Pazarlama ve Satış 2025 Yılı Trendleri

Pazarlama ve satış mesleği günün koşullarına göre değişim göstermektedir. İnsanoğlunun dünyaya ayak basması ve teknolojik yapı mesleğin evrimleşmesine sebebiyet vermiştir.

Pazarlama: 

Bir ürün hizmet ve teknolojinin, müşteri ve tüketici gruplarının; istek ihtiyaç ve kullanıma sunulması amacıyla ilgili ürün özelliklerinin detaylı anlatılması sunumunun yapılması ve ikna edilme sürecidir.

Satış: 

Bir ürün hizmet ve teknolojinin; müşteri ve tüketici gruplarının istek ihtiyaç ve kullanımına hitap etmesi sonucu; ürünün iki taraf arasında el değiştirmesi bir bedel karşılığı değiştirilip ilgili bedelin kasaya nakit olarak konmasıdır.

Pazarlama ve satış mesleği yıllara göre değişim göstermektedir. Her yılın kendisine has özellikleri olup, bu özellikler demografik koşullara göre şekillenmektedir.

  • Yapay Zekâ (AI):

Arttırılmış Sanal Gerçeklik, Hologram ve Fijital Teknoloji, Chatbot, ChatGPT, Dijitalleşme. 

(Sanal asistanlar, web sitelerinde hologram kişisel görüntü simülasyonu, okumayı sevmeyenler için sesli okuma teknolojileri, video pazarlaması, podcast ve yaşanmış deneyimlerin video haline getirilmesi, QR Barcod teknolojileri.)

2020 yılı yapay zekâ çağı, dünya ekosistemini baştan aşağı değiştirmiştir. 2018 yılında dijital çağın son bulması, ülkelerin ürün hizmet yapısını etkilemiş, müşteri ve tüketici gruplarına yeni ekosistem içerisinde deneyim odaklılık sunulmaya başlanmıştır.

Yapay Zekâ Teknolojilerine ülkemiz alt yapısı henüz hazır değildir. Dünyada birçok ülke 5G ve 6G teknolojilerini kullanmaya başlamıştır.

  • Marka ve Kişisel Markalaşma:

Ülkemizde birçok marka; müşteri ve tüketici grupları olmak üzere hedef kitleleri ile iletişim ve etkileşimlerini güçlendirmektedir. Reaktif ve proaktif çalışmalar yapmaktadırlar. Yapay Zekâ Teknolojilerinin gelişmesi, kişisel markalaşmanın yaygınlaşmasına zemin hazırlamıştır. 

  • Oyunlaştırma, Yaratıcı Drama ve Vaka Analizi:

Öğrenmenin en basit ve en kolay yolu oyunlaştırma ve yaratıcı dramadır.

  • İçerik Yönetimi:

Bireylerin düşüncelerinden üretilmiş içerikler. (Yapay Zekâ (AI) tabanlı olmayan içerikler.) Bireylerin düşüncelerinden çıkmış özgün fikirler paha biçilemez.

  • Kuşaklararası (jenerasyon) iletişim ve etkileşim:

(1946 yılı ve öncesi, Alt kuşaklar, Baby boomers, Sessiz Kuşaklar, X kuşağı, Y kuşağı, Z kuşağı, Alfa kuşağı ve Beta kuşağı) 

Geçmişten günümüze birçok sektörde kuşaklar arası çatışmalar görülmektedir. Teknolojilerin gelişmesi ve her kuşağın teknoloji içerisinde olması, tüketimin üretimi geçmesi ve alışkanlıkların değişmesi her yaş grubundan insanların teknolojiye olan gereksinimleri kuşaklar arası çatışmayı ortadan kaldırmış her yaş grubuna hitap eden yapay zekâ ve dijital teknolojiler gelişmiştir.

  • Yaşanmış Müşteri ve Tüketici Deneyimleri:

Bireylerin; öğrenmesi tecrübe etmesi, yeni alışkanlıklar kazanması elde ettiği beceriler ile şekillenmektedir.

Renkler, sesler, görseller ve koklama duygusu bireylerin satın alma alışkanlıklarını tetiklemektedir.

  • Neurocode ve Neuro Link
  • Yaratıcı Düşünce
  • İtibar Yönetimi
  • Kişiselleştirilmiş Deneyimler
  • Kariyer Yönetimi
  • Pazarlama İletişimi ve Etkileşimi
  • Pazarlama Stratejileri
  • Satış Teknikleri

Serkan UYGUR (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

UYGUR Danışmanlık

serkanuygur.marketing@gmail.com

Yorum bırakın