Pazarlama Modelleri & Marketing Models

Pazarlama modelleri hakkında bir kaç konuya değinip, kişisel olarak önemli olduğunu düşündüğüm bir kaç konuya değinmek isterim.

Dünyada ve ülkemizde, bir çok pazarlama modelleri ile karşı karşıyayız. Bir çok girişimci ve işveren, pazarlama tiplerini kullanmaktadır. Bazı pazarlama modellerini hala ülkemizde kullanamıyoruz veya kullanmaya elverişli değiliz.

Her bir pazarlama modelinin, kendisine has işlevi bulunmaktadır.

Yaptığım araştırmalar sonucunda şimdiye kadar bir çok pazarlama modelini tespit etmeye çalıştım.

Başlıcaları Pazarlama Modelleri şunlardır;

  • Neden Pazarlama (Cause Marketing),
  • Close Range Marketing (CRM),
  • İlişki Pazarlaması (Relationship Marketing),
  • İşlemsel Pazarlama (Transactional Marketing),
  • Kıtlık Pazarlaması (Scarcity Marketing),
  • Sözlü Pazarlama (Word of Mouth Marketing),
  • Call to Action (CTA) Marketing,
  • Viral Marketing,
  • Çeşitlilik Pazarlaması (Diversity Marketing),
  • Gizli Pazarlama (Undercover Marketing),
  • Kitlesel Pazarlama (Mass Marketing),
  • Mevsimsel Pazarlama (Seasonal Marketing),
  • PR Marketing,
  • Online Marketing,
  • Email Marketing,
  • Evangelism Marketing,
  • Event Marketing,
  • Offline Marketing,
  • Outbound Marketing,
  • Direct Marketing,
  • Inbound Marketing,
  • Ücretsiz Pazarlama (Freebie Marketing),
  • Newsletter Marketing,
  • Article Marketing,
  • Content Marketing,
  • Fuar Pazarlama (Tradeshow Marketing),
  • Search Marketing,
  • Direct Marketing,
  • Niche Marketing,
  • Drip Marketing,
  • Community Marketing,
  • Social Media Marketing,
  • Cross-Media Marketing,
  • B2B Marketing,
  • Promotional Marketing,
  • Ambush Marketing,
  • B2C Marketing,
  • Cloud Marketing,
  • Mobile Marketing,
  • İttifak Pazarlama (Alliance Marketing),
  • Tersine Pazarlama (Reverse Marketing),
  • Telemarketing,
  • Free Sample Marketing,
  • Direct Mail Marketing,
  • Database Marketing,
  • Personalized Marketing,
  • Affinity Marketing,
  • Culttural Marketing,
  • Humanistic Marketing,
  • Guerrilla Marketing,
  • Brand Lover Marketing.

Dünyada internet kullanımının artması yeni teknolojik gelişmelere sebep oluyor.

Web 1.0 , web 2.0 ve 2010 yılı 2020 yılları arasında web 3.0 kullanıyoruz. 2020 yılında, web 4.0 Yapay zeka (Sanal Zeka, Virtual İntelligence) kullancağız.

Uluslararası firmaların ve yerel işletmelerin digital pazarlamaya olan merakları gün geçtikçe artıyor. İşletmeler, sanal mecralarda kendi e-ticaret sitelerine kurarak; müşteri ve tüketici grupları ile birlikte etkileşime geçerek satışlarını arttıracaklar.

Alfa kuşağı ve jenerasyonlar, yeni teknolojileri verimli kullanarak girişimlerine yeni gelir modelleri ekleyerek, sürüdürülebilir çalışmalar yapacaklar.

Pazarlama ve Satış Eğitimleri, Neuro Marketing Eğitimi (Nöro Pazarlama, Algı Yönetimi ve İkna Stratejileri), Alfa Kuşağı ve Jenerasyonlar, Yapay Zekâ ve Teknolojiler, Kariyer Yönetimi, Girişimcilik, İtibar Yönetimi, Marka ve Kişisel Markalaşma ve Mentor eğitim konu başlıklarına linkten ulaşabilirsiniz.

Eğitim hakkında detaylı bilgileri serkanuygur.marketing@gmail.com adresinden alabilirsiniz.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

Pazarlama ve Satış Analiz Danışanı

serkanuygur.marketing@gmail.com

%d blogcu bunu beğendi: