2018 Yılı Analiz Türleri

Merhaba Dostlarım,

İşletmelerin, 2018 Yılında Analiz Türlerinden faydalanarak, piyasa ekonomisinde nerede konumlandığı hakkında bilgi almalarını sağlayan araştırmalardır.

Kurumsal olsun veya kurumsal olmasın, her firmanın analiz yapması, gelecekteki ticari faaliyetleri için çok önemlidir.

Sizler için araştırıp bulduğum bir çok analiz türleri mevcut.

Elde ettiğim analizler; firmaların geçmişte ne yaptıklarını şimdi hangi pazar payında olduklarını ve gelecekte sürdürülebilirlik içerisinde ticari faaliyetlerinde nerede olacağı ile yakından ilgilidir.

Son yıllarda, uluslararası piyasalarda rekabet çok kızıştı.

Her firma için ticaret, savaş anlamı taşısa da, ticari faaliyetlerin devam etme zorunluluğu bulunmaktadır.

Bir ticari işletmeyi ayakta tutan; pazarlama ve satış faaliyetleri ve elde ettiği karlardır.

Pazar ekonomisinde, gerçekleştirilebilir hedeflerini tutturabilmek için firmalar; satış yapılmalıdır.

Pazarlama ve Satış faaliyetlerini yerine getirirken, müşteri memnuniyeti ilke alınıp, tüketici grubuna hitap edilmelidir.

Piyasada bir çok karmaşık müşteri grupları vardır.

Her müşterinin; istek, ihtiyaç ve kendisine has tercihleri bulunmaktadır.

Müşterilerin, son yıllarda ürün bilgisi o kadar fazladır ki, müşterilere en iyi hizmeti ve bilgilendirmeyi yapmak temel hedefimiz olmalıdır.

Analiz çeşitleri;

Firmaların; Pazar ekonomisinde, yerlerini alması ve kar hedeflerine ulaşması için, bir çok analizler yapılmaktadır.

Şirketlerin; hedefleri neler, hedeflerin neresindeler, gelecek hedeflerini tutturabiliyorlar mı, gibi bir çok soruya cevap aranmaktadır.

Firmanın yararlandığı stratejik hedef planları olup, uygulamaktadırlar.

Hepimizin bildiği; SWOT ve PEST analizleri dışında hedef bazlı analiz türleri bulunmaktadır.

Analizlerin faydaları; 

Şirketler, tüketici beklentilerinin neler olduğu ve tüketici beklentilerini karşılama konusunda neler yapması gerektiği konusunda, analiz ve sonuçlarından geniş bilgiler almaktadırlar.

Şirketlerin, analizlerden elde ettikleri bilgiler;

  • Pazarda rakipleri arasında hangi konumda,
  • Ürün çeşitliliğinde, takip edilen mi, taklit edilen mi
  • Piyasada lider pozisyonda mı,
  • Ekosisteme yön mü veriyor,
  • Personelin çalışma segmentasyonu ne seviyede,
  • Personelin şirkete olan sadakati ne düzeyde,

Bir çok bilgileri içermektedir.

Şirketlerin piyasada irili ufaklı bir çok rakibi vardır.

Firma olarak, ticari faaliyetini sürdürürken, ayrıca rakiplerini iyi tanımalı ve analiz etmelidir.

Elimizdeki veya tedarik edeceğimiz analizler ile piyasa şartlarına daha verimli hakim oluruz.

2018 yılı analiz türlerini sıralayacak olursak, ilk başta Pazar payı konumlandırması için…www.serkanuygur.com.tr adresindeki iletişim formunu doldurarak, bilgileri talep edebilirsiniz.

 

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

2 Comments on “2018 Yılı Analiz Türleri

  1. Geri bildirim: Pazarlama ve Odaklanma | Serkan UYGUR

  2. Geri bildirim: Yöneticilere Tiyolar | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: