İnternette reklam hedefleme.

serkan uygur reklam hedefleme

Merhaba Dostlarım,

Uluslararası arena savaş alanı içerisinde. Her bir firma en ücradaki müşterileri kendisine çekip, her bir bireyden pazar kazanmaya çalışmaktadır.

Pazarlama ve satış dünyası tam bir savaş alanı. Plan program ve stratejileriniz özenle dizayn edilmiş olmalıdır.

Yönetim kurulu ve CEO lar, sürüdürülebilir projeler hazırlar iken hedeflerini çok iyi analiz etmelidirler.

Gelecekteki teknolojik gelişmeleri iyi görmeliler.

Geleceğe akıllı yaklaşımlar yapılmalı, hedef ve planlama yapılarak sağlam adımlar atılmalıdır.

Dünya genelinde, hangi firma olursa olsun, stratejilerin en önemlisi hedef kitledir.

Firmaların ürettiği ürünler ve pazar payında hangi kitleyi hedef alacağı bilinmeli ve çalışmalar yapılmalıdır.

Hedef kitle çalışması bir o kadar zor olmakla birlikte kazanç odaklı olup, uygun kişilere hitap etmenize olanak sağlayacaktır.

Hedef kitle;

·    Cinsiyet,

·    Yaş aralığı,

·    Konum,

·    Gelir seviyesi,

·    Eğitim seviyesinden.

kullanıcılar barındırır.

Hedef kitlemizi analiz etmede kullandığımız bir kaç özelliktir.

Günümüz dijitalleşen teknoloji çağında, hedeflerimizi çok iyi analiz etmeli ve araştırmalıyız.

Son bir kaç yıldır, yurt dışı ülkeleri, dijitalleşmede çok fazla çalışma yapmış, yeni teknolojilere imza atmışlardır.

Şirket web siteleri,

·    Dijital sürdürülebilirlik,

·    Dijital itibar,

·    Teknolojik Markalama,

·    Dijital hedefleme.

teknolojinin ulaşabileceği her alan, hedefleme stratejinize girmektedir.

Hedefleme odaklarımız,

·    Toplum,

·    Demografi,

·    Yaş,

·    Kültür,

·    Istek ve ihtiyaçlar,

·    Tatminlik derecesi,

·    Teknolojiyi kullanabileme,

·    Teknolojiyi kullandırabilme,

·    Cinsiyet,

·    Web sitesi trafik yoğunluğu,

·    Merak,

·    Teknolojik kültür,

·    Genel kültür,

·    Sürdürülebilirlik,

·    Marka konumlandırma,

·    Itibar,

·    Hedef kitle yoğunluğunuz,

·    Reklam verilebilirlik,

·    Web sitesi hareketliliği,

·    Promosyonlar,

·    Interaktif etkileşim,

·    Iklimsel yapı,

·    Hitap edilen kitle,

·    Ilgi alanı,

·    Farklı kültürler,

·    Inovasyon,

·    Kişsel bakış açısı.

Hedefleme yoğunlu daha da arttırılabilir.

Hedefleme; farklı özellikleri sebebiyle reklamlarımızı göstereceğimiz kitleyi ayrıştırma işlemidir.

Bütçenizi hedef kitelenize göre düzenleyerek satış hacminizi fazlası ile arttırabilirsiniz.

Bir çok analiz ve araştırmalar, ilk başta fazlası ile maaliyetlidir.

Bu durumda bilmemiz gereken temel nokta, hedefimizdeki belirsizlik gereksiz harcama ve israfa yol açacağıdır.

Bu durum bizlere; enerji kaybı, zaman kaybı ve bütçemizde açık verecek duruma getirecektir.

Her firma, katlanması gereken ekonomik koşullara, başta yapacağı; plan program ile harcamaları kontrol altına almalıdır.

Yapacağı stratejik hedefleme ile, direk hedef kitleye yönelmesi zamanı verimli kullanmasına olanak sağlayacaktır,

Bu hedefleme stratejisi, şirket kar marjinı olumlu yönde yükselecektir.

Firmalar, ürünleri hakkında hedef kitleleri ile internette ne kadar interaktif iletişim kurarsa, fayda maaliyetleri bir o kadar çok artacaktır.

Dijital ortamda iletişim tek taraflı değildir.

Hedefleme, kampanyalarınızın alacağı tepkiyi öngörebilmeniz için de gerekli bir işlemdir.

Kampanyanızı spesifik bir kitle için hazırladıysanız yalnızca o kitleye reklam göstererek istediğiniz sonuçları elde edebilirsiniz.

Tüketici her zaman;

·    Değer verilmek,

·    Anlaşılmak

·    Dinlenmek ister.

Şunu çok iyi bilmeliyiz; müşteriniz, bir ürün hakkında pazarlayan kişiden daha fazla bilgiye sahiptir.

Karşılıklı kuracağınız iletişim veya interaktif yoldan kuracağınız her iletişim, doğal ve samimi olmalıdır.

Dijital dünya, reklam verenler olarak neleri hedeflememize imkan sağlıyor?

·    Yaş,

Kullanıcıların yaş bilgisine sahip olan yayıncılar reklamverenlerine yaş kırılımlarına göre reklam gösterme seçeneği sunarlar.

Siz kampanyanızı yayına almadan once hedef kitlenizi belirleyip, yalnızca bu yaş aralığındaki kitleye ulaşabilirsiniz.

Yaş aralığı hakkında bilgili sahibi olmanız, pazar payında ve bütçenizde ciddi kazanımlara sebebiyet verecektir.

·    Cinsiyet,

Kullanıcı kitlelerinin cinsiyet bilgisine sahip olan yayıncılar, reklam verenlerine cinsiyete göre hedefleme imkanı sağlar.

Bayanları hedeflediğiniz bir kampanyada, reklamlarınızı erkeklere göstermeyerek kısıtlı bütçenizi verimli şekilde kullanabilirsiniz.

·    Meslek,

Profesyonel sosyal ağlar başta olmak üzere, bazı dijital yayıncılar kullanıcı kitlesinin mesleki bilgilerine de sahip olurlar.

Bu bilgiler ışığında, reklamverene kampanya bazlı özel hedefleme imkanı sunulmaktadır.

Firmaların, müşterilerinin mesleğini bilmesi, yapacakları reklamların hangi hedef kitleye daha fazla uygun olacağını bilmesine olanak sağlar.

Ürünler hakkında birçok kişiye bilgi gönderilmesi engellenerek, bilgi kirliliğinin önüne geçilmiş olur.

·    Dil,

Müşterilerin hangi işletim sistemi kulladığı hakkında bilgi edinilmesidir.

Sosyal ağlar, dijital yayıncılara reklamverenleri için dil tabanlı hedefleme yapma imkanı sağlar.

·    Konum,

Akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle her toplum ferdi akıllı telefonlarından konum bildirerek ulaşımı kolaylaştırmaktadır.

Bulunduğu yer hakkında bilgi vererek veya yer hakkında yorum yaparak dostlarının akrabalarının ilgili yeri görmesini veya ziyaret etmesini sağlamaktadır.

Bu uygulamayı yapılandırılırken, akıllı telefonunuzda karşınıza çıkan bazı bilgi edindirici sorulara cevap vererek etkileşime başlıyorsunuz.

·    Eğitim durumu,

Akıllı telefonlar sayesinde bir çok uygulamacı yapılandırıdığı teknolojiler sayesinde, kullanıcı kitlelerinden mezun oldukları okulların bilgisini de almaktadırlar.

Ilerleyen zaman diliminde, yapılacak aktivite veya promosyonlar hakkında kullanıcılarıyla iletişime geçebileceklerdir.

Bu tür yapılandırmalar, bütçeye olumlu etkiler yapmaktadır.

Firmalar hedef kitleye yönelik direk çalışmalar uygulamaktadır.

·    Evlilik durumu,

Bizler sosyal medyada ilişki durumumuzu da yazmaktayız.

Bu durum reklamverenler için, evli, nişanlı veya boşanmış insanlara reklam gösterme imkanı sağlıyor.

Firmalar daha once hedef kitle çalışması yaptıysalar, bütçelerini güvence altına almış sayılırlar.

Doğal olarak yaşam koşulları süprizlerle doludur. Fakat bir kaç süpriz ile karşılaşmamız bizleri sarsmayacak ve sürdürülebilir hedeflemeye, bizleri teşvik edecektir.

·    Arama kriterleri,

Google Adwords, birlikte hayatımıza arama reklamcılığı girdi.

Bu durum bizlere, belli bir konu hakkında arama yaparken karşımıza arama kriterleri hakkında reklamlar çıkmasını sağlıyor.

·    Platform,

Müşteriler ile uzun sureli etkileşim hedeflenmeli.

Bu durum müşteride bağımlılık ve sürüdürülebilir bir gelecek sunacaktır.

Firmaların web sitesinden yapılacak interktif etkişeşim, müşteri sadakati ve müşteri içerikleri oluşmasına zemin hazırlayacaktır.

Platform tabanlı hedefleme; mobil, masaüstü, tablet gibi platformlarda spesifik olarak reklam kampanyası yayınlama imkanı sağlamaktadır.

·    İşletim sistemi,

Yayıncılar kullanıcılarının kullandıkları işletim sistemlerini hakkında da bilgi sahibidirler.

Bu durum sayesinde,

·    Mac,

·    OS.

kullanıcı kitlesi bilinir.

Bu işletim sistemi hakkında bilgiler edinilmesi, firmalara farklı reklamlar hazırlama imkanı sağlayacaktır.

Farklı kampanya grupları hazırlanarak, tam bir hedefleme pazarlaması yapılacaktır.

·    Ekran çözünürlüğü,

Teknoloji sayesinde, tüketicilerin ve müşteri konumuna gelecek fertlerin, çeşitli yollarla kullandıkları cizhazlardaki çözünürlüğüde öğrenebilmektedir.

Firmalara sunulan bir çok seçenekler döngüsünde, saptadıkları hedef kitleye yüksek çözünürlüklü film relamı verilmesi veya pazarlamasınada imkan sağlamaktadır.

Reklam verenler saptadıkları hedef kitleye, yeni çıkan bir yüksek çözünürlüklü ekranın satışı hakkında direk bilgilendirme yaparak da tüketiciye ulaşmaktadırlar.

·    İlgi alanları,

Toplum olarak çalışır para kazanır ve harcarız.

Kişisel ihtiyaçlarımızın dışında, ilgi alanlarımıza daha fazla harcama yapabiliriz.

Rutin iş hayatımızda, az da olsa nefes alabilmek adına, kendimizi tekrar işe konsantre etmek için ilgi alanımıza yönelik araştırmalar veya internette sörfler yaparız.

Bu durumun fakında olan yayıncılar, kişilerin ilgi alanlarını keşfetmek istemektedirler.

Ilgi alanlarını bildikleri kullanıcılara hedef reklam gönderilmekte veya interaktif iletişim kurulmaktadır.

Bazen bu iletişim, derin linkleme yolu ile de yapılmaktadır.

Toplum bireyleri, ilgi alanına yönlik satınalma yapma yönünde daha isteklidirler.

Sosyal network ve içerik sitesi kullanıcılarının ilgi alanları ile ilgili veri sahibi oldukları bilinir.

Bu veri yayıncıların reklamverenlerine ilgi alanına dayalı hedefleme imkanı sağlayabilmesi anlamına gelir.

Bunu kullanıcının tükettiği içerik türünden veya kullanıcının kendi tanımladığı ilgi alanları üzerinden yapabilirler.

Davranış verisi ve elle girilen içerik üzerine bu hedefleme özelliği inşa edilir.

Bizler her ne meslek ile uğraşıyorsak, hedef kitlemizi tespit etmeli, çalışma yoğunluğumuzu ilgili kriterlere göre hazırlamalıyız.

Yapacağımız her çalışma, bütçeye olumlu yönde yansıyacaktır.

Firmaların; planlı, programlı ve hedef kitleye uygun hareket etmesi, müşteri davranışlarını olumlu yönde değiştirmesine ve firmaların bol kazanç elde etmesine yol açacaktır

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: