Pazarlama ve Gündem Değişiyor

serkan uygur Pazarlama ve Gündem Değişiyor

Merhaba Dostlarım,

Dünya ve zaman her zamankinden daha fazla dönüyor ve değişiyor.

Değişime ayak uydurmak için çalışmak ve gündemi takip ederek analiz yapmamız gerekiyor.

Aralık ayında, bir çok üniversitelerde ve kongre merkezlerinde konferanslar düzenlenmektedir.

Bu hafta; Boğaziçi Üniversitesinde düzenlenecek olan Marka Zirvesine birbirinden değerli konuşmacı ve konuklar katılacaklar.

Marka Zirvesi konferansı ben ve benim gibi bir çok meslektaşlarım için çok değerli bir platform olacağını düşünüyorum. Konferansta yerimi alarak, marka ve markaların inovasyonunu dinleme ve bilgi edinme fırsatı bulacağım.

Pazarlama alanında markanın şüphesiz yeri ve konumu tartışılmaz.

Dünya piyasasında pazarlama stratejilerine ve analizlerine hakim olduğumuz sürece her zaman yönlendirici konumda olacağımızı düşünüyorum.

Pazarlama mesleğini icra eden profesyoneller unutmaması gereken en önemli stratejik konu, kültürel farklılıktır.

Pazarlama mesleğini icra eden meslektaşların, ülkelerin kültürel yapısını iyi analiz edip, her ülkenin kendine has beden dilleri olduğu için dikkat etmesi gerektiğini düşünüyorum.

Pazarlama mesleği, gün geçtikçe daha fazla değişmekte ve yayılmaktadır.

Gelecek nesil pazarlama stratejilerinde;

·    İnovasyon,

·    Sürdürülebilirlik,

·    Neuro Marketing,

·    Müşteri Deneyimi

·    Markalama stratejileri.

·  COO

Konumlanacağı kanaatindeyim.

Bizler bu konular üzerine, derin analizler yapıp firmalara bu konularda destek vereceğiz.

Önemli bir nokta, son beş yıldır global firmalarda COO (Müşteri Yönetimi Yöneticisi) görev almaya başladı.

İstenilen zamanlarda, şirket CEO suna gereken raporlamayı yapmaktadırlar.

Temel amaç, haftanın belli günleri veya belirlenen zaman diliminde COO ve ekibi firmalarının şubelerine giderek bir kaç gün veya belirlenmiş bir gün şubede bir çalışan gibi çalışmakta ve müşterilerin her tepki ve davranışlarını inceleyip rapor hazırlamaktadırlar.

Yapılan bu çalışma, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarının ne yönde değiştiğini ve geliştiğini analiz etmede önemli ipuçları vermektedir.

Gelecek nesillerde pazarlamanın yeni nesil gelişim trendlerini birlikte daha yakından tanıyacağız.

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: