Kişiye Özel Pazarlama

Merhaba Dostlarım,

Pazarlama ve Satış mesleği, dünyada değişen her bir hizmetin takip edilmesi ile yarar ve kazanç sağlar. Değişimlerden haberdar olmak pazar payı etkiler ve canlı kalmasına sebep olur.

Pazarlama çevresi bir çok stratejiyi içinde barındırır.

Merhaba Murat Bey, her zamankinden değil mi?

(café latte kupa pardakta ve pastanız)

Merhaba Beyfendi, kahvenizi karton bardakta alırmısınız, isminizi rica ediyorum, karton bardağa yazmak için,…

Son yıllarda; yiyecek sektöründe, içecek sektöründe yapılan pazarlama stratejilerinir.

Oldukça basit bir taktik olmasına karşın, neuromarketing açısından son derece ikna edicidir.

Her kişinin, ürünler üzerinde isminizin yazılı olması kişiye özel olmayı hissttirir.

Beynimiz, bize özel olan her hizmeti hemen algılar.

Şirketlerin ve firmaların bize özel çözümler sunması bizleri gururlandırır.

Pazarlama uzmanlarına göre, kişiye özel hizmetler verilmesi, kişiyle doğrudan duygusal bağlılık kurulmasına imkan vermektedir.

Kişiye özel pazarlama,

  • Klasik anlamda, elimde ne tür ürün varsa o ürüne talep yaratılması değil,
  • Modern anlamda, müşterimin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünlerin üretilmesi ve sunulmasıdır.

Kişiye özel pazarlama, geçmişten bu güne ürün hayat eğrisinde bulunmala birlikte, son yıllarda talep artışı ile oldukça popülar olmuştur.

Her mecrada kullanılmaktadır.

Dijital ortamda, bir çok istek ve ihtiyaçlar oluşmaktadır.

Bu bilgi birikimi, big data halini almata ve yapay zeka sisteminin oluşmasını sağlamaktadır.

Yapay zeka sayesinde, dijital mecrayı kullanan her bir user, (yani kullanıcı) istemiş olduğu bütün bilgilere rahatça ulaşmaktadır.

Pazarlama araçları,

Bazı firmalar;

  • Kişilerin eski zevk ve tercihlerinin bilgisini analiz ederek, talepte bulunan müşteriye eski tercihleri bilgisinde önerilerde bulunur.
  • Müşterilerin istek ve zevkleri öğrenilip, sistemden tercihler yapılması sağlanarak kişiye özel katagoriler oluştırulur.

Dijital teknolojide, kişilerin kullanım alışkanlıklarına bağlı olarak, eski deneyim bilgileri bulunmaktadır. History Experience.

Teknoloji sayesinde, elde edilen veriler ile kişiye ilgi alanları doğrultusunda sistemden isteklerine uygun tercihler sıralaması yapılır.

Müşteri bu sıralamadan yanlızca seçim yaparak istediği haber veya ürüne ulaşır.

Stratejiler,

Kişisel beğeni ve tercihler bir çok firmalar tarafından elde edilir.

Ulaşılan verilerden şirketler, kişiye özel hizmetler sunarak, kişilerin zevkine hitap ederek, müşterilerin firmalarını ziyaret etmsini sağlarlar.

Bu durum satınalma ile sonuçlanır.

Staretejiler pazar yapısına göre değişiklik gösterir.

Kişilerin yakın çavresi bir ürün alıp kullanır.

Aldıkları üründen memnun kalanlar, yakın çevresine ürünü tavsiye eder.

Bu duruma, ağızdan ağıza pazarlama veya kulaktan kulağa pazarlama deriz. (WOM) word of mouth.

Çeşitli pazarlama teknikleri mevcuttur,

Retargeting: Yeniden hedefleme

Remarketing: Yeniden konumlandırma

Cross-sell: Çapraz satış

Up-sell: Üst satış

Üyelik sistemi de, farklı bir pazarlama stratejisidir.

Firmalar Üyelerine,

Yapılan indirimler hakkında, promosyon, halk günü, size özel indirimlerimiz, …..varan indirimler şeklinde uyguladıkları pazarlama teknikleri vardır.

Bu taktiksel yöntemleri;

Müşterilerine, SMS, veya E-MAİL yoluyla iletirler.

Yapılan bu stratejilere kişiye özel pazarlama teknikleride denir.

  • Genel segmentasyon,

Ürünlerin lokasyonlara göre ayrılmasıdır.

  • İçeriklerin ikna edici olması,

Ürünle ilgili verilen bilgilerin, ürüne ait olması ve müşteri ihtiyaçlarına hitap etmesi uygundur.

  • Müşteri davranışları ve Lokasyon,

Müşteri satınalama davranışına göre gerekli bilgilerin kullanılarak, müşteriye promosyon çeşitleri sunularak satınalma faaliyetinin arttırılması çabasıdır.

  • Zamanı verimli kullanmak,

Müşterilerin dijital teknolojileri hangi zaman ve şartlarda kullanımının tespiti ile müşterilerin promosyan çabalarından hedef odaklı haberdar olmasının sağlanmasıdır.

Gelecek pazarlama çabaları,

Global ekosistem her an değişmektedir.

Bu değişim ile birlikte kişisel zevk ve tercihlerde farklılıklar göstermektedir.

Uluslararası firmalar, müşterilerin değişen tercihlerini bilmek ve bu tercih seçimine uygun ürünlerini üretmek ve piyasaya sunmak istemektedirler.

Müşteri ihtiyaçalrı baz alınarak, yapılan kişiye özel pazarlama ile satış hacmimiz artmakta yeni müşteriler kazanmaktayız.

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

One Comment on “Kişiye Özel Pazarlama

  1. Geri bildirim: Strategic Marketing Management, Stratejik Pazarlama Yönetimi | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s