Strateji ve İnovasyon

Merhaba Dostlarım,

Uluslararası ekonomi, stratejilere ve inovasyon modellerine dönüşmektedir.

Son yıllarda herkesin uğraş konusu Yapay Zeka olup, işletmeler bünyelerindeki AR-GE departmanlarında önemli çalışmalar yapmaktadırlar.

Bütün iş modellerine Neuromarketing Bilimi etki etmiş, ticaret büyük bir ivme kazanmıştır.

Çeşitli ülkelerde; workup, startup, workshop ve meetup şedülleri gelişme göstermiş, genç dinamik nesil, para ekosistemini dünya çapına yaymış ve yaymaktadır.

Neurocode, gelecek zaman diliminin en önemli Pazarlama ve Satış Stratejileri yapılandırılacak.

Her iş modelinin başarısı, sürdürülebilir çalışmalar ile mümkündür.

Pazarlama ve Satış Yönetimi, çağ atlayan ve dijital teknoloji ile evrimleşen, bir yapıya entegre olmuştur.

Sizlerin de bildiği gibi,

  • Klasik Pazarlama Yöntemleri,
  • Modern Pazarlama Yöntemleri,
  • Stratejik Pazarlama Yöntemleri,

gelişmiş ve her gün yeni dizaynlara ekonomik sistem entegre olmaktadır.

Fijital Teknolojinin yükseliş trendi, yeni pazarlama ve satış modellerinin gelişim göstermesine zemin hazırlamıştır.

Dijital Çağ yavaş yavaş yerini Yapay Zeka bilim sistemine bırakacaktır.

Big Data bilimsel anlamada büyük bir anlam ifade etmekte ve bu korelasyonu, pozitif olarak entegre ederek inovasyon çalışmaları yapmak temel hedef olmalıdır.

Re-marketing uygulamaları, teknolojik destekli modellerde, Hologram ve Arttırılmış Sanal Gerçeklik çalışmaları yapılarak gerçekleşecektir.

Günümüz sektöründe şirketler, bilimsel teknikler ile ilerlemek ve sürdürülebilir çalışmalara imza atmak istiyorlar ise AR-GE çalışmalarını en ön plana almalıdırlar.

Gelecek zaman dilimini gözlemlediğimizde, önemli sonuçlar karşımıza çıkmaktadır.

Neuromarketing Bilimi,

  • Her sektör için, en önemli bilimsel kaynaktır.
  • Bir kaç yıl sonra, işe alımlarda Neuromarketing Bilimi kullanılacaktır.
  • İşe alımlar, bu bilim dallarına göre yapılandırılacaktır.

Bu durum bizlere, Neuromarketing Bilimi eğitimi almış her bireyin, sektörlerde öncelik kazanacağına vurgu yapmaktadır.

Bir kaç yıl içinde, dünya ekosisteminde nitelikli bireyler yetişecek ve her birey uzmanlık alanına göre, ekoyapıya dahil olacaktır.

Bilimsel yönetimlerde, inovasyon hedef odaklı çalışmalar yapılarak, yeni gelir modelleri gelişecektir.

Pazarlama ve Satış Meslekleri, iki ayrı yönetimdir.

Birbiriyle tamamen farklı olsa da, çoğu işletmelerde aynı çatı altında çalışmalar yapılır.

Sistem işleyişine baktığımızda,

  • Pazarlama Stratejileri,
  • Satış Stratejileri,

oluşum içerisindedir.

Günümüz modellemesinde, konumlandırma yöntemleri stratejik olarak analiz edilmelidir.

  • Yapay Zeka,
  • Hologram,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik,

teknolojileri ne kadar gelişme ivmesi yakalamış olsa da,

Her sektör,

Ağızdan Ağıza Pazarlamayı

görmemezlik yapamaz.

Teknoloji modelleri gelişirken, klasik pazarlama modellerinden, bir veya birkaçını asla terk edemez.

Toplum üyelerine, bir ürün veya hizmeti pazarlarken, toplumun her bir ferdine;

  • Dokunmak,
  • İletişime Geçmek,
  • İstek ve ihtiyaçlarını Dinlemek,
  • Sorun veya Sorunlara Çözümler Üretmek,
  • Bilgi Odaklı Olmak ve Paylaşmak,
  • Dürüst ve Net Olmak,
  • Müşteri veya Gruplara Anlayışlı Yaklaşımlar,

İLETİŞİM

Her bir yönetimin, temelini temsil etmektedir.

İşletmeler, çalışanlarına teknolojinin gelişmesi ve müşteri ihtiyaçlarının biçimlenmesi süresinde, yeni iletişim modelleri geliştirmişlerdir.

  • Change Management (Değişim Yönetimi,
  • Creativity and İnnovation (Yaratıcılık ve İnovasyon)
  • Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme),
  • Şirketlerde Kurumsallaşma ve Kurumsal Kimlik Oluşturma.
  • Business Model,

Eğitim modelleri, zaman dilimlerine göre yürütülmekte ve değişim göstermektedir.

Eğitim modelleri; planlama ve uygulama aşamaları önem kazanmaktadır.

Krizler Fırsata Çevrilmelidir.

Yıl içinde, sonbahar ve kış ayları şirketlerin en yoğun zaman dilimleridir.

Şirket planlaması yapılandırılırken, yaz ayları, bir çok firma için, iş kapasitesinin en düşük geçtiği zamanlardır.

Eğitim departmanları tarafından yapılacak yıllık planlamalarda, yaz aylarını verimli kullanmak; hem çalışanlara fayda getirecek, hem de yıl içindeki sıkışıklıkları sübvanse edecektir.

Yaz dönemlerinde, etkili iletişim odaklı eğitimler; şirket çalışanlarını daha fazla motive edecek ve motivasyon arttırıcı gelişme gösterip, verilen eğitiminde uygulanma işlevini hayata geçirilmesine teşvik edecektir.

Serkan UYGUR

Marketing & Sales Analysis Consultant (MA)

serkanuygur.com.tr

One Comment on “Strateji ve İnovasyon

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: