının olmaz ise olmazı (MOD) dur.

Müşteri deneyimi; firmaları ve Pazar ekonomisini var eden başlıca sebeplerdir.

·    Showroom a gitmeden, ürünleri görmeden, nasıl satın alma kararı vereceksiniz?

·    Dijital ortamda ürününüzü nasıl deneyeceksiniz?

Bu soruların cevabı zor gözükse de, basit cevapları bulunmaktadır.

Yapay zeka kavramı bilgisayar bilimine ilk defa John McCarthy tarafından 1955 yılında Dortmouth Kolejinde kazandırılmıştır.

·    1943, İkinci Dünya Savaşı

Walter ilk robotları yaptı.

·    1950,  Bilim Kurgunun Gündemi Yönlendirmesi

·    1956,  Yukarıdan Aşağıya Bir Yaklaşım

·    1968 – 2001, Bir Uzay Destanı

·    1969,  Çatlamak İçin Zor Problemler

·    1973,  Yapay Zekanın Kışı

·    1981,  Büyük İş İçin Çözüm

·    1990,  Aşağıdan Yukarıya İlhamı İçin Doğaya Dönüş

·    1997,  İnsanlar Makinalara Karşı: 20. Yüzyılın Savaşı

·    2002,  İlk Ev Robotu

·    2005,  Savaş Makinaları

·    2008,  Büyük Problemleri Kırmaya Başlamak

·    2010,  Dans Ayakkabıları

·    2011,  İnsanlar Makinalara Karşı, 21. Yüzyılın Savaşı

·    2014,  Şimdi Makinalar Akıllı Mı?

Son yıllardaki çalışmalar göze çarpmaktadır;

·    Google’ın sürücüsüz otomobillere yaptığı milyar dolarlık yatırım,

·    Skype’ın eş zamanlı sesli çeviri başlatması,

akıllı makinalar artık tüm hayatımızı değiştiriyor.

Kullanım Alanları;

·    Sanal Asistanlar,

·    Oyunlar,

·    Akıllı Arabalar,

·    Satın Alma Tahmincileri,

·    Dolandırıcılığı Önleme,

·    Sohbet ve Destek Botları,

·    Güvenlik Sistemleri,

·    Müzik ve Seyir Öneri Robotları,

·    Akıllı Ev Sistemleri.

2017 – ~

Hedef Kitle saptamada daha geniş perspektiften bakılacak.

Bir çok firma hedef kitle çalışması yapmadan ürünlerini piyasaya sunuyor.

Bu durum; zaman kaybı, ekonomik kayıp, atıl kapasite kullanımı ve boş bir bekleyişten başka hiç bir işe yaramıyor.

Yapay Zeka kullanımı sayesinde, hedef kitleye nokta atışı iletişim sağlanacak.

Müşteri deneyimi ve Müşteri odaklı; reklamlar.

·    Yapay Zeka nın temelini Müşteri Deneyimi oluşturacaktır.

·    Hologram ve Arttırılmış Sanal Gerçeklik destekleyecektir.

Hayatımızda kullandığımız bütün teknolojik robotlar ve makinalar evrim geçirecek, satın alma alışkanlıklarımız bu evrim döngüsünde şekillenecektir.

Teknolojik oyuncaklar çevremizi saracak ve yaşama inovasyon yaklaşımlı çözümler üretilecektir.

İlerleyen yıllarda çevre kirliliği olmayacak, temiz çevre ve temiz hava yani ekolojik çevre oluşacak.

Önemli olan, sorunlara çözüm odaklı yaklaşmak, bir tık ileriside; İnovasyon yapabilmek.

Süreç;

·    Ar-Ge ye gereken önemin verilmesi ve desteklenmesi,

·    Yapay Zeka çalışmalarına, üretici beyinlerin yönlendirilmesi,

·    İnovasyon çalışmaları, her an yapılabilmesi,

·    Analiz ve Yorumlar yapılarak çeşitlilik arttırılmalı.

Bilgi, teknoloji ile şekillenir. Teknoloji insan hayatını kolaylaştırır.

Yapay Zeka, insanların iş akışını daha da basitleştirecek, kontrollü büyümeler yaşanacaktır.

Her bireyin yaşam kalitesi yükselecek, ihtiyaçlarımıza ulaşmak çok daha basit olacaktır.

Gelecek yeni teknolojiler için araştırmaya şimdiden başlayalım.

Her yeni teknoloji bizleri her zaman en iyiyi bulmaya yönlendirecektir.

Gelecek yıllarda, Yapay Zeka çok farklı bir boyut alacak ve bizler bu teknolojiden daha fazla yararlanacağız.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

serkanuygur77@gmail.com

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Markaların Savaşı

serkan uygur Markaların Savaşı.jpg

Merhaba Dostlarım,

Dünyada bir çok firma bulunmaktadır. Bazı firmalar, Marka olmuş, bazıları marka olma yolunda girişimlerde bulunmaktadır.

Marka; vaat eder,

Dünya geneline baktığımızda; x, y, z,… gibi binlerce ve milyonlarca marka bulunmaktadır.

Bazı firmalar, piyasada belli bir konuya hakimdir ve hakim oldukları konuda; gelişmiş, büyümüş ve büyümektedir.

İlerleyen süreçlerde, bu firmalar marka olmuş ve ticari kimliklerini bu Marka ile sürdürmektedirler.

Ülkemizde marka, eğitimleri verilmeye başlandı.

Kurslar açılıyor, seminerler veriliyor, sertifika programları açılıyor…

Görünen o ki ticarileşti.

Marka çok mu önemli,

·    Evet çok önemli,

Markayı iyi bilmek ve hakim olabilmek için, yoğun çalışma yapılması ve araştırma yapılması gereken bir konudur.

·    Akademik çalışma yapılması şartdır.

Size basitçe, anlatmaya çalışayım,

Marka;

Kuruluşundan bu güne, en az 15 ile daha fazla süreye dayanan,

geçmişten bugüne bir çok tsunamiler atlatmış ve bu engebeli yollardan bilinçli adımlarla çıkmış

ve daha fazla büyüyerek bu günlere gelmiş,

yönetim kurulunun almış olduğu sürdürülebilir kalkınma stratejilerle 10 yıllık planlar yaparak kendini daha fazla geliştirmeye çalışan veya çabalayan firmalardır.

Marka, bir teşebbüsün mal veya hizmetlerini bir başka teşebbüsün mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla,

Kişi adları, sözcükler, şekiller, harfler, sayılar ve her turlu ifadelerdir.

Marka Savaşları;

Hayatımızda milyonlarca, Marka bulunmaktadır.

Markalar, müşteri algısını etkileyip maksimum karı elde edip, piyasada kendilerine bir konum elde etmek isterler.

Ticari hayatına devam eden markalar savaş halindedir, bir yandan tüketici ihtiyaçlarını karşılamak isterken, bir yandan da markalar kanununa uymak zorundadırlar.

Bazı markalar, sponsorluk adı altında, konumlandırma yapmaktadır.

Yapacakları algı yönetimi için, bazı kişiler ile belirli süre için sözleşme yapmaktadırlar.

Hal böyle olunca…

Bazı başarılı olan insanlar ve topluluk önünde belli bir itibarı olan kişiler, bir marka ile anlaşmış olmasına rağmen, yine de belli bir gün için farklı bir marka ile anlaşma yapmaktadırlar.

Nasıl mı,

Hayatımızdaki her şeyi basitleştirdiğimiz ölçüde hayat daha da güzel oluyor,

İş hukuku ve markalar kanunun ve diğer hukuk kurallarının eksikliği veya boşluğundan yararlanılarak, bu işlem yapılmaktadır.

Bu durumlar ile fazlaca karşılaşılmaktadır. Günümüzde ve geçmiş yıllarda örneği bulunmaktadır.

Markalar, bu süreçte bir çok opsiyonu değerlendirmektedirler.

Markalaşmış bir çok ürün piyasada beğenimize sunulmuştur.

Ürünler kendi içlerinde kategorilere ayrılmıştır.

Dikkatle incelendiğinde; çok farklı veya fazla bir değişiklik olmadığı görülecektir.

Ürünlerin;

·    Ambalajı,

·    Renkleri,

·    Dizaynları,

·    Hitap ettiği kitle,

·    Ekonomi,

·    Algı yönetimi,

·    Demografik çevre.

Gibi örnekler verilebilir.

Müşterilerinin algısında, marka bilinirliği yaratmak çok önemlidir.

Bazı ürünler, yılda 2 veya 3 kez reklam verip, tüketicilere biz buradayız konumlandırması yapmaktadır.

Marka;

·    Kalite,

·    Hizmet,

·    Network,

·    Teknik servis,

·    Müşteri hizmetleri,

·    Müşteri bağlılığı,

·    Dünya çapında bilinirlik,

·    Güven,

·    Garanti süreçleri,

·    Konumlandırma,

·    Fiyatlandırma,

·    Ürün ve çatı ürünler,

·    Ürün yelpazesi,

·    Rekabet,

·    Rekabet avantajı,

·    KSS,

·    Sürdürülebilir Kalkınma Stratejileri,

·    Piyasa analizi.

birçok stratejileri kapsamaktadır.

Marka Savaşları;

·    Sosyal ağlar ve mecralarda,

·    Outdoor,

·    Reklamlarda,

·    Basın ve yayımda,

·    Radyo ve televizyon,

·    Mobil telefonlarda,

·    Sms ve e-mail,

·    Ağızdan ağıza,

·    Müşteri deneyimi,,

·    Konferans,

·    Fuar,

·    Yerel basın,

·    Dijital marketing,

·    Seminerler,

·    Yürüyen reklam.

Gibi çeşitlendirilebilir.

Marka Süreci;

Uzmanlar;

·    Al & Laura Ries

Yaklaşımları;

·    Yayılma kuralı,

·    Daralma kuralı,

·    Tanıtım kuralı,

·    Reklam kuralı,

·    Kelime kuralı,

·    Referans kuralı,

·    Kalite kuralı,

·    Kategori kuralı,

·    İsim kuralı,

·    Genişlemeler kuralı,

·    Arkadaşlık kuralı,

·    Jenerik kuralı,

·    Şirket kuralı.

İsim seçilirken;

·    Piyasadaki pozisyonunuz,

·    Rakiplerimden farkınız,

·    İsminiz, konumunuzu ifade ediyormu.

Cevaplandırılması gerekenler.

·    Sizi rakiplerinizden ayırt eden nedir,

Ayrıca;

·    Küresel düşünülmeli.

·    İsim kısa ve öz olmalı.

·    Mesajı taşımalı,

·    Telaffuz kolay olmalı.

Marka değeri;

Satışlar ve maliyetler sürdürülebilirlik ölçüsünde değerlendirilmeli,

·    Markada riskiniz nedir,

·    Danışman ve analizciniz varmı.

Finansal ve Pazarlama;

·    Finansal, vergi planlama, yatırımcı ilişkileri, elden çıkarma ve satın alımlar,

·    Pazarlama, performans izleme, strateji geliştirme ve kaynak tahsisi planlamasını.

Kurallar;

·    Amblem,

·    Logo.

Markanızı nasıl yaratırsınız,

Üzerinde biraz düşünülmesi gereken ve oldukça basit bir yöntemdir.

Konumlandırma;

·    Demografik faktörler,

·    Sosyolojik faktörler,

·    Psikolojik faktörler,

·    Kişisel faktörler.

Tanıtımı ne yönde yapmaktasınız,

·    Görsel,

·    Kimlik,

·    Reklam,

·    Halkla ilişkiler.

Pazarlama & Satış stratejiniz nedir,

·    En kritik eşik.

Farkındalık;

Bir ürüne yatırım yapılması, öncelikle farkındalığı orataya çıkarmakla mümkündür.

·    Marka imajı,

·    İmaj geliştirme,

·    Marka kişiliği ve ürün ilişkisi,

·    Marka bağlılığı,

·    Marka ve amblem,

·    Marka ve Renkler arasıdaki derin bağ.

Hedefleriniz nedir;

·    Vizyonunuz,

·    Misyonunuz.

Politikanız;

·    Strateji,

·    Taktik,

·    Hedefler,

·    Temel değerler,

·    Kültür,

·    Farklılaştırma,

·    Konumlandırma,

·    Müşteri kazanmak ve elde tutmaktır.

(İstek olursa destek vereceğim.)

Marka konusu, çok derin ve oldukça hassas bir konudur. Yapılacak çalışmaların özenle ve dikkatlice yapılması gerekmektedir.

Dünyada ve ülkemizde, bu konuyla ilgili çok fazla çalışma yapılmaktadır.

Ülkemizin de sahip olduğu bir çok değerli ürünleri bulunmaktadır. Bu ürün ve ürünlerinde marka olma yolunda çabalar sarf edip, marka olarak ilerleyen en yakın süreçte görmek dileğiyle.

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Dünyanın En Değerli Kütüphaneleri / World’s Most Valuable Libraries

serkan uygur Dünyanın En Değerli Kütüphaneleri : World's Most Valuable Libraries

Merhaba Dostlarım, Hello Friends,

·    Amsterdam Halk Kütüphanesi

(Amsterdam, Hollanda)

·    Stockholm Halk Kütüphanesi

(Stockholm, İsveç)

·    George Peabody Kütüphanesi

(Baltimore, Maryland)

·    Finlandiya Ulusal Kütüphanesi

(Helsinki, Finlandiya)

·    Villanueva Halk Kütüphanesi

(Villanueva, Kolombiya)

·    Jose Vasconcelos Kütüphanesi

(Mexico City, Meksika)

·    Stuttgart Şehir Kütüphanesi

(Stuttgart, Almanya)

·    El Real Monasterio de El Escorial Kütüphanesi

(Madrid, İspanya)

·    Devlet Kütüphanesi

(Victoria, Avustralya)

·    Danimarka Kraliyet Kütüphanesi (Kopenhag, Danimarka)

·    Washington Üniversitesi Suzzalo Kütüphanesi

(Seattle, Washington)

·    Iowa Eyalet Başkenti Hukuk Kütüphanesi

(Iowa, Amerika Birleşik Devletleri)

·    Kanazawa Umimirai Kütüphanesi (Kanazawa, Japonya)

·    Merkez Halk Kütüphanesi

(Vancouver, Kanada)

·    Vennesla Kütüphanesi ve Kültür Evi (Vennesla, Norveç)

·    Mitchell Library

(Glasgow, Birleşik Krallık)

·    Librije Zutphen

(Hollanda)

·    Parlamento Kütüphanesi

(Ottawa, Kanada)

·    İngiliz Kütüphanesi

(Londra, Birleşik Krallık)

·    Beinecke Nadir Kitap ve Makale Kütüphanesi

(New Haven, Amerika Birleşik Devletleri)

·    Strahov Manastırı Kütüphanesi

(Prag, Çek Cumhuriyeti)

·    Admont Abbey Kütüphanesi

(Admont, Avusturya)

·    Thomas Fisher Nadir Kitap Kütüphanesi (Toronto, Kanada)

·    Kongre Kütüphanesi

(Washington, Amerika Birleşik Devletleri)

·    Trinity Üniversite Kütüphanesi

(Dublin, İrlanda)

·    Marciana Kütüphanesi,

Venedik, İtalya

·    Joanina Kütüphanesi,

Coimbra, Portekiz

·    Mafra Sarayı Kütüphanesi,

Mafra, Portekiz

·    Sainte-Geneviève Kütüphanesi,

Paris, Fransa

·    Tripitaka Koreana, Haeinsa Tapınağı, Haeinsa, Güney Kore

·    Admont Manastırı Kütüphanesi,

Admont, Avusturya

·    Shiba Ryotaro Müzesi,

Osaka, Japonya

·    Wiblingen Manastırı Kütüphanesi,

Ulm, Almanya

·    All Souls Üniversitesi, Codrington Kütüphanesi,

Oxford, İngiltere

·    George Peabody Kütüphanesi, Baltimore, ABD

·    Strahov Manastırı Kütüphanesi,

Prag, Çek Cumhuriyeti

·    Escorial Kütüphanesi, San Lorenzo de El Escorial,

Madrid Özerk Bölgesi , İspanya

·    Altenburg Manastırı Kütüphanesi, Altenburg, Avusturya

·    Trinity Üniversitesi Kütüphanesi,

Dublin, İrlanda

·    Bristol Merkez Kütüphanesi,

Bristol, İngiltere

·    Fransa Milli Kütüphanesi,

Paris, Fransa

·    Handelingenkamer (Eski Kütüphane), Binnenhof, Hollanda

·    Clementinum Devlet Kütüphanesi,

Prag, Çek Cumhuriyeti

·    Brezilya Devlet Kütüphanesi,

Rio de Janeiro, Brezilya

·    Avusturya Devlet Kütüphanesi,

Viyana, Avusturya

·    Virgilio Barco Kütüphanesi,

Bogotá, Kolombiya

·    Beinecke Rare Kütüphanesi,

Yale Üniversitesi, New Haven, ABD

·    José Vasconcelos Kütüphanesi,

Ciudad de México, Meksika

·    Ti an yi Köşkü Kütüphanesi,

Ningbo, Çin

·    Raza Kütüphanesi,

Rampur, Hindistan

·    Beitou Kütüphanesi,

Taipei, Tayvan

·    Victoria Devlet Kütüphanesi,

Victoria, Avustralya

·    Vennesla Kütüphanesi ve Kültür Evi, Vennesla, Norveç

·    Kanazawa Umimirai Kütüphanesi, Kanazawa, Japonya

·    Danimarka Kraliyet Kütüphanesi

(Siyah Elmas), Kopenhag, Danimarka

·    Stuttgart Şehir Kütüphanesi, Stuttgart, Almanya

·    Angelica Kütüphanesi,

Roma, İtalya

·    Milli Kütüphane,

Minsk, Belarus

·    Alexandria Kütüphanesi,

Alexandria, Mısır

·    Rijks Müzesi Araştırma Kütüphanesi, Amsterdam, Hollanda

·    New York Halk Kütüphanesi,

New York, ABD

·    Portekiz Kraliyet Okuma Odası,

Rio de Janeiro, Brezilya

·    José Vasconcelos Kütüphanesi,

México City, Meksika

·    Amsterdam Halk Kütüphanesi, Amsterdam, Hollanda

·    Eski Market Kütüphanesi,

Bangkok, Tayland

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Best Regards.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Finlandiya ve eğitim sistemi, FinTeach

serkan uygur Finlandiya ve eğitim sistemi, FinTeach.jpg

Merhaba Dostlarım,

Dünyadaki bütün ülkelerde, kuşkusuz eğitim çok önemlidir.

Eğtimin, verim ve kalitesini arttırmak için bir çok bilimsel çalışmalar yapılmaktadır.

Son zamanlarda oldukça dikkatimi çeken gelişmeler yaşanmaktadır.

Okuduğum Forbes dergisi, son zamanlarda Fin Tech (Finlandiya Teknolojisinden) oldukça fazla söz etmektedir.

Eğer bir ülkenin teknolojisi, bazı yayın kuruluşlarında çok dillendiriliyorsa araştırmak gerekir.

Tabi bu araştırma, nasıl bir teknoloji yarattığından çok, en dibe inerek, eğitim sistemini inceleyerek daha yararlı bilgilere ulaşacağımı düşünüyorum.

Bir ülke; bilim ve teknolojide çağ atlayıp, inovasyonlar yapıyorsa, eğitim sistemini incelemekte fayda var.

Finlandiya eğitim sistemi;

·     Oyuna önem verilmesi,

Çocukların bilinçleri olgunlaştırdığı, hayal gücünü zenginleştirdiği için, oyun oynamaları öğretmenleri tarafından sevk ediliyor.

·     Eğitim de, standart uygulamalara yer verilmiyor.

·     Eğitim sistemi, düşünme ve sorgulama üzerine kurulmuş ve bu durum için özel zaman yaratılıyor.

·     Güven duygusu güçlendiriliyor.

·     Eğitim kurumları arası rekabet bulunmuyor.

·     Eğitim kurumlarında eğitim verecek öğretmenler, çok iyi şekilde yetiştirilip, ülkenin geleceği olan çocuklar bu öğretmenlere teslim ediliyor.

Finlandiya da öğretmenlere bu kadar güven duyulmasının en önemli sebebi; öğretmen olmak, titiz ve prestijli bir meslektir.

Eğitim fakültesine sadece en mükemmeller kabul ediliyor.

Sistem; araştırmaya dayalı, yayımlanmış bir tez ve master düzeyinde mezun oluyorlar.

·     Kişisel zaman oldukça değerli

Öğrenciler ders arasını 15 dakika serbest zaman geçiriyorlar.

Sistemin temelinde, öğrencilerin derse katılım ve öğrenme kapasitelerinin gevşeme ve yeniden odaklanma şansı bulduklarında başarı oranı yükseliyor.

Oyun oynama, konuşma veya hatta sessizce kitap okuma ihtiyaçlarının kısa süre içinde karşılanacağını anlayan öğrenciler, ders saatinde üretken oluyorlar.

·     Öğrenciler yedi yaşında okula başlıyorlar.

İlkokul öğrencisi günde dört beş saat okula gidiyor.

Lise öğrencileri, üniversite öğrencilerine benzer şekilde, sadece kendileri için gerekli dersleri alıyorlar.

·     Yaşam kalitesine çok önemli.

Öğretmenler hazırlıklarını evde yapıyorlar.

·     Yarı takipli öğrenme

16 yaşından sonra, öğrenciler gymnasium adı verilen akademik tabanlı lise veya meslek okulunu seçerler.

Bu liselerin herhangi bir tipinden mezun olan öğrenciler üniversiteye gidebilir.

·     Ulusal standartlar değerli

Öğretmenler müfredat ve standartlarda tam özerkliğe sahipler.

·     Sınıfa kadar not verilmiyor

·     Etik, ilkokul sınıflarında öğretiliyor

·     İşbirliği yapma ve işbirlikçi çevre güçlü bir şekilde vurgulanıyor.

Okulların altyapısı işbirliğini artırmaya yönelik tasarlanmış.

Derslikler, çeşitli sınıflar ve sınıf seviyelerinden öğrencilerin birlikte çalıştığı ve öğretmenlerin ortak bir alanda etkileşebildiği kollara ayrılıyor.

Lise öğrencilerinin kampüs içinde birlikte konforlu bir şekilde çalışabilmesi için her çeşit çalışma ortamları var ve öğrenciler, gözetim minimal olacak şekilde bina etrafında serbestçe dolaşıyorlar.

Öğretmenler odası güneş ışığının olduğu ve bitkilerin büyüyüp serpilmesine olanak veren seraydı anımsatır.

Bir öğrenci zorluk yaşarsa, aklımıza gelmesi gereken soru, öğrencide ne sorun olduğu ya da öğretmende ne sorun olduğu değildir. Asıl soru, sistemde ne sorun olduğudur.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Bugünden geleceğe yatırım, Yapay Zeka

serkan uygur Bugünden geleceğe yatırım, Yapay Zeka.jpg

Merhaba Dostlarım,

Yapay zeka, dünyanın dev şirketleri tarafından takip ediliyor.

Son yıllarda satın almalar ile gün yüzüne çıkmaya başladılar.

Günümüzde ve yakın zamanda, düşünen robotlar ve karşılıklı iletişim kuran (M2M) robotlar ile birlikte hayatı paylaşacağız.

Bazı Ülkelerde, eğitime başlayan bir çok çocuk, kod öğrenmeye başladı.

·    Sıfır hata ile seri üretim.

En iyi teknoloji ile yani Yapay Zeka ile müşterilere en iyi hizmet vermesi istenmektedir.

Geleceğin sektörü yapay zeka (Artificial İntelligence)

Dünyanın en büyük devleri ve sosyal ağları olan; Twitter, Facebook, Google, Apple, Yahoo ve Intel gibi devler, yaptıkları büyük yatırımlar ile müşterilerinin ilgisini çok fazla çekeceğe benziyor.

Yapılan yatırımlar ile satın almalar devam etmekte, bu yatırımlar her geçen gün hız kazanmaktadır.

DNNResearch

2013 yılında Google satın aldı.

Google Glass gibi giyilebilir teknolojilerin geliştirmesine de destek veren DNNResarch, şu sıralarda ileri teknoloji görsel arama motorları üzerine çalışmalar sürdürüyor.

MetaMind

2016 yılında Salesforce satın aldı.

Otomatik görüntü tanıma uygulamaları.

Indisys

2013 yılında Intel satın aldı.

Yapay zeka, doğal yollardan dil öğrenme ve bilişsel teknolojileri birleştirerek oluşturdukları teknoloji ile müşterilerin dil öğrenme ve ihtiyaçları doğrultusunda dil bilmeme gibi engelleri kaldırmayı amaçlıyor.

IQ Engines

2013 yılında Yahoo satın aldı.

Fotoğraflarda otomatik yüz tanıma, nesneleri isimlendirme, sahneleri ve mekânları tanıma gibi fonksiyonları olan bir uygulamaya yoğunlaşmış durumda. Telefonlarımızda kullandığımız akıllı albüm uygulamasını da geliştiren şirket.

StorySense

2015 yılında DianHaubang satın aldı.

LookFlow

2013 yılında Yahoo satın aldı.

Fotoğraf paylaşımı üzerinden derin öğrenme metotları tabanlı projeleri olan şirket.

SkyPhrase

2013 yılında Yahoo satın aldı.

Şirket insanları zorlayan derin öğrenme olgusunun, uzun zaman alması ve karışık olmasının aşılabileceği.

DeepMind

2014 yılında Google satın aldı.

Bir makinenin insan gibi düşünebileceğini iddia eden şirket, Google tarafından satın alındıktan sonra ismi Google DeepMind olarak değiştirilmiş.

PredictionIO

2016 yılında Salesforce satın aldı.

İstatistik, açık kaynak ve yapay zekâ öğrenme metotları üzerine projeler yürüten şirket, pek çok yazılımcı için altın değerinde bir kaynak olan kodları internet sitesinde ücretsiz bir şekilde paylaşıyor.

AlchemyAPI

2015 yılında IBM satın aldı.

Şirket hesaplarının ve sosyal medya takibinin kolayca ve tek uygulama üzerinden yapılmasını sağlayan bir program yaratan şirket.

Automated Insights

2015 yılında Vista Equity Partners satın aldı.

Yapay zekâ metotlarını kullanmaya başladı.

Cognea

2014 yılında IBM satın aldı.

Kullanıcılarına kişisel sanal asistanlar sunuyor.

Jetpac

2014 yılında Google satın aldı.

Harita, fotoğraf arşivleme gibi hizmetler sunan uygulama.

Madbits

2014 yılında Twitter satın aldı.

Geniş alan kaplayan resimleri organize etme, arama, düzenleme, sahne algılama fonksiyonlarını taşıyan ve aynı zamanda pratik bir uygulamanın üzerinde yoğunlaşan şirket.

Dark Blue Labs

2014 yılında Google satın aldı.

Derin öğrenme ve doğal anlama metotları üzerine çalışıyorlar.

Wit.ai

2015 yılında Facebook satın aldı.

50 farklı dili anlık çevirme özelliği.

Incredible Labs

2014 yılında Yahoo satın aldı.

Donna isimli uygulama.

Vision Factory

2014 yılında Google satın aldı.

Yazılım alanında projeler üreten bir firma.

Vocal IQ

2015 yılında Apple satın aldı.

Robotlar üzerine projeler yürütüyor ve her elektronik cihazın sesle kontrol edilebilmesi için çeşitli yazılımlar üretiyorlar.

Desti

2014 yılında Nokia satın aldı.

Yazdığı uygulama; mesajlaşma veya sesle yanıt ile tatil planı yapma imkanı sunan şirket, gezgin dostu olarak tanınır.

Orbeus

Video indeksleme ve görüntü metin analizi üzerine projeler yapmaktadır.

Nexidia

2016 yılında NICE Systems satın aldı.

Etkileşim analizleri ve ses ve video içeriği arama üzerine projeler yürütüyor.

Perceptio

2015 yılında Apple satın aldı.

Yapay zekâ teknolojilerini kullanarak mobil uygulamalar tasarlıyorlar ve son günlerde yüz tanıma yazılımlarına eğiliyorlar.

Emotient

2016 yılında Apple satın aldı.

İnsanların yüz ifadelerini okuyan bir proje üzerinde çalışıyor. Emotient görüntülerdeki yüzleri algılayıp, ruhsal durum analizi yapabiliyor.

Expertmaker

2016 yılında eBay satın aldı.

Makine öğrenmesi ve yapay zeka teknolojilerine odaklanan bir girişim.

Whetlab

2015 yılında Twitter satın aldı.

Yapay zekâ öğrenme metotları ile ilgili projeler yürüten şirket.

Mentio

2016 yılında Lendified satın aldı.

Yazılım teknolojileri ile yapay zekâyı birleştirerek ekonomi dalında mobil yazılımlar.

Saffron Technology

2015 yılında Intel satın aldı.

Finans, risk yönetimi, sosyal medya, sağlık ve güvenlik alanlarında çalışan şirket.

Coinalytics

2014 yılında Century Links satın aldı.

Kasisto

2016 yılında DBS Bank satın aldı.

Masaüstü ve mobil alanda yazılım geliştiriyor.

Zoyo

2015 yılında MagicTiger satın aldı.

Mesajlaşma botu ile satın alma tavsiyeleri sunuyor.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

İnovasyonun şirketlere sağladığı faydalar.

serkan uygur inovasyon.png

Merhaba Dostlarım,

Global ekonomilerde ve Dünyanın her yerinde üretim faktörleri ve remarketing için inovasyona büyük önem verilmektedir.

Toplumlar her türlü algı yönetimine doymuş ve yeni istek ve ihtiyaçlara, şirketlerin yelken açmasını istemektedirler.

Ürün tutundurmada, müşteri deneyiminin büyük önemi vardır.

Değişen ekonomik şartlar ve düzen, farklı ürün konseptlerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlamakta ve müşteri ihtiyaçları fark yaratmaktadır.

Günümüzün hızla değişen rekabet ortamında ayakta kalabilmek için şirketlerimizin;

·    Ürünlerini,

·    Hizmetlerini,

·    Üretim yöntemlerini,

·    Sürekli olarak değiştirmeleri,

·    Yenilemeleri gerekmektedir.

İnovasyon;

Yeni veya iyileştirilmiş,

·    Ürün,

·    Hizmet,

·    Üretim yöntemi geliştirmek,

·    Ticari gelir elde edecek hale getirmek için.

yürütülen tüm süreçleri kapsar.

Yenilenmiş ürün,

·    Hizmet veya üretim yöntemi geliştirme,

·    Yeni düşüncelerden doğar.

Ortaya atılan düşüncelerin, geliştirilerek işler hale getirilmesi, firmaya rekabet gücü kazandıracak şekilde pazarlanarak, yapılandırılan fikirlerin değerlendirilmesi, yeni getiriler için kullanılması gerekmektedir..

İnovasyon,

·    Radikal inovasyon,

·    Artımsal inovasyon,

İstek halinde bilgi verilecektir.

Araştırma Geliştirme,

En önemli faaliyetlerden birisidir.

Girişimsel inovasyon yoksa, araştırma ve geliştirme süreci bir üretim ile sonuçlanmaz ise bir değer taşımaz.

Firmalarda yürütülen inovasyon;

·    Teknolojik inovasyon,

·    Organizasyonel inovasyon,

·    Pazarlama inovasyonu.

Detaylı bilgi için iletişime geçiniz.

İnovasyon,

·    Ekonomik getirisi olan,

·    Henüz yapılmamış,

·    Bilinmeyen bir şeyi üretmektir.

Fikirler ve kavramlar önem kazanır.

·    Mümkün olanı nasıl değerli hale getirebiliriz?

·    Atılan her adımın ekonomik sonuçları olumlu yönde değişir?

·    Kapasitemizi ne tür bir değişiklik ile artırabiliriz?

Firmaların ekonomik faaliyetlerine devam etmesi ve sürdürülebilir olması için müşterilerine fark yaratan ürünler tasarlamalıdır.

Remarketing açısından, ürünümüze yapacağınız her bir dokunuş, pazar payında tercih sebebi olacaktır.

İnovasyon sürecinde, tüm şirket çalışanlarının sürecin içinde olması şarttır.

·    İnovasyonun bütünsel bir faaliyet olarak algılanmamasının doğuracağı problemler;

Firmalar açısından,

Firmalar, varlıklarını sürdürmek ve rekabet güçlerini artırmak için yapılır.

  • Maliyetlerin azaltılması,
  • Yeni ürün,
  • Hizmetlerin geliştirilmesi,
  • Çeşitliliğe gidilmesi,
  • Ürün ve hizmet kalitesinin artırılması.

Yeni bir pazara girmek veya olan bir pazarda faaliyet sürmek nasıl yapılandırılacak?

İnovasyon;

·    Yeni ekonomilerin oluşması,

·    İstikrarlı büyüme,

·    Arz ve Talep dengesini

·    Başa baş noktasından çıkarak, artan bir ivme,

·    Ekonomik büyüme,

·    Yükselen istihdam,

·    Üretim artışı,

·    İhracatın artışı,

·    İthalatın düşmesi,

·    Yerel paranın değer kazanması,

·    Yaşam kalitesinin artması,

·    Sağlıklı yaşam şartlarının artış göstermesi,

·    Bilgi ve teknolojide gelişme,

·    Ülkemize yatırımların artması,

·    Refah seviyesinin yükselmesi.

Firmalar açısından beklentiler,

·    Artan satışlarla ve pazar payıyla,

·    Geliştirilmiş ve iyileştirilmiş dağıtım kanallarıyla,

·    Portföyündeki yeni ürünlerin artan sayısıyla,

·    Kazancın artması;

·    Yeni ürünlerin pazara çıkma sürelerindeki kısalma,

·    Artan üretim,

·    Dağıtımdaki süre azalması,

·    Kaynakların ve zamanın daha iyi kullanılmasıyla,

·    Maliyetlerin azalması anlamına gelir.

Kurumsal stratejinizin en önemli parçasıdır.

Bu konu ile ilgili çeşitli çalışmalar vardır. Bu çalışmalar arzu edildiğinde paylaşılacaktır.

Sürecin adımları,

  •  Sinyallerin taranması,
  •  Stratejik yanıt verme,
  •  Gerekli bilgiyi edinme,
  •  Çözümün geliştirilmesi,
  •  Öğrenme.

Arzu edilirse konular hakkında destek verilecektir.

Başarının Sırları,

Başarıya giden yolda minimum şartları ile sağlayabilirsiniz. Bir kaç adımda oluşturabilir.

İnovasyon yönetimi;

·    Firmanın teknolojiyi,

·    İş süreçlerini

(müşteriler, tedarikçiler, finansal ve dış kaynaklar),

·    İnsan ilişkilerini (kültür, iletişim, organizasyon).

sistemi destekleyecek ve teşvik edecek şekilde yönetmesidir.

İnovasyon başarısı iki faktöre bağlıdır:

Arzu edilirse destek verilecektir.

Kültür Çevre,

·    Farklı Görmek,

·    Risk Almak,

·    Yaratıcılık,

·    Müşterinin Değeri,

·    Sorgulamak,

·    Başarısızlığı hoş görmek,

·    İletişim,

·    İşbirliği.

Detaylar istek doğrultusunda paylaşılacaktır.

Organizasyon Yapısı,

·    Vizyon, liderlik,

·    Organizasyonel yapı,

·    Kilit kişiler,

·    Takım çalışması,

·    Sürekli kişisel gelişim,

·    Yoğun iletişim,

·    Yüksek düzeyde katılım,

·    Müşteri ilişkileri,

·    Yaratıcı ortam,

·    Öğrenen organizasyon.

Her bir konu geniş bir bilgi gerektiği için istek doğrultusunda paylaşılacaktır.

Ülkemiz inovasyona açtır. Bir çok konu hakkında derinlemesine çalışma yapılması ve ürünlerin üretilip geliştirilmesi şarttır.

Yurt dışındaki ülkeler, her türlü zengin bilgiye sahiptirler.

Yaptıkları Ar-Ge çalışmaları ile, bir çok ürün geliştirmekte ve toplumun yararına sunmaktadırlar.

Yeni nesil ve gelişen nesil ne kadar bilgi alışverişi yapar ve mantıklarını yorarsa, ülkeleri adına çok verimli inovasyonlara imza atacaklardır.

Bilgiler paylaşılarak çoğalır. Her bir bilgi teknolojiyi bir adım öne götürür. Bilgi ve teknolojide ne kadar çok çalışırsak geleceğe büyük yatırımlar yaparız.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Geleceğe Damga Vuracak Yeni Bilim “ Düşünmek ”

serkan uygur düşünmek

Merhaba Dostlarım,

Dünya ve toplumlar, gelişmek ve ihtiyaçların çeşitli şekillerde karşılanması için, bir çok bilimsel çalışmalar yapmaktadırlar.

Pazarlama ve Satış Stratejileri, Hologram teknikleri, Arttırılmış Sanal Gerçeklik, Yapay Zeka, İnovasyon gibi bir çok bilimsel gelişmeler art arda gelmektedir.

Dünyada bir çok ülke, bu saydığımız teknolojileri kullanmaktadırlar.

Ülkemiz bu seviyedeki bir bilimsel gelişmeleri çok uzun yıllar sonra, ucundan tutacağını düşünüyorum.

Yurt dışındaki toplumlumlar, bu teknolojileri son 5 yıldır kullanmaktadırlar.

Akıllı telefonlardaki inanılmaz değişim, e-ticarette yaşanılan dönüşüm, bilgisayarlara komut verilerek yapılan işler yerini atık düşünceniz ile komutlara bırakacak, robot teknolojisinin insan beyninin emri altına girmesi ve üretilen ürünlerinin kalitesinin artması tüketicilere olumlu yansıması olacaktır.

Yaşanılan bütün gelişmeler, Pazarlama ve Satış stratejilerinin daha fazla gelişmesine ve tekniklerinin artışına sebep olacaktır.

Bilinmesi gereken en önemli konu, yaşam koşullarının insanların en basit şekilde yararlanmasını sağlamaktır.

Hayatımızı ne kadar basitleştirip kullanılabilirliği arttırmamız sayesinde, yaşam kalitemiz üst seviyeye ulaşacaktır.

Bilim ve teknolojiyi ne kadar verimli kullanırsak ve konular hakkında her bir birey; dinleyip, yorum yapıp kendi düşüncelerini ortaya koyarsa, gelişme seviyemiz ve kültür seviyemiz bir o kadar çok artacaktır.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

İkna

serkan uygur ikna

Merhaba Dostlarım,

İkna etme, yıllardan beri hayatımızın içinde bulunmaktadır. Temeli; Birey ihtiyacını karşılamasıdır.

Her meslekten insanlar, bir biri ile iletişim içinde olup, fikir alışverişi yapar. Bu fikir alışverişi, bir konu üzerine ise, biz bu duruma, beyin fırtınası diyoruz.

Fikir alışverişinde önemli olan, farklı bilgilere ulaşmak ve inovasyon ile ortaya güzel bir bilgi birikimi orataya çıkarmaktır. Çünkü toplumumuzdaki bireylerin hepsi, farklı kültürden gelmiş olup, farklı şekillde tecrübeleri bulunmaktadır.

Bir çok toplum fertleri, bir konu üzerine araştırma yapar ve elde ettiği bilgileri, arzu eden kişiler ile paylaşır. Tabi ki belkide aralarında o konuyu bilen ve hakim olan kişilerde olabilmektedir. Fakat bazı bilgiler, kişinin kendi bilgileri ile çelişir ve karşılıklı etkileşim sürecine girerler.

İknanın temel prensibi – Neuro Marketing – dir. Sade bir ifade ile Algı Yönetimi, daha da sadeleştirirsek, Bireyin Karar Vermesinin sağlanmasıdır.

Neuro Marketing konusu oldukça uzun bir konudur. Case Study, vakka çalışmalarıyla anlatılıp, gözlemlenmesi gereken bir konudur. Açıkçası bir eğitim konusudur. Talep edilirse destek olmak isterim.

Üzerinden yüzeysel geçmek gerekirse şu şekilde anlatılır. En sade anlatımıyla, Eski Beynimiz sayesinde, kişisel kararlarımızı almamızı sağlar.

Bireyler çoğu zaman karar veremezler veya ikilemde kalırlar, yani ikna olamazlar. İkna olunması için ihtiyacın karşılanması gerekir. Bireyler aradıkları ürünün peşinden koşar ve istediği ürüne ulaşmak için, zaman ve şartlar ne olursa olsun elde etmek ister. İşte bu tetiklenme, bizlerin davranışsal olarak harakete geçmemizi sağlar.

Bilinçaltı ve kararlar;

Hayatımız botunca öğrendiğimiz her bilgi bilinç altında depolanır. Özellikle Görsel ögeler, anında işlenir.

Nasıl etkileniriz;

·    Sosyal Statü

·    Kazanç

·    Yaşam Kalitesi

·    Giyim Tarzımız

·    Konuşma Stilimiz

·    Vücut Dilimiz

·    Uğrak Mekanlarımız

·    Yediklerimiz ve İçtiklerimiz

·    Kullandığımız Aksessuarlarımız

Saydıklarımızı daha fazla da detaylandırabiliriz.

Unutulmaması gereken temel gerçek;

Bireyler, ilk üç saniyede, sizin görünüşünüzden bir fikir sahibi olurlar.

Güzel Bir Görünüş, İyi Bir Tavsiye Mektubudur.

·    Kalp Atışları hızlanır

·    Göz merceği büyür

·    Vücutdaki adranalin artar

·    Algı en yüksek seviyededir

Fakat bazı konuları atlalamamakta fayda var,

Önyargı;

Yaşadığımız,

·    Aile

·    Demografik çevre

·    Arkadaşlarımız

Bir çok düşüncelerimizi ve bilgilerimizi etkiler. Bazı fikirlere karşı, istem dışı kapalı olabiiriz.

İşte bu durumda yapılması gereken önemli kıstaslar;

Ilk karşılaştığınız ve tokalaştığınız insandan bir geribildirim (feedback) alamayabilirsiniz, Karşınızdaki kişi size soğuk veya ilgisiz davranıyor olabilir. Merak edilmemesi gereken en önemli konu hiç bir şeyin bitmediğidir. Bireyler bazen etkileşim içinde olamayabilir. KONUŞMAK bir sanattır.

·    Konuşurken, kurduğunuz cümlenin vurguları ve net ifadeler,

·    Yüz ifadenizdeki, sıcaklık ve güler yüz

·    Samimiyet

·    Rahatlığınız

·    İlgi ve alakanız

Karşınızdaki kişiyi ikna etmeye veya uyum sağlamaya yönlendirebilir.

İknanın temeli İLETİŞİME dayanır. Hangi kültürden olursanız olun İLETİŞİM dünyanın her yerinde aynıdır.

Özgüven ve Güven, yüzeysel ve kısa anlatılmayacak kadar uzun ve üzerinde durulması gereken ve hatta örnek çalışmaların yapılması gereken bir konudur.

Pazarlama ve satış sürecinde bir çok ikna yolları bulunmaktadır;

·    Karşı direnci kırmak

·    Empati

·    Dinlemek

·    Soru sormak

·    Değer vermek ve değer verildiğini hissettirmek

Sayılanlar daha fazla genişletilebilir.

Karşınızdaki insanları rahat bir şekilde ikna etmek istiyorsanız;

·    Kendinize güvenin

·    Bilginize güvenin

·    Araştırma yapın

·    Bilmediğiniz konu hakkında yorum yapmayın, net olarak bilmiyorum diyebilirsiniz ve konuyu not alın araştırın

·    Taklit etmeyin. SİZ olun

·    Her bireyin kendine has bir tarzı vardır.

·    Gündemi takip edin

·    Kim olursa olsun herkesi dinleyin ve arkadaş olun

·    Bilgiye değer verin ve önemini unutmayın

İknanın bir çok yöntemi ve stratejileri vardır. Temel olan karşınızdaki kişilerin ihtiyacını ve gereksinimini karşılıyor olmasıdır.

Mesleğimiz hakkında, akademik kitaplar okuyarak bilgi hazinemiz güçlendirilebilir. Yurt dışındaki web sitelerinden, mesleğimiz hakkında yararlanabileceğimiz bilgilere ulaşabiliriz.

Hayatımız boyunca yapıcı olduğumuz surece her bir bireyi etkileyebilir ve ikna edebiliriz. Önemli olan; Araştırmak, Analiz etmek ve Yorum yapmaktır.

Bütün dostlarıma saygılarımı sunarım.

Teşekkürler.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

C serisi yöneticiler

serkan uygur c serisi yöneticiler

Merhaba Dostlarım,

Dünyada gelişen teknolojiler, şirketlerin yönetici kademelerinide değiştirmiştir.

Her firma gelişen teknolojiye ayak uydurmakta ve C Serisi yönetim kademeleri oluşmaktadır.

İnternet kullanımındaki yükseliş, firmaların dijital teknolojide söz sahibi olmaya itmektedir.

Her firma bünyesinde yeni departmanlar açıp, piyasada lider olmak için hesaplar yapmaktadır.

C Serisi yönetim kademeleri;

CAO – Chief Administrative Officer / İdari işler

Şirketin işletme ve yönetiminde söz sahibi olan kişi.

CAO – Chief Analytics Officer / Veri analizi

Yönetim kurulu toplantılarında veri yönetimi ve analizlerin raporlarına dair açıklamalar kendisinden beklenir.

CDO – Chief Data Officer benzer bir görev yapar.

CBO – Chief Brand Officer / Marka yönetimi

Marka yönetiminden sorumlu olacak ve markanın değerini yükseltmekle görevli kişidir.

Pazarlama, reklamcılık, tasarım, müşteri ilişkileri ve müşteri hizmetleri ekipleri ekipleriyle koordineli çalışır, hatta yönetebilir.

CBDO – Chief Business Development Officer / İş Geliştirme

Pazarlama, satış, teknoloji, piyasa araştırmaları ve yeniliklerini denetleyip yönetecektir.

CCO – Chief Commercial Officer / Ticari faaliyetler

İç ve dış ticaret faaliyetlerinde, e-ticaret faaliyetlerinde piyasa ve şirket içerisindeki pazar payları ile, yeni pazarlar konusunda yönetim yetkisi ve yönetim kuruluna karşı sorumludur.

Satış, lojistik, üretim ve operasyon departmanları ile koordineli çalışır.

CCO – Chief Communications Officer / İletişim

Müşteriler, diğer tüm muhataplarla gerçekleşecek iletişim sürecini yönetir.

CCO – Chief Content Officer / İçerik yönetimi

Bir içerik ve haber platformu yönetmekteyseniz, içerik ekibinin sorumlusu, girişlerinin konulara ve gündeme göre dağıtıcısı, frekans belirleyicisi ve yöneticisidir.

CCO – Chief Creative Officer / Tasarım, yaratıcılık

Reklam ajanslarında veya moda, mobilya, aksesuar gibi yaratıcı tasarım gerektiren alanlarda, kreatif ekibi yöneten, tasarımcının ve müşterinin dilinden anlayan, trendleri bilen kişidir.

Chief Design Officer (CDO) benzer göreve sahiptir.

CCO – Chief Customer Officer / Müşteri ilişkileri

Müşteri ilişkileri ekibi geniş olan şirket ve kurumlarda, müşteri geri bildirimleri, şikayet, memnuniyet ve yardım talepleri hakkındaki, tüm süreci koordine eder ve CEO ya raporlar.

CDO – Chief Digital Officer / Dijital faaliyetler

İnternet tüm şirketlerin içine işleyen bir kanal. Dijital alanda faaliyet göstermeyen bir şirket günümüze ayak uyduramıyor demektir. Dijital faaliyetleri tek bir çatı altında toplamayarak yönetmenizi sağlar.

CFO – Chief Finance Officer / Finans yönetimi

Finans ve muhasebe departmanınızda çok çalışanınız varsa, yönetim kurulunuza yer alır.

CHRO – Chief Human Resources Officer / İnsan kaynakları

Personel ile iletişim, eğitim, performans ve işe alım süreçlerini İK departmanın sorumluluğundadır, İK departmanın başında olan yöneticidir.

CIO – Chief Information Officer / Bilgi ve haber alıp verme

Sektör yenilikleri, teknolojik her türlü gelişme ve şirketin buna adaptasyonu konularıyla ilgilenir.

CIO – Chief Investment Officer / Yatırım

Her türden yatırımcı ilişkileri, yatırım kararları, yeni alınacak yatırımlar, bunlarla ilgili yapılacak görüşmeler ve bunların süreçlerini çekip çevirir. CFO ile koordineli çalışır.

CLO – Chief Legal Officer / Hukuk

Şirkette hukuki müdahale içeren her türlü konuyla ilgili bilgi alabilirsiniz. Telif hakları, patent hakları, basın – yayın tekzipleri ve işten ayrılan çalışanlarla ilgili konular da dahil, kendisi faydanıza olacaktır.

CMO – Chief Marketing Officer / Pazarlama

Pazarlama departmanı, en önemli departmanlardan biridir. Ürününüz ve hizmetiniz ne olursa olsun offline ve online tüm pazarlama kararları pazarlama departmanında hayat bulur. Bu departmanı yönetir.

CMO – Chief Media Officer / Medya yönetimi

Reklam ve pazarlama ajansları, içerik portalları, televizyon ve haber kanalları gibi, çok yoğun medya iletişimi gerektiren şirketiniz için gerekir.

CNO – Chief Networking Officer / Sosyal organizasyonlar

Şirketin sosyal etkinlik ve organizasyonlarının, pazar araştırması ile birlikte yapılacak çalışmaların, şirket ile ortaklar arasındaki ilişkilerin yönetimini bir departmanda toplayabilirsiniz.

COO – Chief Operations Officer / Operasyonel yönetim

Bütün kararları ve yönetimini bağlayabilirsiniz. Tüm departmanlardan rapor isteyebilir.

CPO – Chief Product Officer / Ürün yönetimi

Üretim, yazılım, pazarlama gibi alanlarda bir ürün yönetimi departmanı yaratabilir, bu departmanınızın yönetim kurulunda neler yaptığını öğrenebilirsiniz. İnovasyon projeleri, proje yönetimlerini bu kişi ile gerçekleştirebilirsiniz.

CRO – Chief Research Officer / Ar-Ge

Marka araştırması, pazarlama ve iş geliştirme faaliyetlerinde araştırma ve pazarlama ekibini bir araya getirecek yönetimini gerçekleştirebilirsiniz.

CRO – Chief Risk Officer / Risk yönetimi

Banka ve kurumsal şirketlerin risk araştırmalarını ve analizleri gerçekleştirildiği departmanlar biraraya getirilerek yönetiminde yapılandırabilirsiniz.

CSO – Chief Sales Officer / Satış

Yoğun satış operasyonları, saha satışı ve tele satış ekibiniz şirketiniz için çok önemlidir. Bu ekibin başına getireceğiniz kişi, tüm satıştan sorumlu olacaktır.

CSCO – Chief Supply Chain Officer / Tedarik

Tedarik ve satın alma ekibinin kontrolü, geliştirilmesi ve yönetilmesinden sorumlu tutabilirsiniz

CSO – Chief Security Officer / Güvenlik

Ödeme sistemleri, teknoloji, telekominikasyon, network ve sistem alanlarında bilgi güvenliği ve test süreçlerinin oluşturulacağı departmanın başına bir kişi getirebilirsiniz.

CTO – Chief Technology Officer / Teknoloji

Sektörünüz ve sektörünüzün yan kollarıyla ilgili bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri, haberleri takip etmek için konumlandırabilirsiniz.

CWO – Chief Web Officer / Web ve internet

Şirketiniz internet sektöründe ise, alanındaki teknolojik gelişmeleri, iyileştirme ve geliştirmeleri web departmanında birleştirebilirsiniz. Bu departmanın raporlarını yönetim kurulu toplantılarında gündeme getirecek kişidir.

CXO – Chief Experience Officer / Kullanıcı deneyimi

Tasarım, arayüz ve yazılım konularında, bunların geliştirilip iyileştirilmelerinden sorumludur.

CEO – Chief Executive Officer

Her bir birimin hesap vericisi, yöneticilerin yöneticisi kişidir.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Merhaba Dostlarım,

Şirketlerin en önemli gelir kalemi satıştır.

Her firma planlanmış ölçütler ile pazar payını konumlandırdığında, kazançlarını arttırır.

Firmaların en önem saç ayaklarından birisidir, Müşteriler.

Peki,

  • Müşteri kimdir?
  • Tüketici kimdir?

Müşteriler, outlet’lere geldiklerinde; nasıl boş çıkmazlar ve ürünleri alır ve daha fazla alıp memnun şekilde firmanızdan ayrılır.

Her Pazarlama ve Satışın belirlenmiş aşamaları vardır.

Bu aşamalar; adım adım uygulanıp, ciro bazında max kazanç elde edebilirsiniz.

Sizin için, satışlarınızı arttıracak, Müşteri Deneyimi Eğitimleri düzenliyorum.

Düzenleyeceğim eğitim,

  • İsteyene birer bir, (Özel Eğitim)
  • İsteyene şirketiniz bünyesinde gerçekleşecek.

Detaylara ulaşmanız amacıyla, size eğitim şablonu oluşturdum.

Müşteri deneyimi eğitimi almak isteyenler, https://serkanuygur.com.tr/iletisim/ iletişim formunu doldurması yeterli olacaktır.

 

Müşteri Deneyimi Eğitimi Şablonu,

Müşteri Deneyimi Eğitimi

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Merhaba Dostlarım,

Günümüzde; toplumsal yaşamın ana kaynaklarından bir tanesi haline gelen internet, bu durumun temel gerçeği olan sosyal medya kullanımındaki müthiş yükselişidir.

Pazarlama ve Satış mesleğinde ve diğer meslek dallarında dijitalleşme ön plana geçmiştir.

Dijital teknoloji; şirketlerde dahil olmak üzere her yerde; evimizde, akıllı telefonlarımızda.

İnternetin tarihçesi;

1962

  • C.R. Licklider (1915-1990)
  • “Galaksiler arası bilgisayar ağı” düşüncesini tanıttı.
  • Herkesin bilgiye erişmesine izin veren küresel bir bilgisayar ağı sistemi vardır.
  • İnternetin önemini kendinden sonra gelen insanları da ikna ederek Savunma İleri Araştırma Projeleri Ajansı (DARPA) başkanı olmuştur.

serkan uygur J.C.R. Licklider .jpg  serkan uygur (DARPA) .jpg

1974

  • Vint Cerf ve Bob Kahn TCP protokolünde “İNTERNET” terimini kullanmıştır.

serkan uygur Vint Cerf ve Bob Kahn TCP .jpg

1976

  • Robert Metcalfe, hızlı veri geçişini sağlayan Ethernet’i keşfetmiştir.
  • Ethernet yerel alan ağının gelişmesinde önemli bir yere sahiptir.
  • Yerel alan ağı nedir diye sorarsanız ev, ofis veya okul gibi küçük alanları kapsayan bir bilgisayar ağıdır.

serkan uygur Dr. Robert Metcalfe.jpg

1978

  • Gary Thuerk ilk istenmeyen e-postayı (spam) ARPANET’in 400 kullanıcısına göndermiştir.

serkan uygur  Gary Thuerk .jpg

1983

  • 1 Ocak 1983’te ARPANET’e bağlı olan her makineye İletişim Kontrol Protokolü (TCP/IP) kullanma zorunluluğu getirildi.
  • İnternetin temelini oluşturmuştur.

1984

  • Jon Postel, İnternet Mühendisliği Görev Grubu (IETF) tarafından yayımlanan makalelerinde .com, .org, .gov, .edu, and .mil fikrinden bahsetmiştir.

serkan uygur  Dr. Jon Postel.jpg

1985

  • Dennis Jennings Ulusal Bilim Kurulu’na katıldı ve TCP/IP’nin bütün NSFNET programı için zorunlu hale getirilmesine karar verdi.
  • Bir yıl sonra Steve Wolff, Jennings’in yerine geçince araştırma komitesinin devlet fonu dışında başka bir şeye ihtiyacı olduğuna karar verdi.
  • İhtiyaçları olan şey yerel alan ağına (LAN) bağlanan geniş alan ağıydı. (WAN)

serkan uygur  Dennis Jennings .jpg   serkan uygur  Steve Wolff.jpg

1987

  • CampuServe yanlışlıkla Grafik Değiştirme Biçimi (GIF) görüntüsünü, bekleyen bir patent olduğunu bilmeden dağıttı.

1989

  • İnternet Servis Sağlayıcısı, ilk ticari çevirmeli internet fikrini sundu.
  • 1988’de kurulan Netom İnternet Servis Sağlayıcısı kurulana kadar halka hizmet vermedi.
  • 1989’da kurulan Panix üçüncü internet servis sağlayıcısıdır.

1992

  • CREN, world wide web (WWW)’İ tanıttı.
  • NSFNET hızını 44.739 Mbps’a yükseltti.

1993

  • Marc Andreessen, NCSA ve University of Illınois World Wibe Web için Mosaic for X diye bir arayüz geliştirdi.
  • Mosaic ilk çok kullanılan internet tarayıcısıdır.
  • Marc Andreessen daha sonra 1994’te Netscape’i kurmuştur.
  • Şirketi ayrıca, SSL olarak kısaltılan ve önemli dosyaları şifreleyip saklayan güvenli soket katmanını bulmuştur.
  • Günümüzde kullanılan şifreleme hala bu yolla yapılmaktadır.

serkan uygur Marc Andreessen

1994

  • Pizza Hut kendi internet siteleriyle internet üzerinden sipariş almıştır.

1995

  • Pierre Omidyar daha sonradan eBay olan AuctionWeb sitesini kurmuştur.
  • 30 Nisan 1995 tarihiyle Ulusal Güvenlik Ajansı artık Ulusal Hijyen Vakfı’nın omurga ağına erişimin izin verilmediğini duyurdu.
  • Hükümet tarafından ve eğitim kurumları tarafından kullanılan alan adları hariç geri kalan bütün alan adları için yıllık ücret ödenmeye başlandı.

serkan uygur  Pierre Omidyar .jpg

1996

  • Internet2 piyasaya sürüldü.
  • Internet2 araştırma ve eğitim kurumlarının ağıdır.
  • Hotmail kullanılmaya başlandı.
  • Bir sonraki yıl Microsoft 400 milyon dolar karşılığında hotmail’i satın aldı.

1998

  • Google Andy Bechtolsom’dan fon desteği aldı.

 

serkan uygur  Google Andy .jpg

1999

  • Wi-fi, kablosuz internet, standart hale getirildi.
  • Sean Fanning 18 yaşındayken adı kötüye çıkmış olan Napster’ı yarattı ve piyasaya sürdü.

serkan uygur   Sean Fanning .png

2001

  • Wikipedia sitesi kuruldu ve .com’dan .org’a geçti.

2003

  • Apple, 200.000 şarkıyla iTunes Store’u piyasaya sürdü.
  • 24 saat içinde bütün şarkıları sattı.

2004

  • 1 Nisan 2004 tarihinde Google 1 GB’lık hafıza sunan Gmail’in kullanılmaya başlanacağını duyurdu.
  • Hotmail ve Yahoo sadece 2 MB ve 4 MB hafıza sunduğu için, bazı insanlar bunun 1 Nisan Şakası olduğunu düşündü.

2005

  • YouTube kuruldu ve bir sonraki yıl Google 1.6 milyar dolar karşılığında YouTube’u satın aldı.

2006

  • Dom Sagolla Twitter’ı piyasaya sundu.
  • İlk başta üniversite öğrencilerine özel olan Facebook artık herkesin erişimine açıktır.

serkan uygur  Dom Sagolla .jpg

2009

  • Mobil data trafiği her ay konuşma trafiğini geçmektedir.
  • Dünya çapında mobil data verisi ilk kez 1.000.000 GB’ı geçmiştir.

2010

  • İnternette yapay zekanın kullanıma sunulması ile teknolojik alanda yenilikler baş göstermiş, yeni meslek grupları oluşmaya başlamıştır.
  • Dijitalleşme, e-ticaret, sanal marketler, hologram, arttırılmış sanal gerçelik ve örnekleri çokça arttırılan çalışma alanları arttırmış ve para kazanma sektörleri çeşitlilik göstermeye başlamıştır.

serkan uygur  yapay zeka.jpg

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışanı

Merhaba Dostlarım,

İşletmelerin, 2018 Yılında Analiz Türlerinden faydalanarak, piyasa ekonomisinde nerede konumlandığı hakkında bilgi almalarını sağlayan araştırmalardır.

Kurumsal olsun veya kurumsal olmasın, her firmanın analiz yapması, gelecekteki ticari faaliyetleri için çok önemlidir.

Sizler için araştırıp bulduğum bir çok analiz türleri mevcut.

Elde ettiğim analizler; firmaların geçmişte ne yaptıklarını şimdi hangi pazar payında olduklarını ve gelecekte sürdürülebilirlik içerisinde ticari faaliyetlerinde nerede olacağı ile yakından ilgilidir.

Son yıllarda, uluslararası piyasalarda rekabet çok kızıştı.

Her firma için ticaret, savaş anlamı taşısa da, ticari faaliyetlerin devam etme zorunluluğu bulunmaktadır.

Bir ticari işletmeyi ayakta tutan; pazarlama ve satış faaliyetleri ve elde ettiği karlardır.

Pazar ekonomisinde, gerçekleştirilebilir hedeflerini tutturabilmek için firmalar; satış yapılmalıdır.

Pazarlama ve Satış faaliyetlerini yerine getirirken, müşteri memnuniyeti ilke alınıp, tüketici grubuna hitap edilmelidir.

Piyasada bir çok karmaşık müşteri grupları vardır.

Her müşterinin; istek, ihtiyaç ve kendisine has tercihleri bulunmaktadır.

Müşterilerin, son yıllarda ürün bilgisi o kadar fazladır ki, müşterilere en iyi hizmeti ve bilgilendirmeyi yapmak temel hedefimiz olmalıdır.

Analiz çeşitleri;

Firmaların; Pazar ekonomisinde, yerlerini alması ve kar hedeflerine ulaşması için, bir çok analizler yapılmaktadır.

Şirketlerin; hedefleri neler, hedeflerin neresindeler, gelecek hedeflerini tutturabiliyorlar mı, gibi bir çok soruya cevap aranmaktadır.

Firmanın yararlandığı stratejik hedef planları olup, uygulamaktadırlar.

Hepimizin bildiği; SWOT ve PEST analizleri dışında hedef bazlı analiz türleri bulunmaktadır.

Analizlerin faydaları; 

Şirketler, tüketici beklentilerinin neler olduğu ve tüketici beklentilerini karşılama konusunda neler yapması gerektiği konusunda, analiz ve sonuçlarından geniş bilgiler almaktadırlar.

Şirketlerin, analizlerden elde ettikleri bilgiler;

  • Pazarda rakipleri arasında hangi konumda,
  • Ürün çeşitliliğinde, takip edilen mi, taklit edilen mi
  • Piyasada lider pozisyonda mı,
  • Ekosisteme yön mü veriyor,
  • Personelin çalışma segmentasyonu ne seviyede,
  • Personelin şirkete olan sadakati ne düzeyde,

Bir çok bilgileri içermektedir.

Şirketlerin piyasada irili ufaklı bir çok rakibi vardır.

Firma olarak, ticari faaliyetini sürdürürken, ayrıca rakiplerini iyi tanımalı ve analiz etmelidir.

Elimizdeki veya tedarik edeceğimiz analizler ile piyasa şartlarına daha verimli hakim oluruz.

2018 yılı analiz türlerini sıralayacak olursak, ilk başta Pazar payı konumlandırması için…www.serkanuygur.com.tr adresindeki iletişim formunu doldurarak, bilgileri talep edebilirsiniz.

 

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Merhaba Dostlarım,

Ülkemizde yapılan yeni düzenleme ile; yurt dışı firmalarına ait olan e-ticaret ürünlerine dijital vergi uygulaması getirildi.

Düzenleme, 28 kasım 2017 tarihinde yapıldı.

Tebliğ; 01.01.2018 tarihinde yürürlüğe girdi.

KDV ödemesi;

İlgili Dijital KDV Beyannamesi elektronik olarak internetten verilecek. İlgili yurtdışı firmalarına Özel KDV mükellefiyeti verilecek.

Dünyada uygulanan, yapay zeka (artificial intelligence) çalışmaları yeni bir boyut kazanacak ve hizmetleri dünya ekonomisine entegre edilecektir.

KDV Ödemesi sistem olarak; Gelir İdaresi Başkanlığı adresindeki form doldurularak yapılacak.

Yurt dışı firmaların sunduğu hizmet çeşidine göre KDV hesaplanacak.

Hesaplanan KDV; ilgili dönemin 24. Günü gecesi saat 12:00’ye kadar İnternet vergi dairesine TL (Türk Lirası) cinsinden beyan edilerek, bilgisi verilecek.

Beyan edilen KDV tutarı, 26. Günü gecesine kadar ödenecektir.

Ödeme şekli;

İlgili yurtdışı firmaları, beyanlarını verdikten sonra ödemelerini şu şekilde yapacaklar,

  • Vergi Dairesine,
  • Bankalara, (Tahsile Yetkili)
  • Gelir İdaresi Başkanlığına,

(Banka Kartı veya Kredi Kartı ile yapılabilir.)

Dövizli işlemlerde; Merkez Bankasının o günkü döviz alış kuru baz alınarak, TL ye çevrilerek (exchange rate) hesaplanarak bildirimi yapılacak.

Ülkemizde faaliyet gösteren, şubeleri ve ofisleri olan bazı yurtdışı firmaların, bu yeni düzenlemeye istinaden ürünlerine fiyat artışı uygulamaya başladı.

İlgili ürünlere uygulanan Dijital KDV oranları, ülkelere göre değişiklik göstermektedir.

Ülkemizde bu oran %18 oranında vergi uygulanacaktır.

İlgili hüküm; Gelir İdaresi Başkanlığı web sitesinde bulunmaktadır.

Tüketiciler yaptıkları her alışverişten sonra, sistem online e-fatura yı tüketiciye gönderilecektir.

Alışveriş yapan her tüketici, online olarak gelen e-faturayı ileride doğacak sıkıntılı durumlara karşı saklamalıdır.

Yurt dışı menşeli firmaların, ülkemizde uygulamaya sokulan KDV uygulamasına istinaden, kazanç ve ciro bakımından zarara girmemek için yaptıkları fiyat artışları sonucu tüketicilerin bu duruma tepkileri bakalım nasıl olacak.

İlerleyen günlerde bu uygulamanın sonuçlarını hep birlikte göreceğiz.

İnternetten alışveriş yapmayı alışkanlık haline getiren tüketiciler için çok fazla bir şey değişmeyebilir.

Alışkanlıklar zor ölür.

Tüketicilerin, dijital KDV uygulaması sonucu, dijital tahsilat yöntemini de çok fazla kullanacağı görülmektedir.

 

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Merhaba Dostlarım,

Tüketiciler, bir ürünü alacak ise, doğal olarak ilgili ürünü denemek yani müşteri deneyimi elde etmek isterler.

Ürün deneme; beş duyu organı ile yapılır ve ilgili üründen tatmin olunduğunda satın alma eylemi gerçekleştirilir.

Dokunma, tatma, görme, işitme, duyma; ana başlıklardır.

Teknolojinin hızla ilerlediği son yıllarda, dijitalleşme artış göstermektedir.

Firmalar; tüketime sundukları ürünlerinin çok daha geniş kitlelere yayılmasını isterler.

Global arenada, kendilerine yer bulmak ve diğer firmalar ile rekabet etmek isterler.

Bulundukları yerler olmak üzere, farklı bölgelerde yayılmak ve bilinmek isterler.

Bu yayılma, ofis, mağaza ve outlet şeklinde olabilir.

Şirketin bu yayılmacı politikası karşılığında, katlanması gereken bir takım gider kalemleri vardır.

Gider kalemleri;

Her şube, bünyesinde bir çok kişi çalıştıracak ve çalışanlarına maaş ödeyecektir ayrıca su parası, elektrik parası, vergi gibi bir çok giderlerle karşı karşıya kalacaktır.

Demografik özellikler;

Demografik, psikolojik ve ekonomik faktörler ele alındığında; firmaların faaliyet göstereceği bölgeler ve caddeler ekonomik seviyelerine göre kira farklılıkları olacaktır.

Her firma itibarını düşünerek ve yüksek satış hacimlerine ulaşmak isteyip, konumlanacağı bölgedeki yüksek kiraları ödemek zorunda kalacaktır.

Teknolojinin bu denli hızlı gelişimi, firmaları bazı düşüncelere itmiştir.

Firmalar sektörlerine göre, e-ticaret siteleri açıp tüketicilerin hizmetine sunmuşlardır.

Tüketiciler, dijital ortamlardan arzu ettikleri markalar ile etkileşime geçip, alışveriş yapmaya başlamışlardır.

Firma sahipleri, dijital ortamdaki tüketimden etkilenerek ve müşteri sadakatinden de yararlanarak, e-ticaret sistemlerini daha fazla geliştirme yoluna gitmişlerdir.

Yöneticiler, gider kalemlerinin sıfır maliyet içermesi sebebiyle, e-ticarete daha fazla yoğunlaşmışlardır.

Dijital gelişmelerin yükselişi kar marjının artması sebebiyle firmalar, geleneksel pazarlama anlayışından vazgeçmeye başlamışlar, modern pazarlama anlayışı hakim olmaya başlamıştır.

Bir çok firma, şubelerini kapatarak sanal mecralarda ticari faaliyetlerini devam etmişlerdir.

Tüketici olarak bilmemiz gerekenler;

Müşteri deneyimi olmadan, dijital mecralardan nasıl alışveriş yapıyoruz?

Dijital ticaretin getirdiği alışveriş oranlarının yükselişi, firmalara, şube kapanmasına yol açıp, şube çalışanlarının işsiz kalmasına sebep olmaktadır.

Tüketicilerin satın aldıkları ürünler, teslimattan sonra müşteri tarafından denendiğinde, bazı ürünlerin ayıplı mal olduğu görülmektedir.

İlgili firmanın müşteri hizmetlerini aradığımızda, görüşme sırasında telefonda enteresan soru cevap oyunları yapılarak, bizlerin zamanını gereksiz şekilde almaktalar.

İade koşulları için gereken özen tüketiciye gösterilmiyor.

Firmalar ticari hayatta kalmak istiyorlarsa, kesinlikle yüz yüze iletişime önem vermelidirler.

Dijital mecralarda müşteri deneyimi elde etmek istiyorsak, teknoloji bakımından çok ileri olmak zorundayız.

Günümüzdeki teknoloji ile dijital ortamlarda müşteri deneyimi elde edemeyiz.

Firmalar; müşterileri ile etkileşim içinde olmalı ve müşterilerine müşteri deneyimi yaşatarak onları ikna etmelidirler.

Firmalar müşterileri ile ne kadar çok iletişim kurarlarsa müşteri sadakati elde ederler ve müşterilerinin güvenini kazanırlar.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Merhaba Dostlarım,

Son yıllarda en çok talep gören eğitim konusu; Liderlik ve Motivasyon dur.

Kurumsal şirketler, yoğun bir rekabet ortamında çalışmaktalar.

Şirket çalışanları, bu yoğun rekabet şartlarına uyum sağlamak için fedakarlık yapmaktadırlar.

Kurumsal şirketlere baktığımızda, çalışanların eğitimi ve çalışma şartlarının değişiklik göstermesi motivasyon düzeyinin zamanlara göre farklılık göstermesine neden olmaktadır.

Özellikle üniversite bitiren gençler, iş hayatına adım atar atmaz, kurumsal firmalarda çeşitli kültürel çevre ile karşı karşıya kalırlar.

Şirketlerde yeni işe başlayan gençler, birlikte görev yaptıkları takım arkadaşlarından, gereken desteği alırlar.

Her bir takımın da, bir lideri vardır.

Lider, işinde aldığı sorumluluk ile hareket eder ve etrafındakilere yol gösterici rol oynar.

Üst düzey yöneticiler, şirket çalışanları için belirledikleri bir tarihte, bazen iç kaynaklardan bazen de dış kaynaklardan Motivasyon eğitimleri aldırırlar.

Şirketlerin çalışanları için aldırdıkları, Liderlik ve Motivasyon eğitimleri…www.serkanuygur.com.tr adresinden, eğitim talebinde bulunmak isterseniz, iletişim formunu doldurmanız yeterli olacaktır.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Merhaba Dostlarım,

Bir çoğumuz, eğitim dönemlerimizde çok çalışıp, üniversitede hayal ettiğimiz bölümü kazanıp, ilgili bölüme girmek isteriz.

Her zaman isteklerimiz tam olmasa da, farklı bölümleri kazanıp, üniversite eğitimimize başlarız.

Üniversite de okurken, farklı kültürden arkadaşlarımız ile tanışır, sosyal aktivitelerimizi gerçekleştirir, zevk ve eğlence ile eğitim hayatımıza devam ederiz.

Zaman su gibi akıp geçer.

Zamanı verimli ve faydalı kullanmalıyız.

Üniversitede okurken; etkinliklere, sosyal kulüplere ve sanat kulüplerine girip, çalışmalara katılmalıyız.

Üyesi olduğumuz kulüplerde, etkin roller üstlenmeliyiz.

Gazete çıkarmak, tiyatroda oynamak, röportaj yapmak, workshoplar düzenlemek, bilimsel çalışmalara katılmak gibi seçenekler arttırılabilir.

Sizlerin dahil olacağı bu etkinlikler, kişisel gelişiminize katkı sağlayacaktır.

Birey için sosyalleşmek, üretkenlik kişinin ileriki hayatında, önemli tecrübeler edinmesine yol açacaktır.

Üniversite hayatı biter, mezun olursunuz.

Rahatlarsınız.

Vizeler, finaller ve projeler bitmiştir.

İçinizden derin bir oh çekersiniz.

Erkeklerin iş hayatına girmesi için askerlik görevini yapması gerekmektedir.

Bayanlar iş hayatına; ya staj yaparak başlayacaklar yada iş bulup hemen iş hayatına gireceklerdir.

İş hayatına ilk adımlar,

Üniversite biter bitmez iş hayatına girip, para kazanmak isteyeceksiniz.

İş aramak için elinize geçen bütün fırsatları değerlendireceksiniz.

İlk önce; kişisel cv nizi ve dijital cv nizi oluşturmanız gerekmektedir.

İş başvurusu için hazırladığınız cv nizi, ilgili kurumlara gönderdikten sonra, bir sonuç çıkması için bekleyeceksiniz.

Bir gün, başvurduğunuz bir pozisyon için size telefon gelir ve görüşme yapmak için davet edilirsiniz.

Doğal olarak ilk iş görüşmenizdir ve heyecanlısınızdır.

Çeşitli çevrelerden ilk iş görüşmeniz olduğu için, bir çok tavsiyeler ve öneriler alırsınız.

İlk başta size verilen tavsiyeler faydalı görünse de belli bir zaman sonra sıkılmaya başlarsınız.

İlk iş görüşmenize gidersiniz ve işe alım uzmanıyla görüşmeye başlarsınız.

İşe alım uzmanı görüşme esnasında, size şu soruyu yöneltir.

Bu pozisyonda ne kadar bir tecrübeniz var

Siz, ilgili uzmana bakarak,

Üniversiteyi yeni bitirdim, ilk iş deneyimim olacak daha önce bir deneyimim yok, dersiniz,

İşe alım uzmanı hafif gülümseyerek notlarını alır.

Sizinle bir kaç dakika daha görüştükten sonra, mülakat biter ve sizi uğurlar.

Siz, kendinize şu soruyu sorarsınız

Ben üniversiteden yeni mezun oldum, nasıl tecrübem olsun ki,

Genel olarak baktığımızda,

Evet, siz haklısınız,

Üniversiteden yeni mezun oldunuz ve daha önce tecrübeniz olması beklenemez.

Farklı açıdan bakmaya ne dersiniz,

Şifreler detaylarda saklıdır.

İşe alım uzmanının sorduğu soruya gelelim;

(Bu pozisyonda ne kadar bir tecrübeniz var) !!!

Cevap,

Üniversiteden yeni mezun oldum,

Ayrıca,

Üniversitenin sosyal kulüplerinde görev aldım,

Yıl içinde, bir çok kez arkadaşlarımla; Gazete ve Dergi çıkarttık.

Üniversitenin tiyatro bölümüne de üyeydim.

Bazı zamanlar, kendi aramızda çalışmalar yapardık ve belirli dönemlerde tiyatro oyunumuzu sergilerdik.

Üniversite dışında, satranç kulübüne de üyeyim.

Grup olarak satranç öğrenir ve ilerleyen zamanlarda branş yarışlarına katılırdım.

Üniversite, eğitimime önemli katkılar sağladı.

Üniversite içi ve dışı çeşitli etkinliklere katılım sağlardım.

Katıldığım etkinlikler, kişisel gelişimime de katkı sağladı.

Böyle bir konuşma sonucunda, işe alım uzmanı sizlerin söylediğini not alıp, hemen o anda veya iki gün içinde ilgili firmaya yada şirketinin ilgili departmanına sizi yönlendirip ikinci görüşmeye davet edecekti.

Bir hafta sonrada, yeni işinize başlayacaktınız.

Temel olarak insan kaynakları, işe alım aşamasında sizlerin eğitim hayatınız boyunca neler yaptığınızı öğrenmek ve ne işlerle uğraştığınızı bilmek ister.

Size bir kaç soru sorarak, sizleri analiz ederler.

Sizlerin eğitim hayatında, bir çok etkinliklere katılım sağlamanız ve kişisel gelişiminize katkı sağlamanız başta size çok büyük değerler kattığı gibi, işe alımlarda çok olumlu etkiler yaratacaktır.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Merhaba Dostlarım,

Dünya ekonomik pazarı her yeni bir gün diğer bir güne göre gelişme göstermektedir.

İçinde bulunduğumuz zamanda, toplum olarak bir çok dış etkenlerden etkileniyor ve mesajlara maruz kalıyoruz.

Ülke toplumları olarak, dış uyarıcılardan fazlasıyla etkilenmekteyiz.

Örneğin; SMS, 3D, Hologram ve daha fazla uyarıcılar ile uyarılıyoruz.

Son yıllarda, Yapay Zeka ve Arttırılmış Sanal Gerçeklik ile tüketicilerin ilgisi çekilerek tüketim alışkanlıkları arttırılmaya çalışılıyor.

Yeni bir terminoloji, Subliminal Makaleler ile okuyucular alışverişe ve tüketime yönlendiriliyor.

Subliminal Mesajlar, gelecek nesillerin…www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim formunu doldurarak, makalenin tamamını isteyebilirsiniz.

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Merhaba Dostlarım,

Dünya ekosisteminde, teknoloji her gün bir önceki güne göre daha güçlü haldedir.

Teknolojinin bu denli gelişim göstermesi, biz toplumlara fayda amaçlı dönmesi için yoğun çalışmalar yapılmaktadır.

Global piyasa ekonomisinde, her şirketin en önemli konusu, sattığı ürünlerinin tahsilatının nasıl yapılması gerektiğidir.

Her firma, sıcak paraya ihtiyaç duymaktadır.

Firmalar, ticari hayatına devam edebilmesi için çalışanlarına ödeme yapmak ve Ar-Ge yatırımlarını arttırarak ürünlerine geliştirmek ister.

Dijital tahsilat sisteminin kullanılması ile, satış departmanlarının yapacağı işler ve iş yükü daha da hafifleyecektir.

Pazarlama ve Satış profesyonelleri, özel olarak tahsilata çıkmayıp, müşteri portföyüne geliştirmek ve yeni müşterileri firmasına katabilmek için çalışmalar yapacak.

Şirketler için dijital tahsilat kullanımı önemli bir ayrıcalık olacaktır.

Zaman kaybının önüne geçilecektir.

Sizlere, Dijital Tahsilat sistemini tanıtmak ve kullanımındaki rahatlık hakkında bilgi vermek isterim.

Dijital tahsilat kullanımında en önemli uygulama… www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim formunu doldurarak, bilgileri isteyebilirsiniz.

 

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

www.serkanuygur.com.tr

 

Merhaba Dostlarım,

Dünya genelinde bir çok şirket vardır.

Her şirket, sektörlerine göre ticari faaliyetlerini sürdürmektedir.

Etrafımıza baktığımızda, irili ufaklı bir çok işletmeler bulunmaktadır.

Ticari işlevlerine baktığımzda; xyz…   gibi firmalar görmekteyiz.

Gerçek bir bakış açısıyla baktığımızda, ülkemizde bir kaç tane kurumsal şirket vardır.

Kurumsal şirketin karekteristik özelliği, tek kişiye bağlı olmayan işletmelerdir.

Kurumsal firmaların temel işeyişi,

  • Planlama ve Sürdürülebilirlik
  • Yönetmelik ve Kurallar,
  • Ilkeler ve Tüzük,
  • Şirket Politakaları.

hazırlanır.

Kurumsal şirketlerin en önemli özelliklerini sizlerle inceleyelim… www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim formunu doldurarak, detaylı bilgiyi isteyebilirsiniz.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı