Dijital Yaratıcılık mı! Dijital Çöplük mü!

Merhaba Dostlarım,

Dijital ekonomi, her yeni bir gün kendisine yeni start-up lar oluşturarak; Dijital Yaratıcılık mı! Dijital Çöplük mü! sorularını aklımıza getirmeye başlıyor.

Son yıllarda, ana markalar alt markalar oluşturarak, müşterilerinin talebine sunuluyor.

Marka olmak oldukça zor ve yapılanma aşaması uzun bir süreci kapsayan, sürdürülebilirlik yönetimidir.

Dijital Markalar, gündemi bir hayli meşgul edeceğe benziyor.

  • Sosyal Marka mı,
  • Dijital Marka mı,

olmak istersiniz,

Dijital Marka,

Marka; vaat eder, alt yapısı ulusal ve uluslararası toplumlarda gelişmiş ve müşteri hizmetleri dijital teknoloji tabanlı olup, aksiyon odaklıdır.

  • Markanız, bulunduğunuz toplumda değil, dünya ekosisteminde ne kadar itibarlı,
  • Online Dijital Marka farkındalığı yaratılabiliyor mu,

önemli başlıkları içinde barındırır.

Marka olabilmek için en önemli süreç; itibarlı olabilmek ve en az 15 yıllık bir geçmişe sahip olmak, toplum bilincinde güvenilebilir yer edinmek gerekir.

Markanıza oluşturacağınız sadakat programları ve hedef kitle stratejileri, sizi diğer rakipleriniz karşısında rekabet avantajı yaratacaktır.

Dijital çöp,

Dijitalleşme sürecini, ne kadar verimli yönetebildiğiniz ile ilgilidir.

Sadece dijital olmak adına yapılan her girişim Dijital Çöp olarak, sanal mecralarda yerini alacaktır.

Dijital çöp, toplumların gözünde imaj yaratıp, hiç bir eylem planı olmayan, girişimler topluluğudur.

Sosyal Marka,

Fiziki marka olarak da bilinen sosyal marka, çevremizde kurulmuş olan; mağaza ve yerleşik ticari işletmelerdir.

Dijitalleşmenin yaşandığı günümüz ekonomisinde, sosyal marka gelenekselleşme sürecine dahil olmaktadır.

Toplum fertlerinin; sosyalleştiği ve ağızdan ağıza pazarlamalardan aksiyon alındığı, müşteri deneyimlerinin yaşandığı, sosyal marka veya fiziki marka yapılarıdır.

Dijital Yaratıcılık,

Dijital marka olabilmek için dijital yaratıcılık en hassas noktalardan bir tanesidir.

Öncelikler,

  • İçerik yönetimi,
  • Anahtar kelime seçimi,
  • Fark yaratan fikirlerden oluşması,

mükemmel bir yaratıcılığı oluşturmaktadır.

İçerik oluştururken yaratıcılık ön plandadır.

  • Hedef kitleye uygun stratejiler içermesi,
  • İlgi çekici olması,

önemli avantajlardır.

Marka, piyasaya sunacağı bir ürünü hakkında bilgi paylaşımı yaparken; toplum ve müşteri hedef kitlesi üzerinde kalıcı etki bırakmalı ve bilgiler resimler ile desteklenerek içeriğe uygun olmalıdır.

Dijital mecralarda oluşturulacak içerikler, dijital yaratıcılık  konseptine uygun, müşteri hedef kitlesi üzerinde pozitif farkındalık yaratmalıdır.

Is Digital Creativity! Digital Trash!

Hello friends,

The digital economy creates new start-ups every day; Is Digital Creativity! Digital Trash! questions are beginning to bring to mind.

In recent years, the main brands are creating sub-brands and presented to the demand of their customers.

Being a brand is a very difficult and structuring phase that covers a long process, sustainability management.

Digital Brands seem to be busy.

• Is it a social brand,

• Is it a Digital Brand,

you want to be

Digital Brand,

Brand; is developed in national and international communities and customer service is based on digital technology, action-oriented.

• How prestigious your brand is in the world ecosystem, not in your community,

• Can online digital brand awareness be created,

it contains important titles.

Loyalty programs and target audience strategies that you create for your brand will give you a competitive advantage over your other competitors.

Digital trash,

It is about how efficiently you can manage the process of digitization.

Every attempt made to be digital only will take its place in the virtual channels as Digital Trash.

Digital garbage is a collection of initiatives that create an image in the eyes of societies and have no action plan.

Social Brand,

Social brand, also known as physical brand, established around us; stores and established commercial enterprises.

In today’s economy where digitalization is experienced, social brand is involved in the process of traditionalization.

Community members; social branding or physical branding structures where socialization and word of mouth marketing actions are taken and customer experiences are experienced.

In order to become a digital brand, digital creativity is one of the most sensitive points.

Priorities,

• Content management,

• Keyword selection,

• Consist of ideas that make a difference,

excellent creativity.

Creativity is at the forefront of content creation.

• Consists of information that makes a difference,

• Contains appropriate strategies for the target audience,

• Interesting,

important advantages.

The brand shares information about a product it will offer to the market; it should have a lasting impact on society and customer target audience and the information should be supported with images and be appropriate to the content.

The content to be created in digital media should create positive awareness on the customer target audience in accordance with the concept of digital creativity.

Serkan UYGUR (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: