Uluslararası piyasalarda AR-GE çalışmaları büyük bir gelişme gösterirken, Teknolojide Stratejiler her ülkenin temel hedef aldığı bilimsel çalışmalardır.
Yapay Zekâ Çağı:
2020 yılında Yapay Zekâ Çağı hayatımıza girmesi ile dünya; bilim ve teknoloji alanlarında gelişim göstermeye başlamıştır.
Teknolojik Sosyal Mecralar;
- Meta – Metaverse (Facebook, Whatsapp, instagram ve Occus VR),
- Linkedin,
- Youtube,
- Twitter,
- Diğer sosyal mecralar.
Teknolojiler;
- Arttırılmış Sanal Gerçeklik,
- Hologram,
- Fijital Teknoloji,
- İnovasyon.
Teknolojilerin temel içerikleri haline geldiler.
Dijital Çağ:
Teknoloji çağları uzun bir geçmişe sahip olurken, Dijital Çağ 2010 yılından itibaren hayatımıza girmiştir.
Strateji:
İnsanoğlunun yeryüzünde hayat bulması ve birçok sebeplere bağlı olarak birbirleri ile yapmış oldukları savaşlar, stratejileri doğurmuş ve geliştirmiştir.
Pazarlama Mesleği:
İnsanoğlunun hayata gözlerini açması ile pazarlama mesleği hayatımızın her anında bizlerin yanında yer almıştır.
Tarihsel ve teknolojik değişimler, pazarlama mesleğinde birçok değişimlere konu olmuştur.
Pazarlama Mesleği 2 ana kategoriye ayrılmaktadır.
- 2020 yılı sonrası pazarlama,
- 2020 yılı öncesi pazarlama.
Pazarlama:
Bir ürün, hizmet ve teknolojinin, müşteri ve tüketici gruplarının; istek ve ihtiyaçlarının karşılanması, ilgili ürün hizmet ve teknolojilerin, müşteri ve tüketici gruplarına; sunumunun yapılması, detaylı tanıtımı ve ikna edilme çabasıdır.
Satış:
Bir ürün, hizmet ve teknolojinin, müşteri ve tüketici gruplarının istek ve ihtiyaçlarının karşılanması sonucu, ilgili ürünlerin iki taraf arasında el değiştirmesi (takas, trampa, bartır, sanal döviz, hisse senedi, kredi kartı, sanal ekosistem, QR barkod, blockchain) nakit olarak kasaya giriş yapılmasıdır.
İletişim Sanattır
Markaların Online Satış Modeline Geçiş Süreçleri:
Markalar, Teknolojide Stratejiler geliştirmek için uluslararası piyasa ekonomisinde fark yaratıcı inovasyon çalışmaları yapıyorlar.
Markalaşmış firmalar, satış süreçlerini müşteriler ile iletişim kurarak güçlendirmek yerine online kanalları olan web sitelerindeki chatboot sisteminden satışlarını arttırmaya çalışıyorlar.
Müşteri ve Tüketici grupları, marka ve firmalara gelir getirecek gruplardır.
İLETİŞİM SANATTIR felsefesi ne kadar doğru ve stratejik bir cümledir.
Uluslararası markaların yıllarca yapmış olduğu AR-GE faaliyetleri ve Teknolojide Stratejiler çalışmaları, sadakat elde etmiş grupları ve kemik müşteriler ile çeşitli inovasyon teknoloji süreçlerine dahil etmeleri herkes için beklenen bir süreçtir.
Chatboot sisteminden müşteri ve tüketici grupları ile online mecralardan etkileşim kurularak iletişimin sağlanması ve ürün gruplarının chatboot sistemi ile taleplerin alınarak satışların yapılması, marka itibarına ne kadar değer katacağının tartışma konusu olabileceğini düşünüyorum.
Müşteri ve tüketici grupları, bir ürün hizmet ve teknoloji satın alırken kendilerine değer verecek ve kendileri ile ilgilenecek bir kurumsal çalışmaları arzu edeceklerdir.

Yeni Nesil ve Eski Nesil Müşteri ve Tüketici Grupları:
2023 yılı itibari ile Yeni Nesil ve Eski Nesil Müşteri ve Tüketici Grupları nı çok iyi analiz etmemiz gerekiyor.
- 1946 yılı ve öncesi,
- Sessiz kuşak,
- Baby Boomers,
- Yetişkinler,
- X Kuşağı,
- Y Kuşağı,
- Z Kuşağı,
- Alfa Kuşağı,
- Beta Kuşağı.
Yeni nesil eski nesillerden, eski nesil yeni nesillerden çok fazla bilgi paylaşımı yapıyor ve birbirlerine değer katıyorlar.

Geçmiş yıllarda görülen kuşak çatışmaları, zamanın getirdiği; bilgi tecrübe ve deneyim ile birleşince, paylaşımcı teknoloji her alanda kendini tüm dünya piyasasında hissettiriyor.
Sadece TÜKET mantığı yerine DEĞER YARAT mantığı ön plana çıkıyor.
Marka olmuş firmalar, teknoloji ekonomisinde ne kadar; verim üretir, değer yaratır ve paylaşımcı piyasa ekonomisine sahip olursa, müşteri ve tüketici gruplarında aynı saygı ve sevgiyi karşılıklı olarak bulacaklardır.
Serkan UYGUR (MA)
Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı
UYGUR Danışmanlık
serkanuygur.marketing@gmail.com

