İnovasyonun Şirketlere Sağladığı Faydalar

Global ekonomilerde, inovasyonun şirketlere sağladığı faydalar; üretim faktörleri ve yeniden konumlandırma (re-marketing) çalışmalarından söz edebiliriz.

İşletmeler, fabrikalarında ürettileri ürünlere talep yaratılması amacıyla reklam çalışmaları yaparak, satışlarını arttırmak isterler.

2020 yılı öncesi satış arttırıcı (tutundurma) teknikleri, klasik pazarlama yöntemleri ile yapıldığı için, toplum tarafından ilgi görmez.

Toplumun, ilgili ürünlere talep yaratılması isteniyorsa izlenecek yol haritaları:

  • Yapay Zeka Pazarlama Yöntemleri,
  • Neuro Marketing Bilimi (Nöro Pazarlama, Algı Yönetimi ve İkna Stratejileri),
  • Müşteri ve Tüketici Deneyimi Davranışları,

sosyal hayatta uygulanıp, satışlarınızı arttırabilirsiniz.

2020 yılı yapay zeka çağı, dünyada teknoloji ve üretim faaliyetlerinde çok önemli değişimlere sebep olmuştur.

Ülke ekonomimizde görülen fiyatlar genel seviyesinde ki dalgalanmalar, işletmelerin üretim ekonomisinde; ürün çeşitliliğine ve AR-GE çalışmalarında inovasyon sürecine geçilmesine zemin hazırlamıştır.

İşletmelerin 2020 yılı yapay zeka çağında sürdürülebilir çalışmalar yaparak, rekabet ortamında ayakta kalmaları için gerekenler:

  • Potansiyel hedef kitle,
  • Müşteri ve tüketici deneyimi,
  • Fijital teknoloji,

diğer önemli teknoloji çalışmalarını birlikte öğrenelim.

İnovasyon Çeşitleri:

  • Radikal inovasyon,
  • Yıkıcı İnovasyon,

diğer inovasyon çeşitleri talep edilmesi halinde; bilgi ve vak’ a çalışmaları halinde bilgi verilecektir. Talepte bulunmak için serkanuygur.marketing@gmail.com iletişime geçebilirsiniz.

İşletme İnovasyonları: 

  • Teknolojik inovasyon,
  • Organizasyonel inovasyon,
  • Pazarlama inovasyonu.

diğer işletme inovasyonları hakkında bilgi almak isterseniz, talepte bulunabilirsiniz.

Firmaların, rekabet ortamlarında ekonomik faaliyetlerine devam edebilmesi için sürdürülebilir olmaları ve inovasyon çalışmaları yaparak, müşterilerine fark yaratan ürün ve hizmetler sunmalıdır.

İşletmeler tarafından üretilip pazar arz ve talebine sunulan her ürün ve hizmetin, piyasa ekonomisinde toplam bir yıllık ömrü vardır.

Ürün ve hizmetlerin piyasa ekonomisinde kullanım ömrü dolduktan sonra yapılması gereken çalışmalar bulunur. Ü.H.E. ve Re-marketing çalışmaları yapılması gerekir.

Ü.H.E. ve Re-marketing konuları, talep edilmesi halinde sizler ile paylaşacağım.

İnovasyon çalışmalarında, tüm şirket çalışanlarının sürecin içinde olmaları şarttır.

İnovasyon Faydaları:

  • Yeni ekonomilerin oluşmasına zemin hazırlar,
  • İstikrarlı büyümeyi gerçekleştirir,
  • Arz ve talep dengesini oluşturur,
  • Başa baş noktasından çıkılarak karlı büyümeye geçilir,
  • İstihdam artışı sağlanır,
  • Üretim artışı gerçekleşir,
  • İhracatı arttırır,
  • İthalatı düşürür,
  • Ulusal para değerlenir.
  • İnsanların yaşam kalitesi artar,
  • Sağlıklı yaşam şartları oluşur,
  • Teknolojide gelişme yaşanır,
  • Ülkemize yatırımlar artar,
  • Refah seviyesi yükselir.

Firmalar Açısından Beklentiler:

  • Pazar payı genişler ve satışlar artar,
  • Yeni dağıtım kanalları oluşur, 
  • Ürünlere yeni satış kanalları oluşturur,
  • Şirket kazançları arttırır,
  • Tedarik zincirinde inovasyon sonucunda ürünlerin pazara çıkma sürelerini kısalır,
  • İnovasyon üretimi arttırır
  • İnovasyon; zamanı ve kaynakları verimli kullanılmasını teşvik eder,
  • Maliyetleri azaltır.

İnovasyon, kurumsal stratejilerin en önemli parçasıdır.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: