Merhaba Dostlarım,
Üretkenliğin yıllarca devam etmesi ve ileriye dönük; plan ve programlar kapsamına sürdürülebilirlik denir.
İnşaat yapımı, üretim olmamakla birlikte; sürdürülebilirlikte değildir.
Sürdürülebilirlik; yıllara yayılan bir üretim ve devamlılıktır.
Bir yıl ve daha kısa süreli işlevler, üretim değil, aynı zamanda sürdürülebilirlikte değildir.
Sürdürebilirlik;
- Şirketin büyümesine,
- Sermayeyi çekmesi ve yön vermesi,
- Marka değeri ve konumlandırması yapması,
- Tercih edilebilir olması
- Mevcut müşterilerin güvenini ve aidiyetini artırmasını
sağlayan bir süreçtir..
Sürdürülebilirlik 1987 BM Komisyonu;
- Gelecek kuşakların gereksinimlerine cevap verme,
- İnsanlığın günlük ihtiyaçlarının temin edilmesi,
- Kalkınmanın ileriye dönük teşvik edilmesidir.
Sürdürülebilirlik,
- Konjenktürel durumları analiz edebilmek,
- Avantajları değerlendirebilmek,
- Geleceğe, plan ve programlar ile ilerleyebilmektir.
Şirketler, sürdürülebilirlik çalışmalarına kaynak yaratmayı fuzuli bulmaktadır.
En büyük sebebi, dünya ekosisteminin ilerleyişini anlamamaktan, kaynaklanmaktadır.
Firmalar sürdürülebilirlik çalışmalarına;
- Kaynak yaratarak çevresel ve kültürel,
- Ekonomik ve sosyolojik riskleri yönetebilir,
- Fırsatları değerlendirebilir,
- Stratejiler geliştirebilir,
- Konumlandırma yapabilir,
- Rekabet avantajı yaratabilir,
- Sermayeye ulaşım
sağlayabilir.
Sürdürülebilirlik kapsamında, her şirketin stratejisi olmalıdır.
Sürdürülebilirlik;
- İş süreçleri, kurumsal kimlik ve iletişim stratejisine entegre edilerek, doğru stratejiler ile uygulanmalı;
- Şirketin büyümesi, sermayeyi çekmesi, marka konumlandırması yapmasını, tercih edilir bir marka olmalıdır.
- İş süreçlerinde kolaylaştırıcılık rolü sağlamakla kalmayıp, tasarruf ve geleceği yakalama fırsatlarını sağlayan önemli bir süreçtir.
Serkan UYGUR
Marketing Communications (MA)
Marketing and Sales Analysis Consultant
Geri bildirim: Vizyon ve Misyon | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Yöneticilere Tiyolar | Serkan UYGUR