Sanal Mağazadan Alışveriş

serkan uygur Sanal Mağazadan Alışveriş

Merhaba Dostlarım,

Dünya çapında, teknolojik gelişmelerde artış yaşanmaktadır.

Üretici firmalarda, bu yönde tedbirlerini alarak ürünlerini geliştirmekte ve teknolojiye uyum sağlayarak, satış hacimlerini arttırmak istemektedirler.

Yeni yıl ile, bazı teknolojik ürünler müşteri gözünde konumlandırılmaya başlandı.

Yurt dışında ilk sanal market açıldı ve tüketicilerin yoğun ilgisi ile karşılandı.

Sanal markette bir çok ürün bulunmaktadır. En önemli özelliği sanal olması ve müşterilerinin deneyimine tabi olmalarıdır.

Sanal markette, her reyonda ürünler sanal olarak dizayn edilmiş, müşteriler ürünlerini almak için sanal mağazada gezip, ürünleri ihtiyaçları çerçevesinde kontrol edip, sadece almak istediği ürüne dokunması yeterli olacaktır.

Müşteri almak istediği ürüne dokunduğunda, ürün kasada sepete eklenmekte ve poşetlenip, market çıkışında bedeli ödendikten sonra müşteriye paketlenmiş bir şekilde teslim edilmektedir.

Bu tür alışverişin bir çok yararı bulunmaktadır,

·    Ürün herkes tarafından ellenmiyor

·    Ürün her zaman hijyenikliğini muhaffaza ediyor

·    Paketlemeler, özen ile yapılıyor

·    Ürünlerin, düşüp zarar görmesi engelleniyor

·    Ürünler, sistem tarafından kontrol edildiği için, her zaman taze oluyor

·    Stoklar düzenli tutulduğundan, kayıp ürün oluşmuyor

·    Eksik ürün tespit edildiğinde, tedariği hemen sağlanıyor

·    Satılmayan ürünlerde, iade kolaylığı bulunmaktadır

·    Ürünlerin deforme olmaması sağlanmaktadır

gibi bir çok yararları bulunmaktadır.

Ürünler, zamana dayalı olarak reyonlarda durup kirlenmesinin önüne geçilmiş olacak ve bakteri üretmeleri engellenecektir.

Market içi düzen ve hijyeniklik stabil tutulup, müşteriler gönül rahatlığı ile alışverişlerini yapabilecekler.

Mağazaların dizaynının, teknolojilere göre dizaynı sayesinde, ürünlerin çalınmasının ve kaybolmasının önüne geçilecektir.

Mağaza içi ürün konumlandırmasında rahatlık yaşanacak, gerektiğinde ürünün yeri değiştirilerek müşterilerin deneyimine olanak sağlayacaktır.

Yapılan konumlandırma ile fiyat stratejisine uygun ürün geliştirme politikası geliştirilecektir.

Firmaların, ürün geliştirme stratejilerine bağlı olarak, barkodlarda ürünün içeriğine istinaden detaylı bilgiler yer alacak ve hatta, ürünün yapım aşamasından paketlenip mağazaya ulaşmasına kadar ki süreç, ürünün barkodun dan rahatça gözlemlenecektir.

Sanal Mağazaların, Dünya çapında artış göstermesi, ürünlerin topluma hijyenik ve gözlemlenebilir deneyimler sunacak.

Müşteri deneyimi sağlandıktan sonra, toplum bireyleri tarafından; güven, kalite ve huzur içinde alışveriş yapılmakta olup, firmaların satış hacimleri çok daha fazla artış gösterecektir.

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: