Online itibar yönetimi nasıl yapılır.

Merhaba Dostlarım,

İtibar hayatımızın en önemli simgesidir.

Şirketimiz olsun, markamız olsun veya kişiliğimiz olsun itibarımızı her zaman en üst seviyede tutmalıyız.

  • İtibar yıllarca yoğun çalışma ve güven ile kazanılır.
  • İtibarımızı iyi bir şekilde korumaz isek saniyeler içinde yok olur.

Hayatımızda önemli kişisel değerlerimiz vardır. Bu değerlerimize herkesin ve ticari işletmelerin saygı duymasını isteriz.

Ticari alandaki itibarımız ne kadar yüksek olursa, çevreye karşı kredilibitemiz o derece yüksek olur.

Her firma; güvenilen, saygı duyulan kişi veya kuruluşlar ile çalışmak ister.

Dünyada teknolojinin gelişimi veya evrimi sayesinde uluslararası alanda iletişim kurulmakta ve ticaret yapılmaktadır.

Her global firma internet sayesinde kendine bir yer edinmektedir. Firmaların teknoloji sayesinde, çeşitli mecralarda aktif bulunması ile;

  • Tanınırlık,
  • Marka bilinirliği,
  • Sürdürülebilirlik.

kavramının da oluşmasına zemin hazırlamaktadır.

Bir çok firma sanal alemde, müşterileri ile etkileşim kurup, müşteri bağımlılığı ve müşteri deneyimi oluşturmaktadır.

Firmaların müşterileri ile kurduğu etkileşim ile firmaların yıllarca emek verip yarattığı markalar, dijital ortamda online itibar yönetimi oluşmasına zemin hazırlamıştır.

Markaların;

Sosyal medyada ve diğer platformlarda kendileri ya da ürünleri hakkında konuşulanları takip etmesi hassasiyet arz eder.

Olumlu ve olumsuz yorumlara karşı hızlı aksiyon alınması, marka konumlandırmasında önemlidir.

Günümüzde online platformlar ve sosyal medya, insanların hemen hemen her düşüncesini belirli bir denetimden ya da onay mekanizmasından geçmeden rahatlıkla dile getirebilmektedir.

İnternette markanız hakkında olumlu bir yorum yapıldığında, bu pozitif içeriği öne çıkartabilir ve online itibarınıza katkı sağlayabilirsiniz.

Olumsuz bir yorum yapıldığında ise doğru yönetim teknikleri ile online itibarınızı koruyabilirsiniz.

Markanızın online itibar yönetimi için aşağıdaki yöntemden yararlanarak, dijitaldeki tüketicilerin algısını olumlu yönde güçlendirebilirsiniz.

·    Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

·    Arama Motoru Pazarlaması (SEM)

online itibarınızı destekleyin.

Günümüzde internet kullanıcıları herhangi bir ürün ya da hizmeti satın almadan önce internette araştırma yapıyor.

Bu araştırmalar, arama motorları üzerinden yapılıyor. Daha fazla bilgi için görüşelim,

·    Web sitenizde bulunan içerikleri optimize edin.

Online itibar yönetimi için web siteniz en kritik öneme sahip iletişim aracınızdır. Daha fazla bilgi için görüşelim,

·    Sosyal medyada aktif olmakla kalmayın, (etkileşim) diyalog kurun. Daha fazla bilgi için görüşelim

Markalar sosyal medyanın önemini kavradılar ve kavramaya devam ediyor. Oldukça aktifler. Fakat aktif olmak yetmiyor. Daha fazla bilgi için görüşelim,

·    Etkileşim kurmak için 7 yöntem;

·    Dijital PR ile markanızın erişimini artması,

·    Hukuki yollara başvuru süreci.

Kişisel Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır,

Bir kaç düzenleme ile size ciddi avantaj kazandıracaktır.

·    Dijital ayak izi nedir?

·    Kişisel Marka ve Online İtibar Yönetiminde Growth Hacking Nedir?

Pazarlamada oluşan her alt başlık,

·    Bir ihtiyaç üzerine,

·    Bir sorunu çözmek amaçlı doğmuştur.

Growth Hacking Nedir,

Toplamda 13 katagoriye ayrılır.

En Etkili Growth Hacking Örnekleri,

Girişimcilerin artık özellikle kullanmaya başladığı ve düşük maliyetlerle büyük avantajlar sağlıyorlar.

Girişimcilerin daha fazla kullanıcıya ulaşmak için kullandığı, zekice düşünülmüş taktiklerdir.

·    En önemli 5 teknik ile müşterilerinize rahatça ulaşabilirsiniz.

Growth hacking yöntemleri;

·    Girişimcilere düşük maliyetlerle,

·    Büyük dönüşümler sağlayabilecekleri,

·    Online mecralarda yaratıcılık,

·    Sosyal metrikler,

·    Analizler,

·    En verimli şekilde kullanabilecekleri.

imkanlar sunuyor.

·    Online İtibar Yönetiminde Growth Hacking?

Sıralacağımız 4 özel growth hacking tekniğiyle süreci hızlandırabilirsiniz.

  • Sosyal medya hesaplarınızı optimize ederken nelere dikkat etmelisiniz?
  • Kişisel Marka ve Online Yönetiminde Growth Hacking? Bir kaç adımdan oluşmaktadır.

Her firma ve marka online mecralarda, mantıklı hareket etmelidir.

Bir çok kişi farklı yorumlar bırakabilmekte, yorumları dikkatlice inceleyip proaktif çözümler sunmalıyız.

Bir marka müşterisi ile ne kadar etkileşim kurar ve müşterisine ilgi gösterirse, online itibar yönetimi bir o kadar artış gösterecektir.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: