Müşteri Kayıp Çeşitleri ve Kayıplar Nasıl Önlenir

Merhaba Dostlarım,

Her firmanın en büyük korkusu, müşteri kaybıdır.

Müşteri olmadan, firmalar; para kazanamaz ve ticari faaliyetlerine devam edemez.

Her bir kuruluş, kar elde edip, müşterisini memnun etmek, ürünlerine daha fazla talep yaratmak ve müşteri deneyiminden faydalanmak için, müşterinin ihtiyacını karşılamaya yönelik çalışmalar yapmaktadırlar.

Şirketler, müşteri kaybını ortadan kaldırmak, Neuromarketing eğitimlerine önem vermekte ve yaptıkları teşvik edici kampanyalar ile kazançlarını arttırmak istemektedirler.

Şirketlerin yaptığı bazı stratejik hatalardan dolayı, müşteri kaybı yaşamaktadırlar.

Bu kayıpları, en basit yöntemler ile açıklayacak olup, çözüm yollarını sizinle paylaşacağım.

Zor gibi gözüken basit çözümler.

  1. Gönüllü kayıp (voluntary churn),
  2. Gönülsüz kayıp (involuntary churn).
  • Gönüllü Kayıp (Voluntary Churn),
  • Gönülsüz Kayıp (Involuntary Churn).

Kayıp Analiz Çeşitleri

İki gruba ayrılır.

Kayıp Tahmini

Üç ana faktörün kayıp tahmininde önemli bir rolü bulunmaktadır.

Makalenin devamını öğrenmek isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişim formunu doldurup talep edebilirsiniz.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: