Dünyaca Ünlü Pazarlama Guruları ve Kitapları

Merhaba Dostlarım,

  • Chris Murray

The Marketing Gurus (Pazarlama Guruları)

Stratejilerin ve tecrübelerin alt alta sıralandığı bir paylaşım havuzu. 1991

  • Regis McKenna

Relationship Marketing: Strategies for the Age of the Customer

(İlişki Pazarlaması: Müşteri Çağı İçin Stratejiler)

  • Faith Popcorn

The Popcorn Report (Mısır Patlağı Raporu)

Bireyselleşme (cocooning),

Doğaya dönüş,

Yavaş ve sağlıklı yaşam

Günümüzde çok önemli hale gelen tüketici trendlerini içeren vizyoner bir pazarlama yaklaşımları.

  • Geoffrey A. Moore

Crossing the Chasm (Boşluğu Geçerken)

Teknoloji ürünlerindeki kendine özgü adaptasyon sürecini (adoption life cycle) detaylandırıyor.

Adapte olan kitle, (early adopters)

Öncü çoğunluk     (early majority)

arasındaki boşluğun (chasm) giderilebileceğini belirtiyor. 1993

  • Thomas Stanley

Networking with the Affluent (Nüfuzlu ile Bağlantı Kurmak)

Don Peppers & Martha Rogers

The One to One Future (Birebir Gelecek)

Klasik kitle pazarlamasının yerini müşterilerle birebir / özelleşmiş pazarlamanın aldığını anlatıyor.

Erişim maliyeti yerine   (cost of reach)

Etkileşim maliyetini       (cost of response)

Bireyselleşmiş pazarlama yaklaşımını,

müşteri ilişkileri yönetiminde (CRM) diyalog olarak ifade ediyor.

Müşterileri elde tutmanın en ucuz maliyetli strateji olduğu mesajını veriyor. 1995

  • Guy Kawasaki

How to Drive Your Competition Crazy  (Rekabeti Nasıl Kızıştırırsınız)

Ürünün ve rakiplerinin gerçek kullanıcısı olarak müşterilere ve ihtiyaçlarına gerçekten empati kurmayı öneriyor.

Ortaya çıkması gereken yeni ürün / özellik, belli oranda süregelen işe zarar verebilecekse de (self-canabilizing),

  • Murray Raphel & Neil Raphel

Up the Loyalty Ladder (Sadakat Merdiveninin Tepesine)

Pazarlamanın en önemli noktasının müşteri sadakati olduğunu belirtip, kazanılan müşterileri elde tutmak için onlarla düzenli iletişim kurma (four-mula)

stratejisinin nasıl çizilmesi gerektiğini açıklıyor.

  • Michael Treacy & Fred Wiersema

The Discipline of Market Leaders (Pazar Liderlerinin Disiplini)  1997

  • Johny K. Johansson & Ikujiro Nonaka

Relentless (Merhametsiz)

İçgörülere dayanan ve ürünlerin sorun çıkaran taraflarının düzeltilerek ürünlerin mükemmel hale getirilmesini amaçlayan bir yaklaşımı savunuyor. 1998

  • Larry Downes & Chunka Mui

Unleashing the Killer App (Ölümcül Uygulamayı Serbest Bırakmak)

Sektörlerin ve firmaların dijital sayesinde iş modellerini veya diğer stratejilerini kökünden değiştirebilecek yeniliklere sahip olabileceğini Moore ve Metcalfe Yasaları üzerinden açıklıyor.  2000

  • Jack Trout & Steve Rivkin

Differentiate or Die (Farklılaş ya da Öl)

Firmaların, iletişim bombardımanı (overcommunication) altında kalan tüketicilerin algısında ürünlerini farklılaştırmalarının ve bunu yaparken de olabildiğince basit bir mesaj etrafında stratejilerini uygulamalarının önemini belirtiyor.

Benzersiz satış noktası (unique selling point) gibi birçok konuya değiniyor.

  • Emanuel Rosen

The Anatomy of Buzz (Kendinden Bahsettirmenin Anatomisi)

Sosyal medyanın yaygın kullanılır hale geldiği günümüzde adından sıkça bahsettiğimiz bir anda yükselen algının (buzz) pazarlamadaki önemi üzerine ilk yorum yapanlardan biri.

Bulaşıcı Pazarlama (viral marketing)

Yemleme (seeding)

gibi yöntemlerin yerini açıklayıp kulaktan kulağa / ağızdan ağıza pazarlama stratejisinin altını dolduruyor. 2002

  • Seth Godin

Purple Cow (Mor İnek)

Ürünlerin reklamlarla satılmaya alışıldığı günümüzde dikkat edilmeyen en önemli konu potensiyel müşterilerin ihtiyaçlarının çoğuna sahip olması.

Bu yeni pazarlama dünyasında firmalar için en önemli pazarlama stratejisi, tüketicilerin fark edeceği ürünler geliştirme ve müşterilerin izin verdikleri şekilde bu ürünler hakkında bilgilendirilmesi (permission marketing) olmalı. 2003

  • Clive Humby & Terry Hunt & Tim Phillips

Scoring Points (Sayı Yapılan Noktalar)

Philip Kotler & Fernando Trias de Bes

Lateral Marketing (Yanal Pazarlama)

Segmentler üzerinden kurgulanan tek üründen alt kategorilere uzanan, klasik dikey pazarlama (vertical marketing) anlayışının yerine;

müşterilerin ihtiyaçları üzerine kurgulanan, yepyeni bir ürün veya sektör yaratmayla sonuçlanabilecek yanal pazarlama

(lateral marketing) yaklaşımı getirilmeli.

Doymuş pazarda (saturated market) kısıtlanmış stratejilerle iş yapmak yerine; yeni pazarlar oluşturabilecek, ürünler arasında sinerji yaratabilecek stratejiler takip edilmeli. 2004

  • Lisa Johnson & Andrea Learned

Don’t Think Pink (Pembe Düşünmeyin)

Hanelerdeki alışverişin büyük oranda karar vericisi olan kadın tüketiciler,

günümüzde cinsiyet üzerinden pazarlama (gender marketing) stratejilerine ev kadını klişesi araclığı ile tepki vermeyi bıraktı.

Bu konudaki yeni stratejileri açıklanırken, ürünün sadece kadınlar için olduğunun net belirtildiği görünür pazarlama (visible marketing) ve ürünlerin özelliklerinin kadınların ihtiyaçlarını karşıladığı şeffaf pazarlama (transparent marketing) gibi alt başlıklar da detaylandırılıyor.

  • Sergio Zyman

Renovate Before You Innovate

(Yeniden Yaratmadan Önce Onarın)

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: