Gelecek Nesil Dijital Pazarlama Terimleri, 2020, 20.. Yıllar, Next Generation Digital Marketing Terms

Merhaba Dostlarım,

Dünya, global ekosistemdeki evrimleşme ile dijital sektördeki yükseliş, dijital pazarlama terimleri ile her tarafımızı sarıyor.

Bildiğimiz, gördüğümüz birçok alışkanlıklar değişiyor.

Yeni ve dizayn edilmiş bir ölçümleme ile karşı karşıyayız.

Uluslararası firmalar, pazarlama ve satış sektöründe, dijital terimler ve ölçümlemeler kullanarak, tüketiciler ile her an etkileşim içerisindedir.

Müşteri deneyim yolculuğu, şirketler tarafından her an izlenmektedir.

Şirketler, re-marketing stratejilerine yeni bir dizayn oluşturmaktadırlar.

Sizlerin faydalanması için, sizlerle bir çok dijital pazarlama terimleri paylaşacağım.

Sıralama kademeli olarak; A,B,C,D,E,F,G… kelime başlıklarından oluşmaktadır.

Dijital pazarlama terimleri,

SEM – Arama motoru pazarlaması

Sitelerin arama motorlarında, hedef kitlelerine ulaşabilmesi için, ücret karşılığında arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almak için yapılır.

CTR – Click Through Rate

Markaların, reklam verdikleri dijital mecralarda yer alan linkleri tıklayarak, kendi sayfasına ulaşan kullanıcılar için yayıncılara tıklama üzerinden ödediği ödemeler.

CPM – Cost Per Mille

İnternet reklamcılığında, her bin gösterim üzerinden gerçekleşen bir fiyatlandırma yöntemidir. Örnek verecek olursak; 100 bin gösterim 100 CPM olarak hesaplanır.

CPA – Cost Per Action

Eylemlerin gerçekleşmesi üzerinden fiyatlandırılan reklam ödeme sistemidir. Ürün satışı, e-bülten üyeliği, form ve anket doldurulması gibi reklam verenin önceden belirlediği bir farklı bir işlem de olabilir.

SERP – Search Engine Results Page

Kullanıcıların, arama motoru vasıtasıyla, firmanızı ya da ürünlerinizi ararken kullandıkları anahtar kelimeler.

RSS – Really Simple Syndication

Web sitelerinde yapılan yeniliklere ve yayınlanan haberlere eş zamanlı olarak ulaşılmasını sağlayan, .rss ve .xml dosya biçimleridir.

Conversion – Dönüşüm

İnternet kullanıcılarının dijital mecralarda, ürünlerinizle ilgili satın alma, göz atma, yorum bırakma gibi tepkilerine verilen addır.

Organik trafik

İnternet kullanıcılarının arama motorlarında anahtar kelimeler vasıtasıyla size ulaşması ve sayfanızı görüntülemesi sonucu el ettiğiniz site trafiğine organik trafik denir.

Animated GIF 

Birden fazla resmi bir araya getirerek, frameler şeklinde peş peşe gelen animasyon görsellere denir. SEO açısından Animated gif banner, flash bannerlardan daha çok tercih edilmektedir.

#Ad Hashtag
Twitter, Facebook ve Google Plus da anahtar kelimelerinizin başına ” # ” ekleyerek yapılan paylaşımlara denir

A/B Split Test

İstatistiksel olarak bir sayfanın veya bir banner’ın verimliliğini ölçmenin en doğru ve güzel yoludur.

Account Manager
Bağlı olan hesapları yöneten kişilere verilen ünvan.

Adsense

İçerik sitelerinde görüntülenen Google’ın görsel ve metin reklamlarıdır.

Affiliate
“Yayıncılar” olarak da bilinir.

AJAX
Asynchronous JavaScript and XML etkileşimli web uygulamaları oluşturmak için bir tekniktir.

Alt Tag – Alt Txt
Görsel içeriği arama motorları okuyamadığı için bunları tanımlayan ve anlamlandıran micro datalardır.

Anchor Text
Tıklanabilir metine denir.

Backlink

Bir web sayfasından başka bir web sayfasına Anchor Text ile veya açık bir URL ile gönderilen bağlantıya denir.

Bandwidth

Belli bir zaman aralığındaki veri hareketine denir.

Banner
Bir web sayfasında görünen grafiksel işlere denmektedir.

Black Hat

Etik olmayan yöntemlerle yapılan SEO işlemlerine verilen ad dır.

Blacklists

Bir web sitesinin Google web kalite kurallarına göre hareket etmemesi sonucu Google ın web sitesinin IP lerini kara liste denilen spam içerikli siteler grubuna eklemesidir.

Blog
Kişisel web günlüğüdür.

Bookmarks
Sık Kullanılanlar.

Bounce Rate
Google Analytics temel alınır.

Brand
Markayı ifade eder.

Breadcrumb

Web sayfasının kategori ağaç hiyerarşisine denir.

Browser

Business to Business (B2B)
Şirketler arası ticaret.

Business to Consumers (B2C)
Firma ile son kullanıcı arasında gerçekleşen ticaret.

Cache

Call To Action

Captcha

Bir siteye üye olurken, sitenin sizin bot mu yoksa gerçek insan mı diye ayırt edebilmesi için yaptığı ufak bir testtir.

Click Fraud
Sahte tıklamalara denir.

Click Tracking
Tıklamaların takip edilmesi.

Click-through Rate (CTR)
Yüzde olarak ifade edilir.

Kampanya Bütçesi:

Maksimum Tıklama Başı Maliyet (TBM):

Dönüşümler:

Dönüşüm sitenize gelen trafiğin hedefleriniz doğrultusunda yaptığı bir aksiyondur.

Varış Sayfası:

Yeniden Pazarlama:

Google Banner Boyutları:

Kalite Puanı:

Long-Tail Kelimeler

Kelimelerin Aranma Hacmi

Dönüşüm Oranı

Negatif Anahtar Kelimeler

Arama Terimleri

Arama Terimleri Raporu

İleri Düzey Performans Analizi

Performans Optimizasyonu:

AdWords reklamlarında birçok anahtar kelime, yerleşim,

Abandon

Accelerated Mobile Pages

Acquisition Text

Ad Impression

Ad Serving

3G

Blog

Cookie  – Çerez

ROI – Yatırım Getirisi

RSS

SEO

Adwords

İçerik Pazarlama

Organik trafik

Google AdWords

Google Analytics

 

Her bir başlık kendi içinde, açıklamaları barındırmaktadır.

Bu açıklamaları ve detayları hakkında bilgi almak isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurmanız yeterli olacaktır.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: