Programatik reklam terimleri.

serkan uygur progromatik.jpg

Merhaba Dostlarım,

Reklam terimleri hakkında biraz bilgi edinelim.

Bir kaç ay sonra, hepimizin bu terimleri bilmesi faydamıza olacak.

Sektör yeni bir reklam stratejesine girmeye hazırlanıyor.

Bizlerinde terimler hakkında bilgisi olsun.

Ad Exchange:

Birden fazla reklam network den medya envanteri alma satma imkanı sunan platform.

Başlıcaları;

·    Doubleclick (Google),

·    AdECN (Microsoft),

·    Rubicon Project,

·    OpenX.

Ad Network;

Reklam verenlere ve yayıncılara dijital medya iletişimi yapma imkanı sunan, birden fazla reklam mecrasından oluşan platformlara denir.

Beacon;

DMP,

  • Kullanıcıya ait IP adresi,
  • Tarayıcı kimliği,
  • Gerçek zamanlı site saati,
  • Cookie bilgileri.

kullanıcı bilgilerini toplar.

Cookie;

Avrupa Birliği yasaları, cookilerin izlenmesi için kullanıcının izninin alınmasını şart koşmuştur.

  • CPA,
  • CPC,
  • CPCV,
  • Cross Device Tracking,

2 çeşittir:

·    Deterministic tracking,

·    Probabilistic tracking.

CTR,

Deal ID,

DMP,

DSP;

Reklam verenler, hedef kitlelerine DMP aracılığıyla reklam göstererek medya bütçelerini verimli harcarlar.

DMP sağladığı avantajlar?

Do Not Track,

DSP,

·    Appnexus

·    Mediamath

eCPM,

Envanter,

First Part Data,

Frequency Cap,

Impressions,

KPI,

Mobil Parmak İzi,

Open Exchange,

Private exchange,

Ordino,

PII,

PPC,

Preferred Deal,

Private Exchange,

Programatik A/B Testing,

Programatik Satın Alma;

Programatik satın alma sayesinde, bir reklam veren çeşitli parametreler belirleyerek hedefleme yapabilir.

Davranışsal, demografik ve teknolojik metriklere göre ayrılmış data grupları ile birlikte tek bir platformda toplar.

ROI,

RTB,

SSP,

Third Party Data,

Demografik, davranışsal, içeriksel hedefleme ve kitle hedeflemesi yapmak için oldukça faydalı bir yöntemdir.

Trading Desk,

DSP, API, DMP ve Ad Server kullanıldığı sistemde DSP,

Ad Exchange ve SSP entegre olarak çalışır.

CPM, CPC ve CPA gibi parametreler kullanılarak satın almayı optimize ederler.

Reklam verenlerin, reklam performanslarını geliştirmelerine ve reklamlarının değer kazanmasına yardım ederler.

Trading Desk;

·    Medya planlama ve satım alıma,

·    Kampanya sonuçlarını da analiz ederler.

Trading desk amacı;

·    Reklam verenlere,

·    Ajanslara reklam yerleştirme konusunda

daha fazla kontrol sağlamaktır.

·    UGC – Premium Content

·    VAST 2.0 & VPAID

·    VCR

·    Viewability

·    VTR

Terimlerin ayrıntılı açıklamaları ve formüle edilmiş karşılıkları vardır.

Her bir terim, istenildiği taktirde detaylı bilgi verilecektir.

Sektördeki firmalar, yapacakları yenilikler ile ilerleyen zaman dilimlerine damga vuracaklar.

Bütün firmalar, gelişen teknoloji sayesinde uyarlanan yeniliklere hemen adapte olmak için yoğun çalışmalar yapıyorlar.

Hitap edecekleri, hedef kitle seçimi, yorumlanması ve web sayfalardaki her düzenleme itina ile yapılacak ve müşteri deneyimi doğal yolla gerçekleşip istenilen sonuca çabuk bir şekilde ulaşılacaktır.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: