Stagflasyon Dönemlerinde Satış Arttırıcı Stratejiler

Merhaba Dostlarım,

Dünya ülkeleri yaşadıkları ekonomik problemlerde stagflasyon dönemlerinde satış arttırıcı stratejiler uygular.

Toplum bireyleri, cebindeki parayı harcarken dikkatli davranmak zorundalar.

Zorunlu olan ihtiyaçlar öncelik sıralamasında en baştadır.

Şirketler, ürettikleri ürünlerini toplum talebine sunarken ürünlerinde çeşitlendirme modeli uygular.

Temel amaç, ürünlerin toplam arzda dönüşümünü sağlayarak, sıcak paranın ekonomideki dönüşüm hızını arttırmaktır.

Bir çok marka, marka değerlemesi sebebi ile fiyat politikalarında taviz vermemekte, pazar ekosisteminde duruşlarını bozmamaktadır.

Yaşanan süreçler, marka olmuş ürün veya hizmet kuruluşlarını, ürünlerinde çeşitlendirme modeline gitmeye zorlar.

Örneğin bir telefon markası, dünyanın her yanında üst fiyat politikası ile kemik müşterilerine sunulurken, sadık müşteri kitlesi, piyasaya çıkan ürünlerin fiyatına bakmaksızın, ürünün sahibi olmak için çaba harcar.

Dünyanın farklı ülkelerinde veya bölgelerinde yaşanan stagflasyon, markaları gelir getirici yeni stratejiler uygulamaya zorlar.

Kablosuz özelliğe sahip bir marka telefonun kullanımı 3 seneyi aştığı durumlarda, satınalma opsiyonlarında yaşanan düşüş sebebiyle, marka ürün çeşitlenmesi politikasını devreye sokar.

Toplum talebine sunulan kablosuz kulaklığa, 2 veya 3 yeni özellik eklenerek, üst marka algısı oluşturulmakta, bir önceki kulaklık fiyatının 2 katı fiyatına, yeni model ürün satışa çıkarılır.

Ürün çeşitlendirmesi stagflasyon döngüsünü yaşayan coğrafyalarda etkili bir stratejidir.

Teknoloji, her yeni bir gün bir önceki güne farklılık göstermektedir.

Ürün çeşitlenmesi, kültürel ve demografik faktörlere göre de dizayn edilebilir.

Toplumun trend renkleri kullanılarak, kişiye özel ürünler üretilip adrese teslim hizmet verilebilir.

Bazı markaların, tamamlayıcı özellikli ürünleri de bu guruba dahil edebiliriz.

Laptop satın alırız ve zaman içinde kullanımdan dolayı şarj cihazı arızaya girerek yeni bir tamamlayıcı ürün olan, şarj cihazı satın almak zorunda kalırız.

Piyasa ekosisteminde, ürünlerin tamamlayıcı ürünleri her zaman üst düzey fiyatlardan satışı yapılır. İkame ürün kullanmadığımız sürece.

Yıllar önce, dondurmayı sadece yaz aylarında tüketirdik. Son yıllarda dondurmayı yılın 4 mevsiminde tüketebiliyoruz.

Dünya ülkelerinin çoğu şehirlerinde, perakendeler oldukça fazla sayıdadır.

Hem istihdama katkı sağlar, hem de ekonomiye canlılık kazandırır.

Stagflasyon yaşayan ülkelerde, perakende sektöründe dijital teknolojinin verimliliğinden faydalar yaratılabilir.

Son zamanlarda sektör çeşitliliğine göre; dijital paralar ve sanal paralar oluşturulmakta, toplumların cazibesine sunulmaktadır.

Stagflasyon yaşayan her toplum, üretim olanaklarında ürün çeşitliliğine gitmesi, yeni gelir modellerinin oluşmasına zemin hazırlayacaktır.

Sales Increasing Strategies in Stagflation Periods

Hello Friends,

World countries apply strategies to increase sales during stagflation periods in their economic problems.

Society members have to be careful when spending money in their pockets.

Mandatory needs are at the top of the priority list.

Companies present their products to the demand of the society and apply a diversification model in their products.

The main objective is to increase the rate of transformation of hot money in the economy by ensuring the transformation of products in total supply.

Many brands do not compromise their price policies due to brand valuation and do not disturb their stance in the market ecosystem.

Experienced processes force branded product or service organizations to go to the diversification model in their products.

For example, a phone brand is offered to bone customers with a high price policy all over the world, while the loyal customer base strives to become the owner of the product, regardless of the price of the products on the market.

Stagflation in different countries or regions of the world forces brands to implement new revenue-generating strategies.

In cases where the use of a cordless brand phone exceeds 3 years, the brand diversifies its policy due to the decline in purchasing options.

2 or 3 new features are added to the wireless headset, which is offered to the demand of the society, and the brand perception is created and the new model product is sold for twice the price of the previous headset.

Product diversification is an effective strategy in geographies experiencing the stagflation cycle.

Technology, each new day differs from the previous day.

Product diversity can also be designed according to cultural and demographic factors.

By using trend colors of the society, customized products can be produced and delivered to the address.

We may also include complementary products of some brands in this group.

We buy laptops and, over time, the charger fails and we have to buy a new complementary product, the charger.

In the market ecosystem, complementary products of products are always sold at high-level prices. Unless we use a replacement product.

Years ago, we only used ice cream in the summer. In recent years, we can consume ice cream in 4 seasons of the year.

In most cities of the world countries, retailing is quite high.

It not only contributes to employment, but also brings vitality to the economy.

In countries experiencing inflation, benefits from the efficiency of digital technology in the retail sector can be created.

Recently, according to sector diversity; digital coins and virtual coins are created and presented to the public.

Every society experiencing stagflation, going to product diversity in production opportunities, will pave the way for the formation of new income models.

Serkan UYGUR (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: