Finlandiya ve eğitim sistemi, FinTeach

serkan uygur Finlandiya ve eğitim sistemi, FinTeach.jpg

Merhaba Dostlarım,

Dünyadaki bütün ülkelerde, kuşkusuz eğitim çok önemlidir.

Eğtimin, verim ve kalitesini arttırmak için bir çok bilimsel çalışmalar yapılmaktadır.

Son zamanlarda oldukça dikkatimi çeken gelişmeler yaşanmaktadır.

Okuduğum Forbes dergisi, son zamanlarda Fin Tech (Finlandiya Teknolojisinden) oldukça fazla söz etmektedir.

Eğer bir ülkenin teknolojisi, bazı yayın kuruluşlarında çok dillendiriliyorsa araştırmak gerekir.

Tabi bu araştırma, nasıl bir teknoloji yarattığından çok, en dibe inerek, eğitim sistemini inceleyerek daha yararlı bilgilere ulaşacağımı düşünüyorum.

Bir ülke; bilim ve teknolojide çağ atlayıp, inovasyonlar yapıyorsa, eğitim sistemini incelemekte fayda var.

Finlandiya eğitim sistemi;

·     Oyuna önem verilmesi,

Çocukların bilinçleri olgunlaştırdığı, hayal gücünü zenginleştirdiği için, oyun oynamaları öğretmenleri tarafından sevk ediliyor.

·     Eğitim de, standart uygulamalara yer verilmiyor.

·     Eğitim sistemi, düşünme ve sorgulama üzerine kurulmuş ve bu durum için özel zaman yaratılıyor.

·     Güven duygusu güçlendiriliyor.

·     Eğitim kurumları arası rekabet bulunmuyor.

·     Eğitim kurumlarında eğitim verecek öğretmenler, çok iyi şekilde yetiştirilip, ülkenin geleceği olan çocuklar bu öğretmenlere teslim ediliyor.

Finlandiya da öğretmenlere bu kadar güven duyulmasının en önemli sebebi; öğretmen olmak, titiz ve prestijli bir meslektir.

Eğitim fakültesine sadece en mükemmeller kabul ediliyor.

Sistem; araştırmaya dayalı, yayımlanmış bir tez ve master düzeyinde mezun oluyorlar.

·     Kişisel zaman oldukça değerli

Öğrenciler ders arasını 15 dakika serbest zaman geçiriyorlar.

Sistemin temelinde, öğrencilerin derse katılım ve öğrenme kapasitelerinin gevşeme ve yeniden odaklanma şansı bulduklarında başarı oranı yükseliyor.

Oyun oynama, konuşma veya hatta sessizce kitap okuma ihtiyaçlarının kısa süre içinde karşılanacağını anlayan öğrenciler, ders saatinde üretken oluyorlar.

·     Öğrenciler yedi yaşında okula başlıyorlar.

İlkokul öğrencisi günde dört beş saat okula gidiyor.

Lise öğrencileri, üniversite öğrencilerine benzer şekilde, sadece kendileri için gerekli dersleri alıyorlar.

·     Yaşam kalitesine çok önemli.

Öğretmenler hazırlıklarını evde yapıyorlar.

·     Yarı takipli öğrenme

16 yaşından sonra, öğrenciler gymnasium adı verilen akademik tabanlı lise veya meslek okulunu seçerler.

Bu liselerin herhangi bir tipinden mezun olan öğrenciler üniversiteye gidebilir.

·     Ulusal standartlar değerli

Öğretmenler müfredat ve standartlarda tam özerkliğe sahipler.

·     Sınıfa kadar not verilmiyor

·     Etik, ilkokul sınıflarında öğretiliyor

·     İşbirliği yapma ve işbirlikçi çevre güçlü bir şekilde vurgulanıyor.

Okulların altyapısı işbirliğini artırmaya yönelik tasarlanmış.

Derslikler, çeşitli sınıflar ve sınıf seviyelerinden öğrencilerin birlikte çalıştığı ve öğretmenlerin ortak bir alanda etkileşebildiği kollara ayrılıyor.

Lise öğrencilerinin kampüs içinde birlikte konforlu bir şekilde çalışabilmesi için her çeşit çalışma ortamları var ve öğrenciler, gözetim minimal olacak şekilde bina etrafında serbestçe dolaşıyorlar.

Öğretmenler odası güneş ışığının olduğu ve bitkilerin büyüyüp serpilmesine olanak veren seraydı anımsatır.

Bir öğrenci zorluk yaşarsa, aklımıza gelmesi gereken soru, öğrencide ne sorun olduğu ya da öğretmende ne sorun olduğu değildir. Asıl soru, sistemde ne sorun olduğudur.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: