Hedef Kitlenizi Belirlediniz Mi

Merhaba Dostlarım,

Dünya, heran bir değişim içindedir.

Rol alanlar, bu değişimi çok süratli uygulamaktadır.

Kurallar acımasız ve strateji oyunları ile çevrilidir.

Bu stratejideki konum;

·    Liderlik,

·    Takipçilik.

Her firma, konumunu kendisi belirleyecektir.

·    Inovasyona açık olan,

·    Üreten,

·    Geliştiren.

pazarda söz sahibi olacaktır.

Diğerleri, takip etmeye devam edecektir.

Piyasada, çok ürün üreten değil, müşterisini belirlemiş olan, bu konuda anketler yapmış, yüzyüze görüş almış, istek ve ihtiyaçları tespit etmiş firmalar, pazarda en büyük potansiyele sahip olacaktır.

Bu süreç, tabi ki kısa zamanda olmayacaktır.

Süreçler, her zaman emek ve girişim gücü ister.

En önemlisi, uzun zamana yayılan bakış açısı ister.

Firmaların, yıllara varan araştırmaları, hedef kitlerini netleştirmiş olmaları sonucu uygulama ve tecrübelerini hayata geçirmesi ile işlerlik kazanacaktır.

Hedef kitle; mesajın ulaşması amaçlanan kişi, küme ya da kitledir.

Amaçlar,

·    Onu etkileyen bireysel ve grupsal faktörlerin,

·    Bireylerin demografik özelliklerinin,

·    Satınalma karar sürecini açıklayan satın alma modellerinin iletişimciler tarafından analiz edilmesi gerekmektedir.

Kampanyalarda, hedef tespiti yapılmadan ve bu kitlelere ilişkin özellikler tüm detayları ile bilinmeden atılacak her adım, çalışmaların her ileri aşamasında yanılgılara neden olacaktır.

Bilgi çağında; danışan, araştıran ve temasta bulunduğu kitleleri yakından tanıyan bir işletmenin, pazarda başarılı olacağı kesindir.

Hedef Kitleyi Oluşturan Gruplar;

Müşteriler

Hammadde ve hizmet sağlayanlar

Rakipler

Yatırımcılar ve kredi sağlayanlar

Düzenleyici ve denetleyiciler

Yerel Yönetimler

Fikir Liderleri

Kamu Yönetimi

Siyasal Partiler

Sivil Toplum Örgütleri (Sendika, vakıf, dernek)

Uluslararası Örgütler

Medya

Çalışanlar

Çıkar Sahipleri

İşletme Sahipleri ve Ortaklar

Bayiler

Toplumsal Çevre

Kuruluşun çevresindeki topluluk

Çalışanlar

Hammadde ve hizmet sağlayanlar

Banka ve yatırımcılar

Dağıtıcılar / Bayiler

Müşteriler, tüketiciler, hizmet alanlar

“Lokomotifler” diye adlandırılan grup.

Politikacılar, medya ve kamuoyu öncüleri

Hedef Kitle Belirlenirken, Dikkat Edilecek Faktörler;

·    Davranışlarını Etkileyen Bireysel Faktörler

1. Demografik Faktörler

Yaş

Cinsiyet

Eğitim durumu

Medeni Durum

Meslek

Coğrafi yerleşim

2. Psikolojik Faktörler

Gereksinim ve güdülenme

Öğrenme

Kişilik

Algılama

Tutum ve inançlar

·    Davranışlanı Etkileyen Grupsal Faktörler

1.Kültür

2.Sosyal Statü / Sınıf

3.Grup Etkileri

Bağlantılı gruplar

Özenilen gruplar

Rededilen gruplar

Kaçınılan gruplar

Aile

Danışma grupları

·    Satınalma Davranışı Modelleri

1- Ekonomik Modeller

Mikroekonomik Modeller

Psiko-ekonomik Modeller

Sosyo-ekonomik Modeller

2- Davranışsal Modeller

Öğrenme Modeli

Psiko-analitik Model

Sosyo-psikolojik Model

3- Geniş Değişken Modeller

Hedef Kitlenin Yanlış Belirlenmeinin Sonuçları;

Mali kaynaklar ve çabanın ilgisiz kişilere ulaşmak için gereksiz biçimde kullanılmasına,

Farklı yapıda gruplara uygunluğu saptanmadan aynı mesajların iletilmesine,

Zaman ve materyallerin etkin biçimde kullanılmasına neden olur.

Gelişen teknolojide ve bilgi çağında yerinizi şimdiden ayırtmak istiyorsanız, hedef kitlenizi belirleyin.

Hedef kitleniz size bulunduğunuz yerden alıp daha büyük hedeflere gitmenize yardımcı olacaktır.

 

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: