Merhaba Dostlarım,
Global ekonomilerde, pazarlama ve satış süreçleri her sektör oyuncusu için gereklilik arz eder.
Süreçler, çeşitlilik oluşturur ve ince noktalardan analiz ve şekillendirilmesi gerekmektedir.
Pazarlama ve Satış mesleği dahil olmak üzere, global arenadaki her oyuncunun, yapması ve uygulaması gerekliliği olan süreç türleridir.
Aşamaları,
- Sektör
- Müşteriler
- Rakipler
- Ürün ve Hizmetler
- Tedarikçiler
Sektör ve Pazar analizi stratejileri, nasıl uygulanır?
Müşteri analizi nasıl yapılır, detayları nelerdir?
Rakip analizi teknikleri ve yapılandırılması?
Ürün ve Hizmet analizi ve pazar payında konumlanması?
Tedarikçi seçimi, kontrolü ve çalışma prensipleri?
Değerlendirme,
Her soru, kendi içinde farklı iş süreç ve planlamaları oluşturur.
Yapılandırılacak analiz, gelecek sürdürülebilir kalkınma planlarına ışık saçacaktır.
Her sektörde rol alanların, resesyon dönemlerinde alanlarına hakim olacağı, gelişme ve büyüme evresinde destek olacak planlar bütünüdür.
Manüplasyonlardan uzak, fayda değer ve farkındalık yaratacak program şedülleridir.
Pazarlama ve Yapay Zeka,
2018 yılı ve 20.. yılların yapay zekanın pazarlamaya entegre olması ile sistem tam olarak evrimleşecek.
Analiz konumlandırmaları daha basit ve kısa zamanlı olacak.
İş yükü yerini, basitleştirilmiş döngülere bırakacak.
İş analizleri her sektöre göre biçimlenip, verim odaklı çalışmalar yürütülecek.
Yapılan her analiz, satış hacimlerini yükseltmek, Ü.H.E. de max seviyeye ulaşmaktır.
Analizler sabır ve dikkat gerektiren yöntemlerdir.
Her bir yöneticinin yapacağı sistematik çözümler, kendi içerisinde zincir oluşturup, size; aksayan yönler hakkında bilgi verir.
Analiz çözümleme modelleri; verim odaklı, kısa, basit ve anlaşılabilir olmalıdır.
Yapılandırılacak, konular; dalında uzman ve uzun soluklu saha tecrübesi olan kişilerce yapılmalıdır.
Daneyim sahibi ve tecrübeli yöneticiler; zorluklar karşısında, bilgilerini tamamen çözüm odaklı kullanırlar.
Yapılacak süreç analizinde; reaktif ve proaktif modellemeler gözden geçirilerek, çözümler tek tek anlatılmalıdır.
Şirketlerin yapacağı, pazarlama ve satış süreç analizi, firmaların uzun vadede verimli odaklanmalar yaratacaktır.
Hedeflenmiş her çalışma, sürdürülebilir kalkınma planlarına, firmayı ulaştıracaktır.
Şirket iş planı doğrultusunda; hedefleme, stratejik analiz ve yönetimsel faaliyetler, planlamalara dahil edilmeli ve takip edilmelidir.
Planlamadaki,
- Kısa dönem,
- Orta dönem,
- Uzun dönemli.
programlar detaylı analiz edilerek, işlerlik kazandırılmalıdır.
Yapılacak planlamalar ile firma zaman dilimi içerisinde karşılaşacağı sorunlara, verim odaklı çözümler getirecektir.
Pazarlama ve Satış Süreçleri hakkında, detaylı bilgilenmek isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurarak, talepte bulunabilirsiniz.
Serkan UYGUR
Marketing Communication (MA)
Marketing and Sales Analysis Consultant
Geri bildirim: Sosyal Medyanın Tarihi, Social Media History | Serkan UYGUR