Teknoloji Girişimciliği

Dünya, 2020 yılı yapay zekâ çağına giriş yaparak teknoloji girişimciliği tüm toplumları etkisi altına aldı.

Girişimcilik Ekosistemini İncelediğimizde:

  • 2020 yılı yapay zekâ çağında girişimcilerin; istekli olması, sosyal medyayı (Facebook, Linkedin, Instagram ve daha fazlası) etkin ve verimli kullanması yeterlidir.
  • 2020 yılı öncesinde girişimcilerin; istekli olması yetmemekte; sermayesi ve potansiyel hedef kitlesi (network marketing) olan, ürün ve hizmet alanlarında etkin bir strateji izleyenler başarılı oluyordu.

Girişimcilik Nedir:

Piyasaya veya potansiyel hedef kitleye uygun yeni iş modellerinin geliştirilmesi, müşteri ve tüketici gruplarına; ürün, hizmet ve teknolojilerin verimli kullanması için olanakların sunulmasıdır.

2020 yılı itibari ile, bir gelir modeli oluşturmak isteyen herkes girişimcilik ekosistemine dahil olabilir.

Girişimcilik Nasıl Hayata Geçirilir:

Girişimcilik ekosisteminde yer alabilmek, 2020 yılı yapay zekâ çağı teknolojileri ile daha basittir.

Teknoloji Girişimciliği Hangi Mecralarda Yapılır:

Teknoloji girişimciliği birçok mecralarda yapılabilir.

  • Yapay Zekâ Teknolojileri,
  • Dijital Pazarlama Ağları,
  • Sosyal Medya (Facebook, Linkedin, İnstagram ve daha fazlası),
  • Stratejik Pazarlama Yöntemleri,
  • Yapay Zekâ İçerik Yönetimi,
  • E-ticaret ve Stoksuz Al Sat,
  • Network Marketing,
  • MetaMetaverse ve Yeni Girişimcilik Mecraları,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik,
  • Fijital Teknoloji,
  • Müşteri ve Tüketici Satın Alma Davranışları,
  • Teknoloji Stratejileri,
  • WOMM,
  • Neuro Marketing Bilimi (Nöro Pazarlama, Algı Yönetimi ve İkna Stratejileri.),
  • Neurocode,
  • Nörolink,
  • Yapay Zekâ Çözüm Ortaklığı,

gibi birçok stratejik girişimcilik çalışmaları, ekosisteme eklenebilir.

Teknolojinin gelişim gösterdiği 2020 yılı itibari ile, girişimcilik modellerinizi sanal mecralarda sermayeniz olmadan kazanca çevirebilirsiniz.

İstediğiniz; ürün, hizmet ve teknoloji modelleri için her türlü yapay zekâ teknolojileri kullanabilir, potansiyel hedef kitlenize dünyanın her yerinden ulaşabilirsiniz.

Yapay zekâ teknolojileri ile teknoloji girişimciliği ekonomisini hayata geçirebilmeniz için; sermayeye gerek duymadan, sadece istekli olmanız ve yeniliklere açık olmanız yeterlidir.

Girişimciliğinizi Nasıl Hayata Geçireceksiniz:

Girişimcilik modellerinizi iş hayatına uyarlarken, birçok kanalları kullanabilirsiniz.

Sosyal medyayı (Facebook, Linkedin, İnstagram ve daha fazlası) kullanmanız, sizleri ek maliyetlerden kurtaracak ve farklı gelir modelleri oluşturmanıza katkı sağlayacaktır.

Son yıllarda sosyal medyanın gücü tartışılmaz. Günümüzde girişimciler sosyal medya sayesinde; ister uluslararası alanda ister yerelde, bol kazançlı işler çıkartarak girişim mecralarını büyütüyorlar.

Yapay zekâ teknolojileri dünya piyasalarında her gün gelişiyor ve ticaret ekonomisi hareketlendiriyor.

Eskiden, çok fazla emek ve enerji harcayıp hedef kitlemize ulaşmaya çalışırken artık günümüz teknolojileri ile, az emek harcayarak yeni girişim modelleri ile potansiyel hedef kitlemize ulaşabiliyoruz.

Meta – Metaverse, dünya piyasalarında toplumlar tarafından çok fazla talep görüyor. Sanal toplumlar, çok hızlı gelişiyor. Yeni sektörler ve yeni yatırım mecraları doğuyor.

Markalar, yapay zekâ teknolojilerini kullanarak meta – metaverse sanal mecralarında yerlerini alıp, marka bilinirliğini güçlendirerek ticaret alanlarını genişletiyorlar.

Reklam Faaliyetleri:

Reklam faaliyetleri, yeni sektörlerin hayata geçmesi ile değişim göstererek: 

  • Sanal Gerçeklik
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik,
  • Fijital Teknoloji,
  • Müşteri Deneyimi
  • Müşteri ve Tüketici Satın Alma Davranışları,

modern dünyaya damgasını vuruyor.

2030 yılı web 5.0robotların duygusal zekâ teknolojilerine sahip olacağını biliyoruz.

Toplumlar, robotlar ile duygusal zekâ etkileşimleri kurarak, yeni çalışma modelleri geliştirecekler. Birlikte, sorunlara çözümler üreterek, beyin fırtınası yaparak stratejiler ve inovasyonlar oluşturacağız.

Girişimcilikte Kuşaklar ve Jenerasyonlar Arasındaki Etkileşim:

Girişimcilik, 2020 yılı yapay zekâ çağı ile tüm sektörlere potansiyel hedef kitleleri ile etkileşim olanağı veriyor.

İşletmelerin, potansiyel hedef kitlelerine ulaşması için tek yapması gereken dijital mecralarda yer edinerek etkileşim çalışmalarını arttırmak.

Kuşaklar ve Jenerasyonlar:

  • 1946 Yılı ve Öncesi,
  • Baby Boomers,
  • Sessiz Kuşak,
  • X Kuşağı,
  • Y Kuşağı,
  • Z Kuşağı,
  • Alfa Kuşağı,

olarak guruplanıyor.

Özellikleri ve Yapıları:

  • Kuşakların Özellikleri Nelerdir?
  • Hangi Kuşağın Ne Tür Etkileşimleri Vardır?
  • Jenerasyonların Birbiri ile Olan Etkileşimi Nasıldır?
  • Yapay Zekâ Çağında Hangi Kuşak Etkindir?
  • Dijital Çağda Hangi Kuşak Verimli Çalışmalara İmza Atmıştır?
  • Yapay Zekâ Çağında Hangi Kuşak Dünya Ekosistemine Damga Vuracak?
  • Her Kuşağın; Çalışma Alanı, Etkileşimi ve Diğer Jenerasyonlar ile Bağlantıları Nasıldır?
  • Z Kuşağı Teknolojinin Neresinde ve Girişimciliği Hangi Seviyede Kullanıyor?
  • Alfa Kuşağı Bütün Kuşaklardan Farkı Nedir ve Motivasyonunu Neler Sağlıyor?

etkileşim, girişimcilik ve stratejik yapıları analiz edilerek, ilerleyen yıllara sürdürülebilir çalışmalar yapmalıyız.

Alfa kuşağı ve jenerasyonlar kitabımı, talep etmeniz halinde serkanuygur.marketing@gmail.com adresimden sizinle paylaşacağım.

Girişimcilik Ekosistemi ve Kazandırdıkları?

Her kuşak, teknolojiyi kendi bilgisi çerçevesinde kullanırken, yeni girişimlere belirli bilgi dahilinde giriş yapıyorlar.

Biz, bu bilgileri basitleştirerek; daha kullanılabilir, efektif ve öğrenme odaklı bilgiler haline getirdik.

Girişimcilikte Potansiyel Hedef Kitleniz ve Stratejiler?

Girişimcilik ekosistemi, teknolojilerin gelişmesi ve yeni jenerasyonların istek ve ihtiyaçları sayesinde, tüm dünyada etkin olarak kullanılıyor.

Son yıllarda gelişen sosyal medya stratejileri ticaret faaliyetlerini ciddi ölçüde tetiklemiş ve tüm kuşaklardan artan oranda gelen talepler, satış hacimlerini arttırmıştır.

Günümüzde teknoloji girişimciliği basitleşerek, her yaş grubundan tüm kuşakların; ürün hizmet ve teknoloji ihtiyaçları sosyal medya stratejileri ile karşılanıyor.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

serkanuygur.marketing@gmail.com

One Comment on “Teknoloji Girişimciliği

  1. Çok hızlı bir şekilde ilerleyen bir dünya da bende varım diyor isek bu eko sisteme entegre olmak zorundayız yoksa işimiz gerçekten çok zor Serkan bey, çok değerli olan bu bilgileri paylaşarak bizleri aydınlattıgınız için çok teşekkür ediyorum saygılar selamlar.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: