Strateji ve Analizler

Merhaba Dostlarım,

Dünya ticareti, strateji ve analizler döngüsü içinde yer almaktadır.

Uluslararası firmalar, müşterilerine stratejik taktikler ile yaklaşıp, planlarını hayata geçirirler.

Şirketler, kendi konforları dışına çıkarak çevrelerini analiz ederler.

Rakipler, birbirlerini stratejik olarak tanıyıp döngüsel sürdürülebilir analizler ile geleceklerini planlarlar.

Her firma, sürdürülebilir kalkınma programı uygulayarak, gelecek 5 ila 10 yılın planlamasını yapar ve stratejiler hazırlarlar.

Strateji, savaş meydanlarında inovatif fikirlerden oluşur.

Her savaşta binlerce strateji, milyonlarca taktik vardır.

Geçmişte içerik kral iken, günümüzde müşteri deneyimleri ve stratejiler geliştirilir.

Müşteri ve Tüketici grupları, dünyanın neresinde olursa olsun ana hedeflerdir.

Müşteri gruplarına, müşteri deneyimleri ile ihtiyaç hissettirmek, stratejik yöntemler ile ikna edilme süreci planlanır.

Temel strateji, coğrafik yapıya uygun ürün gruplarını kültürel yapıya hitap ederek, pazarlama teknikleri ile müşteriye sunmak ve davranış modellerinin aktive olmasını sağlamaktır.

Süreç, bir çok stratejiden oluşur.

  • Yapay Zeka,
  • Chatbot,
  • Hologram,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik,
  • Müşteri Deneyimi,
  • Kullanıcı Deneyimi,
  • Yaşanmış Müşteri Deneyimleri,
  • Rakip Sektör Döngüsü,
  • Müşteri Deneyimi Haritası,
  • Ürün Hayat Eğrisi,
  • Re-marketing,
  • Promosyon,

Toplum genelinde ürün talepleri incelendiğinde, re-marketing stratejileri en ön planda yer alır.

Re-marketing stratejilerinde, hedef ürün analiz tekniklerinde, müşteri istek döngüsü uygulanır.

Günümüz ekosistemi analiz edildiğinde, fiziki mağazalar yavaş yavaş kapanmakta, e-ticaret sektöründe canlılık gün geçtikçe artmaktadır.

Günümüzde yer alan her ticari faaliyet, uluslararası pazar da boy gösterip, fark yaratan start-up’ lar oluşmaktadır.

Yaşanan süreçte, müşteri algısında yeni niche sektörler oluşmakta, yeni gelir modelleri yaratılmaktadır.

e-ticaret sektörü baz alındığında, bazı marka grupları alışveriş imkanlarını daha da basitleştirerek kullanıcı dostu olmakta, yapay zeka ve fijital teknolojileri sanal mecralara entegre ederek, kullanımı arttırmaktadır.

Geçmiş yıllarda, e-ticaret sitelerinde müşteri deneyimi yapılamazken artık günümüzde, dijital teknolojilerin verimliliğinden yararlanılmaktadır.

Dünya markası grup şirketleri, yeni yapılanmaları gereği lojistik desteklerini günümüzde dronlar vasıtası ile gerçekleştirirken, ilerleyen süreçte yeni teknoloji modelleri ile ürün teslimi yapacaklar.

Ürün üreten her şirket, kaliteli hizmet sağlayarak müşterilerinde güven oluştururken, sadakatlerini dekazanmaktadır.

Dünya ticareti, akıllı cihazlara kayarak yeni yapılanmaların zeminini hazırlıyor.

Sanal ekosistemde artış görülürken, nitelikli insan gruplarında artış yaşanmaktadır.

Gelecek yıllarda, nitelikli toplumları oluşturacak olan ve şuanda üniversitelerde eğitim gören Z jenerasyonu iken, arkasından gelecek olan Alfa jenerasyonu, teknolojiyi bir  üst seviyelere getirecektir.

Bir kaç yıl sonra, strateji çalışmaları daha fazla ön planda olurken, yapılacak analizler sonucunda müşteri gruplarının zaman yönetimi esasına uygun ikna süreçleri oluşturulacaktır.

Strategy and Analysis

Hello friends,

World trade is involved in the strategy and analysis cycle.

International companies approach their customers with strategic tactics and implement their plans.

Companies analyze their environment by going beyond their comfort.

Competitors recognize each other strategically and plan their future with cyclical sustainable analysis.

Each company applies a sustainable development program and plans the next 5 to 10 years and develops strategies.

The strategy consists of innovative ideas on battlefields.

Every battle has thousands of strategies, millions of tactics.

While content was king in the past, nowadays customer experiences and strategies are developed.

Customer and Consumer groups are the main targets wherever they are in the world.

The process of persuading the customer groups with customer experiences and strategic methods is planned.

The basic strategy is to present the product groups suitable for the geographical structure to the customer by addressing the cultural structure, marketing techniques and to enable the behavior models to be activated.

The process consists of many strategies.

•   Artificial intelligence,

• Chatbot,

•   Hologram,

• Augmented Virtual Reality,

• Customer Experience,

•   User experience,

• Experienced Customer Experiences,

• Competitive Sector Cycle,

• Customer Experience Map,

• Product Life Curve,

• Re-marketing,

• Promotion

Re-marketing strategies are at the forefront when product demands are examined throughout the society.

Re-marketing strategies, target product analysis techniques, customer request cycle is applied.

When today’s ecosystem is analyzed, physical stores are gradually closing and the vitality in e-commerce sector is increasing day by day.

Today, every commercial activity takes place in the international market and creates start-ups that make a difference.

In the process, new niche sectors are created in customer perception and new revenue models are created.

When the e-commerce sector is taken as a base, some brand groups become more user-friendly by simplifying their shopping opportunities, integrating artificial intelligence and digital technologies into virtual channels and increasing usage.

While there was no customer experience on e-commerce sites in the past, the efficiency of digital technologies is now being utilized.

World brand group companies, due to the new structure of the logistics support through the drones today, while the next process will deliver products with new technology models.

Every company that produces products creates trust in its customers by providing quality service and gains their loyalty.

World trade is shifting to smart devices, laying the groundwork for new structures.

While there is an increase in virtual ecosystem, there is an increase in qualified groups of people.

In the coming years, while the Z generation, which will form qualified societies and is currently studying at universities, the Alpha generation to follow will bring technology to the next level.

After a few years, while the strategy studies become more prominent, as a result of the analyzes to be conducted, persuasion processes will be established in accordance with the time management of the customer groups.

Serkan UYGUR  (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: