Pazarlama ve Satış Mesleği 2018 Yılı ve Sonrası Mesleğin Uygulanması

Merhaba Dostlarım,

Pazarlama ve Satış mesleği, 2018 yılı ve sonrası mesleğin uygulanma sürecinde, karşımıza farklı yapılarda ve çeşitlilikte çıkacaktır.

Ülkemizde, bir çok şirkette meslek, çok yanlış uygulanmaktadır.

Genel olarak, meslek sahiplerinin ünvanlarına baktığımızda, satış ve pazarlama…….   noktaları siz doldurabilirsiniz, yanlış bir kavramdır.

serkan uygur pazarlama ve satış aşamaları.png

Pazarlama ve Satış mesleği, anlam olarak doğru kullanıldığında, ilk önce pazarlama ve daha sonra satış hamleleri yapılmaktadır.

Adım adım, gidecek olursak,

Pazarlama mesleği,

Global literatürde bir çok tanımı yapılmıştır.

Tanımlar gelişen sanayi yapısı ve sosyopolitik şartlara göre, evrim geçirmiş ve sürece dahil olmuştur.

Geçmişten günümüze ve geleceğe, herkes tarafından yorumlar yapılmış ve sürece entegre olmuştur.

Uzun yorumların yanı sıra, herkesin anlayabileceği türden yorum yapılıp, her insanın basitçe algılaması sağlanmalıdır.

serkan uygur markering pazarlama..png

Pazarlama,

Bir ürünün; müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılaması süreci olup, müşteride istek uyandırılması ikna edilme çabası ve ürünle ilgili bilgilerin, müşteriye doğru aktarımı ve detaylı olarak tanıtılarak sunumunun yapılmasıdır.

Pazarlamanın babası olarak kabul edilen, dünyaca ünlü Üstad Philip KOTLER.

Pazarlama Karması (Marketing Mix)

  • Ürün (Product)
  • Fiyat (Price)
  • Yer (Place)
  • Tutundurma (Promotion)

Her bir başlık, kendi içinde bölümlere ayrılır ve çok fazla detaylı bilgi içerir.

Dünya üzerinde, pazarlama karmasının çok fazla olduğu görüşü hakimdir.

Bu görüşleri incelediğimizde, 200 e yaklaşan pazarlama karması olduğu görülmektedir.

Aslı öyle değildir.

Gerçek anlamda, bölümlendirmelerin kendi içinde tekrar bölümler oluşturduğudur.

Pazarlama karması,

Çıkış noktası 4P dir.

Pazarlama ve Satış birbirinden bağımsız iki kavramdır. Fakat İç içe geçmiş bilim dallarıdır.

Her şirkette, pazarlama ve satış departmanları ayrı olmalı ve karar süreci içerisinde koordineli çalışmalıdırlar.

Pazarlama kavramı oldukça geniş bir bilim dalı olmakla birlikte, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formu doldurulup talep yaratılır.

İstek doğrultusunda, pazarlama ve satış mesleği ile ilgili eğitimler vermekteyim.

serkan uygur satış süreci.jpg

Satış,

Şirketlerin ticari arenada, var olma sebepleridir.

Satış, bir ürünün; müşteri ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması sonucu, ürünün; takas, trampa, emtia, hisse senedi, reel ürün, döviz ve nakit bir kağıt veya para’nın kasaya girme sürecidir.

İşletmeler satış yaparak,

  • Kazanç sağlar,
  • Çalışanlarına maaş öderler,
  • AR-GE çalışmaları yaparlar,
  • Sürdürülebilir politikalara imzalar atarlar,
  • Üretim kapasitesi artırırlar,
  • Büyüme gerçekleştirirler,
  • Topluma üyelerine istihdam yaratırlar.

Pazarlama ve Satış, firmalar için kritik bir süreçtir.

serkan uygur pazarlama ve satış ekip ruhu.jpg

Firmaların pazarlama ekibi,

Ürünlerine ne kadar hakimse (bilgi sahibi ise), pazarlama ekibi, müşterilerin karşısında ürünleri ile ilgili kaliteli bilgiler verir ve müşterilerden gelecek soruları kendinden emin bir şekilde cevaplarlar.

Pazarlama ekibi, sahada; yani kurtlar sofrasında, firmasının marka yüzüdür ve en iyi biçimde firmasını temsil etmesi gerekir.

serkan uygur  satış.jpg

Pazarlama ekibi; müşteri temsilcisi, müşteri elemanı, uzmanı……….   hizmet verdiği firma tarafından, çok iyi eğitilmiş ve eğitimlerden geçirilmiş olmalıdır.

Satış süreçleri, stratejik kararlar almayı ve hedef odaklı çalışmayı gerektirir.

Satış süreçlerinin aşamalarını ve stratejik önemlerini anlamanız ve sahada bu süreçleri uygulayabilmeniz için, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurup, talep yaratıp eğitim isteğinde bulunabilirsiniz.

Günümüz sektörlerinde,

Dünya ekosisteminde yaşanan gelişmeler, şirketler verim odaklı olması için yön veriyor.

Müşterilerin, tüketici kavramı içine dahil olması ile tüketicilerin son yıllarda dünya piyasa ekonomisinde söz sahibi olmaktadırlar.

Tüketiciler, gücü eline geçirmeleri şirketlerin inovatif tedbirler almasını zorunlu kılmıştır.

Şirketler, ticari arenada hiç bu kadar müşteri odaklı çalışmalara dahil değillerdi.

Geçmişte, Henry FORD zamanında, siyah olmak kaydı ile ne üretirsem satarım mantığı, evrim geçirerek, müşterim ne isterse onu satarım mantığına dönüşmüştür.

serkan uygur pazarlama ve satış global.jpg

Müşteriler, şirketlerin ürettiği ürünlere bağlı değil, istediği ve ihtiyaç duyduğu ürünü alma tercihindeler.

Sistem işleyişi,

  • Yapay Zekaya pazarlamanın entegre olması,
  • Artırılmış sanal gerçeklik ile satışların en üst seviyeye ulaşması,
  • Müşterilerin hissederek (emotion) tercih yapması,
  • Müşteri deneyimi yolculuğu,
  • 2018 yılında sosyal medya yönetimi stratejileri,
  • Pazarlama ve Satış mesleğinde İnovasyon odaklı yaklaşım,
  • Müşteri sadakati (customer loyalty) oluşturma,
  • Hedef odaklı ve influencer marketing yapılandırılması,
  • Niche marketing oluşturma ve konumlandırma teknikleri,
  • Pazarlama ve Satış mesleğine, sosyoloji ve psikoloji gibi yan dal mesleklerin etkileşimi,
  • Müşteri ile sahada veya sosyal mecralarda etkileşim kurma,
  • X,y,z ve alfa jenarasyonların, sorunlara bakışı ve çözüm odaklı yaklaşımları,
  • Pazarlama ve Satış mesleğinin, gelecek yıllarda karmaşıklıktan arınarak, basitleştirilmesi ve verim odaklı çalışılması.

Konular ve konumlandırmalar daha fazla çeşitlendirilip artırılabilir.

Pazarlama ve Satış mesleği ile birlikte, farklı bilim dalları ile iletişim halinde olup, çalışmalar yapılmaktadır.

serkan uygur pazarlama ve satış süreç kontrolü.jpg

Pazarlama ve Satış mesleğinin detayları, farklı bilim dalları ile olan çalışmaları ve ticari hayatta bizlere olan faydasını ve uygulanabilirliğini bilmek veya öğrenmek isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim formunu doldurup talepte bulunabilirsiniz.

Eğitim detaylarına, https://serkanuygur.com.tr/egitimler/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Pazarlama ve Satış mesleği; bünyesinde barındırdığı farklı bilim dalları ile, müşterilerin isteklerine nasıl cevaplar verebileceğimizi öğreneceğiz.

Müşteri davranışlarından onların hangi konuda yardımcı olmamız gerektiğini rahatlıkla anlayabilecek ve çözümler üretebileceğiz.

Pazarlama ve Satış mesleği dünya literatüründe geniş bir arenaya hitap etmekte ve dijital mecralarda her gün kendini güçlendirmektedir.

Toplum üyelerinin istek ve ihtiyaçları sınırsızdır.

Her bir kişi, istediği ürüne ne olursa olsun ulaşmak ve tatmin olmak ister.

Bu yapıda, ihtiyaçlar hiyerarşisini çok iyi düzeyde ve dikkatlice dizayn edilmesi gerekir.

Toplum nerde olursa olsun ve hangi ekonomik düzeyde olursa olsun, pazarlama ve satış kanallarını kullanarak, istediği ürüne ulaşıp, tedarik etme yöntemlerini bulacak ve şirketlere bu durum itibariyle para kazandıracaktır.

 

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

16 Comments on “Pazarlama ve Satış Mesleği 2018 Yılı ve Sonrası Mesleğin Uygulanması

  1. Geri bildirim: Silikon Vadisi Şirketleri ve Yatırımları 2018, 2019 ve Sonrası, Silicon Valley      | Serkan UYGUR

  2. Geri bildirim: Re-marketing ve Neuromarketing Yönetimi | Serkan UYGUR

  3. Geri bildirim: Geleceğe bakış, hedef 20….. yıllar. | Serkan UYGUR

  4. Geri bildirim: Reklam Nedir ve Reklam Terimleri Nelerdir. | Serkan UYGUR

  5. Geri bildirim: Pazarlama ve Odaklanma | Serkan UYGUR

  6. Geri bildirim: Sizin Renginiz Hangisi | Serkan UYGUR

  7. Geri bildirim: Satış Geliştirme ve Satışları Arttırmak | Serkan UYGUR

  8. Geri bildirim: 2019, 20.. Yılları ve Gelecek Yıllarda, Stratejik Pazarlama Yöntemleri | Serkan UYGUR

  9. Geri bildirim: AI Re-Marketing, Gelecek Nesil Yeniden Konumlandırma | Serkan UYGUR

  10. Geri bildirim: Gelecek Nesil Dijital Pazarlama Terimleri, 2020, 20.. Yıllar, Next Generation Digital Marketing Terms | Serkan UYGUR

  11. Geri bildirim: Pazarlama Planı Nasıl Hazırlanır | Serkan UYGUR

  12. Geri bildirim: Pazarlama ve Satış Süreçleri | Serkan UYGUR

  13. Geri bildirim: Dünyada Niche Sektörler ve Girişimcilik | Serkan UYGUR

  14. Geri bildirim: 2018 Yılı YKS Sınav Konuları ve Soru Dağılımı | Serkan UYGUR

  15. Geri bildirim: C Serisi Yöneticiler ve Sorumlulukları, C Series Managers and Responsibilities | Serkan UYGUR

  16. Geri bildirim: Pazarlama ve Satış Analizi, Marketing and Sales Analysis | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: