Teknolojik Rekabet

Merhaba Dostlarım,

Dünya bir dönüşüm içerisinde, yavaş ve ağır şekilde değişiyor.

Şirketler değişim için uyum odaklı çalışmalar yapıyor.

Günümüzde, ürünü nasıl satarım mantığından çok uzaklaşılacak,

Günümüz, müşteri isteğini ve ihtiyacını nasıl karşılanacağına odaklaşacak,

·    Sürücüsüz arabalar,

·    Arttırılmış sanal gerçeklik,

·    Hologramlı bilgisayarlar,

·    Müşteri deneyimli satışların gerçekleşmesi,

·    Bilgisayardan, bir ürünü tutmak ve algılamak ve kontrol etmek,

·    Cep telefonunu sadece konuşmak için kullanıp çöpe atmak,

·    Geri dönüşümlü ürünler ve yeşil çevre,

·    Elektrik enerjili, güneş enerjili, rüzgar tribünleri, dalga enerjileri, Bor madeni, ses enerjisi ile çalışan makinalar,

·    Düşünce gücümüz ile empati kurmak,

·    Bilgisayarların sanallaşıp yer kaplamaması

Sıralama çok daha fazla arttırılabilir.

Dünya üzerindeki bir ürünü getirmek bir tık ötemizde idi,

İlerleyen teknoloji ile hemen yanı başımızda,

Nasıl mı?

Az sonra…

Dünyada eğitim,

Her yerden,

İnternet şimdilik web 4.0 ile sanallaştı,

Bir tık ilerisinde siz tahmin edin, eğitim ne yönde gelişecek,

Fabrikalarda, bugünkü gibi seri üretim olacak, tek bir farklı bugünkü seri üretimin 500 katı,  fazlamı iyimserim,

En büyük gelişme insan zekasında yaşanacak,

Hazır bilgileri bir kapsülle yutmayacağız tabi ki,

Algımızı nasıl kullanmamız gerektiğini çok daha iyi öğreneceğiz,

Gereksiz bilgilerle, kafamızı çöp kovası yapmayacağız,

Beynimizi; üretime, değişime ve inovasyona ayırıp, yeni bilgiler ortaya çıkaracağız.

Bu değişimler yaşanırken, ülkemizin yeri nerede olacak dersiniz,

Gelecek yıllarda, rekabetin yaşanmayacağı, birlikte güç birliğinin oluşumunun yaşanacağı bir dilime gireceğiz.

Güç, birlikte üreterek ve güç birliği yaparak yaşanır,

İnsanlar bazı konularda uzmanlaşıyor, keza firmalarda bazı konularda uzmanlaşıyor.

Gelecekte konusunda uzmanlaşmış firmalar diğer bir firma ile yani rakibi ile işbirliği yaparak, daha fazla kitleye ulaşacak.

Burada önemli olan nokta,

Bir şirketi, satın almak masraflı ve pahalı bir iştir.

Fakat,

Rakip firmaların, ortaklık yapması ucuz olmakla birlikte, inovasyon ön plandadır.

Sevgili dostlarım hiç dikkatinizi çekti mi bilmiyorum.

Elinizdeki ürünler ve teknolojik ürünlerin, parçalarını incelediğinizde rakip firmalarının ürünleri ile karşılaşırsınız.

Şaşırılacak bir durum değil,

Firmalar, piyasada birbirleri ile rekabet ederken, yedek parça ve ürün bazında, birbirleri ile iletişim ve koordineli halindedir.

Son yıllarda bir çok firma, rakip firmalar ile birlikte üretim yapmaya başladı ve bu iş ortaklığı müşteri ihtiyaçları ne kadar ve ne yönde artarsa gelişecek ve daha çok yayılacaktır.

Teknolojik gelişme hiçbir zaman yavaşlamayacak tam tersine, her zamankinden daha fazla hızlanacaktır.

Hayat şartlarında, şunu çok iyi algılamamız gerekiyor,

Basit düşünün,

Toplum olarak bizler, her konuyu karmaşıklaştırıyoruz.

Temel olan şudur;

Müşteriler, bir ürün satın almak isterlerse, bu ürünü en kolay ve en basit şekilde, elde etmek veya sahip olmak isterler.

Dünyada yaşayan hiç bir millet veya topluluk ilgisini çekmeyen konulara yoğunlaşmaz, direk terk eder.

Mantıkta aynı şekilde işler, ürün satın alırken de geçerlidir.

Bir firmanın mağazasına girersiniz, ürünleri incelersiniz, sevdiğin ürünü direk satın alırsınız.

Çok basit değil mi,

Aynı durum internet alışverişinde de geçerlidir.

Firmanın internet sitesine girersiniz,  ürüne en kolay şekilde ulaşmak istersiniz, bir tıkla beğenirsiniz, sepetinize ekler, elimizdeki kullandığımız kart, hangi ödeme aracına uyuyorsa işleminizi yapar, satın alırsınız ve işiniz biter.

Belki de toplam 10 veya 15 dakika zaman harcarsınız.

İnternette eksik olan, müşteri deneyimi.

Gerçekçi yaklaşayım, o sistemi de çözdüm o da basit,

Çalışmalarınızda başarılı olmak istiyorsanız,

Size tavsiyem,

1. Araştırın,

2. Analiz yapın,

3. Yorumlayın.

Bence oldukça basit,

Baktığımızda, bizlere en zor konu gelir basitlik. Öyle ki hayat şartları ve yapısı, bizleri zor durumlara alıştırmıştır.

Bazen karşımızı karmaşık bir konu çıkar hemen söyleriz,

Zor!!!

Neye göre, niçin, neden zor

Hiç düşündük mü,

Fikir yürütmeyi düşündük mü,

Hayır,

Neden, çünkü zor…

Teknoloji ve bilim, bizlere hayat standardımızda ve yaşamımızda,

Sahip olmak istediklerimize en kolay nasıl ulaşabiliriz, için çalışmalar yapılıyor.

Firmalar, gelecekte gerçekten büyümek ve gelişmek istiyorlarsa, Müşteri Deneyimi testleri ve uygulamaları yaparak, hedeflediği yerlere geleceklerdir.

Teknolojik gelişmeleri takip edelim ve hatta bizlerde kendi düşüncelerimizi hayata geçirelim.

 

Teşekkürler.

Saygılarımla.

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: