Pazarlama ve Satışın Yapay Zeka ile Entegre Olması

Merhaba Dostlarım,

Global ekosistemde teknoloji her an değişmekte, aktörler kendilerine niş alanları yaratmaktadırlar.

Bulunduğumuz zaman diliminde o kadar çok gelişmeler yaşanmaktadır ki, reklamlar ile toplumu bilgilendirme derecesi, bilgi karmaşasına yol açmakta ve bilgi kirliliğini beraberinde getirmektedir.

Bizlerin yapacağı, temiz bilgi anlayışı ile ilk once hedef kitlemizi belirlemek ve gereken çalışma modüllerini devreye sokmalıyız.

Hedef kitlemizi belirlerken, bir çok mecralardan destek almalıyız ve verileri analiz edip verim odaklı kullanmalıyız.

Yapay Zeka çalışmalarımız, ülke olarak verim odaklı basit ve farkındalık üzerinde yoğunlaşmalıdır.

Yurt dışında 2005 li yıllardan beri yapılan yapay zeka çalışmaları ile şuanda sürdürülebilir veriler elde edilmekte ve gelecek teknoojileri bu alana entegre etmektedirler.

Yapay Zeka ile bütün veriler saniyelerden çok daha hızlı şekilde depolanıp analiz edilmektedir,

Bizlerin aylarca uğraşıp yaptığımız işleri yapay zeka saniyeler içinde kullanılabilr hale getirmektedir.

Pazarlama ve Satış anlayışı, klasik düzenden ayrılıp modern sisteme entegre olmakta ve yapay zeka sayesinde sistem hızlı ve verim odaklı ilerlemektedir.

  • Sanal mecrada veriler toplanmakta, bilgiler algoritmalar ile analiz edilmektedir.

Bizlerin talep ettiği bilgiler, algoritmalar sayesinde önümüze gelmekte, bilgi kirliliği oluşmamaktadır.

Hedef kitle bu bilgiler ile belirlenmekte ve verim odaklı çalışmalar hız kazanmaktadır.

Yapay Zeka bizlere,

  • Zamandan tasaruf etmemizi sağlamaktadır,
  • Net hedef kitleye ulaşmamızı,
  • Elde edilen verilerin, bilgi kirliliğinden arınması,
  • Niş sektörlere ulaşmamızı,
  • Pazar payı konumlandırmamızı

sağlamaktadır.

Bazı şirketler,

Yapay Zeka çalışmaları yapmakta ve deneyler yaparak sürdürülebilir yaklaşımlar elde etmektedir.

  • Net kullanılabilir bilgiye ulaşmak,

Pazarlama profesyonelleri, yaptığı çalışmalar ile psikolojik ve yapısal faktörleride kullanmaktadır.

Neuromarketing çalışmaları ile insan beyninin (sürüngen beyin veya eski beyin) nasıl ikna edilmelidir konularında yoğun big data çalışmaları yapmaktadırlar.

Şirketlerin temel hedefi, müşteri bulmak ve ürünlerini hedef odaklı pazarlamasını yapıp satışı gerçekleştirmektir.

Bu süreç, günümüz ticari hayatında hiç kolay olmamaktadır.

Pazar ekosisteminde milyonlarca rakibiniz bulunmakta, yapacağız verim odaklı çalışmalar ile rakiplerinizin arasından sıyrılıp, müşteriniz ve ardından tüketicinizin kalbinde taht kurmalısınız.

Modern dünya anlayışında, ticari sürdürülebilirliğin yapılandırılması teknolojik üstünlük ve bilgilerin fayda odaklı kullanılabilmesi ile mümkündür.

Yapay Zeka yı fayda odaklı kullanmak, tüketicinizin kalbine giden pazarlama çabalarınızdan net sonuçlar almak ile mümkündür.

  • Insan merkezli emek yoğun kontrol merkezli yapay zeka ile doğru sonuçlar alınır.

Şirketler için en önemli kaynak, müşteri iletişimidir.

Müşteleriler, firmaların kendileri ile ilgilenmesini ve önem verilmesini kendilerine değer verilmesi olarak algılar.

Ekosistem, değer üzerine entegre olmuş ve ilgi gösterilmesinden fayda sağlayan bir döngüdür.

Şirketler, kendilerine sürdürülebilir bir müşteri etkileşimi isterlerse, müşteri deneyimininden yaralanmak zorundadırlar.

Yapay Zeka, iletişim de gereken farkındalığı sağlayamaz.

Bu durum gözeterek, insan etkileşiminde duygu faktörü ön planda olduğu için emek yoğun iletişim gereklidir.

Pazarlamanın ana hedefi, müşteri istek ve ihtiyaçlarını hedef alarak çözümler üretlip, ellinizdeki ürünler veya hizmetler kapsamında müşterinize gereken bilgilendirme ve hedef odaklı sunumun yapılıp ikna edilmesi sürecidir.

Pazalama sürecinin sonunda, yaptğınız ikna çabaları ve hedef odaklı sunum sayesinde ilgili ürün veya hizmetin el değiştirerek veya nakit olarak kasaya giriş süreci satışın tamamlanması ile sonuçlarınır.

Yapay Zeka, bizler için önmeli bir araç tır.

İnsanlarla etkileşime giremeyeceği için, sanal mecralarda düzenin hızlı ve güvenli işlemesinden sorumludur.

Pazarlama ve Satış mesleği, ürün hakkında pazarlama ve satış sürecinin tamamlanmasından sonra sonlanmaz aksine pazarlama ve satış, süreç sonlandığında daha yeni başlamıştır.

  • Müşterilerimizle verim odaklı etkilileşim kurmak.

Global ekosistem, sürdürülebilir çalışmalar ile ilerlemektedir.

Müşterilerimiz değişim gösteren bu ekosistemden etkilenmektedir.

Bu etkilenme istek ve ihtiyaçlarına yansımakta ve elde edeceği hizmet ve ürünlerden, yüksek verim beklemektedirler.

Pazalama ve Satış ekosistemi, her an değişen talepler konusunda kendi ekosisteminde gereken güncellemeleri yapmak zorunda olup, müşterilerine hitap etmesi gereklidir.

  • Pazarlama ve Satış mesleği ayrı birer bölümdür.

Pazarlama ve Satış mesleğinin işlevleri çok farklıdır.

Ülkemizde her zaman bu iki bölüm karıştırılmakatadır.

Dışarı çıktığınızda, satış ve pazarlama üzerine bir çok tabela ve eğitim firmaları görürsünüz.

Bilmeniz gereken, satış ve pazarlama mesleği yoktur. Bu durum, mesleği bilmeyenlerin kendi kendilerine uydurdukları bir cümledir.

Pazarlama ve Satışın ayrı faaliyet alanları ve iş sektörleri bulunmaktadır.

Pazarlama ve Satış meslekleri kendi içinde bölümlere ve gruplara ayrılmaktadır.

Pazarlama ayrı bir ders konusu, Satış ayrı bir ders konusudur.

Müşteriyi ikna etmek pazarlama, müşterinin ikna durumunda bir bedeli alıp kasaya koymanız satıştır.

Pazarlama ve Satışın temek prensipleri ve modülleri her modülün kendi içinde ayrımları bulunmaktadır.

Pazarlama ve Satış mesleği, Yapay Zeka ile entegre olup, hedef kitle odaklı çalışmalar yaygınlaşacaktır.

Yapay Zeka ile entegre olan Pazarlama ve Satış mesleği, şirketlerin verim odaklı çalışmasını sağlayacak ve sürdürülebilir net satışlar yapacaklardır.

 

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama iletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

www.serkanuygur.com.tr

4 Comments on “Pazarlama ve Satışın Yapay Zeka ile Entegre Olması

  1. Geri bildirim: Dijital Tahsilat Yönetimi | Serkan UYGUR

  2. Geri bildirim: Müşteri Deneyimi Haritası Nasıl Yapılır ve Uygulanır | Serkan UYGUR

  3. Geri bildirim: Bilinçli Müşteriler Kimlerdir, 2018 yılı ve Gelecek Nesiller | Serkan UYGUR

  4. Geri bildirim: 2018 Yılı ve Gelecek Neslin Yapay Zekanın Pazarlamaya Entegre Olması | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: