Reklam nedir ve reklam terimleri nelerdir.

serkan uygur reklam nedir ve reklam terimleri nelerdir..png

Merhaba Dostlarım,

Reklam Nedir;

İnsanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmaktır.

İletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan duyurudur.

Reklamın temel amacı,

Hedef tüketicilere bir ürün veya bir hizmet ile ilgili olarak bilgi vermek, ürüne, markaya, işletmeye karşı tüketicilerde olumlu bir eğilim oluşturmayı sağlamaktır.

Satış amacı;

·     Kısa vadede

·     Uzun vadede olmak üzere ikiye ayrılır.

Kısa vadede reklam, tüketicileri motive ederek kısa bir zaman dilimi içinde o mal yada hizmeti satın almaya ikna etmek.

Uzun vadede firmalar, ürettikleri mal yada hizmetleri tanıtarak, tüketiciye getireceği yararları göstererek o mal ve hizmete karşı talep yaratmayı amaçlar.

Ortak amaç;

·     Tüketiciyi ya da aracıya bilgi vermek,

·     Ürün ya da hizmeti hatırlatmak ve satışa ikna etmek,

·     Mal ya da hizmetin satışını sağlamak,

·     Toptan ve perakendeci satıcıya yardımcı olmak,

·     Mal ya da hizmete karşı talebi artırmak,

·     Talebin yaratacağı fiyat esnekliğini en aza indirmek.

·     Satış ve iletişim, reklamın ana amaçlarıdır.

Özel amaçlar;

·     İşletmenin saygınlığını sağlamak,

·     Kişisel satış programın desteklemek,

·     Dağıtım kanallarıyla ilişkileri geliştirmek,

Detaylar için iletişime geçin.

Geleneksel Reklamdan İnternet Reklamcılığına Geçiş

1970’lerde sadece araştırma, eğitim ve askeri alanlarda kullanılırken,

1990’lı yıllardan sonra sosyal ve ticari yaşamın etkilerinin daha çok hissedildiği bir alan hali ne gelmiştir.

Tüketiciler artık geleneksel satınalma sistemlerinden vazgeçerek web siteleri üzerinden alışveriş yapmakta, bu siteler üzerindeki reklamları takip etmekte aynı zamanda diğer tüketicilerle, ürün ve hizmet sağlayıcılarla interaktif olarak iletişim ve etkileşime girmektedir.

İnternet üzerinde ilk reklam, 1994 yılında Hotwired sitesinde banner reklamı olarak yayınlanmıştır.

Sanal Gerçeklilte Marka Değeri Oluşturma ve Koruma

İnternet Reklamcığının Av Avantajları

Klasik reklam yöntemleriyle yürütülen reklam, kampanyalarda genellikle yürütülen reklamların etkinliği bin kişi başına düşen harcama ile ölçülür.

·     Klasik reklamcılık yöntemleriyle hazırlanacak ve geleneksel reklam alanlarında (Bilboard, TV, Gazete, Dergi) kullanılacak bir reklamın hazırlanması günler sürebilirken, internet üzerinden verilen reklam, yaratıldığı anda yayımlanmaya hazır hale gelir.

·     İnternet reklamcılığı ile tanıtımı yapılan ürün veya hizmet hakkında kullanıcılar geniş çaplı bilgi edinebilmektedirler.

Detaylar için iletişime geçin.

·      Web Sitesinin İnternet Reklamcılığındaki Yeri

İnternet Reklamlarının Türleri;

·     Banner Reklamları;

Sık ziyaret edilen sitelere konulan, şerit veya bant biçimindeki mesajlar olup, reklamı veren siteye bağlantı sağlamaktadır.

·     Web sitesinin içeriğinin dağıtılmasına katkı sağlama;

·     Alışverişe İmkan verme:

Detaylar için iletişime geçin.

·     Standart banner,

·     Dikey banner,

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

Advertising Bureau (IAB) tarafından yapılan araştırma,

Detaylar için iletişime geçin.

RICH;

Intersitial ve Supersitial,

Arama Motorlarında Görülen Reklamlar

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

Arama Motorlarına Kayıt,

Avantajları,

Arama Motorları Optimzasyonları,

Bazıları;

·     Web sitesine bazı sitelerden link (erişim) verilmiş olması,

·     Web sitelerinin optimizasyon kurallarına göre dizayn edilmiş olmalıdır.

Dikkat Edilmesi Gerekenler;

Arama Motorları Listesi;

Detaylar için iletişime geçin.

Genel Arama Motorları;

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

Ülkeler Özel Arama Motorları;

Detaylar için iletişime geçin.

Elektronik Posta Reklamları;

Mobil Pazarlama

Temel özellikler:

İnternetten Para Kazanma;

·     Tıklama Başına Ödeme

·     Alışveriş Ortaklık:

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

·     AdSense:

·     Above

·     Alfa

·     AS

·     A.T.S. 1

·     A.T.S. 2

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

·     Clutter

·     Cost Efficiency

·     Coverage

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

·     CPP

·     Bir saniyesinin maliyeti

·     CPS

·     SP

·     CP

·     1000 kişi başına düşen maliyet

ERİSİLEN KİŞİ

·     Day After Recall

·     Doğrudan pazarlama

Bir ürün veya hizmetin, tüketici tarafından satın alınmasını sağlamak amacıyla, potansiyel tüketici grubuna yönlendirilen ve bu kesimle çift yönlü bir iletişim kurarak onlardan cevap almayı amaçlayan aktivitelerin tümü.

·     Efektif Frekans

·     Efektif

·     Emission

·     Etkinlik

·     Evren

·     Exclusive Reach

Bir kanalı bir zaman dilimi içerisinde en az bir dakika izleyen ve başka hiçbir kanalı izlememiş olan izleyici sayısı.

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

·     Eye Tracking

·     Flowchart

·     GRP

Reklam spotlarının belirli bir zaman aralığındaki toplam (BRü) izlenme oranı

·     Heavy User

·     IMC Key

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

·     Insert 2

·     Jenerik

Filmin başında yer alan ve tanıtıcı bilgileri içeren kısım.

·     Jingle

Reklamda çeşitli ses ve efektlerin uyaklı oluşması.

·     Konkur

Reklam verenin çeşitli reklam ajanslarına başvurarak bir reklam ajansı aradığını bildirmesi ve aralarından birini seçebilmesi için örnek kampanya hazırlamalarını istemesi.

·     Lansman

Bir ürün/hizmet ya da firmanın belirlenmiş bir konumlandırma ile pazara sürülmesi durumunu, yani tanıtımı ifade eder.

·     Media Plan

Reklam mesajının doğru hedef kitleye doğru medya ile iletilmesi için tasarlanan plan

·     Non-Commercial Advertising

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

·     OTS

Hedef kitledeki bir kişinin reklam spotunu ortalama görme sayısı         O.T.S. =

·     Rate Card

Bir iletişim aracının reklam tarifesi, brüt liste fiyatı.

·     Reception Share

·     Sanal 3D Entegrasyon

Ürünün mekana üç boyutlu sanal olarak entegre edilmesi

·     Sanal Halı

·     Seasonality

·     Share

Bir kanalın, belirli bir zaman aralığı içerisinde, toplam izlemeden elde ettiği pay.

·     Sponsorluk

Gerçek veya tüzel kişilerin kendi adını, markasını, logosunu veya faaliyetlerini tanıtmak amacıyla bir programın finansmanına doğrudan veya dolaylı olarak destek olmaları olarak ifade edilir.

Daha fazla Detaylar için iletişime geçin.

·     Teaser

·     Tipolojik Ayraç 1

·     WOMM

Ürününüzü veya servislerinizi kullanan tüketicilerin, o ürün veya servis hakkında olumlu tecrübelerini çevrelerine yani potansiyel müşterilere aktarmasıdır.

Teşekkürler.

Saygılarımla.

Serkan UYGUR

Marketing Communications Master

https://www.linkedin.com/in/serkan-uygur-083b7114?trk=hp-identity-photo

%d blogcu bunu beğendi: