Serkan UYGUR

Makalelerim

Arabanızın Markasının Anlamını Biliyormusunuz

serkan uygur Arabanızın Markasının Anlamını Biliyormusunuz

Merhaba Dostlarım,

Mazda;

Kanatlarını açmış beyaz bir kartal ile özdeşleştirilen Zerdüştlerin bilgelik tanrısı Ahura Mazda’dan alır.

Kia;

“Asya’dan doğan” anlamına geliyor.

Lancia;

Kurucusu Vincenzo Lancia’dan almıştır.

Volvo;

“dönüyor” anlamına gelir.

Lexus;

Latince’de kanun anlamına gelir.

Cadillac;

1902’de kurulan ABD’li marka, ismini Detroit şehrini kuran 16. yüzyılda yaşamış Fransız kaşif Antoine de la Mothe Cadillac’tan almıştır.

Suzuki;

İsmini Kurucusu Michio Suzuki’den almıştır.

Peugeot;

İlk kahve değirmeni ve bisiklet markası olarak kurulan şirket, adını kurucusu Emille Peugeot’tan aldı.

Dacia;

Romanya’nın antik zamanlardaki ismidir.

Buick;

Kurucusu David Dunbar Buick’ten alır.

Dodge;

Adını Horace ve John Dodge kardeşlerden alır.

Citroën;

Fransız sanayici André-Gustave Citroën’den alır.

Bentley;

Walter Owen Bentley’den almıştır.

Subaru;

Taurus takım yıldızının Japonca’daki isminden alır.

Audi;

“Duydum, işittim” anlamına gelir.

Ford;

İlk seri üretim otomobil olan Ford, adını Henry Ford’dan alır.

Jeep;

Askeri amaçla üretilen dünyadaki ilk arazi aracı Jeep’in adı, çizgi karakter Temel Reis’teki ‘Eugene the Jeep’ adlı bir hayvandan geldiği iddia edilir.

Aston Martin;

Kurucularından biri olan Lionel Martin’in ürettiği yarış otomobillerini Aston tepesinde denemesiyle alır.

Infiniti;

Uçsuz bucaksız anlamına gelen Infinity kelimesinden gelir.

Pontiac;

1700’lü yıllarda yaşayan Kızılderili Şefi Pontiac Obwandiyag’dan almıştır.

Jaguar;

Güney Amerika’da yaşayan yırtıcı bir panter türü olan Jaguar’dan alır. İlk kurulduğunda adı SS Jaguar’da olan firma 2. Dünya Savaşı sonrası ismindeki SS’i kaldırmıştır.

Renault;

Kurucuları Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault kardeşlerden almıştır.

BMW;

BMW’nin açılımı Bayerische Motor Werke (Bavyera Motor Fabrikası)’dır

Porsche;

Volkswagen’in ‘Kaplumbağa’ modelini tasarlayan mühendis Ferdinand Porsche’nin oğlu Ferry Porsche tarafından kurulmuştur.

Volkswagen;

“Halk arabası” anlamına gelir

Honda:

Şirket ismini kurucusu Soichiro Honda’dan alır.

Ferrari;

Kurucususu ve ünlü yarışçı Enzo Ferrari’den alır.

Mini;

Küçük modelleriyle ünlenen İngiliz markası

Alfa Romeo;

1910’da A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombardiya Otomobil Fabrikası Şirketi)) adıyla kurulan şirket, Nicola Romero’un ortak olmasıyla Alfa Romeo adını aldı.

SsangYong;

‘ikiz ejder’ anlamına gelir.

SAAB;

Svenska Aeroplan AktieBolage (İsveç Uçak Anonim Şirketi)’dir ve ilk olarak savunma sanayi şirketi olarak kurulmuştur.

Maserati;

Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore, Ernesto Maserati kardeşler tarafından 1914’te Bologna’da kuruldu.

Tesla;

ABD’li elektrikli spor otomobil üreticisi adı için ünlü mucit Nicola Tesla’dan esinlenilmiştir.

Lamborghini;

Kurucusu Ferruccio Lamborghini’den almıştır.

Rolls-Royce;

El yapımı otomobilleri ile ünlenen, kurucuları Steven Rolls ve Henry Royce’den almıştır.

Chrysler;

Kurucusu Walter Chrysler’dan alır.

Land Rover;

İflas eden İngiliz Rover şirketi’nin Tata’ya sattığı arazi aracı markası. Rover “Gezici” anlamına gelir. Suv markası da Range Rover’dir

Acura;

İsmini Accurate (doğru) kelimesidir.

Proton;

Perusahaan Otomobil Nasional Berhad’ın kısaltılmışıdır.

Bugatti;

Ettore Bugatti’ten almıştır.

Hummer;

2008’de kapanan cip türü markası Hummer’in adı ‘Yüksek Hareket Kabiliyetli Çok Amaçlı Vasıta’ anlamına gelen Humvee’den türetilmiştir.

FIAT;

Fabbrica Italiana Automobili Torino (Torino İtalyan Otomobil Fabrikası)’dır.

Mitsubishi;

Şirketin de amblemi olan eski Japon savaşçıları samurayların ambleminden alır. Amblem, Mitsu(üç) ve bishi(elmas) kelimelerinin birleşmesiyle adlandırılır.

Škoda;

Kurucusu Emil von Škoda’dan alır. Dönemin en büyük silah üreticilerinden olan Škoda aynı zamanda Çekçe’de ‘hasarlı’ anlamına geliyor.

Chevrolet;

Adını Louis Chevrolet’ten almaktadır.

Hyundai;

“Çağdaş, modern” anlamına gelir.

Mercedes-Benz;

Avusturyalı tüccar Emil Jelinec, 1897 yılında yarış kazandığı araca kızının adı olan Mercedes’i koydu ve bunun şerefine şirketin kurucuları Gottlieb Daimler ve Karl Benz ürettikleri araçlara Mercedes adını vermeye devam ettiler.

Smart;

“akıllı” anlamına gelir.

SEAT;

Sociedad Española de Automóviles de Turismo (İspanyol tur otomobili şirketi)

TATA;

Kurucusu Ratan Naval Tata’dan alır.

Nissan;

1934 yılında Jidosha-Seizo co. ve Nihon Sangyo Co.ltd. şirketlerinin birleşmesiyle 2 şirketin Japonca’daki kısaltması ile Ni-san kelimesi oluşur. Aynı yıl şirket Nissan Jidōsha Kabushiki Gaisha (Nissan Motor Şirketi) adını alır.

Opel;

Kurucusu Adam Opel’den almıştır.

Toyota;

Kurucusu Kiichiro Toyoda’dan alır. Daha sonra marka geliştiricileri, Toyoda’yı Toyota haline çevirmişlerdir.

Lotus;

Adını Lotus çiçeğinden alır

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Merhaba Dostlarım,

Global ekonominin yeni ekonomik ekseni, Yapay Zeka. Bir çok yazar tarafından yazıldı çizildi. Anlatılmaya çalışıldı. Karmaşıklığı bir nebze basitleştirelim.

Bilim adamları tarafından, makinalara bilgi yüklenerek inovatif teknolojiye çevrilmesi ve teknolojik dönüşüme sunulmasıdır.

Yapılan deneyler ve çalışmalar fikir üretmek üzerine yoğunlaşmış durumdadır.

İlerleyen zaman diliminde insanların iş gücünü daha da hafifletip basitleştirme temeline dayanacaktır.

Dijitalleşme ve İnsan İşgücü doğru orantılı yükseliş gösterecektir.

·    Dijitalleşme artacak,

·    İnsan iş gücü ve nitelikli işgücü yükselme gösterecektir.

Pazarlamada, yapay zeka teknolojisi son yıllarda önemini arttırmıştır.Yapay zeka, Hologram ve Arttırılmış Sanal Gerçeklik teknolojisi ile pazarlama sistemi yükselecek, satış rakamları ciro bazında önemli bir artış gösterecektir.

Toplumlar ve bireyler, kendisine hizmet sunulmasını ve ihtiyaçlarının tatmin edilmesini severler. Bu yaşam bizlerin doğal döngüsüdür.

Pazarlama ve Satış hayatının olmaz ise olmazı (MOD) dur.

Müşteri deneyimi; firmaları ve Pazar ekonomisini var eden başlıca sebeplerdir.

·    Showroom a gitmeden, ürünleri görmeden, nasıl satın alma kararı vereceksiniz?

·    Dijital ortamda ürününüzü nasıl deneyeceksiniz?

Bu soruların cevabı zor gözükse de, basit cevapları bulunmaktadır.

Yapay zeka kavramı bilgisayar bilimine ilk defa John McCarthy tarafından 1955 yılında Dortmouth Kolejinde kazandırılmıştır.

·    1943, İkinci Dünya Savaşı

Walter ilk robotları yaptı.

·    1950,  Bilim Kurgunun Gündemi Yönlendirmesi

·    1956,  Yukarıdan Aşağıya Bir Yaklaşım

·    1968 – 2001, Bir Uzay Destanı

·    1969,  Çatlamak İçin Zor Problemler

·    1973,  Yapay Zekanın Kışı

·    1981,  Büyük İş İçin Çözüm

·    1990,  Aşağıdan Yukarıya İlhamı İçin Doğaya Dönüş

·    1997,  İnsanlar Makinalara Karşı: 20. Yüzyılın Savaşı

·    2002,  İlk Ev Robotu

·    2005,  Savaş Makinaları

·    2008,  Büyük Problemleri Kırmaya Başlamak

·    2010,  Dans Ayakkabıları

·    2011,  İnsanlar Makinalara Karşı, 21. Yüzyılın Savaşı

·    2014,  Şimdi Makinalar Akıllı Mı?

Son yıllardaki çalışmalar göze çarpmaktadır;

·    Google’ın sürücüsüz otomobillere yaptığı milyar dolarlık yatırım,

·    Skype’ın eş zamanlı sesli çeviri başlatması,

akıllı makinalar artık tüm hayatımızı değiştiriyor.

Kullanım Alanları;

·    Sanal Asistanlar,

·    Oyunlar,

·    Akıllı Arabalar,

·    Satın Alma Tahmincileri,

·    Dolandırıcılığı Önleme,

·    Sohbet ve Destek Botları,

·    Güvenlik Sistemleri,

·    Müzik ve Seyir Öneri Robotları,

·    Akıllı Ev Sistemleri.

2017 – ~

Hedef Kitle saptamada daha geniş perspektiften bakılacak.

Bir çok firma hedef kitle çalışması yapmadan ürünlerini piyasaya sunuyor.

Bu durum; zaman kaybı, ekonomik kayıp, atıl kapasite kullanımı ve boş bir bekleyişten başka hiç bir işe yaramıyor.

Yapay Zeka kullanımı sayesinde, hedef kitleye nokta atışı iletişim sağlanacak.

Müşteri deneyimi ve Müşteri odaklı; reklamlar.

·    Yapay Zeka nın temelini Müşteri Deneyimi oluşturacaktır.

·    Hologram ve Arttırılmış Sanal Gerçeklik destekleyecektir.

Hayatımızda kullandığımız bütün teknolojik robotlar ve makinalar evrim geçirecek, satın alma alışkanlıklarımız bu evrim döngüsünde şekillenecektir.

Teknolojik oyuncaklar çevremizi saracak ve yaşama inovasyon yaklaşımlı çözümler üretilecektir.

İlerleyen yıllarda çevre kirliliği olmayacak, temiz çevre ve temiz hava yani ekolojik çevre oluşacak.

Önemli olan, sorunlara çözüm odaklı yaklaşmak, bir tık ileriside; İnovasyon yapabilmek.

Süreç;

·    Ar-Ge ye gereken önemin verilmesi ve desteklenmesi,

·    Yapay Zeka çalışmalarına, üretici beyinlerin yönlendirilmesi,

·    İnovasyon çalışmaları, her an yapılabilmesi,

·    Analiz ve Yorumlar yapılarak çeşitlilik arttırılmalı.

Bilgi, teknoloji ile şekillenir. Teknoloji insan hayatını kolaylaştırır.

Yapay Zeka, insanların iş akışını daha da basitleştirecek, kontrollü büyümeler yaşanacaktır.

Her bireyin yaşam kalitesi yükselecek, ihtiyaçlarımıza ulaşmak çok daha basit olacaktır.

Gelecek yeni teknolojiler için araştırmaya şimdiden başlayalım.

Her yeni teknoloji bizleri her zaman en iyiyi bulmaya yönlendirecektir.

Gelecek yıllarda, Yapay Zeka çok farklı bir boyut alacak ve bizler bu teknolojiden daha fazla yararlanacağız.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

serkanuygur77@gmail.com

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Markaların Savaşı

serkan uygur Markaların Savaşı.jpg

Merhaba Dostlarım,

Dünyada bir çok firma bulunmaktadır. Bazı firmalar, Marka olmuş, bazıları marka olma yolunda girişimlerde bulunmaktadır.

Marka; vaat eder,

Dünya geneline baktığımızda; x, y, z,… gibi binlerce ve milyonlarca marka bulunmaktadır.

Bazı firmalar, piyasada belli bir konuya hakimdir ve hakim oldukları konuda; gelişmiş, büyümüş ve büyümektedir.

İlerleyen süreçlerde, bu firmalar marka olmuş ve ticari kimliklerini bu Marka ile sürdürmektedirler.

Ülkemizde marka, eğitimleri verilmeye başlandı.

Kurslar açılıyor, seminerler veriliyor, sertifika programları açılıyor…

Görünen o ki ticarileşti.

Marka çok mu önemli,

·    Evet çok önemli,

Markayı iyi bilmek ve hakim olabilmek için, yoğun çalışma yapılması ve araştırma yapılması gereken bir konudur.

·    Akademik çalışma yapılması şartdır.

Size basitçe, anlatmaya çalışayım,

Marka;

Kuruluşundan bu güne, en az 15 ile daha fazla süreye dayanan,

geçmişten bugüne bir çok tsunamiler atlatmış ve bu engebeli yollardan bilinçli adımlarla çıkmış

ve daha fazla büyüyerek bu günlere gelmiş,

yönetim kurulunun almış olduğu sürdürülebilir kalkınma stratejilerle 10 yıllık planlar yaparak kendini daha fazla geliştirmeye çalışan veya çabalayan firmalardır.

Marka, bir teşebbüsün mal veya hizmetlerini bir başka teşebbüsün mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla,

Kişi adları, sözcükler, şekiller, harfler, sayılar ve her turlu ifadelerdir.

Marka Savaşları;

Hayatımızda milyonlarca, Marka bulunmaktadır.

Markalar, müşteri algısını etkileyip maksimum karı elde edip, piyasada kendilerine bir konum elde etmek isterler.

Ticari hayatına devam eden markalar savaş halindedir, bir yandan tüketici ihtiyaçlarını karşılamak isterken, bir yandan da markalar kanununa uymak zorundadırlar.

Bazı markalar, sponsorluk adı altında, konumlandırma yapmaktadır.

Yapacakları algı yönetimi için, bazı kişiler ile belirli süre için sözleşme yapmaktadırlar.

Hal böyle olunca…

Bazı başarılı olan insanlar ve topluluk önünde belli bir itibarı olan kişiler, bir marka ile anlaşmış olmasına rağmen, yine de belli bir gün için farklı bir marka ile anlaşma yapmaktadırlar.

Nasıl mı,

Hayatımızdaki her şeyi basitleştirdiğimiz ölçüde hayat daha da güzel oluyor,

İş hukuku ve markalar kanunun ve diğer hukuk kurallarının eksikliği veya boşluğundan yararlanılarak, bu işlem yapılmaktadır.

Bu durumlar ile fazlaca karşılaşılmaktadır. Günümüzde ve geçmiş yıllarda örneği bulunmaktadır.

Markalar, bu süreçte bir çok opsiyonu değerlendirmektedirler.

Markalaşmış bir çok ürün piyasada beğenimize sunulmuştur.

Ürünler kendi içlerinde kategorilere ayrılmıştır.

Dikkatle incelendiğinde; çok farklı veya fazla bir değişiklik olmadığı görülecektir.

Ürünlerin;

·    Ambalajı,

·    Renkleri,

·    Dizaynları,

·    Hitap ettiği kitle,

·    Ekonomi,

·    Algı yönetimi,

·    Demografik çevre.

Gibi örnekler verilebilir.

Müşterilerinin algısında, marka bilinirliği yaratmak çok önemlidir.

Bazı ürünler, yılda 2 veya 3 kez reklam verip, tüketicilere biz buradayız konumlandırması yapmaktadır.

Marka;

·    Kalite,

·    Hizmet,

·    Network,

·    Teknik servis,

·    Müşteri hizmetleri,

·    Müşteri bağlılığı,

·    Dünya çapında bilinirlik,

·    Güven,

·    Garanti süreçleri,

·    Konumlandırma,

·    Fiyatlandırma,

·    Ürün ve çatı ürünler,

·    Ürün yelpazesi,

·    Rekabet,

·    Rekabet avantajı,

·    KSS,

·    Sürdürülebilir Kalkınma Stratejileri,

·    Piyasa analizi.

birçok stratejileri kapsamaktadır.

Marka Savaşları;

·    Sosyal ağlar ve mecralarda,

·    Outdoor,

·    Reklamlarda,

·    Basın ve yayımda,

·    Radyo ve televizyon,

·    Mobil telefonlarda,

·    Sms ve e-mail,

·    Ağızdan ağıza,

·    Müşteri deneyimi,,

·    Konferans,

·    Fuar,

·    Yerel basın,

·    Dijital marketing,

·    Seminerler,

·    Yürüyen reklam.

Gibi çeşitlendirilebilir.

Marka Süreci;

Uzmanlar;

·    Al & Laura Ries

Yaklaşımları;

·    Yayılma kuralı,

·    Daralma kuralı,

·    Tanıtım kuralı,

·    Reklam kuralı,

·    Kelime kuralı,

·    Referans kuralı,

·    Kalite kuralı,

·    Kategori kuralı,

·    İsim kuralı,

·    Genişlemeler kuralı,

·    Arkadaşlık kuralı,

·    Jenerik kuralı,

·    Şirket kuralı.

İsim seçilirken;

·    Piyasadaki pozisyonunuz,

·    Rakiplerimden farkınız,

·    İsminiz, konumunuzu ifade ediyormu.

Cevaplandırılması gerekenler.

·    Sizi rakiplerinizden ayırt eden nedir,

Ayrıca;

·    Küresel düşünülmeli.

·    İsim kısa ve öz olmalı.

·    Mesajı taşımalı,

·    Telaffuz kolay olmalı.

Marka değeri;

Satışlar ve maliyetler sürdürülebilirlik ölçüsünde değerlendirilmeli,

·    Markada riskiniz nedir,

·    Danışman ve analizciniz varmı.

Finansal ve Pazarlama;

·    Finansal, vergi planlama, yatırımcı ilişkileri, elden çıkarma ve satın alımlar,

·    Pazarlama, performans izleme, strateji geliştirme ve kaynak tahsisi planlamasını.

Kurallar;

·    Amblem,

·    Logo.

Markanızı nasıl yaratırsınız,

Üzerinde biraz düşünülmesi gereken ve oldukça basit bir yöntemdir.

Konumlandırma;

·    Demografik faktörler,

·    Sosyolojik faktörler,

·    Psikolojik faktörler,

·    Kişisel faktörler.

Tanıtımı ne yönde yapmaktasınız,

·    Görsel,

·    Kimlik,

·    Reklam,

·    Halkla ilişkiler.

Pazarlama & Satış stratejiniz nedir,

·    En kritik eşik.

Farkındalık;

Bir ürüne yatırım yapılması, öncelikle farkındalığı orataya çıkarmakla mümkündür.

·    Marka imajı,

·    İmaj geliştirme,

·    Marka kişiliği ve ürün ilişkisi,

·    Marka bağlılığı,

·    Marka ve amblem,

·    Marka ve Renkler arasıdaki derin bağ.

Hedefleriniz nedir;

·    Vizyonunuz,

·    Misyonunuz.

Politikanız;

·    Strateji,

·    Taktik,

·    Hedefler,

·    Temel değerler,

·    Kültür,

·    Farklılaştırma,

·    Konumlandırma,

·    Müşteri kazanmak ve elde tutmaktır.

(İstek olursa destek vereceğim.)

Marka konusu, çok derin ve oldukça hassas bir konudur. Yapılacak çalışmaların özenle ve dikkatlice yapılması gerekmektedir.

Dünyada ve ülkemizde, bu konuyla ilgili çok fazla çalışma yapılmaktadır.

Ülkemizin de sahip olduğu bir çok değerli ürünleri bulunmaktadır. Bu ürün ve ürünlerinde marka olma yolunda çabalar sarf edip, marka olarak ilerleyen en yakın süreçte görmek dileğiyle.

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Dünyanın En Değerli Kütüphaneleri / World’s Most Valuable Libraries

serkan uygur Dünyanın En Değerli Kütüphaneleri : World's Most Valuable Libraries

Merhaba Dostlarım, Hello Friends,

·    Amsterdam Halk Kütüphanesi

(Amsterdam, Hollanda)

·    Stockholm Halk Kütüphanesi

(Stockholm, İsveç)

·    George Peabody Kütüphanesi

(Baltimore, Maryland)

·    Finlandiya Ulusal Kütüphanesi

(Helsinki, Finlandiya)

·    Villanueva Halk Kütüphanesi

(Villanueva, Kolombiya)

·    Jose Vasconcelos Kütüphanesi

(Mexico City, Meksika)

·    Stuttgart Şehir Kütüphanesi

(Stuttgart, Almanya)

·    El Real Monasterio de El Escorial Kütüphanesi

(Madrid, İspanya)

·    Devlet Kütüphanesi

(Victoria, Avustralya)

·    Danimarka Kraliyet Kütüphanesi (Kopenhag, Danimarka)

·    Washington Üniversitesi Suzzalo Kütüphanesi

(Seattle, Washington)

·    Iowa Eyalet Başkenti Hukuk Kütüphanesi

(Iowa, Amerika Birleşik Devletleri)

·    Kanazawa Umimirai Kütüphanesi (Kanazawa, Japonya)

·    Merkez Halk Kütüphanesi

(Vancouver, Kanada)

·    Vennesla Kütüphanesi ve Kültür Evi (Vennesla, Norveç)

·    Mitchell Library

(Glasgow, Birleşik Krallık)

·    Librije Zutphen

(Hollanda)

·    Parlamento Kütüphanesi

(Ottawa, Kanada)

·    İngiliz Kütüphanesi

(Londra, Birleşik Krallık)

·    Beinecke Nadir Kitap ve Makale Kütüphanesi

(New Haven, Amerika Birleşik Devletleri)

·    Strahov Manastırı Kütüphanesi

(Prag, Çek Cumhuriyeti)

·    Admont Abbey Kütüphanesi

(Admont, Avusturya)

·    Thomas Fisher Nadir Kitap Kütüphanesi (Toronto, Kanada)

·    Kongre Kütüphanesi

(Washington, Amerika Birleşik Devletleri)

·    Trinity Üniversite Kütüphanesi

(Dublin, İrlanda)

·    Marciana Kütüphanesi,

Venedik, İtalya

·    Joanina Kütüphanesi,

Coimbra, Portekiz

·    Mafra Sarayı Kütüphanesi,

Mafra, Portekiz

·    Sainte-Geneviève Kütüphanesi,

Paris, Fransa

·    Tripitaka Koreana, Haeinsa Tapınağı, Haeinsa, Güney Kore

·    Admont Manastırı Kütüphanesi,

Admont, Avusturya

·    Shiba Ryotaro Müzesi,

Osaka, Japonya

·    Wiblingen Manastırı Kütüphanesi,

Ulm, Almanya

·    All Souls Üniversitesi, Codrington Kütüphanesi,

Oxford, İngiltere

·    George Peabody Kütüphanesi, Baltimore, ABD

·    Strahov Manastırı Kütüphanesi,

Prag, Çek Cumhuriyeti

·    Escorial Kütüphanesi, San Lorenzo de El Escorial,

Madrid Özerk Bölgesi , İspanya

·    Altenburg Manastırı Kütüphanesi, Altenburg, Avusturya

·    Trinity Üniversitesi Kütüphanesi,

Dublin, İrlanda

·    Bristol Merkez Kütüphanesi,

Bristol, İngiltere

·    Fransa Milli Kütüphanesi,

Paris, Fransa

·    Handelingenkamer (Eski Kütüphane), Binnenhof, Hollanda

·    Clementinum Devlet Kütüphanesi,

Prag, Çek Cumhuriyeti

·    Brezilya Devlet Kütüphanesi,

Rio de Janeiro, Brezilya

·    Avusturya Devlet Kütüphanesi,

Viyana, Avusturya

·    Virgilio Barco Kütüphanesi,

Bogotá, Kolombiya

·    Beinecke Rare Kütüphanesi,

Yale Üniversitesi, New Haven, ABD

·    José Vasconcelos Kütüphanesi,

Ciudad de México, Meksika

·    Ti an yi Köşkü Kütüphanesi,

Ningbo, Çin

·    Raza Kütüphanesi,

Rampur, Hindistan

·    Beitou Kütüphanesi,

Taipei, Tayvan

·    Victoria Devlet Kütüphanesi,

Victoria, Avustralya

·    Vennesla Kütüphanesi ve Kültür Evi, Vennesla, Norveç

·    Kanazawa Umimirai Kütüphanesi, Kanazawa, Japonya

·    Danimarka Kraliyet Kütüphanesi

(Siyah Elmas), Kopenhag, Danimarka

·    Stuttgart Şehir Kütüphanesi, Stuttgart, Almanya

·    Angelica Kütüphanesi,

Roma, İtalya

·    Milli Kütüphane,

Minsk, Belarus

·    Alexandria Kütüphanesi,

Alexandria, Mısır

·    Rijks Müzesi Araştırma Kütüphanesi, Amsterdam, Hollanda

·    New York Halk Kütüphanesi,

New York, ABD

·    Portekiz Kraliyet Okuma Odası,

Rio de Janeiro, Brezilya

·    José Vasconcelos Kütüphanesi,

México City, Meksika

·    Amsterdam Halk Kütüphanesi, Amsterdam, Hollanda

·    Eski Market Kütüphanesi,

Bangkok, Tayland

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Best Regards.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Finlandiya ve eğitim sistemi, FinTeach

serkan uygur Finlandiya ve eğitim sistemi, FinTeach.jpg

Merhaba Dostlarım,

Dünyadaki bütün ülkelerde, kuşkusuz eğitim çok önemlidir.

Eğtimin, verim ve kalitesini arttırmak için bir çok bilimsel çalışmalar yapılmaktadır.

Son zamanlarda oldukça dikkatimi çeken gelişmeler yaşanmaktadır.

Okuduğum Forbes dergisi, son zamanlarda Fin Tech (Finlandiya Teknolojisinden) oldukça fazla söz etmektedir.

Eğer bir ülkenin teknolojisi, bazı yayın kuruluşlarında çok dillendiriliyorsa araştırmak gerekir.

Tabi bu araştırma, nasıl bir teknoloji yarattığından çok, en dibe inerek, eğitim sistemini inceleyerek daha yararlı bilgilere ulaşacağımı düşünüyorum.

Bir ülke; bilim ve teknolojide çağ atlayıp, inovasyonlar yapıyorsa, eğitim sistemini incelemekte fayda var.

Finlandiya eğitim sistemi;

·     Oyuna önem verilmesi,

Çocukların bilinçleri olgunlaştırdığı, hayal gücünü zenginleştirdiği için, oyun oynamaları öğretmenleri tarafından sevk ediliyor.

·     Eğitim de, standart uygulamalara yer verilmiyor.

·     Eğitim sistemi, düşünme ve sorgulama üzerine kurulmuş ve bu durum için özel zaman yaratılıyor.

·     Güven duygusu güçlendiriliyor.

·     Eğitim kurumları arası rekabet bulunmuyor.

·     Eğitim kurumlarında eğitim verecek öğretmenler, çok iyi şekilde yetiştirilip, ülkenin geleceği olan çocuklar bu öğretmenlere teslim ediliyor.

Finlandiya da öğretmenlere bu kadar güven duyulmasının en önemli sebebi; öğretmen olmak, titiz ve prestijli bir meslektir.

Eğitim fakültesine sadece en mükemmeller kabul ediliyor.

Sistem; araştırmaya dayalı, yayımlanmış bir tez ve master düzeyinde mezun oluyorlar.

·     Kişisel zaman oldukça değerli

Öğrenciler ders arasını 15 dakika serbest zaman geçiriyorlar.

Sistemin temelinde, öğrencilerin derse katılım ve öğrenme kapasitelerinin gevşeme ve yeniden odaklanma şansı bulduklarında başarı oranı yükseliyor.

Oyun oynama, konuşma veya hatta sessizce kitap okuma ihtiyaçlarının kısa süre içinde karşılanacağını anlayan öğrenciler, ders saatinde üretken oluyorlar.

·     Öğrenciler yedi yaşında okula başlıyorlar.

İlkokul öğrencisi günde dört beş saat okula gidiyor.

Lise öğrencileri, üniversite öğrencilerine benzer şekilde, sadece kendileri için gerekli dersleri alıyorlar.

·     Yaşam kalitesine çok önemli.

Öğretmenler hazırlıklarını evde yapıyorlar.

·     Yarı takipli öğrenme

16 yaşından sonra, öğrenciler gymnasium adı verilen akademik tabanlı lise veya meslek okulunu seçerler.

Bu liselerin herhangi bir tipinden mezun olan öğrenciler üniversiteye gidebilir.

·     Ulusal standartlar değerli

Öğretmenler müfredat ve standartlarda tam özerkliğe sahipler.

·     Sınıfa kadar not verilmiyor

·     Etik, ilkokul sınıflarında öğretiliyor

·     İşbirliği yapma ve işbirlikçi çevre güçlü bir şekilde vurgulanıyor.

Okulların altyapısı işbirliğini artırmaya yönelik tasarlanmış.

Derslikler, çeşitli sınıflar ve sınıf seviyelerinden öğrencilerin birlikte çalıştığı ve öğretmenlerin ortak bir alanda etkileşebildiği kollara ayrılıyor.

Lise öğrencilerinin kampüs içinde birlikte konforlu bir şekilde çalışabilmesi için her çeşit çalışma ortamları var ve öğrenciler, gözetim minimal olacak şekilde bina etrafında serbestçe dolaşıyorlar.

Öğretmenler odası güneş ışığının olduğu ve bitkilerin büyüyüp serpilmesine olanak veren seraydı anımsatır.

Bir öğrenci zorluk yaşarsa, aklımıza gelmesi gereken soru, öğrencide ne sorun olduğu ya da öğretmende ne sorun olduğu değildir. Asıl soru, sistemde ne sorun olduğudur.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Bugünden geleceğe yatırım, Yapay Zeka

serkan uygur Bugünden geleceğe yatırım, Yapay Zeka.jpg

Merhaba Dostlarım,

Yapay zeka, dünyanın dev şirketleri tarafından takip ediliyor.

Son yıllarda satın almalar ile gün yüzüne çıkmaya başladılar.

Günümüzde ve yakın zamanda, düşünen robotlar ve karşılıklı iletişim kuran (M2M) robotlar ile birlikte hayatı paylaşacağız.

Bazı Ülkelerde, eğitime başlayan bir çok çocuk, kod öğrenmeye başladı.

·    Sıfır hata ile seri üretim.

En iyi teknoloji ile yani Yapay Zeka ile müşterilere en iyi hizmet vermesi istenmektedir.

Geleceğin sektörü yapay zeka (Artificial İntelligence)

Dünyanın en büyük devleri ve sosyal ağları olan; Twitter, Facebook, Google, Apple, Yahoo ve Intel gibi devler, yaptıkları büyük yatırımlar ile müşterilerinin ilgisini çok fazla çekeceğe benziyor.

Yapılan yatırımlar ile satın almalar devam etmekte, bu yatırımlar her geçen gün hız kazanmaktadır.

DNNResearch

2013 yılında Google satın aldı.

Google Glass gibi giyilebilir teknolojilerin geliştirmesine de destek veren DNNResarch, şu sıralarda ileri teknoloji görsel arama motorları üzerine çalışmalar sürdürüyor.

MetaMind

2016 yılında Salesforce satın aldı.

Otomatik görüntü tanıma uygulamaları.

Indisys

2013 yılında Intel satın aldı.

Yapay zeka, doğal yollardan dil öğrenme ve bilişsel teknolojileri birleştirerek oluşturdukları teknoloji ile müşterilerin dil öğrenme ve ihtiyaçları doğrultusunda dil bilmeme gibi engelleri kaldırmayı amaçlıyor.

IQ Engines

2013 yılında Yahoo satın aldı.

Fotoğraflarda otomatik yüz tanıma, nesneleri isimlendirme, sahneleri ve mekânları tanıma gibi fonksiyonları olan bir uygulamaya yoğunlaşmış durumda. Telefonlarımızda kullandığımız akıllı albüm uygulamasını da geliştiren şirket.

StorySense

2015 yılında DianHaubang satın aldı.

LookFlow

2013 yılında Yahoo satın aldı.

Fotoğraf paylaşımı üzerinden derin öğrenme metotları tabanlı projeleri olan şirket.

SkyPhrase

2013 yılında Yahoo satın aldı.

Şirket insanları zorlayan derin öğrenme olgusunun, uzun zaman alması ve karışık olmasının aşılabileceği.

DeepMind

2014 yılında Google satın aldı.

Bir makinenin insan gibi düşünebileceğini iddia eden şirket, Google tarafından satın alındıktan sonra ismi Google DeepMind olarak değiştirilmiş.

PredictionIO

2016 yılında Salesforce satın aldı.

İstatistik, açık kaynak ve yapay zekâ öğrenme metotları üzerine projeler yürüten şirket, pek çok yazılımcı için altın değerinde bir kaynak olan kodları internet sitesinde ücretsiz bir şekilde paylaşıyor.

AlchemyAPI

2015 yılında IBM satın aldı.

Şirket hesaplarının ve sosyal medya takibinin kolayca ve tek uygulama üzerinden yapılmasını sağlayan bir program yaratan şirket.

Automated Insights

2015 yılında Vista Equity Partners satın aldı.

Yapay zekâ metotlarını kullanmaya başladı.

Cognea

2014 yılında IBM satın aldı.

Kullanıcılarına kişisel sanal asistanlar sunuyor.

Jetpac

2014 yılında Google satın aldı.

Harita, fotoğraf arşivleme gibi hizmetler sunan uygulama.

Madbits

2014 yılında Twitter satın aldı.

Geniş alan kaplayan resimleri organize etme, arama, düzenleme, sahne algılama fonksiyonlarını taşıyan ve aynı zamanda pratik bir uygulamanın üzerinde yoğunlaşan şirket.

Dark Blue Labs

2014 yılında Google satın aldı.

Derin öğrenme ve doğal anlama metotları üzerine çalışıyorlar.

Wit.ai

2015 yılında Facebook satın aldı.

50 farklı dili anlık çevirme özelliği.

Incredible Labs

2014 yılında Yahoo satın aldı.

Donna isimli uygulama.

Vision Factory

2014 yılında Google satın aldı.

Yazılım alanında projeler üreten bir firma.

Vocal IQ

2015 yılında Apple satın aldı.

Robotlar üzerine projeler yürütüyor ve her elektronik cihazın sesle kontrol edilebilmesi için çeşitli yazılımlar üretiyorlar.

Desti

2014 yılında Nokia satın aldı.

Yazdığı uygulama; mesajlaşma veya sesle yanıt ile tatil planı yapma imkanı sunan şirket, gezgin dostu olarak tanınır.

Orbeus

Video indeksleme ve görüntü metin analizi üzerine projeler yapmaktadır.

Nexidia

2016 yılında NICE Systems satın aldı.

Etkileşim analizleri ve ses ve video içeriği arama üzerine projeler yürütüyor.

Perceptio

2015 yılında Apple satın aldı.

Yapay zekâ teknolojilerini kullanarak mobil uygulamalar tasarlıyorlar ve son günlerde yüz tanıma yazılımlarına eğiliyorlar.

Emotient

2016 yılında Apple satın aldı.

İnsanların yüz ifadelerini okuyan bir proje üzerinde çalışıyor. Emotient görüntülerdeki yüzleri algılayıp, ruhsal durum analizi yapabiliyor.

Expertmaker

2016 yılında eBay satın aldı.

Makine öğrenmesi ve yapay zeka teknolojilerine odaklanan bir girişim.

Whetlab

2015 yılında Twitter satın aldı.

Yapay zekâ öğrenme metotları ile ilgili projeler yürüten şirket.

Mentio

2016 yılında Lendified satın aldı.

Yazılım teknolojileri ile yapay zekâyı birleştirerek ekonomi dalında mobil yazılımlar.

Saffron Technology

2015 yılında Intel satın aldı.

Finans, risk yönetimi, sosyal medya, sağlık ve güvenlik alanlarında çalışan şirket.

Coinalytics

2014 yılında Century Links satın aldı.

Kasisto

2016 yılında DBS Bank satın aldı.

Masaüstü ve mobil alanda yazılım geliştiriyor.

Zoyo

2015 yılında MagicTiger satın aldı.

Mesajlaşma botu ile satın alma tavsiyeleri sunuyor.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

İnovasyonun şirketlere sağladığı faydalar.

serkan uygur inovasyon.png

Merhaba Dostlarım,

Global ekonomilerde ve Dünyanın her yerinde üretim faktörleri ve remarketing için inovasyona büyük önem verilmektedir.

Toplumlar her türlü algı yönetimine doymuş ve yeni istek ve ihtiyaçlara, şirketlerin yelken açmasını istemektedirler.

Ürün tutundurmada, müşteri deneyiminin büyük önemi vardır.

Değişen ekonomik şartlar ve düzen, farklı ürün konseptlerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlamakta ve müşteri ihtiyaçları fark yaratmaktadır.

Günümüzün hızla değişen rekabet ortamında ayakta kalabilmek için şirketlerimizin;

·    Ürünlerini,

·    Hizmetlerini,

·    Üretim yöntemlerini,

·    Sürekli olarak değiştirmeleri,

·    Yenilemeleri gerekmektedir.

İnovasyon;

Yeni veya iyileştirilmiş,

·    Ürün,

·    Hizmet,

·    Üretim yöntemi geliştirmek,

·    Ticari gelir elde edecek hale getirmek için.

yürütülen tüm süreçleri kapsar.

Yenilenmiş ürün,

·    Hizmet veya üretim yöntemi geliştirme,

·    Yeni düşüncelerden doğar.

Ortaya atılan düşüncelerin, geliştirilerek işler hale getirilmesi, firmaya rekabet gücü kazandıracak şekilde pazarlanarak, yapılandırılan fikirlerin değerlendirilmesi, yeni getiriler için kullanılması gerekmektedir..

İnovasyon,

·    Radikal inovasyon,

·    Artımsal inovasyon,

İstek halinde bilgi verilecektir.

Araştırma Geliştirme,

En önemli faaliyetlerden birisidir.

Girişimsel inovasyon yoksa, araştırma ve geliştirme süreci bir üretim ile sonuçlanmaz ise bir değer taşımaz.

Firmalarda yürütülen inovasyon;

·    Teknolojik inovasyon,

·    Organizasyonel inovasyon,

·    Pazarlama inovasyonu.

Detaylı bilgi için iletişime geçiniz.

İnovasyon,

·    Ekonomik getirisi olan,

·    Henüz yapılmamış,

·    Bilinmeyen bir şeyi üretmektir.

Fikirler ve kavramlar önem kazanır.

·    Mümkün olanı nasıl değerli hale getirebiliriz?

·    Atılan her adımın ekonomik sonuçları olumlu yönde değişir?

·    Kapasitemizi ne tür bir değişiklik ile artırabiliriz?

Firmaların ekonomik faaliyetlerine devam etmesi ve sürdürülebilir olması için müşterilerine fark yaratan ürünler tasarlamalıdır.

Remarketing açısından, ürünümüze yapacağınız her bir dokunuş, pazar payında tercih sebebi olacaktır.

İnovasyon sürecinde, tüm şirket çalışanlarının sürecin içinde olması şarttır.

·    İnovasyonun bütünsel bir faaliyet olarak algılanmamasının doğuracağı problemler;

Firmalar açısından,

Firmalar, varlıklarını sürdürmek ve rekabet güçlerini artırmak için yapılır.

  • Maliyetlerin azaltılması,
  • Yeni ürün,
  • Hizmetlerin geliştirilmesi,
  • Çeşitliliğe gidilmesi,
  • Ürün ve hizmet kalitesinin artırılması.

Yeni bir pazara girmek veya olan bir pazarda faaliyet sürmek nasıl yapılandırılacak?

İnovasyon;

·    Yeni ekonomilerin oluşması,

·    İstikrarlı büyüme,

·    Arz ve Talep dengesini

·    Başa baş noktasından çıkarak, artan bir ivme,

·    Ekonomik büyüme,

·    Yükselen istihdam,

·    Üretim artışı,

·    İhracatın artışı,

·    İthalatın düşmesi,

·    Yerel paranın değer kazanması,

·    Yaşam kalitesinin artması,

·    Sağlıklı yaşam şartlarının artış göstermesi,

·    Bilgi ve teknolojide gelişme,

·    Ülkemize yatırımların artması,

·    Refah seviyesinin yükselmesi.

Firmalar açısından beklentiler,

·    Artan satışlarla ve pazar payıyla,

·    Geliştirilmiş ve iyileştirilmiş dağıtım kanallarıyla,

·    Portföyündeki yeni ürünlerin artan sayısıyla,

·    Kazancın artması;

·    Yeni ürünlerin pazara çıkma sürelerindeki kısalma,

·    Artan üretim,

·    Dağıtımdaki süre azalması,

·    Kaynakların ve zamanın daha iyi kullanılmasıyla,

·    Maliyetlerin azalması anlamına gelir.

Kurumsal stratejinizin en önemli parçasıdır.

Bu konu ile ilgili çeşitli çalışmalar vardır. Bu çalışmalar arzu edildiğinde paylaşılacaktır.

Sürecin adımları,

  •  Sinyallerin taranması,
  •  Stratejik yanıt verme,
  •  Gerekli bilgiyi edinme,
  •  Çözümün geliştirilmesi,
  •  Öğrenme.

Arzu edilirse konular hakkında destek verilecektir.

Başarının Sırları,

Başarıya giden yolda minimum şartları ile sağlayabilirsiniz. Bir kaç adımda oluşturabilir.

İnovasyon yönetimi;

·    Firmanın teknolojiyi,

·    İş süreçlerini

(müşteriler, tedarikçiler, finansal ve dış kaynaklar),

·    İnsan ilişkilerini (kültür, iletişim, organizasyon).

sistemi destekleyecek ve teşvik edecek şekilde yönetmesidir.

İnovasyon başarısı iki faktöre bağlıdır:

Arzu edilirse destek verilecektir.

Kültür Çevre,

·    Farklı Görmek,

·    Risk Almak,

·    Yaratıcılık,

·    Müşterinin Değeri,

·    Sorgulamak,

·    Başarısızlığı hoş görmek,

·    İletişim,

·    İşbirliği.

Detaylar istek doğrultusunda paylaşılacaktır.

Organizasyon Yapısı,

·    Vizyon, liderlik,

·    Organizasyonel yapı,

·    Kilit kişiler,

·    Takım çalışması,

·    Sürekli kişisel gelişim,

·    Yoğun iletişim,

·    Yüksek düzeyde katılım,

·    Müşteri ilişkileri,

·    Yaratıcı ortam,

·    Öğrenen organizasyon.

Her bir konu geniş bir bilgi gerektiği için istek doğrultusunda paylaşılacaktır.

Ülkemiz inovasyona açtır. Bir çok konu hakkında derinlemesine çalışma yapılması ve ürünlerin üretilip geliştirilmesi şarttır.

Yurt dışındaki ülkeler, her türlü zengin bilgiye sahiptirler.

Yaptıkları Ar-Ge çalışmaları ile, bir çok ürün geliştirmekte ve toplumun yararına sunmaktadırlar.

Yeni nesil ve gelişen nesil ne kadar bilgi alışverişi yapar ve mantıklarını yorarsa, ülkeleri adına çok verimli inovasyonlara imza atacaklardır.

Bilgiler paylaşılarak çoğalır. Her bir bilgi teknolojiyi bir adım öne götürür. Bilgi ve teknolojide ne kadar çok çalışırsak geleceğe büyük yatırımlar yaparız.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

Merhaba Dostlarım,

Global arenadaki aktörler, gelişim kompozisyonlarına her gün, yenilerini ekliyorlar.

Hepimizin bildiği gibi;

  • Dijital Teknoloji,
  • Yapay Zeka,
  • Hologram,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik (AI).

çalışmaları hızla yapılandırılıyor.

Dünya şirketleri, bünyelerinde nitelikli kişilere yer veriyorlar.

Bu yetenekli kişilerin, dünya ticaretinde önemli rolleri bulunmaktadır.

serkan uygur dijital.jpg

Ticari faaliyet gösteren her şirket, teknoloji seviyesinde diğer rakiplerine oranla öne geçmek için AR-GE çalışmaları yapmaktadırlar.

Paydaşlar, sektör içlerinde, ileriyi gören, yorum yapabilen ve analiz bakışı güçlü olan gelişmiş beyinleri istihdam etmektedirler.

Her zaman ifade ediyoruz,

Dijital, Dijital, Dijital

  • Pazar ekosisteminde rakiplerinize oranla ne kadar güçlüsünüz,
  • Pazar payında, müşterilerinizin ne kadar tercih alanındasınız,
  • Warmarketing ekosisteminde, diğer şirketlerden farkınız nedir,
  • Dijital mecralarda, tüketicileriniz ile ne kadar etkileşim içersindesiniz,
  • Pazar ekosisteminde, dijital gücünüzü feedback ölçülerinde değerlendiriyor musunuz.

Dijital Stratejilerinizi belirlediniz mi?

  • Süreç yönetiminiz için, stratejik taktikleriniz nelerdir?
  • Dijital mecralarda, firmanızın; tutundurma ve konumlandırma ölçütünü belirlediniz mi?
  • Firmanız dijital stratejilerinde, segmentasyon stratejilerini oluşturdunuz mu?
  • Kurumsal marka kimliğiniz, dijital mecralarda müşterileriniz tarafından ne kadar biliniyor?
  • Şirket pazar payı konumlandırma analizinde, rakiplerinizle, aranızdaki ölçümler, sizleri hangi yönde hedeflerinize yönlendiriyor.

Dijital Stratejiler belirlemeniz, sizlere devamlı veri akışı sağlayacaktır.

Global arenada, dijital stratejilerinizi verilere dayalı olarak olgunlaştırmak isterseniz, benimle iletişime geçebilirsiniz.

2020 ve ilerleyen yıllarda, dijital stratejileriniz bir bilim dalı haline gelecek ve geliştirilmiş inovasyon teknikleri kullanılacaktır.

Şirketler, dijital stratejilerini geliştirdiği ölçüde, rakiplerini piyasa konumunda, detaylı analiz ederler.

Sektördeki firmaları incelediğimizde, ciddi hatalar olduğunu görüyoruz.

Günümüz gelişmiş teknolojilere ayak uyduramayan yığınlarca işletme bulunmaktadır.

Ticari işletmeler, sürdürülebilir kalkınma projelerine imza atmak istiyorsalar, dijital veriler ile hareket alanlarını olgunlaştırmalılar.

Günümüzde, yerel ve ulusal şirketler, dijital verileri temel alarak, kurumsal yönlerini güçlendirip, rekabet edebilir bir konuma gelebilmektedirler.

Dijital Stratejilerin net bir şekilde ortaya konması, şirketlerin politikalarını oluşturur.

Dijital verilere dayalı iş hacimlerinizi yönetmek, gelecek dönemlerde;

  • Kısa vadeli,
  • Orta vadeli,
  • Uzun vadeli.

planlar yapmanıza zemin hazırlayacaktır.

Dijital Stratejiler hakkında detaylı bilgi için, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Merhaba Dostlarım,

Bir kaç yıl sonra, yapay zekanın hayatımızın içine daha fazla girmesi ile, sosyal yapay zeka trend olacak ve çok büyük gelişmeler yaşanacaktır.

serkan uygur dijital teknoloji.png

Nasıl mı?

Gelin bilgilenelim,

Sizler, dışarıda sosyal bir ortamda otururken, akıllı telefonunuz ile etrafı kamera ile çektiğinizde, o an içinde aktif olan kişileri görebilecek ve direk iletişime geçebileceksiniz.

serkan uygur dijital teknoloji.jpg

Öyle ki, yüz tanıma teknolojisi ile, karşınızdaki kişilerin belirledikleri kişisel bilgileri, siz de görebileceksiniz.

Bu durum; sosyal yapay zekanın kullanım şekillerine göre değişiklik gösterecektir.

  • Bazılarına göre avantaj,
  • Bazılarına göre dezavantaj.

Burada en önemli durum, kişiler; karşı tarafa belirledikleri kişisel bilgilerini vermek istemezler ise, off line durumunda bulunacaklar.

serkan uygur sosyal etkileşim.png

Dijital Teknoloji ve Yapay Zekanın, günümüzde bu kadar aktif olması, bizlerinde sosyal yaşamımızı etkileyecektir.

Sosyalleşmek isteyen fakat, utanan kişiler bu yöntemle, daha barışçıl ve dinamik etkileşimler kurabilecek.

Günümüzde, bir çok sosyal siteler bulunmaktadır.

serkan uygur sosyal iletişim

Bu sistem sosyal sitelerden farklı bir kullanım olanağı oluşturmaktadır.

Yapay Zeka kullanımı artış göstereceği için, sosyal yapay zeka kullanımı gelişecek ve yeni sektörler oluşacaktır.

Ülkemiz dışında, birçok ülkede wi-fi ücretsiz olup, toplum fertleri, istedikleri alanlarda wi-fi’ nin bütün nimetlerinden yararlanmaktadırlar.

Yapay Zeka, Endüstri 5.0 ve İnovasyon biliminin tam içinde yaşadığımız için, gelecek neslin ilgi alanı çok farklı meslek gruplarından oluşacaktır.

serkan uygur sosyalleşme.jpg

Teknolojinin bu denli ilerlemesinde temel amaç,

Üretimi arttırmak ve üretimi teşvik etmektir.

Hepimiz şunu çok iyi bilmeliyiz.

  • Kimsenin zaman kaybına tahammülü yok.
  • Zaman hepimiz için değerlidir.
  • Zamanı en verimli kullanan şirketler, gelişmenin önemli avantajlarını elde edeceklerdir.
  • Zaman dilimlerinde, proaktif üretim teknikleri yapılandırılacaktır.

2018 yılının son zamanlarını yaşadığımız bu günlerde, şirketler maksimum derecede çalışmaktadırlar.

Yorulduğunuzda yada keyif amaçlı bir kahve veya herhangi bir içecek içerken, akıllı telefonunuz ile çevrenizdeki insanlar ile daha rahat ve özgür bir şekilde iletişim kurup sosyalleşeceksiniz.

serkan uygur yüz tanıma

Sosyal Yapay Zeka ile, kişisel verileriniz koruma altında olacaktır.

Siz, kişisel bilgilerinizin nelerden oluşacağı hakkında, bilgiyi siz gireceksiniz.

Dijital Teknoloji, Yapay Zeka biliminde gelişim ve gelişmeler son derece hızlı ilerlemektedir.

Sosyal Yapay Zeka, bir site veya ücretli bir konum değildir.

Bulunduğunuz veya yaşadığınız ortamda wi-fi olması yeterlidir.

Bu yeni sistem, zaman içinde daha fazla gelişim gösterecektir.

Sosyal Yapay Zeka kullanımı hakkında daha fazla bilgi için, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Merhaba Dostlarım,

Teknolojik gelişmelerin, zirve yaptığı günümüzde; lider, liderlik şekil ve özellikleride değişim göstermektedir.

Günümüzde;

  • Dijital Teknoloji,
  • Yapay Zeka,

teknolojileri ile iç içe yaşıyoruz.

Bu alanda yapılan, AR-GE çalışmaları, tüm hızıyla devam etmektedir.

Endüstri 5.0 geçildiği, bir teknoloji dünyasında yaşıyoruz.

serkan uygur lider

Yaşanılan süreçte, lider ve yöneticilerin çok farklı sorumlulukları bulunmaktadır.

Her bir çalışanın üstlendiği organizasyonlarda, kendini geliştirmeli ve gelişime açık olmak zorundadırlar.

Lider ve Yöneticilerin; bu gelişmiş teknoloji zaman diliminde, geniş bir vizyona sahip olaması gerekmektedir.

Geleceğe bakış açısı; sürdürülebilir planlar ve programlar ile, hayata geçirilebilir olmalıdır.

2020 yılı ve gelecek nesil, Lider ve Yöneticilerin; temel özellikleri ve hedefleri hakkında biraz bilgilenelim.

Lider ve Liderlik arasında, geniş bir yapı bulunmaktadır.

Bu yapıyı inceleyerek; temel amaç ve hedeflere ulaşım sağlanabilir.

Bilgilenmek ve analiz sonuçlarını elde etmek için iletişime geçiniz.

Yöneticilik ve liderlik kavramlarının birbirlerinin yerine kullanılmaktadır.

serkan uygur  liderlik.jpg

Yöneticilik ve Liderlik farklı kavramlardır.

Lider mi, Yönetici mi,

  • Liderin Temel Özellikleri ve Farkları,
  • Yöneticinin Temel Özellikleri ve Farkları,

Ralph Stogdill,

  • Liderlerin özellikleri, 5 kategoride incelenir,
  • Liderde olması gereken temel liderlik özellikleri, 23 katogoriye ayrılmıştır.
  1. Keith Londen,
  • İdeal bir liderde yetenekleri ve kişiliği, 6 katagoriye ayırmıştır.

Başarılı ve Etkin Bir Liderde Olması Gerekenler,

  • 32 katagoride özetlenmekte ve her bir katagori üzerinde çalışma yapılması ve uygulanması gerekir.
  • Başarılı insan nasıl olunur, yöntemleri nerlerdir, 50 ideal katogoride özetlenir.
  • Stratejik liderlik nedir ve nasıl uygulanır, uygulama alanları,

Stratejik Liderin Özellikleri;

  • Örgütsel yetenekler,
  • Bireysel yetenekler,
  • Stratejik Liderlik Modeli,
  • Etkili Stratejik Liderin Özellikleri,
  • Stratejik Liderlik Süreçleri,
  • Stratejinin Başarıyla Uygulanmasını Sağlama,
  • Stratejik Kontrolü Sağlamak,
  • Stratejik Liderlik ve Vizyon,

Dönüşümcü Liderlik ve özellikleri,

  • Özellik Kuramları,
  • Davranışsal Kuramlar,
  • Durumsallık Kuramları,
  • Neo-Karizmatik Kuramlar.

Dönüşümcü Liderlik;

14 temel özelliğe ayrılır ve dört temel bileşeni vardır,

  • Entelektüel uyarım özelliği,
  • Etkileşimci Lider Kimdir:
  • Dönüşümcü Lider Kimdir:
  • Operasyonel liderler kimlerdir,

Yöneticilik Stratejileri ve Süreçleri nelerdir;

  • Yöneticinin başarılı olabilmesi için gereken önemli kriterler,
  • Yöneticinin günümüz koşullarında stratejileri neler olmalıdır.

Bugün, yarın ve ilerleyen zamanlarda en önemli konu; Lidelik ve Yöneticilik gelişim aşamaları olucak olup, üzerinde verimli çalışmalar yapılacağını düşünüyorum.

Lider, Liderlik ve Yöneticilik sürçleri hakkında, bilgi ve bilgiler almak isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim kurabilirsiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Sevgili Öğrenciler,

 2018 yılı, 2 Haziran Cumartesi günü, bütün öğrenci dostlarım LGS sınavına girecekler.

LGS (Liseye Geçiş Sınavı) sınavı, bir yıllık yoğun çalışma maratonu sonucunda, bütün öğrenci dostlarım çalışmalarının karşılıklarını alacaklardır.

Sınava girecek her dostum; rahat, huzurlu olsun ve kendine son derece güvensin.

Sizlerden bilmenizi istediğim önemli öneriler,

  • Dünya Dijital Teknoloji ile iç içe,
  • Yapay Zeka hayatımızın her anında,
  • Hologram ve Arttırılmış Sanal Gerçeklik sektörlerde kullanılmakta,
  • AR-GE çalışmaları birçok işletmede yapılmakta,
  • İnovasyon ve inovatif çalışmalar yapılıyor.

Dünya ekosisteminde,

  • Her firma tarafından aranılan değil,
  • Geliştirmeye açık,
  • Gelişiminize önem veren,
  • Sizlere insan olarak değer veren,
  • Ekonomik sosyal kültürel olarak, size katkı sağlayacak,
  • Şirketler ile, geleceğinize yön verin.

ÜRETİN ve ÜRETİM yapın.

Başta; Dünya arenası olmak üzere, Türkiye olarak Ülkemizin inovasyon odaklı siz gençlere, yeni nesil üreten beyinlere ihtiyacı vardır.

LGS, sizler için; bir adım, son değil.

İnovasyon ve inovatif odaklı her beyine, çok fazla ihtiyaç var.

Ülkemizde, her alanda bir üst adıma geçmek için, bir çok sınava gireceksiniz.

Gireceğiniz her sınav; sizlerin yetkinliğinize ve bilginize göre, sizlere seçenekler sunacak.

Seçenekler değerlendirilmek içindir.

Değerli Öğrenciler ve Gençler, kendi özel potansiyellerinize göre, kendinizi nitelikli geliştirin.

Global ekosistemde, eğitim ve öğretim yanında, kişisel ilgi alanlarınıza eğilim gösterip, kendinizi geliştirin.

Kendinizi geliştirirken, yabancı diller öğrenmeye çalışın.

Global şirketler, dünya ticari faaliyetlerinde;

  • Odak noktalarını değiştirmeye başladılar,
  • Bakış açılarında revizyona gittiler.

Hepimizin bildiği, ticari faaliyet alanları değişim göstermeye başlıyor.

Dünya; ürün ve üretiminde,

  • Doygunluk başladı,
  • Şirketler farklı yapı mekanizmalarına, odaklanmaya başladılar.

Şirketler, kar odaklı yaklaşımlarını sürdürdüğü sürece, yeni niche sektörler ve ticari aktörler devreye girecektir.

Sizlerin geçmişten bu güne, bütün bildiği argümanlar yenilecek; farklı ülkeler ve kültürel yapılar ile karşılaşacaksınız.

Bu yapı, sizlere Yabancı diller de, ingilizce dili yanında farklı diller öğrenmenize zemin hazırlayacaktır.

Unutmayın,

Ne kadar fazla dil bilirseniz; kültürel yapınız ve ekonomik fırsatları değerlendirmeniz çok daha kolay olacaktır.

Öğrenciler, Gençler;

 Eğitim ve Gelişim planlamanızı yaparken, sektörlerin ne ile uğraştığını, hangi teknolojileri kullandığını araştırın.

Sizlerin önceliği,

  • Araştırma
  • Analiz
  • Yorum

olmalıdır.

Kendinizi geliştirirken, hangi alanda üretim yapacağınız kararlaştırın.

Hedefleriniz, planlamanız, stratejileriniz olsun.

Bilim ve Bilgi alanında yapılan,

  • Yorumları dinleyin,
  • Teknolojiyi kullanıp araştırın,

En önemlisi;

  • Kendi düşünceniz,
  • Kişisel yorumunuz olsun.

LGS’ye girecek bütün öğrenci dostlarıma

başarılar dilerim.

Değerli Dostlarım,

Gelecek meslekler, yabancı diller ve kariyer yönetimi eğitimleri ile ilgili, eğitim almak ve soru sormak isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim kurabilirsiniz.

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant 

 

Merhaba Dostlarım,

2020 ve gelecek zaman diliminde, rekabet koşulları warmarketing, savaş pazarlamanın en sert koşullarını yaşayacağız.

serkan uygur inovasyon ve ar-ge

Dünya genelinde, teknolojiye bütçe ayırıp, verimli çalışmalar yapan, bir çok ülke bulunmaktadır.

Ülkelerin gelişmişliği;

  • Ar-Ge’ye yapılan yatırımlar,
  • Üretimin sürdürülebilirliği,
  • Geliştirilmiş teknolojik cihazların kullanılması.

Dünya ülkeleri, kendi iç bünyelerindeki yapılandırma ve çalışmaların daha verimli kılmak, toplumuna fayda sağlamak amacıyla, komşu ülkelerinin teknoloji ve biliminden yararlanmak isterler.

Yararlanma kapsamında, karşımıza; teknoloji transferi kullanımı ve sektörel yapı taşlarına, üretimi yönlendirici destek ve teşvikler yönlendirirler.

Toplum paydaşları, teknolojik olarak gelişemediği zamanlarda; devletleri tarafından Ar-Ge yatırımlarına teşvik edilmelidir.

Yapılandırılan teşvik ile, teknoloji alt yapısını güçlendirmeli ve kısa vadeli düşünce yapılarını, uzun vadeye yararak, verimini arttırmalıdır.

AR-GE çalışmaları şirketlere;

  • Neler kazandırır,
  • Çalışma sistemi nasıl yürütülür,
  • Gıda firmalarının bir çok lokasyonda stand açıp yaptıkları müşteri deneyimi nasıl geliştirebilir,
  • Müşteri deneyimi yol haritası nasıl hazırlanır,
  • Deneyimle sonucu, AR-GE departmanının yapması gereken çalışmalar neşerdir,
  • AR-GE çalışmaları ile Re-marketing nasıl konumlandırılır.

ve daha birçok çalışmaları yapmak ve sonuçlar alınması nasıl sağlanması gerektiği hakkında çalışmalar yapabiliriz.

Ar Ge çalışmaları;

Kapsamlı, maliyetli ve getirisinin uzun vadede olması nedeniyle, işletmeler açısından bazı zamanlarda riskler içermektedir.

Ar Ge’den faydalanmak;

  • Faaliyetlerin sistematik bir çerçevede yürütülmesine
  • Ar Ge performans ölçümleri yapılmalıdır.

Teknoloji Yönetim Süreci aşamaları,

Teknoloji yönetimi,

  • Yönetim ile teknik uzmanlık arasındaki bağlantı,
  • Teknoloji transferi,
  • Teknolojinin pazarlanması,
  • Teknolojik planlama,
  • Araştırma geliştirme,
  • Tasarım, imalat, prototip oluşturma,
  • Test etme.

gibi teknoloji teminine ihtiyaç vardır.

serkan uygur ar-ge

Teknolojinin geliştirilme faaliyetleri;

  • Planlanması, örgütlenmesi, koordinasyonu ve kontrolü,
  • Stratejik teknoloji planlama,
  • Teknolojik sürdürülebilirlik,
  • AR- GE Faaliyetleri,
  • Ticarileştirme Faaliyetleri,
  • Pazarlama Faaliyetleri.

Ar Ge,

Bilimsel ve teknik bilgi birikimini artırmak amacıyla, yürütülen, yaratıcı çaba ve bilgi birikiminin kullanılmasıdır.

Araştırma ve Geliştirme faaliyetleri,

  • Temel Araştırma,
  • Uygulamalı Araştırma.
  • Basit Geliştirme,
  • Teknolojik Geliştirme,
  • Bilimsel Geliştirme.
  • Diyalog ve basit geliştirme,
  • Teknolojik geliştirme,
  • Bilimsel geliştirme,
  • Çıktılar,
  • Alıcı Sistem.

Ar-Ge,

  • Ar Ge, çıktılarından faydalanılması,
  • Ar Ge, sonucunda elde edilen faydalardır,
  • İşletmelerde etkin bir Ar Ge yönetimi,
  • Ar Ge’nin Örgütlendirilmesi,
  • Ar Ge, oluşturulmasında teknolojik değişim hızı,
  • Ar Ge’nin Diğer Bölümlerle Etkileşimi,
  • Ar Ge’nin, İşletmenin Dış Çevresi İle Etkileşimi,
  • Ar Ge performans ölçümü,
  • Teknoloji Değer Piramidi (TPD),
  • Yönetimsel faktörler.
  • Değer yaratma,
  • Portföy değerlendirmesi,
  • İşletme ile entegrasyon,
  • Teknolojinin değeri,
  • Ar Ge performans kriterleri belirlenirken.

İşletmelerde Teknoloji ve AR-GE Yönetimi hakkında bilgi için, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim kurabilirsiniz.

serkan uygur ar-ge gelişim

AR-GE faaliyetleri çok yönlü bir çalışma sistemidir.

Şirketlerin, ürün ve üretimlerinde satış hacimlerini arttırmak istiyorsa AR-GE çalışmalarına yönlenmesi şartttır.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Merhaba Dostlarım,

Ülkemizde; son günlerde, katma değerli üretim yapmalıyız gibi konuşmalar yapılıyor.

Nedir bu,

Katma Değerli Üretim?

Genel olarak baktığımızda, literatüre yeni girmiş gibi görülse de, aslında geçmiş yıllarda uygulanan bir anlayıştır.

Bilinmesi gereken,

Dünyanın her ülkesinde, ÜRETİM yapılması gerektiğidir.

Üretim, ülkelerin ihracatını arttırır, ithalatı düşürür veya bazı ülkelerde sıfır ithalata yol açabilir.

Katma değerli üretim,

Hammaddenin, fabrikalarda işlenip, nitelik kazandırılarak, toplumun toplam talebine sunulmasıdır.

Biraz daha anlaşılır kılalım.

  • Sporcusunuz,
  • Spor yapıyorsunuz,
  • Spor yaparken doğal olarak terliyorsunuz,
  • Spor yaparken üşütmemek için, üstünüze bir t-shirt giyerek, korunursunuz,

Katma değerli üretim;

Sizin spor yaparken terleyince giydiğiniz t-shirt; fabrikalarda, geliştirilmiş teknoloji ile, t-shirt’e yeni özellik veya nitelik kazandırılması işlemidir.

  • t-shirt kumaşı delikli üretilen,
  • Dışarıdan; rüzgar ve su geçirmeyen,
  • Vücuttaki teri dışarı atan,
  • Nano teknoloji ile üretilen,
  • Spor yaparken, vücudun sürekli kuru kalmasını sağlayan bir teknolojidir.

t-shirt yapımında kullanılan kumaş; ham madde, ara madde ve mamülleri ülkemiz koşullarında üretilmekte ve yetiştirilmektedir.

Ürünlerimizi, fabrikalarda çeşitlendirip, nitelikler kazandırarak işleyebiliriz.

Yapılan nitelikli işleme ile, ürünlerimiz katma değerli ürünler haline gelecektir.

Katma değerli ürünler üretmek,

  • Ülkemizin, ihracat satış hacmini arttıracak,
  • Ülkemiz, komşu ülkeler ve diğer ülkeler ile katma değerli ürün alışverişine başlayacak,
  • Ülkemiz ekonomisi, yükseliş ivmesine geçecek.
  • Katma değerli üretim sebebiyle, ülke çapında yeni fabrikalar kurulacak,
  • Ülkemizde; istihdam artacak ve işsizlik düşecek,
  • Ülke parası, yabancı paralar karşısında değer kazanacak,
  • Üretim artışı; ekonomik refahı ve gelişmiş teknoloji alt yapısının yükselişine zemin hazırlayacak,

Mantık çerçevesinde bakıldığında,

Her ülke, güçlü olduğu ürün gruplarında, nitelikli ürünler üretmesi, başta kendisine olmak üzere, diğer ülkelere de yarar sağlayacaktır.

Fayda değer yaklaşımı,

  • Teknolojiyi geliştiren ülkeler,
  • Tarım ve Hayvancılık sektörünü geliştiren ülkeler,
  • Sanat ve Arkeolojilerini geliştiren ülkeler,

Bizler, ülke olarak ne kadar üretim yaparsak ve üretim teknolojilerine sahip olursak gelişmişlik seviyemiz yükselir.

Dünya rekabet ortamında; söz sahibi olan ve ekonomik yapısı ile güçlü bir ülke konumuna geliriz.

Katma değerli üretim koşullarının oluşturulması ve sistemin uygulamaya konulması hakkında, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Merhaba Dostlarım,

Kurum veya kuruluşun, işletmenin bir kişiye bağımlı olmadan, ticari faaliyetlerini sürdürebilmesidir.

serkan uygur kurum.png
Temel amaç;

Kurumun; patron, lider yöneticiye bağımlı olmadan, ticari faaliyetlerini sağlıklı yürütebilmesidir.

Kurumsallaşma için gerekenler,

İşletmenin devamlılığını sağlayan çalışan bütünlüğü, kişi sayısı azalınca, faaliyet kapsamı bozulmayacak bir şekilde inşa edilmelidir.

  • İşe göre eleman alınır, elemana göre iş yaratılmaz.
  • Çalışanların görevlerini en iyi şekilde yapmalıdır.
  • Her hatada çalışanına kızmazlar, çünkü hata yapma toleransı verilmiştir.

Kurumsal firmalar; gelecek için sürdürülebilir strateji planları oluşturmalıdır.

  • Krizleri yönetebilmelidir.
  • Gelecekte, ne kadar reklam bütçesi olacağı,
  • Üretim hedefinin ne olduğu belirlenmeli,
  • Koşullar değerlendirililrken; şirket bünyesinde; reaktif ve proaktif tedbirler alınmaldır.
  • Küçük detayları atlamadan, gelecek yıllar için Inovatif çalışmalar yapılmalıdır.

İşletmelerin gelişmesi, sürekliliğinin ve nesillere devrinin sağlanabilmesi için, kurumsallaşması zorunludur.

serkan uygur kurumsallık

Şirketler, çeşitli nitelikteki ve yapıdaki insanların bir araya gelerek istihdam edildiği işletmelerdir.

  • Kurumsallaşma yönetim kalitesini geliştirir.
  • Şirketlerde gelişimi sürekli kılar.

Kurumsallaşmada ilerleme kaydeden şirketlerde bütün faaliyetlerde;

  • Neyin, ne zaman ve nasıl yapılacağında fikir birliği,
  • Verilerle konuşulur, şeffaflık vardır,
  • Yönetim kademelerinde farklı fikirler rahatlıkla savunulabilir. En uygun kararların çıkar,
  • İşletmenin şeffaf çalışmasına, verimlilik ve karlılığına etki eder.
  • Kurumsallaşma nasıl olmalı,
  • Kurumsallaşma sürecinin işletmeler;
  • İşletme, kurumsallaşma süresince yapılan çalışmalar;
  • Kalite nasıl oluşturulur,
  • İtibar nedir,
  • Güvenilirlik nasıl oluşturulur,
  • Şeffaflık nasıl sağlanır.
  • Kurumsallaşma İçin Yapılması Gerekenler
  • Kurumsallaşma, Gerekli Veya Zorunlu Mudur?
  • Kurumsallaşma ve Stratejik Yönetim; 41 çeşit
  • Kurumsallaşma ve bilememiz gerekenler.
  • Kurumsal Yönetim’in Temel İlkeleri nelerdir,
  • Bir kaç guruba ayrılır ve içerikleri analiz
  • Kurumsallaşmada yol haritası nasıl hazırlanır?

Ayrıntılı bir yol haritası dizayn edilmiştir, talep doğrultusunda destek vereceğim.

  • Kurumsallaşmanın getireceği faydalar;
  • Mikro düzeyde,
  • Makro düzeyde,

Kurumsallaşma, dünya ticari faaliyetlerinde hassas bir konudur.

Teknolojinin ilerlemesi, kurum kültürünü faklı stratejilere yönlendirmektedir.

Kurumsal yapıyı tetikleyen;

  • Kültür,
  • Aidat,
  • Güven,
  • Sürdürülebilirlik

temel başlıklarda konumlandırabiliriz.

Kurum kültürü, çalışanlar için; güven ve sadakat bağı ile sıkı bağlıdır.

Şirket çalışanları, daha rahat çalışma ortamı yakalar ve verim odaklı çalışmalarda bulunur.

Kurumlaşma ve stratejiler yapılandırılması ile ilgili, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim kurabilirsiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

 

 

 

 

 

Merhaba Dostlarım,

Dünya ekonomisi çalkantılar içinde.

İstikrarsızlıklar, her kesin en büyük dert kaynağı.

Dünya ülkelerinde, bir çok toplum bireyleri geçimini sağlamak için, bankaların BEDAVA dağıttıkları kredi kartları ile, yaşamlarını sürdürmeye çalışıyorlar.

serkan uygur  QR ve Teknoloji.jpg

Dünya, yeni bir ekosisteme geçiş yaparken, yeni teknolojiler, her firma baronlarının iştahını kabartıyor.

Bizler işte çalışırken, aldığımız maaşlar çoğu zaman yetmiyor.

Ay başlarını getirmekte çoğu zaman zorlanıyoruz.

İmdadımıza, caddenin köşe başında duran; güzel giyimli makyajlı güler yüzlü bir hanımefendi dikkatimizi çekiyor.

Hanımefendi ellerini havaya kaldırmış, her kese bir şeyler anlatıyor.

O da nesi,

Elinde kredi kartı var,

Ay başını nasıl geçiririm diye düşünürken, karşınızda BEDAVA kredi kartı duruyor.

Ne kadar güzel değil mi!!!

Dünya ekonomi arenası; demode ürünlerden, yeni ürün ve ilgi çekici kaynaklara yöneliyor.

serkan uygur etkileşim.jpg

Dünya toplum bireylerinin ellerinde, akıllı telefon gibi kredi kartı bulunmaktadır.

Hatta eğer yoksa,

Nasıl yok !!!

Gibi tepkiler alabiliyoruz.

Yeni ekosistemde, toplum; demode alışkanlıkları terk ediyor.

Dünya; dijital teknoloji ve yapay zeka ile, ekonomiye yeni yaklaşımlar üretiyor.

Toplum ve özellikle Gençlik, bedenlerinde farklı bir ağırlık taşımak asla istemiyor.

serkan uygur QR.jpg

Gençlik; özgürlükçü, modern dünya koşullarına şekil veren, karmaşıklıktan uzak ve her ne olursa olsun faydalanacağı ürünlerin, en basit kullanımlı olanını tercih ediyor.

Dünya ekosistemine, gelişen teknolojide fayda odaklı kullanımı için, yeni bir ekonomik dijital ürünler geliyor.

QR Credit,

QR kredi kullanımı.

Dünya toplumları ve özellikle gençleri günün her anında bütün işlevlerini akıllı telefonları ile yapmaktadırlar.

Gençler, yeni dünya ekosistemine yenilikler katarak; sosyal medya, e-ticaret … çok daha fazlası eklenebilir işlerini saniyeler içinde yapmaktadırlar.

Toplum fertleri günümüz yaşam koşullarında, bütün ekonomik ve parasal harcamalarını QR Credit ile akıllı telefonundan yönetmektedir.

serkan uygur kredi.png

Kendisine fazlalık getirecek bir ürün taşımak yerine, akıllı telefonu ile gündelik olmak üzere, bir çok ekonomik işlerini akıllı telefonu ile yapılandırmaktadır.

Dünyadaki ekonomik konjektüre hakim olan, kurum ve kuruluşlar, bu sistemin dizaynına hemen entegre olmaktadırlar.

Bizler günümüzde paraya ihtiyaç duyduğumuzda, bankamatik önüne gidip akıllı telefonumuzda ekonomik işlemlerimizi bankamatikte hiç bir tuşa basmadan yapmaktayız.

Bankamatiği sadece; para çekmede ve yatırmada fiziki işlemler için kullanıyoruz.

Gelecek, daha akıllı ve mantıklı kullanıldığı taktirde bizlere fayda olarak yansıyacaktır.

QR Credit Kullanımı,

  • Faydaları,
  • Nasıl işlerlik göstereceği,
  • Kullanımındaki olanaklar,
  • Sistem işleyişi,
  • Geri ödeme koşulları,
  • Yapay Zeka ile etkileşim,
  • Sosyal hayata geçişi,
  • Ekonomi sektöründe kullanımı,
  • Hangi bankalar uygulayacak,
  • Öneriler,
  • Yapılandırmalar.

koşulları hakkında detaylı bilgilendirme talep edebilirsiniz.

QR Credit kullanım işleyişi oldukça basit ve kolay kullanımlı.

Sizlerin ihtiyacına uygun seçenekler ve avantajlar ile dolu, inovatif fırsatlar sunmaktadır.

QR Credit, QR kredi hakkında, detaylı bilgi almak isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden, talep formunu doldurmanız yeterli olacaktır.

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Merhaba Dostlarım,

Dünyada bir çok ülke gelişmişlik gruplarına ayrılır. 2019 Yılı ve 20.. – ~ İş Geliştirme Stratejileri çalışmaları yapılmaktadır.

  • Gelişmiş Ülke,
  • Gelişmekte Olan Ülke,
  • Az Gelişmiş Ülke

Serkan uygur analiz yorum

Gelişmişlikte temel alınan,

Dünyada, belirli zaman dilimlerinde; ekonomik ve ticari faaliyetlerde bazı önemli konjektürel dalgalanmalar yaşanmaktadır.

Global aktörler, pazarın kaymağını almak ve yüksek kar marjına sahip olmak için, neredeyse 24 saat çalışacaklar.

Serkan uygur gelişme..jpg

Bir ülkenin, sürdürülebilir çalışma potansiyeline sahip olması için, temel faktör; iş planı yapmak ve İnovasyon yapısına sahip olması gerekmektedir.

Global firmalar, dünya piyasasında veya kendi yerel piyasalarında, belirli zaman dilimlerinde tıkanmalar yaşarlar.

Serkan uygur analiz

Toplum genelinde yaşanan sıkışıklık, iş geliştirme stratejileri ile çözümlenebilir.

Krizler, Fırsata Çevrilmek İçindir.

Şirketlerin; CEO ve Yöneticileri, gelecek zaman diliminde çıkacak olan;

  • Stagflasyon,
  • Resesyon,
  • Devalüasyon,
  • Enflasyon
  • Deflasyon

gibi, bir çok ekonomik dalgalanmaları öngörmek zorundalar.

Serkan uygur geleceği öngörmek iş geliştirme

İş geliştirme, mevcut yapının güçlendirilmesi ve müşteriye ilgi çekecek alternatif ürün gamlarının oluşturulmasıdır.

Pazar ekosisteminde, hassas bir konumdadır.

Bir çok şirket, bünyelerindeki oluşturdukları uzmanlar ile;

  • Reaktif,
  • Proaktif.

çalışmalar yaparak, ileride yaşanacak kötü senaryolara karşı firmalarını hazırlarlar.

Serkan uygur inovasyon  takım çalışması.jpg

İş Geliştirme stratejileri,

Sorunlara, çözüm odaklı yaklaşan ve fark yaratan alternatif alanlar oluşturan, verim odaklı çalışmalar bütünüdür.

Bir çok, iş geliştirme modellerine sahiptir.

En önemli iş geliştirme modeli; piyasa ekosisteminde fark yaratacak ve eğitim odaklı çalışmalara imza atmaktır.

Hepimizin bildiği klasik yaklaşımlar vardır.

Serkan uygur dusunmek.png

İş Geliştirmede Hedefler;

  • Firma gelirlerinde sürdürülebilir artış,
  • Yeniden konumlandırma,
  • Piyasada çeşitlilik yaratma,
  • Niche pazarlar,
  • Müşteri deneyimi ve uygulamaları,
  • Dikey ve Yatay entegrasyonlar ile pazarın kaymağını yemek.

İş geliştirmenin en önemli halkası;

  • İnovasyon ve Ar-Ge dir.

Serkan uygur inovasyon İş.jpg

Piyasada kriz varsa,

Kriz, yapılacak iş geliştirme çalışmaları ile, talep arttırma yöntemlerine başvurulur.

Firmaların ürün kategorisine, kısa dönemli (kriz etkisinden uzaklaşana kadar), hafif dokunuşlar yaparak, tüketicinin harcama alışkanlığını kısmadan, cari dengenin dönüşüne zemin hazırlanır.

Yapılandırılan iş geliştirme modelleri ile, arz ve talep dengesini pozitif olarak etkileyebilir ve ekonomiye verim odaklı faydalar sağlayabilirsiniz.

Piyasa ekosisteminde, farklı ve çeşitli; küçük, orta ve büyük ölçekli firma ve şirketler yer almaktadır.

Pazar ekosisteminde, her şirketin kendisine has özellikleri ve yapısı bulunmaktadır.

Serkan uygur inovasyon, iş geliştirme, analiz, bilgi.png

Şirketlerin piyasa koşullarındaki, ticari faaliyetlerine göre, iş geliştirme yöntemleri uygulanır.

İş Geliştirme Yöntemleri,

  • Rakip Analizi,
  • Fiyatlandırma,
  • Pazarlama ve Satış Stratejileri,

gibi sizlerin bildiği yöntemler dışında, birçok sistematik modellemeler yer almaktadır.

Her bir yöntem; o günkü piyasa koşulları ve şartları baz alınarak yapılmalı ve uygulanmalıdır.

Serkan uygur inovasyon..jpg

Temel hedef,

 İş Geliştirme modelleri, toplum toplam talebini arttırmak ve şirketlere, talebin gelir olarak yansımasını sağlayarak, şirketlerin geleceğe güvenli adımlar atmasını sağlamaktır.

Yapılandırılan çalışmalar,

  • Üzerinde çok fazla düşünmeyi,
  • İnovasyon yapmayı,
  • Pazar ekosistemini verimli okuyabilmeyi,
  • İnovatif hamleler yaparak,

verimli iş modelleri çıkarmayı sağlamaktır.

İş Geliştirme çalışmaları hakkında, bilgi almak ve danışmak için, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurarak, talep oluşturabilirsiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Merhaba Dostlarım,

Toplumların oluşmaya başlaması ile, üretime geçiş ve toplu halde yaşama bilinci gelişmeye başlamıştır.

Sizlerinde bildiği gibi;

  • Ekosistemin değişmeye başlaması,
  • Teknik özelliklerin zaman içinde gelişmesi,

önemli endüstri devrimlerine zemin hazırlamıştır.

Günümüzde yaşadığımız Endüstri 5.0 ile, yeni bir teknoloji devrimi yaşanıyor.

Endüstri devrimleri hakkında, sizlere ilk once kısa ve öz bilgilendirme yapıcağım.

serkan uygur endüstri 5.0

Endüstri Devrimleri,

  • Endüstri 1.0:

Su ve buhar gücünün keşfi ve makineler. (1780…)

  • Endüstri 2.0:

Elektriğin keşfi ve seri üretim. (1880…)

  • Endüstri 3.0:

Dijital, elektronik cihazlar ve bilişim. (1980…)

  • Endüstri 4.0:

Siber- fiziksel sistemlerin devreye girişi. (2010…)

  • Endüstri 5.0:

Toplum için insansız teknolojiler. (2017…)

Endüstri 1.0

1665 yılında Worecester makinesi. Demiryollarının inşası ve … daha fazla bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

Endüstri 2.0

Günümüzde kullanılan yöntemler; (1840), (1880) icatları, … daha fazla bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

Endüstri 3.0

  • (1969),
  • (1971),
  • (1976).

Seri üretime geçişle birlikte, … daha fazla bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

Endüstri 4.0

Siber-fiziksel sistemler,… daha fazla bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

Nesnelerin İnterneti, Internet of Things IoT

Cihazların birbirleriyle ve çevreleriyle iletişimini, … daha fazla bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

Endüstri 5.0 & Toplum 5.0

Teknoloji, insanlara yarar amaçlı geliştirilmektedir.

  • Yapay Zeka,
  • Nano Teknoloji,
  • Hologram,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik,
  • Hiper Görünüm,
  • Siber Teknoloji,

Bu teknolojiler sizlerin bildiği bilgiler,

İlerleyen teknolojilerin neler olduğu konusunda,… daha fazla bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

Endüstri 5.0 ile ilgili örneklemeler;

Robotlar seri üretimlerde başarılı iken, ürünlere müşteriden gelen feedback,… daha fazla bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

ai-robotics.jpg

Toplum 5.0 engeller ve gerçekleşebilir hedefler,

Bilgiler için, iletişim kurabilirsiniz.

Global aktörler, teknolojinin her kademesinden yararlar elde etmek için çalışıyorlar.

Endüstri 5.0 ile toplum bireylerine gelişmişlik seviyelerinde bir çok hizmet sunulacaktır.

Günümüzde ve gelecekte en önemli konu, üretim olacaktır.

serkan uygur endüstri 5.jpg

Üretim her ülkenin gelişmişlik seviyesini oluşturmaktadır.

Üretim, İnovasyon, Pazar Ekosistemi ve Satış Stratejileri.

Endüstri 5.0 ve ilerleyen zamanlarda karşılaşacağınız bütün dijital teknolojiler için, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurarak, talepte bulunabilirsiniz.

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant