Bankanız ne kadar akıllı,…

serkan uygur bankanız ne kadar akıllı.jpg

Merhaba Dostlarım,

Dünyada yaşanan dönüşüm ve yeni gelişmeler, her bireyin ve işletmelerin dikkatini çekiyor.

Geçmişten bugüne bankalar, finans kaynağı ve ekonomik işlemlerin yapıldığı resmi kuruluşlardır.

Her çalışanın görev tanımı bulunmakta ve belirlenen görev tanımı kapsamında işlerini yapmaktadırlar.

Geldiğimiz dönem itibari ile bankacılık sistemi kabukları kırarak, gelişime ve değişime ayak uydurmaya ve farklı istek gruplarının ihtiyaçlarını karşılamaya başladı.

Teknolojini, çağın durumuna göre şekillenmesi, web sisteminin sistemsel dönüşümü ve dijitalliğin evrimsel gelişimi, bir çok firmaları etkilediği gibi bankaları köklü bir yenilenmeye sevk etmiştir.

Bankacılıkta görülen köklü değişim, dijitalliğin gelişmesi ile internet ortamında bir çok ekonomik işlemlerinin yapılmasına fırsat vermiştir.

·     Web sitesi dizaynı,

·     Kolay kullanılabilirlik,

·     Basit olma özelliği,

·     Güvenlik,

·     Her türlü ekonomi ve finans işlevlerinin rahat yapılması,

·     İşlemlerin 7/24 online yapılması,

·     Bankaya gitme ihtiyacının ortadan kalkması.

çeşitlilik arttırılabilir.

Pazarlamanın temel kuramı; fark yaratmaktır.

Bütün bankalar, müşterilerine sunduğu değişik model uygulamalar ile müşterilerinin ilgisini çekip, kalıcı olmalarını sağlamak için çaba sarf etmektedirler.

Müşterinin çalıştığı bankadan, bir çok beklentileri olmaktadır,

·     Beklememek,

·     Kolay erişim,

·     İhtiyacını anında gerçekleştirmek,

·     İşlem yaparken zaman kaybetmemek,

·     Sistemin çok güvenli olması,

·     Kişisel bilgilerinin korunması,

·     Bankasının kendisine doğru ve net bilgiler vermesi,

·     Müşterinin çalıştığı bankasının karmaşık ifadeler kullanmaması,

·     Basit ve net olması,

·     Müşterinin cebini yormaması,

·     Her müşterinin, kendisini özel hissetmesi.

çeşitlilik çoğaltılabilir.

Dijitalliğin en önemli özellikleri;

·     Verinin Paraya Dönüştürülmesi,

·     Sosyal Değer Yaratmak,

·     Robot Gücü,

·     Nesnelerin Bankacılığı (BoT),

·     İstediğin Kadar Güçlüsün,

·     Ödeme Seçeneğini Sen Belirle,

·     Etkileşimli İşlemler,

·     KOBİ’lere Finans Kaynağı,

·     Sen Ne Zaman İstersen Seninleyim,

·     Her Şey Sana Özel.

Hayat şartları seni sıkıştırdı mı, etrafına bakma, cep telefonuna veya bilgisayarına bak, istediğin her an orda,

Hesabında paramı kalmamış, dert ettiğin şeye bak, dijital çağda yaşıyorsun unuttun mu, ne kadara ihtiyacın var, gel geri ödeme şartlarını senin bütçene göre düzenleyelim,

Bankacılık sistemleri dijital çağın gereklerine uygun dizayn edilecek ve müşteri ihtiyaçları odak alınıp, şartlar müşteri isteğine göre düzenlenecek.

Ticaret hayatı ve dijital çağ, müşteri istek ve ihtiyaçları baz alınıp yenilenecek.

Banka çalışanları, yeni müşteri bulmak için saha çalışması yaparken,

Sadık müşteriler, evden tek bir tuşla, bankacılık işlemlerini rahat bir şekilde yapacaklar.

Dijitallik,

·     Çalışan verimliliğini arttırarak, işsizliğin düşmesine sebep verirken,

·     Müşterilerin istediği an, dijital ortamda işlemlerini kısa sürede yapmasını mümkün kılıp, zaman tasarrufu sağlayacak.

Yakın bir zaman dilimi içinde, yapay zeka kullanıma girerek,

·     Göz tanıma özelliği,

·     Ses tanıma özelliği,

·     P2M özelliği,

Gelecek.

Hatta, hiç klavye kullanmadan, karşılıklı konuşarak işlemlerini yapacaksınız.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: