Pazarlama ve Odaklanma

Merhaba Dostlarım,

Hayatımız bir çok uyarıcılar ile dolup taşmaktadır.

Pazar çevresi; irili ufaklı ve dev firmalar ile doludur.

Kurumsal firmaların, şirket yapılanmasında;

·    Pazarlama departmanı,

·    Satış departmanı.

yer almaktadır.

Pazarlama ve Satış, çok farklı kavramlardır.

Ülkemizde; bu iki meslek dalı, hala karıştırılmaya devam ediliyor.

·    İş ilanlarına bakıyorum, satış ve pazarlamacı arıyoruz.

·    Kartvizitlerde, satış ve pazarlama ve ünvanı

·    Dershanelerin eğitim departmanları ile konuşuyorum, satış pazarlama eğitimi veriyoruz diyorlar.

·    Satış stratejileri eğitimi dahi verilmektedir.

Toplum olarak, satışın gerçek ve net tanımını bilseydik, daha dikkatli ilanlar verip daha uygun ünvanlar altına imza atardık, diye düşünüyorum.

İnsanların, pazarlama ve satış meleğinin ne olduğunu sorgulayıp, bu sorgulamadan sonra yapmış olduğu işi ile kanalize edip, mesleki konumunda kullanması daha uygun olacaktır.

Bizlere eğitim veren, eğitim kuruluşlarının bile ne yaptığını bilmemesi sıkıntılı bir durum.

Örneğin; Bir dershane, size satış pazarlama eğitimi veriyorum diyorsa, vay halimize…

Pazarlama sektörü çok girintili çıkıntılı ve görsel ifadelerin oldukça fazla kullanıldığı bir sektördür.

Pazarlama karması, dört gruba ayrılır.

Bu dört ana unsurların, çok iyi bilinmesi gerekir ki, alt bileşenlerine, geçiş ve tanımlama, daha anlaşılır ve kolay olsun.

Firmaların konumlandırma stratejilerini analiz ederken, yapılan bir çok hatalar görülmektedir.

Pazarlama Analizinde, dikkat edilmesi gereken önemli noktalar bulunmaktadır;

Pazarlama stratejileri oluşturma,

·    Demografik ve kültürel çevre

·    Sermaye paydaşlığı

·    Finansal güç

·    Dogmalar

·    Gelişme ve büyüme trendleri

·    Müşteri deneyimi

·    Müşteri ziyaret parametreleri

·    Algı analizi

·    Tutundurma faaliyetleri

·    Bölgesel ve yöresel konumlama

·    Ticari ahlak

·    Pazarlama iletişimi

·    Nüfusun yaş ortalaması

·    Eğilim

·    Bilinç düzeyi

·    Marka

·    Marka stratejileri

·    İtibar yönetimi

·    Neuro Marketing

·    Psikolojik fiyatlandırma

·    Sürdürülebilirlik

Bir kaç örneklendirme yaptım, sayısı daha fazla artmaktadır.

Yapılan çalışmalar, gözlemler, analizler ve araştırmalar sonucu ulaşılan bilgiler, raporlanıp analiz edilmekte, bu çalışma haftaları hatta ayları bulmaktadır.

Pazarlama ve Satış Teknikleri,

·    Firmaların iç yapısı,

·    Proaktif, Reaktif çalışmaları,

·    Şirkettin, çalışan eğitimine verdiği önem,

·    İç dayanışma, iletişim ve etkileşim seviyeleri,

·    Dış çevreye olan yaklaşımı,

·    Rakipleri ile iletişimi,

·    Rakipler ile ortak yaptığı etkinlikler,

·    Fuarlar, Konferanslar,

·    Kss,

·    Sürdürülebilir Kalkınma Projeleri

Sayıları, daha da fazla artmaktadır.

Pazarlamanın daha aktif hale gelmesi, satışın en yüksek seviyelere çıkması.

Pazarlama ve Satış Yapıları,

·    Kaizen Felsefesi

·    Neuro Marketing

·    Green Marketimg

·    Sürdürülebilirlik

·    Pazarlama planlaması

·    SWOT analizi

·    Gözlemleme tekniği

·    Yeniden pazarlama

·    Pazar payı

·    Müşteri deneyimi eğilimi

·    Tribal toplum

·    Yazılı ve yazısız kurallar

·    Kültür yapılanması

·    Post Modernizm

·    Satış yönetimi

·    Nüfus yapısı

·    Marka stratejisi

·    Mesleki eğitim

·    Firma politikaları

Seçenekler daha da fazla artmaktadır.

Firmaların, iç dinamiklerinde yaptığı çalışmalar ile veya destek aldığı danışmanlık firmalarının konuya profesyonel yaklaşıp, vakıf olmaları şarttır.

Yapılacak hatalı raporlamanın ve gözlemlemenin telafisi olmayacak, yükseliş yerine batışın gidiş yolu açılacaktır.

Firma hakkında rapor oluşturulması; firmanın geçmişinden, bugüne ve geleceğe sürdürülebilir politikaların iyi bilinmesi ve uygulanma alanının olması şarttır.

Pazarlama yapılırken; psikolojinin ve vücut dilinin profesyonelce kullanılması esastır.

Kurumsallaşmış firmalarda, piyasaya çıkmadan önce, şirket politikalarının genel hükümleri ve yapısı hakkında bilgi verilirken, pazarlama eğitimi ve stratejileri eğitimi verilir.

Bu eğitim psikologlar, sosyal bilimciler eşliğinde karma bir eğitim olarak gerçekleşir.

Kısacası; pazarlama ve satış mesleğini icra edecek olan bireye, tabiri caizse format atılır.

İşin ince ayrıntıları, hassas noktaları gösterilir.

Piyasaya çıkıldığında artık pazarlama serüveni başlamıştır.

Etrafınıza bakarsınız, yüzlerce firma, her yerinizi çevrelemiştir.

Peki….

Ne yapılmalı,

Dikkat dağınıklığı ve panik, yapmadan

Odaklanın,

·    Planınız var mı!

·    Hangi sektöre girmek için, bir plan ve program yaptınız?

·    Plan ve program, bir gün önceden yapılmalıdır.

·    Şirket politikanız; çat kapımı, randevu usulümü,

·    İşiniz; soğuk ve sıcak pazarlama ve satış mı?

·    Randevularınızı aldınız mı, aldıysanız nasıl bir strateji izlediniz?

·    Bulunduğunuz bölgenin trafik durumu nedir, müşterilerinizin de işleri var, geç kalınmamalı,

·    Hava sıcaklığı nedir, terlememelisiniz, Terliyorsanız önleminizi aldınız mı?

·    Temiz ve tertipli misiniz?

·    Şirket arabanız varsa ki olmalı, yedek gömleğiniz, portföyünüzde diş fırçanız, deodorant ve parfümünüz var mı?

Unutulmaması gereken, müşterilerinize ne kadar değer verirseniz, aynı şekilde müşterilerinizde size aynı değeri verir.

·    Müşterinizin firmasına geldiniz, sizi bekleme odasına davet ettiler. Bekleme odasında ne yaparsınız?

·    Şirket ile ilgili dergi, kitap var mı, varsa göz atın, ne yapıyorlar?

·    Odanın renk tasarımı nasıl ve ne renk tercih etmişler inceleyin.

Müşteriniz müsait olduğunda, sizi görüşme yapacağınız, müşterinizin odasına  davet ederler.

Müşteriniz;

·    Sizi nasıl karşıladı,

·    Odanın, İç dizaynı nasıl,

·    Tokalaşma stilinize dikkat edin,

·    Karşısına oturmayın, açı mümkün olduğunca 90 derece olsun,

·    Müşteriniz nasıl oturuyor. Sizin oturuşunuz müşterinizin oturuşunu yansıtsın,

·    Sıcacık bir merhaba, nasılsınız demek güzel bir başlangıç olur.

Kısacası; pazarlama ve satış görüşmeleri detay içeren bir konudur. Dikkat edilmesi gerekir ve hassas yaklaşılmalıdır.

Tavsiye ettiğim konular, sadece işin başlangıç kısmıdır.

İnsan olarak çok çeşitli psikolojilere sahibiz.

·    Heyecanlı kişilikler, bu işi nasıl yürütecek,

·    Sabırsız kişiler, nasıl yapacak,

·    Panik olanlar, nasıl başaracak.

Oldukça basit.

Şimdiye kadar pazarlama ve satış mesleğinin başlangıcı hakkında bilgilendirme yaptım.

Bu mesleğin incelikleri, gelişimi ve sonuçlandırma kısımları bulunmaktadır.

Pazarlama ve Satış; mesleği zor olmamak ile birlikte, biraz sabır ve özveri gösterilmesi gereken bir meslektir.

Meslektaşlarım ve ben, devamlı kendimizi güncel tutmalıyız ve her türlü haberi ve piyasayı iyi takip etmeliyiz.

Pazarlama ve Satış mesleği, bu mesleği icra eden kişiler tarafından iyi odaklanıp yapılmalıdır.

Mükemmel konsantre olunmuş bir işten muhteşem sonuçlar alınır.

Mesleğin hakkını vermekte zaten budur. Hem yaptığınız işten siz zevk alırsınız hem de karşınızdakini memnun edersiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: