2020 Yılı Analiz Türleri

Yerel piyasada ve uluslararası mecralarda birçok analiz türleri yer almakta, 2020 yılı analiz türleri revize edilerek güncellenecektir.

Mart ayı içerisinde yaşadığımız ve tüm dünyayı etkisi altına alan süreçler sonucu, dünya toplumlarının yaşam şekilleri tamamıyla değişmiştir.

İnsan olmanın temel şartı olan; iletişim, dokunma ve hissetme yerini demografik yapımıza uygun olmayan iletişim yöntemlerine bırakmıştır.

Eski Alışkanlıklar Zor Ölür, Yeni Alışkanlıklar Zor Öğrenilir

Teknoloji devi global aktörler yaşantımızın içine kadar girmiştir.

Global ve Yerel piyasalardaki firmalar, eski alışkanlıklarını revize ederek yenilecek veya tarih sahnesinden yavaşça silinmeyi göze alacaklardır.

Her ne olursa olsun, geçiş dönemleri zor ve sancılıdır.

Geçiş süreçleri maliyetli ve pahalıdır.

Yaşadığımız süreç de; bilgi ve tecrübelerimizde değişim yaratarak, fark yaratan ve yaratıcılık odaklı analiz süreçlerini karşımıza çıkaracaktır.

Bilinen Analiz Türleri,

  • Sektör Analizi, Sector Analysis
  • Pazar Analizi, Market Analysis
  • Müşteri Analizi, Customer Analysis
  • Rakip Analizi, Competitor Analysis
  • Rekabet Analizi, Competition Analysis
  • Ürün Analizi, Product Analysis
  • Hizmet Analizi, Service Analysis
  • Tedarikçi Analizi, Supplier Analysis
  • Temel Analiz, Basic Analysis
  • Durum Analiz, Case Analysis
  • Duygu Analizi, Emotional Analysis
  • Müşteri Davranışları Analizi, Customer Behavior Analysis
  • Pazarlama Planı Analizi, Marketing Plan Analysis
  • Fiyat Analizi, Price Analysis
  • Konuşma Analizi, Speech Analysis
  • Yapay Zeka Analizi, Artificial İntelligence Analysis
  • Müşteri Sadakat Analizi, Customer Loyalty Analysis
  • Müşteri Deneyimi Analizi, Customer Experience Analysis
  • Finansal Analiz, Financial Analysis
  • Hedef Kitle Analizi, Target Audience Analysis
  • Etkileşim Analizi, İnteraction Analysis
  • İçerik Pazarlama Analizi, Content Marketing Analysis
  • Değer Analizi, Value Analysis
  • Risk Analizi, Risk Analysis
  • İş Planı Analizi, Business Plan Analysis
  • Dijital Pazarlama Analizi, Digital Marketing Analysis
  • Sosyal Medya Pazarlama Analizi, Social Media Marketing Analysis
  • Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Analizi, New Generation Customer Experience Analysis
  • SWOT,
  • DRAGON,
  • PEST,
  • 5 C Analizi 

Bilinmesi gereken; yaratıcı ve güncellenmiş analiz çalışmaları.

  • 5G,
  • Sosyal İnternet,
  • Yapay Zeka Çağında Müşteri Deneyimi e-ticareti,
  • E-ticaret Sitelerinde Kullanıcı Deneyimi Hedefleme,
  • Müşteri ve Tüketici Gruplarına Kişisel Özel Reklam,
  • Teknolojik Cihazlarda Dijital App yerine Mikroçip,
  • Deniz Aşarı Ticarette Online Toplantı ve Anlaşmalar,
  • Fiziki Para yerine Barkod Para veya Sanal Para kullanımı,
  • Ticari Arenada Döviz Transferi yaparken haftalarca beklemek yerine sanal para ile 3 saniyede transferi gerçekleştirebilmek,

Yapılandırılan güncelleme ile iletişim ve duyu bazlı sektörel çalışmalar yerini dijital kurgulara çevrilerek, cari devir hızı arttırılmaya çalışılmaktadır.

Günümüzde birçok analiz danışmanlığı yapanlar stratejileri değiştirerek, günümüze uygun çalışmalar yapmak zorunda kalacaklardır.

Strateji Planlamasının ilk aşaması; dijital mecraları incelemek, müşteri ve tüketici potansiyel hedef kitlesini analiz ederek çözüm süreçlerini üretmekten geçmektedir.

Geçmiş yıllarda yerel piyasa hacmi ölçümlenirken, günümüzde Global gruplar; offline, online ve sanal mecralarda analiz edilmesi gerekmektedir.

Types of Analysis for 2020

There are many types of analysis in the local market and international channels, and 2020 analysis types will be revised and updated.

As a result of the processes that we experienced in March and affected the whole world, the World societies’ life styles have completely changed.

The basic condition for being human; communication, touch and feel to our demographic structure left to inappropriate communication methods.

Old Habits Die Hard, New Habits Learn Hard

Technology giant global actors have entered our lives.

Firms in the Global and Local markets will be eaten or revised by revising their old habits they will risk being erased slowly from the stage.

Regardless, the transition periods are difficult and painful.

Transition processes are costly and expensive.

Known Analysis Types,

  • Sektör Analizi, Sector Analysis
  • Pazar Analizi, Market Analysis
  • Müşteri Analizi, Customer Analysis
  • Rakip Analizi, Competitor Analysis
  • Rekabet Analizi, Competition Analysis
  • Ürün Analizi, Product Analysis
  • Hizmet Analizi, Service Analysis
  • Tedarikçi Analizi, Supplier Analysis
  • Temel Analiz, Basic Analysis
  • Durum Analiz, Case Analysis
  • Duygu Analizi, Emotional Analysis
  • Müşteri Davranışları Analizi, Customer Behavior Analysis
  • Pazarlama Planı Analizi, Marketing Plan Analysis
  • Fiyat Analizi, Price Analysis
  • Konuşma Analizi, Speech Analysis
  • Yapay Zeka Analizi, Artificial İntelligence Analysis
  • Müşteri Sadakat Analizi, Customer Loyalty Analysis
  • Müşteri Deneyimi Analizi, Customer Experience Analysis
  • Finansal Analiz, Financial Analysis
  • Hedef Kitle Analizi, Target Audience Analysis
  • Etkileşim Analizi, İnteraction Analysis
  • İçerik Pazarlama Analizi, Content Marketing Analysis
  • Değer Analizi, Value Analysis
  • Risk Analizi, Risk Analysis
  • İş Planı Analizi, Business Plan Analysis
  • Dijital Pazarlama Analizi, Digital Marketing Analysis
  • Sosyal Medya Pazarlama Analizi, Social Media Marketing Analysis
  • Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Analizi, New Generation Customer Experience Analysis
  • SWOT,
  • DRAGON,
  • PEST,
  • 5 C Analizi 

To be known; creative and updated analysis studies.

• 5G,

• Social Internet,

• Customer Experience e-commerce in the Age of Artificial Intelligence,

• User Experience Targeting on E-commerce Sites,

• Personal Private Advertising for Customer and Consumer Groups,

• Microchip instead of Digital App in Technological Devices,

• Online Meetings and Agreements in Offshore Trade,

• Using Barcode Money or Virtual Money instead of Physical Money,

• When transferring foreign currency in the commercial arena, instead of waiting for weeks, to make the transfer in 3 seconds with virtual money,

With the updated update, communication and sensory-based sectoral studies are turned into digital fiction, and current turnover rate is tried to be increased.

Today, many analysts will have to change the strategies and have to work according to the present day.

The first stage of Strategy Planning; It involves examining digital channels, analyzing potential customers and consumers, and producing solution processes.

While the local market volume was measured in the past years, today Global groups; It needs to be analyzed in offline, online and virtual channels.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Consulting

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: