MarTech

Merhaba Dostlarım,

Dünya pazarında söz sahibi olabilmenin tek yolu MarTech  (pazarlamada teknoloji) yönetim bilimidir.

Pazarlama ve Satış Strateji yöntemlerinizi, Teknoloji ile uyumlu hale getirebilirsek, dünya piyasasında görünürlüğünüz daha fazla artacaktır.

Teknoloji,

Dijital süreçler her yeni bir gün aşama aşama gelişim kaydederken, gelecek kuşakların teknoloji alışkanlıklarına bir yenisini daha eklenerek, Yapay Zeka teknolojisi hayatımızın merkezine yerleşmiştir.

Pazarlama stratejileri dijital mecralarda her geçen gün daha fazla kendisinden söz ettirerek, yeni niche alanlara yelken açmıştır.

  • Banner,
  • Pop-up,
  • Viral,
  • 3D,
  • Hologram,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik,
  • 360 Derece,

Dünya toplumları demografik yapılarına göre çeşitlilik göstermekte olup, her toplumun kendisine has alışkanlıkları vardır.  

İnsanların alışkanlıklarına bağlı olarak, her toplum ferdinin duygularını dokunup, onları anlamak gerekir.

Toplum olarak ne kadar modernleşsek de, dijital teknolojilerde ne kadar gelişmiş olsak dahi, birbirimizin üzerinde önemli bir etkiye sahibiz.

Pazarlama ve Satış Mesleğinde, iletişim çok önemli bir etkiye sahiptir.

Hepimizin bildiği gibi iletişimin farklı tür ve özellikleri bulunmaktadır.

Her zaman iletişimin yüz yüze olanı (face-to-face) etkili iletişim becerisidir.

Dünya pazar ekosisteminde, yüz yüze iletişim imkansız olsa dahi, gelişen teknoloji etkileşim çeşitlerini arttırmaya devam ediyor.

Ticari işletmeler, web sitelerinde ve e-ticaret sektöründe, site içi iletişim araçlarını konumlandırarak, müşteri ve tüketici grupları ile iletişime geçmeye başladılar.

Günümüzde,

  • Sanal Asistanlar,
  • Whatsapp Uygulamaları,
  • Deep Linking,

gibi uygulamalar ile karşılaşıyoruz.

Duygularımız,

Toplum olarak bizler, satınalma kararımızı ihtiyaçlar haricinde, duygularımız (Emotion) ile veririz.

Çevremizde gördüğümüz, her ürün ve hizmet çeşitleri ile kuracağımız duygusal bağ, ilgili ürünleri satınalma davranışımızın eyleme geçmesi ile sonuçlanır.

e-ticaret şirketleri web sitelerini satış sürecine hazırlarken, bazı temel unsurlara dikkat etmesi gerekmektedir.

Web sitenizi ziyaret eden müşteriler, aradığı veya ihtiyaç duyduğu ürünleri, doğal olarak sitenizden arayarak bulacak ve arama yaparken de müşteriler sitenizi deneme yanılma yolu ile keşfetmeyi başlayacaklardır.

Müşteri Yolculuğu Haritası dikkatlice dizayn edilmeli ve müşterinizin en kolay biçimde satınalma davranışını deneyimlemesi sağlanmalıdır.

Müşteri gruplarının e-ticaret sitenizde atacağı her adımı tasarlamanız, uygulama safhasına gelindiğinde pop-up çalışmalarını dikkatlerini çekecek şekilde aktive etmeniz gerekecektir.

Satınalma davranışının eyleme geçmesi zor olmamak ile birlikte, kurgunun inovasyon süreçleri içerisinde organize edilmiş olması gerekmektedir.

MarTech

Hello friends,

The only way to have a say in the world market is MarTech (marketing technology) management science.

If we can make your Marketing and Sales Strategy methods compatible with Technology, your visibility in the world market will increase.

Technology,

While digital processes are making progress every day, Artificial Intelligence technology is at the center of our lives by adding a new one to the technology habits of future generations.

Marketing strategies have become more and more prominent in digital media and set sail for new niche areas.

  • Banner,
  • Pop-ups,
  • Viral,
  • 3D,
  • Hologram,
  • Augmented Virtual Reality,
  • 360 °,

World societies vary according to their demographic structure and each society has its own habits.

Depending on the habits of people, each society must touch and understand the emotions of the individual.

No matter how modern we are as a society, no matter how advanced we are in digital technologies, we have a significant impact on each other.

In the Marketing and Sales Profession, communication has a significant impact.

As we all know, there are different types and characteristics of communication.

Face-to-face is the effective communication skill.

In the world market ecosystem, developing technology continues to increase the range of interaction, even if face-to-face communication is impossible.

Commercial businesses have started to communicate with customers and consumer groups by positioning in-site communication tools in their websites and e-commerce sector.

Today,

• Virtual Assistants,

• Whatsapp Applications,

• Deep Linking,

applications.

Our feelings,

As a society, we make our purchasing decision with our emotions except needs.

The emotional bond that we see in our environment with each kind of product and service results in the act of purchasing the related products.

e-commerce companies need to pay attention to some basic elements when preparing their websites for the sales process.

Customers who visit your website will naturally search for the products they are looking for or need from your site, and while searching, most customers will want to explore your site through trial and error.

The Customer Journey Map should be carefully designed and your customer should experience the easiest purchase behavior.

You will need to design every step that customer groups will take on your e-commerce site and activate it in a way that will take into account the pop-up works when the application phase is reached.

Although it is not difficult for purchasing behavior to take action, the fiction should be organized within the innovation processes.

Serkan UYGUR (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: