Pazarlama Modelleri & Marketing Models

Merhaba Dostlarım,

Pazarlama Modelleri hakkında bir kaç konuya değinip, kişisel olarak önemli olduğunu düşündüğüm konulara girmek istiyorum.

Dünyada ve Ülkemizde, bir çok Pazarlama Modelleri ile karşı karşıyayız. Bir çok girişimci ve işveren, pazarlama tiplerini kullanmaktadır. Bazı pazarlama modellerini hala ülkemizde kullanamıyoruz veya kullanmaya elverişli değiliz.

Her bir pazarlama modelinin, kendisine has işlevi bulunmaktadır.

Yaptığım araştırmalar ile, şimdiye kadar bir çok Pazarlama Modelini tespit etmeye çalıştım. Tespit edemediğim bir çok pazarlama modellerinin olacağı kanaatindeyim. Her bir modelin işleyişi ve özellikleri hakkında, talep edildiği taktirde bilgi paylaşımı yapmak isterim.

Başlıcaları Pazarlama Modelleri şunlardır;

·    Cause Marketing

·    Close Range Marketing (CRM)

·    Relationship Marketing

·    Transactional Marketing

·    Scarcity Marketing

·    Word of Mouth Marketing

·    Call to Action (CTA) Marketing

·    Viral Marketing

·    Diversity Marketing

·    Undercover Marketing

·    Mass Marketing

·    Seasonal Marketing

·    PR Marketing

·    Online Marketing

·    Email Marketing

·    Evangelism Marketing

·    Event Marketing

·    Offline Marketing

·    Outbound Marketing

·    Direct Marketing

·    Inbound Marketing

·    Freebie Marketing

·    Newsletter Marketing

·    Article Marketing

·    Content Marketing

·    Tradeshow Marketing

·    Search Marketing

·    Direct Marketing

·    Niche Marketing

·    Drip Marketing

·    Community Marketing

·    Social Media Marketing

·    Cross-Media Marketing

·    B2B Marketing

·    Promotional Marketing

·    Ambush Marketing

·    B2C Marketing

·    Cloud Marketing

·    Mobile Marketing

·    Alliance Marketing

·    Reverse Marketing

·    Telemarketing

·    Free Sample Marketing

·    Direct Mail Marketing

·    Database Marketing

·    Personalized Marketing

·    Affinity Marketing

·    Culttural Marketing

·    Humanistic Marketing

·    Guerrilla Marketing

·    Brand Lover Marketing

Dünyada internet kullanımının artması, yeni teknolojik gelişmelere sebep olmaktadır. Web1.0 , web 2.0 ve şimdi web 3.0 kullanmaktayız. Bir kaç ülkede ise web 4.0 (Sanal Zeka, Virtual İntelligence) geçiş hazırlığı yapmaktadır.

Günümüz koşullarında, herkes internetin bütün nimetlerinden yararlanıyor, fakat genel ortalamaya baktığımızda Dünya genelinde Digital Marketing %45 seviyelerinde olduğunu düşünüyorum.

Uluslararası firmaların ve bir çok şirketin, digital pazarlamaya (Digital Marketing) girdiğini hepimiz biliyoruz. Yeni kuşaklar ve yeni teknolojilerle, çok daha farklı alanlarda buluşlar olacağını ve farklı mecralarda işlemler yapacağımızı düşünüyorum.

Bütün dostlarıma saygılarımı sunar, başarılar dilerim.

 

Teşekkürler.

Serkan UYGUR

 

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: