Sizin Renginiz Hangisi

Merhaba Dostlarım,

Hayatımızda önemli bir yeri olan renkler.

Belki de farkında değiliz ama renkler karar verme sistemimiz etkileyen, bireylerin dikkatini ve ilgisini çeken doğal güzelliklerdir.

Firmalar özel günler için bir çok ürün pazarlarken renklerin o eşsiz güzelliklerini ön plana çıkartıyorlar.

Renkler;

•     Fizikseldir,

•     Simgeseldir,

•     Davranışlarımızı yönlendirir,

•     İnsan duygularında önemli bir yer kaplayan ve biçimlendiricilerdir,

•     Her sektörde kullanılmaktadır; iç mimari, dekorasyon, satış, reklam, pazarlama

•     İnsanlar, duygusal tepki verirler. Doğuştan ve bilinçdışı,

•     Öğrenme, öğretme, sunum ve çalışma materyalinde kullanılır,

•     Beynin sağ ve sol lobları, eşzamanlı olarak aktif çalışır.

Kültürlere göre anlamlar değişir;

·    Çin de sarı güveni,

Batı ülkelerinde nefreti,

•     Hint kültüründe kırmızı hırs ve arzuyu,

Batı ülkelerinde kırmızı, aşkı ve devrimi.

Kırmızı;

•     Kırmızı, sarı ve turuncu sıcak renkler;

Mavi, yeşil ve mor soğuk renkler,

·    Sıcak renklerin uyarıcı,

soğuk renklerin ise gevşetici ve dinlendirici,

•     Uyarıcıdır,

•     Dikkat çeker,

•     İştah açıcıdır,

•     Tansiyonu yükseltir,

•     Heyecanlandırır,

•     Satış rengidir,

•     Güçtür,

•     Tehlike, dışa dönüklüğü çağrıştırır.

Giyimde;

·    Atletik,

·    Güçlü,

·    Tutkulu,

·    Heyecanlı,

·    Sıcak,

·    Hareketli,

·    Dışadönük.

Pazarlama İletişiminde;

·    Ürüne enerjik bir kimlik vermesi,

·    İştah açması,

Mavi;

•     Derinlik algısı yaratır,

•     Ciddi, saygıdeğer, otoriter, entelektüel,

•     Kan akışını yavaşlatır, kan basıncını düşürür,

•     Kurumsallık, istikrar ve güven,

•     Liderliği sembolize eder,

•     Temizlik, saflık, soğuk ve tazelik.

Sarı;

•     En sıcak olanıdır,

•     Canlılık, neşe, parlaklığı çağrıştırır,

•     Geçiciliğin ve dikkat çekiciliği,

•     Lüksün ve zenginliğin,

•     Dikkat ve uyarı rengi.

Yeşil;

•     Tazelik, serinlik, büyüme, yeniden doğuş, huzur, güven, bahar ve canlılığı

•     Yeşil, yaratıcılığı ortaya çıkarır

Turuncu;

•     Gençlik, dinamizm, umut, eğlenceyi,

•     Ucuzluğu,

•     Sağlık ve memnuniyeti.

Mor;

•     Soyluluk, itibar, zenginlik, gösteriş, gurur,

•     Konsantrasyonu arttırır,

•     Konuşma ve rahatlama yaratır,

•     Kültüre göre pahalılık sembolü.

Kahverengi;

•     Dikkat çekmez,

•     Silikliği, kendine güvensizliği, içedönüklüğü.

Siyah;

•     Işığı ve tüm renkleri emer,

•     Otorite ve güç

•     Şıklık, prestij, soğuk, gizem ve hırs,

•     Melankoli, umutsuzluk, yasadışılık,

•     Saldırganlık,

•     Kültürlerde ölümü ve matemi.

Beyaz;

•     Işığı yansıtır,

•     Sadeliği, saflığı, masumiyeti, bilgiyi ve aydınlığı,

•     Temizliği ve hijyeni,

•     Azaltılmış kalori.

Renklerin Gücü;

·    Pazarlama ve Markalaşmada Renklerin Etkisi;

·    Renkler Hakkında Yanılmalar;

·    Markalaşmada Renklerin Önemi;

·    Renklerin Duygularımıza Yansıması;

(İstenirse detaylı bilgi vereceğim)

·    Renklerin Pazarlamadaki Önemi;

·    Renklerin İnteraktif Etkileri;

·    Etkileyici Renkler;

·    Şirketlerin Tercih Ettiği Renkler;

·    Araştırmalarda  Renkler;

·    Markanın Renklerdeki Kimliği;

·    Cinsiyete Göre Renk Tercihleri;

·    Erkeklerin Renkleri;

·    Kadınların Renkleri;

·    Erkeklerin Az Tercih Ettiği Renkler;

·    Kadınların Az Tercih Ettiği Renkler;

·    Renk Koordinasyonu ve Uyumu;

·    Dijital Marketing ve Renklerin Gücü;

Pazarlama ve İletişiminde ve Satışta Renklerin Dili;

Pazarlama ve Satış ana kavramdır. Toplumun her bireyi; rahatlamak, ilgisini dağıtmak, yeni bir ürün görmek amacı ile mağazalara gidip gezinir ve inceler.

Renklerin ihtişamı,

Kalbimizi ve eski beynimizi fetheder.

Pazarlama gücünü ve Satış gücünü arttırmak için renklerin gücünden ve ilhamından faydalanır.

Eski beynimizi direk etkileyen ve sevgi hormonunun salgılanmasına sebep olan, renklerden algıladığımız ahenk ve huzur duygusudur.

Renklere verdiğimiz duygusal tepkilerin büyük bir kısmı;

·    Doğuştan,

·    Yaşayarak.

öğreniriz.

Bazı firmanın pazarlama konusunda yanlış anlamlandırma yaptığı görülmektedir.

Firmalarda satış ve pazarlama departmanları yerine, Pazarlama ve Satış departmanı olarak düzenlenmesi gerekmektedir.

Firmalarda;

Pazarlama ve Satış departmanları vardır.

Firmaların pazarlama departmanlarının asli görevi, konumlandırma ve tutundurmayı iyi yapabilmektir.

Firmalar, konumlandırmada ne kadar başarılı olursa, bu başarı satış rakamlarına yansır ve kar yüzdeleri artış gözterir.

Dünya genelindeki bütün firmalar, renkleri çok iyi konumlandırmaktadırlar.

Bilinçaltının etkilenmesi, renklerin gücünden kaynaklanmaktadır.

Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta;

·    Renklerin Dili, kültürden kaynaklanan bazı anlam farklılıklarına yol açmaktadır.

Pazarlama departmanlarının, bu durumun farkında olması gerekir.

Peki… bu konuda ne yapılabilir!

Çözüm oldukça basit!

Renklerin, Pazarlama ve Satış Hayatındaki Gücü;

·    Pazarlama ve Satış departmanları koordineli çalışmalıdır.

·    Rakiplerinizi piyasada iyi tanımalı ve iyi analiz etmelisiniz.

Piyasayı analiz ederek, rakipleriniz karşısındaki üstünlüğünüzü kanıtlar ve size rakipleriniz karşısında bir adım önde tutar.

Piyasada, takip edilen ve örnek alınan siz olursunuz.

Bu analizleri yapmak ve piyasada lider olmak ta çok basit.

Bilmemiz gereken diğer konu şirketinizin Logo sudur.

Logo, çok hassas ve önem derecesi çok yüksek bir ikon dur.

Logo ve Renk seçimi,

Satışlarınızın yükselip, maksimum kar mı yapmak istiyorsunuz,

Tüketici, Logonuzu ve Renginizi görmek isteyecek.

Nasıl mı!

O da basit,

·    Ben ve meslektaşlarım, piyasayı iyi analiz eden, ürünlerin uygunluğunu kontrol eden, fiyatlandırma stratejilerini bilen ve pazarda ne yapılması gerektiği konusunda, detaylı araştırmalar yapan profesyonelleriz.

·    Bizler değişen dünya ekonomisini ve pazar yapısını her an takip etmekte,  etki – tepki durumlarını analiz edip, çözüme kavuşturan kişileriz.

Firmalar ürünlerini;

·    Ambalajlaması,

·    Renklendirmsi,

·    Konumlandırması,

·    Fiyatlandırması,

·    Kültürel yapı,

·    Demografik çevre,

·    Pazar yapısı,

·    Pazar konumu,

·    Tüketici ihtiyacı,

·    Tüketici gruplandırması.

Firmaların, saydıklarım konular hakkında, bilgi sahibi olup, çalışmalar yapması gerekmektedir.

Renklerin Anlamı ve Bilinçaltı Mesajları;

·    Kırmızı: Dinamik ve Güçlü;

·    Turuncu: İyimser ve Eğlenceli;

·    Sarı: Hareketli ve Gelip-Geçici;

·    Yeşil: Doğa, Huzur ve Güven;

·    Mavi: Sakin ve Huzurlu;

·    Kahverengi: Tutarlı ve Doğal;

·    Pembe: Feminen ve Güven Verici;

·    Beyaz: Sadelik ve Temizlik

·    Siyah: Prestijli ve Şık

Marka ve Renkler;

·    Mavi ve tonları,

·    Yeşil ve tonları,

·    Mor ve tonları,

·    Kırmızı ve tonları,

·    Sarı ve tonları,

·    Portakal ve tonları,

·    Siyah ve tonları.

Pazarlama ve satış materyallerinde, renklerin kullanım yerleri tavsiyeleri;

Bilim adamlarınca yapılan gözlemlerde,

·    Pazarlama ve Satış yapan firmaların, ürünlerinde doğru rengi kullandıklarında çok ciddi satış rakamlarına ve cirolara ulaştıklarını saptamışlardır.

Renkleri nasıl kullanmamız gerekir, sorusu oldukça çok sorulan bir sorudur.

Bu konuda yapılan çalışmalar, bir kaç gruba ayrılmıştır.

·    Renk kullanımı ve gruplandırılması;

Renklerın bize sundukları;

Renkler hayatımıza mutluluk ve huzur veren doğal güzelliklerdir.

Biz insanlar doğamız gereği duygusal ve paylaşımcı birer kişiliğe sahibiz.

Yer yüzündeki her canlı, doğanın o eşsiz kokusundan, görsellerinden, renklerinden etkilenir. Mutlu, huzurlu ve güven duygusu ile kaplanırız.

Her bir bireyin, hayatı gülerek, severek ve rengarenk yaşaması dileğiyle.

 

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: