Uluslararası ticarette ve ülkemiz piyasasında işletmeler, çapraz satış taktikleri yaparak; satış hacimlerini arttırmak ve pazarın kaymağını yemek isterler.
Çapraz Satış Taktikleri:
Çapraz satış taktikleri, ticaret ile uğraşan firmaların uygulamış oldukları yöntemlerdir.
- 2020 yılı sonrası çapraz satış taktikleri,
- 2020 yılı öncesi çapraz satış taktikleri,
olarak çeşitlendirebiliriz.
Global firmalar tarafından baktığımızda; yapay zeka çağının getirdiği yenilikler ve alfa kuşağı ve jenerasyonlarda yaşanan demografik farklılıklar sonucu, çapraz satış tekniklerini gelişmiştir.
Stratejik Pazarlama ve Satış eğitimi ile kendimizi günümüz dünyasına uygun şekilde geliştirebiliriz.
Çapraz Satış Taktikleri öğrenilirken pazarlama karmasını ele almamız gerekir.
Philip KOTLER, 4P Pazarlama Karması (Marketing Mix):
- Ürün,
- Yer,
- Fiyat,
- Konumlandırma,
omak üzere çeşitlilik gösterir.
Konumlandırma çalışmalarının, çapraz satış taktikleri içersinde özel bir yeri vardır.
İşletmeler, pazarın talebine sundukları ürün ve hizmetlerde konumlandırma çalışmaları yaparken, yapay zeka ve teknolojileri de bu kategorileride yerini alır.
Neuro Marketing Bilimi (Nöro Pazarlama, Algı Yönetimi ve İkna Stratejileri) eğitimi alarak müşteri ve tüketici gruplarınızı, nasıl ikna etmeniz gerektiğini ve satışlarınızın nasıl arttırmanız gerektiğini, bilimsel yöntemler kullanarak öğrenmeniz faydalı olacaktır.
Serkan UYGUR (MA)
UYGUR Danışmanlık
Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı
serkanuygur.marketing@gmail.com
Geri bildirim: Satış Geliştirme ve Satışları Arttırmak | Serkan UYGUR