İşletmeler, potansiyel müşterilerinize ne kadar yakınsınız sorularını yıllarca sorgulayıp cevap arayarak; zamanlarını ve enerjilerini harcıyorlar.
2020 yılını yaşadığımız teknoloji çağında, bir çok soru ve cevabın yanıtını günümüzde basit bir şekilde bulabiliyoruz.

Hedef Kitle:
Bir ürün ve hizmeti pazar ekonomisinde arayan müşteri veya tüketici gruplarıdır.
Potansiyel Hedef Kitle:
Bir ürün ve hizmeti, satın almaya hazır müşteri ve tüketici gruplarıdır.
Uluslararası pazarda ve yerel pazarda, birçok müşteri ve tüketici grupları yar alıyor. İşletmeler açısından bakıldığında her müşteri hedef kitlesi durumunda olup bu grupları potansiyel hedef müşteri konumuna getirmeliyiz.
İşletmeler dijital mecralarda yerlerini alarak, e-ticaret siteleri oluşturuyor ve yeni startup çalışmaları yapılıyor.
İşletmeler için önemli olan; hedef kitleler değil, potansiyel hedef kitlemiz ile çalışmalar yapabilmektir.
Yöneticiler, zaman yönetimi standartlarını gözeterek ve mesleki interaktif eğitim modellerini benimseyerek, alfa kuşağını ve kuşakları anlamaya çalışarak, ticari işlerini büyütmeye uğraş veriyorlar.
X kuşağı, Y kuşağı, Z kuşağı ve Alfa kuşağını anlamak demek potansiyel müşterileri ve kültürel değerlerini algılamak, üretim süreçlerimizi yeni nesil kuşaklara göre hayata geçirmek ile mümkündür.
Pazar ekonomisinde müşteri ve tüketici grupları, ürün ve hizmetleri; deneyimleyerek ve duygusal bağ kurarak ilgili ürünlere sahip olmak isterler.

Dijital mecralarda müşteriler ile iletişim kurmak gün geçtikçe basitleşmiş, potansiyel müşteri gruplarında artış yaşanmaya başlanmıştır.
Serkan UYGUR (MA)
UYGUR Consulting
Marketing and Sales Analysis Consultant
serkanuygur.marketing@gmail.com
Geri bildirim: Teknoloji Girişimciliği | Serkan UYGUR