Pazarlama ve satışta içeriğin önemi nedir?

serkan uygur pazarlama ve satışta içeriğin önemi

11 Mayıs Tarihinde İstanbul Bilgi Üniversitesi Santralistanbul Kampüsü’nde düzenlenen “İcerik Oyunları” başlıklı İçerikle Pazarlama Konferansında yapılan sunumun tam metnini paylaşıyorum…

İçerik Pazarlaması;

  • Önceden belirlenmiş bir hedef kitleye,
  • İlgilendikleri konular çerçevesinde,
  • Bilgi değeri taşıyan,
  • Tutarlı ve sürekli içerik yaratarak,
  • Hedef kitleden,
  • Gelir yaratıcı müşteri hareketleri elde etmektir.

Ülkemizde Pazarlama ve Satış fazlası ile karıştırılmaktadır.

Şöyle bir üstünden geçecek olursak,

Pazarlama,

Bir ürünün, müşteri istek ve ihtiyacını karşılanması amacıyla, müşteri istek ve

ihtiyaçlarına yönelik sunum yapılması ve bu süreç sonunda müşterinin ikna

edilmesi sürecidir.

Satış,

Bir ürünün müşteri istek ve ihtiyacını karşılandıktan sonra, müşterinin ürünün bedelini,

değiş tokuş yapılarak nakit veya reel olarak kasaya girmesi sürecidir.

İçerik Pazarlaması;

  • Firmaların internette kurdukları web siteleri aracılığıyla,
  • Müşterileri ile etkileşime geçmesi,
  • İlgili ürünler hakkında,
  • Müşterilerin duygu ve düşüncelerini yazması ile,
  • Doğal bir içerik oluşması,
  • Bu içeriklerin müşteriler arasında paylaşılması sonucu,
  • Bazı müşterilerin satın alma davranışı göstermesidir.

Günümüzde firmalar, bir web sitesi kurarak, müşterileri ile etkileşime geçmekte ve müşterilerinin sorduğu her soruya net cevaplar vermektedirler.

Şirketler için sosyal medya paha biçilmez bir alandır. Sosyal medyayı ne kadar verimli ve akıllı kullanırsak, bizlere faydası o kadar fazla olur.

B2B Şirketler

İçin İçerik Pazarlama Trendleri, Çağımızın dijital trendi Sosyal Medya, B2B şirketlerinin vazgeçilmez platformudur.

Dünyanın en büyük iş ağı LinkedIn, B2B şirketlerinin en fazla tercih ettiği sosyal platformu durumundadır.

İçerik Pazarlama Stratejileri,

  • Müşterilerinizin size ne sorduğunu dinleyin.
  • İletişim kuran insanlar, dönüştürücü etkisine sahiptir.
  • Kopyala, yapıştır yapmayın.
  • İçerik çalışmalarınızı planlamak için yayın takvimi kullanın.
  • Anahtar kelime kullanın.
  • Hikâyenizi anlatın.

Dünyada bir çok büyüklü küçüklü firmalar bulunmaktadır.

Firmalar;

  • İnovasyon yaparak,
  • Geleceğe sürdürülebilir politikalar geliştirmekte,
  • Dijital teknolojiyi çok iyi kullanmakta,
  • Müşterileri ile iletişim kurup doğal içerikler oluşturur.

İçerik Pazarlaması Oluşturan Bazı Firmalar

  • Destination
  • Kors Four
  • Season Magazine
  • World in Motion
  • The Vanishing Game
  • RedBull
  • PıneApple Dergisi
  • Coca-Cola
  • Journey BarkPost
  • Flyer Feed
  • Whole Story
  • Think with Google
  • Oh My Disney
  • Lowves’in Vıne Videoları
  • Dos Equis
  • Clean
  • My Space Bloğu

Firmalar müşterileri ile etkileşim kurup, müşterilerinin sorularını cevaplıyorlar. İnteraktif iletişim kuruluyorlar.

Promosyon ürünlerini müşterileri ile paylaşıp, etkinlikler düzenliyor ve ilgi odağında kalmayı başarıyorlar.

Sizler için bir örnek seçtim;

Firma müşterileri ile etkileşim içinde, müşterilerin soruları ilgili yazarlar tarafından cevaplanmaktadır. Bu sayede doğal içerikler oluşmaktadır.

İşin en güzel tarafı, müşteri istemiş olduğu ürünü sistemden tarayıp o ürünün web sitesine, seçenekler doğrultusunda direk yönlendirilmektedir.

Pazarlama ve satış analizi mesleğini icra eden bir kişi olarak, yapılandırılan içeriğe çok fazla dikkat etmeliyiz.

Müşteri ile empati kurup, müşteri istek ve ihtiyaçlarına hitap etmeliyiz.

Firmalar, bu doğal iletişim kaynağı sayesinde, insanların ilgisini çekerek, içeriklerin artmasına ve birbirleri arasında paylaşılmasına neden olur.

Bu konumlandırma stratejilerine marka olma yolunda çalışmalar yapan bir çok firma, içerik üretilmesi için web siteleri hazırlarlar.

Hayatımızda her şey karmaşık. Biz toplum bireyleri olarak hayatımızdaki karmaşıklıkları basite indirgeyip, her işimizi basitleştirmeliyiz.

Bu bize; zaman, enerji ve fazla içerik üretmemizi sağlar.

İçerik Üreten Mecralar,

  • Kullanıcıların, internette merak edip arayabileceği içeriği oluşturan bir girişim.
  • Dikkat çeken bir nokta, ürünlerin sayfada yer alması.
  • E-ticaret sitelerinden toplanan ürün, içerik ile ilgilenen kullanıcıların satın alması kolaylaştırıyor.
  • Kendi tarzını yarat bölümü ile kullanıcılar ürünlerle kendi kombinlerini oluşturabiliyor ve paylaşabiliyor.
  • Kullanıcılara ürünleri göstermesi ve derin linkleme ile e-ticaret sitesine yöneltmesi önemli bir satış kaynağı.

İçerik ve Özellikleri,

55 Tane Özel İçerik Pazarlama Teknikleri,

  • Buffer, Canva, IFTTT, Bitly, Skitch, Trello, Google Mobile-Friendly Test (Google Mobil Uyumluluk Testi), Uberflip, Yoast SEO, Picreel, W3 Total Cache ve daha fazlası.

Üretilen içerik;

  • Özgün,
  • Bilgi içeren,
  • İlgi çekici olmalıdır.

Tüketici, bu içerikten etkilenerek,

  • Markaya,
  • Markanın ürün ve hizmetlerine ilgi duymalı,
  • Harekete geçirmeli.

Pazarlama ve Satışta İçeriğin Önemi,

  • Markalar, firmalar ve kişiler; içerik hazırlarken, içeriğin kaynağı doğal, güncel ve müşterilerin ilgisine hitap eden, temiz bir yaratıcılık ile hazırlanmış olmalıdır.
  • Gelişen teknoloji sayesinde, dünyanın her yerinde veriye dayalı ve yapay zekanın kullanımının artması ile, içerik dünyasında çok büyük gelişmeler yaşanmaktadır.
  • Dev firmalar, bu durumun farkına vardıklarından, geleneksel pazarlama yöntemlerini azaltıp, internet teknolojisinin gelişmesi yapay zekaya geçiş hamlesi ile birlikte, içerik pazarlamasını daha fazla kullanmaya başladılar.
  • İnteraktif, karşılıklı iletişim ortamı kurularak, firmalar kendi sitelerini kurup, müşterileri ile direk temasa geçerek, içerikte müşteri deneyimi kaynağını yarattılar.

Reklam tarihinin gurularından Howard Gossage içerik pazarlaması hakkındaki bir yorumunda;

  • İnsanlar reklamları okumaz,
  • İnsanlar sadece ilgilerini çeken şeyleri okur,
  • İlginç gelen şey, bazen bir reklam olur.

Pazarlama ve Satışta yaşanan warmarketing, ürünlerin yüksek kalitede üretilmesi, şirketleri müşteriler ile bağ kurmaya iter.

  • Bu bağ, müşteriler ile iletişimi zorunlu kılmış, müşterilerin hazırladığı içerikler ile zenginleşmiştir.
  • Pazarlama mesleğini icra edenler, müşterileri ile bir sadakat yakalamak ister.
  • Müşteri sadakati oluşturulması, müşterilerin ihtiyaçlarını anlamaktan geçer.

Henry Ford zamanında, ne üretirsem satarım (siyah araba olması şartıyla) mantığı hakim iken,

Modern pazarlamada, müşterim ne isterse onu satarım mantığı hakim.

Pazarda daha fazla kişiye hitap etmek ve daha fazla ürünün müşteriye hitap etmesi içinMüşteri Deneyimine çok fazla önem vermeliyiz.

Şimdi ve gelecekte içerik pazarlamasının önemi her firma için artıyor.

İçeriğin İknası,

  • İnsanlar, sosyal medyada duygu ve düşüncelerini aktararak doğal bir içerik oluşturur.
  • Markanın etkileşim ile kurduğu doğal içerik sayesinde müşteriler tarafından paylaşımlar gerçekleştirilir.
  • İçerik paylaşımdan etkilenen tüketiciler, marka hakkında dış çevreden aldığı olumlu görüşler sayesinde satın alma davranışı sergilerler.
  • Yapılandırılan içerik, müşterinin ilgisini çekip, istek ve ihtiyaçlarını karşılaması halinde, doğal bir pazarlama faaliyetioluşacaktır.

İçerik insanların ne kadar ilgisini çekerse, pazardaki payı ve satış hacimleri bir o kadar yükselir.

İçerik; duyguya ve ihtiyaca hitap etmelidir.

Toplum bireyleri;

  • Değer verilmeyi,
  • Dikkate alınmayı,
  • İlgilenilmeyi sever.

Teknoloji ve İçerik pazarlaması;

  • Görsel, basılı basın ve internet;

Tüketiciler,

  • Kendilerine fayda sağlayan,
  • Değer veren,
  • Müşterisini bilgilendiren,
  • İlgilerini çeken,
  • Müşterisini dinleyen,
  • Müşterilerini etkileşime davet eden.

Pazarlama ve Satışta İçerik,

Dünyadaki tüm pazarlama hedefleri bir içerik ile bağlantılıdır.

  • Satış ve gelirlerin arttırılması,
  • Marka bilinirliği,
  • Ürün ve hizmet tanıtımı,
  • Potansiyel müşteri kazandırma,
  • Etkileşim,
  • Müşteri sadakati,
  • Ağızdan ağıza pazarlama,
  • Çapraz Satış (Müşteriye almak üzere olduğu ürünlerle ilgili tamamlayıcı ürünler satmak),
  • Up-Selling (müşterinin almak üzere olduğu ürün veya hizmetin bir üst çeşidini satmak).

İçerik Pazarlama Stratejileri,

  • Ürün ve hizmetlerin potansiyel müşterileri kimlerdir?
  • Bu müşterilerin temel içerik ihtiyaçları nelerdir?
  • İçerik pazarlama stratejileri kapsamında başarıyı ölçmek için hangi pazarlama ölçütlerini ve KPI’ları baz alacağız?

Toplamda 75 tane KPI vardır.

  •     Conversion Rate (CR); satışa dönme oranının arttırılması mı,
  •     Bounce Rate; siteden hemen çıkma oranının azaltılması mı,
  •     İstenilen sayfalardaki tekil kullanıcı artışı mı,
  •     ROI; yatırım getirisinin arttırılması mı,

İçerik Pazarlamasının Amacı,

İçeriğin temelini, insan oluşturur ve en temel amacı insanı etkilemektir.

  • İçeriğin farkında olana dek, insan bir tüketicidir,
  • İçeriğe maruz kalmasının ardından, potansiyel tüketici,
  • İçerikten etkilenip, ürün ya da hizmeti tercih etmesiyle, müşteri konumuna gelmektedir.

Tüketiciler eskisinden daha fazla seçici, alternatifleri değerlendirici, ilgi bekleyen bir kitle haline geldi.

Tüketiciyi nasıl cezbedeceğiniz konusu her firma tarafından araştırılmaktadır.

Bu konferansın düzenlenmesinde emeği geçen başta,

İletişim Direktörümüz Sayın Güventürk Görgülü olmak üzere,

bizi dinlemeye gelen değerli konuklarımıza ve

Pazarlama 3.0 ekibine teşekkür ederim.

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo