Bilinçli Müşteriler Kimlerdir, 2018 yılı ve Gelecek Nesiller

Merhaba Dostlarım,

İhtiyaç sahiplerinin, istek ve arzularını bilerek; modern pazarlama yöntemleri ile, arzu ettiği ürüne ulaşmak için çaba sarf etmesi veya klasik pazarlama yöntemleri ile, ürün veya ürünlere ulaşmasıdır.

Tüketici grupları, günümüz Pazar ekosisteminde arzuladığı ürün ile ilgili, her tür bilgiye sahiptir.

Hatta ürün hakkında, ürünü pazarlayan müşteri temsilcilerinden bile, daha fazla bilgiye sahiptir.

Teknoloji mecralarının, güçlenmesi ve gelişmesi sayesinde, her bir kullanıcı, kullanmış olduğu teknolojik cihazlar ile istediği bilgiye ulaşmaktadır.

serkan uygur genç araştırmacı yeni nesil.jpg

İçinde yaşadığımız çağ, dijital çağ olup, bilgi çağı yeni trendleri ve yeni yapılanmayı takip etmektedir.

Bilinçli bir müşteri, alışveriş için mağazaya girdiğinde, alacağı ürün bellidir. Ürünle ilgili, bir kaç sorusu; ya vardır ya da yoktur.

Müşteri temsilcileri, müşteriye yardımcı olmak konusunda yanına gider, yardımcı olmak için teklif sunar.

Müşteri merak ettiği konu olması durumunda, genellikle bir kaç saniyede cevaplanacak soruları vardır.

serkan uygur araştıran bilinçlenen genç nesil

Mutlu müşteri,

Müşteri, sorusunu müşteri temsilcisine sorar ve tatmin edici cevap veya cevaplar alması durumunda; alışverişini yaparak, mutlu tüketici olarak mağazadan ayrılır.

Toplum bireyleri; aradığı ürünle ilgili; dijital mecralardan araştırmalar yapar, merak ettiği konulara cevaplar bulmaya çalışır.

Yapmış olduğu Pazar araştırması sonucu, ilgilendiği ürünle ilgili bilgileri inceler ve bilinçlenmiş bir şekilde, hedef ürününe giderek, satın alır ve egosunu tatmin ederek, ihtiyacını ve sürecini sonlandırır.

serkan uygur   bilinçli tüketiciler.jpg

Kültür düzeyi, okuma alışkanlığı ve teknolojisi düşük yerlerde; bireyler mağazaya girer etrafına bilinçsizce bakınır, bir çok gereksiz sorular sorar ve iş ekonomiye geldiğinde, bulunduğu mağazadan ayrılmak zorunda kalır.

Yaşanan bu durum sonucu, Müşteri temsilcisi;

  • Gereksiz vakit kaybeder,
  • Hedef müşterilerine ulaşamaz,
  • Zaman kaybı yaşanır
  • Satış hacmi arttırılamaz.

Her nerde olursa olsun, mağaza çalışanları müşterilerinin bilinçli olmasını isterler.

Mağaza çalışanı;

  • Vakit kazanır,
  • Zamanı verimli kullanır,
  • Satış ciroları artar,
  • Kendini geliştirme imkanı bulur.

Şirketlerde verim odaklılık,

Şirketler, ürünlerini müşteri odaklı konumlandırmalı ve ihtiyaç hiyerarşisinde; gelecek kuşaklara uygun düzenlemeler yapılmalıdır.

Firmalar, ürün konumlandırmasında para kazanmaya yönelik stratejik planlar yapmalı ve ürünlerde kaliteyi öne çıkarıp, dijital mecralarda müşterilerini bilgilendirmelidir.

Müşterisi ile etkileşim kuran her firma, liderlik koltuğunda rakiplerine oranla, her zaman yol gösterici pozisyonunda olacaktır.

Bilinçli müşteriler, şirketlere zaman ve para kazandırır.

2018 yılı ve gelecek yıllardaki tüketici kitlesi, çok daha fazla araştırmacı, bilgiye aç, zaman kaybına tahammülü olmayan ve istediği ürüne odaklı, para harcayan bir kuşak olacak.

 

Teşekkürler.

 

Saygılarımla.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

 

 

 

 

2 Comments on “Bilinçli Müşteriler Kimlerdir, 2018 yılı ve Gelecek Nesiller

  1. Geri bildirim: Sürdürülebilirlik, 2018 yılı itibari ile; nedir, ne değildir | Serkan UYGUR

  2. Geri bildirim: Reklam Nedir ve Reklam Terimleri Nelerdir. | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: