İnovasyonun şirketlere sağladığı faydalar.

serkan uygur inovasyon.png

Merhaba Dostlarım,

Global ekonomilerde ve Dünyanın her yerinde üretim faktörleri ve remarketing için inovasyona büyük önem verilmektedir.

Toplumlar her türlü algı yönetimine doymuş ve yeni istek ve ihtiyaçlara, şirketlerin yelken açmasını istemektedirler.

Ürün tutundurmada, müşteri deneyiminin büyük önemi vardır.

Değişen ekonomik şartlar ve düzen, farklı ürün konseptlerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlamakta ve müşteri ihtiyaçları fark yaratmaktadır.

Günümüzün hızla değişen rekabet ortamında ayakta kalabilmek için şirketlerimizin;

·    Ürünlerini,

·    Hizmetlerini,

·    Üretim yöntemlerini,

·    Sürekli olarak değiştirmeleri,

·    Yenilemeleri gerekmektedir.

İnovasyon;

Yeni veya iyileştirilmiş,

·    Ürün,

·    Hizmet,

·    Üretim yöntemi geliştirmek,

·    Ticari gelir elde edecek hale getirmek için.

yürütülen tüm süreçleri kapsar.

Yenilenmiş ürün,

·    Hizmet veya üretim yöntemi geliştirme,

·    Yeni düşüncelerden doğar.

Ortaya atılan düşüncelerin, geliştirilerek işler hale getirilmesi, firmaya rekabet gücü kazandıracak şekilde pazarlanarak, yapılandırılan fikirlerin değerlendirilmesi, yeni getiriler için kullanılması gerekmektedir..

İnovasyon,

·    Radikal inovasyon,

·    Artımsal inovasyon,

İstek halinde bilgi verilecektir.

Araştırma Geliştirme,

En önemli faaliyetlerden birisidir.

Girişimsel inovasyon yoksa, araştırma ve geliştirme süreci bir üretim ile sonuçlanmaz ise bir değer taşımaz.

Firmalarda yürütülen inovasyon;

·    Teknolojik inovasyon,

·    Organizasyonel inovasyon,

·    Pazarlama inovasyonu.

Detaylı bilgi için iletişime geçiniz.

İnovasyon,

·    Ekonomik getirisi olan,

·    Henüz yapılmamış,

·    Bilinmeyen bir şeyi üretmektir.

Fikirler ve kavramlar önem kazanır.

·    Mümkün olanı nasıl değerli hale getirebiliriz?

·    Atılan her adımın ekonomik sonuçları olumlu yönde değişir?

·    Kapasitemizi ne tür bir değişiklik ile artırabiliriz?

Firmaların ekonomik faaliyetlerine devam etmesi ve sürdürülebilir olması için müşterilerine fark yaratan ürünler tasarlamalıdır.

Remarketing açısından, ürünümüze yapacağınız her bir dokunuş, pazar payında tercih sebebi olacaktır.

İnovasyon sürecinde, tüm şirket çalışanlarının sürecin içinde olması şarttır.

·    İnovasyonun bütünsel bir faaliyet olarak algılanmamasının doğuracağı problemler;

Firmalar açısından,

Firmalar, varlıklarını sürdürmek ve rekabet güçlerini artırmak için yapılır.

  • Maliyetlerin azaltılması,
  • Yeni ürün,
  • Hizmetlerin geliştirilmesi,
  • Çeşitliliğe gidilmesi,
  • Ürün ve hizmet kalitesinin artırılması.

Yeni bir pazara girmek veya olan bir pazarda faaliyet sürmek nasıl yapılandırılacak?

İnovasyon;

·    Yeni ekonomilerin oluşması,

·    İstikrarlı büyüme,

·    Arz ve Talep dengesini

·    Başa baş noktasından çıkarak, artan bir ivme,

·    Ekonomik büyüme,

·    Yükselen istihdam,

·    Üretim artışı,

·    İhracatın artışı,

·    İthalatın düşmesi,

·    Yerel paranın değer kazanması,

·    Yaşam kalitesinin artması,

·    Sağlıklı yaşam şartlarının artış göstermesi,

·    Bilgi ve teknolojide gelişme,

·    Ülkemize yatırımların artması,

·    Refah seviyesinin yükselmesi.

Firmalar açısından beklentiler,

·    Artan satışlarla ve pazar payıyla,

·    Geliştirilmiş ve iyileştirilmiş dağıtım kanallarıyla,

·    Portföyündeki yeni ürünlerin artan sayısıyla,

·    Kazancın artması;

·    Yeni ürünlerin pazara çıkma sürelerindeki kısalma,

·    Artan üretim,

·    Dağıtımdaki süre azalması,

·    Kaynakların ve zamanın daha iyi kullanılmasıyla,

·    Maliyetlerin azalması anlamına gelir.

Kurumsal stratejinizin en önemli parçasıdır.

Bu konu ile ilgili çeşitli çalışmalar vardır. Bu çalışmalar arzu edildiğinde paylaşılacaktır.

Sürecin adımları,

  •  Sinyallerin taranması,
  •  Stratejik yanıt verme,
  •  Gerekli bilgiyi edinme,
  •  Çözümün geliştirilmesi,
  •  Öğrenme.

Arzu edilirse konular hakkında destek verilecektir.

Başarının Sırları,

Başarıya giden yolda minimum şartları ile sağlayabilirsiniz. Bir kaç adımda oluşturabilir.

İnovasyon yönetimi;

·    Firmanın teknolojiyi,

·    İş süreçlerini

(müşteriler, tedarikçiler, finansal ve dış kaynaklar),

·    İnsan ilişkilerini (kültür, iletişim, organizasyon).

sistemi destekleyecek ve teşvik edecek şekilde yönetmesidir.

İnovasyon başarısı iki faktöre bağlıdır:

Arzu edilirse destek verilecektir.

Kültür Çevre,

·    Farklı Görmek,

·    Risk Almak,

·    Yaratıcılık,

·    Müşterinin Değeri,

·    Sorgulamak,

·    Başarısızlığı hoş görmek,

·    İletişim,

·    İşbirliği.

Detaylar istek doğrultusunda paylaşılacaktır.

Organizasyon Yapısı,

·    Vizyon, liderlik,

·    Organizasyonel yapı,

·    Kilit kişiler,

·    Takım çalışması,

·    Sürekli kişisel gelişim,

·    Yoğun iletişim,

·    Yüksek düzeyde katılım,

·    Müşteri ilişkileri,

·    Yaratıcı ortam,

·    Öğrenen organizasyon.

Her bir konu geniş bir bilgi gerektiği için istek doğrultusunda paylaşılacaktır.

Ülkemiz inovasyona açtır. Bir çok konu hakkında derinlemesine çalışma yapılması ve ürünlerin üretilip geliştirilmesi şarttır.

Yurt dışındaki ülkeler, her türlü zengin bilgiye sahiptirler.

Yaptıkları Ar-Ge çalışmaları ile, bir çok ürün geliştirmekte ve toplumun yararına sunmaktadırlar.

Yeni nesil ve gelişen nesil ne kadar bilgi alışverişi yapar ve mantıklarını yorarsa, ülkeleri adına çok verimli inovasyonlara imza atacaklardır.

Bilgiler paylaşılarak çoğalır. Her bir bilgi teknolojiyi bir adım öne götürür. Bilgi ve teknolojide ne kadar çok çalışırsak geleceğe büyük yatırımlar yaparız.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing and Sales Analysis Consultant

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: