Dirsekli Rekabet

Pazar yapısında, iktisat ve işletme gibi bilim dallarının içinde yer alan Dirsekli Rekabet sektörlere göre olgunluk göstermektedir.

Gelin size dirsekli rekabet anlayışını, tali yoldan yani yardımcı yoldan açıklayarak anlatayım.

Piyasa tıkanma noktasına geldiğinde, ürün ve hizmetler toplum arz ve talebine sunulduğunda işletmeler çok farklı rekabet çeşitleri kendi finansal yapılarına uygun olarak uygulamaktadırlar.

Dünya piyasasında çok farklı ekonomiler ve çok çeşitli rekabet türleri yer bulmaktadır.

Basitçe anlatmak gerekirse; bir ürün piyasa şartlarında, 10 birim, 9,5 birim ve 10,5 birimden görücüye çıkar.

Piyasada 4 işletme olduğunu düşünelim. Bu işletmeler, birimlerini kendi piyasa koşullarına göre belirlerken sadece bir işletme belirlenen birim koşullarına uymadan, kendi finansal yapısına uygun çalışmalar yaparak piyasaya girer.

Bu firma 6 birim ile piyasaya girerek, Dirsekli Rekabet uygular.

Sürdürülebilir bir politika olmamak ile birlikte, finansal yapısı çok güçlü işletmeler bu taktiği uygular.

Şimdi size gerçek hayattan bir bakış açısı sunmam gerekirse;

İşletmelerin piyasa talebine sunacakları birçok ürün ve hizmet çeşitleri yer almaktadır.

Bu ürün ve hizmetlerin piyasaya girişi; zamana ve koşullara bağlı olarak değişim gösterecektir.

Piyasa şartları,

  • Doğal koşulların bozulması,
  • Ekonomik kriz,
  • Toplam arz ve talepte yaşanan konjoktürel dalgalanmalar veya düşmeler,
  • Alışkanlıkların sürdürülmesi,
  • Misyon yaklaşımının devamı,
  • Piyasaya güvenin azalması,
  • Yatırımların durması veya yavaşlaması,
  • Yeniliklerin fark edilememesi,
  • Startup çalışmalarına ilginin azalması veya düşüş göstermesi,

gibi birçok neden sonuç ilişkisi çıkartılabilir.

Ürün ve Hizmet grupları, belirli zaman aralıklarında piyasanın arz ve talebine sunulur.

Piyasanın, ilgili ürünlere ve hizmetlere vereceği tepkiler; incelenir, ölçülür ve analizi yapılır.

Ürün ve Hizmet yapılarına uygun olarak;

1 yıl içinde,

  • 4 aylık periyodik dönemlerden bir tanesi seçilebilir. (Ocak, Mart, Haziran, Eylül),
  • 6 aylık dönem. (Ocak, Haziran),
  • Ürün ve Hizmet yapısına uygun dönem ve koşullar,

Piyasa yapısına uygun ürün ve hizmet, her yılın eylül ayında piyasanın arz ve talebine sunulur.

Toplum bireylerinin göstereceği talep, pazar veya piyasa analizciler’ i tarafından incelenir ve hesaplanır.

Bu yaşanılan durum herkesçe bilinir.

Piyasa koşullarında, dirsekli rekabetin oluştuğu diğer bir şekli ile alışkanlıklarımızın ve algımızın farklı bir çalışma ile dizayn edilmesi veya algı yönetiminin oluşturulmasıdır.

Ürün veya hizmet grupları, piyasa şartlarında işletmeler tarafından her yılın eylül ayında lansmanı yapılmak üzere, toplam talebe sunulması amacıyla hazırlıklar yapılacaktır.

Piyasa koşullarında yer edinen bir firmanın, eylül ayı yerine ağustos ayında sahne alması, tüm sektörü derinden etkileyecek olup dirsekli rekabet başlatılmış olacaktır.

Bu yaşanılacak durum, piyasa alışkanlığını sarsarak ekonomik koşullarda yeni bir fizilibitenin oluşmasına zemin hazırlayacaktır.

Rakipler hiç beklemediği bu atak karşısında, stratejilerini yeniden revize edecek veya kurumsal kimlik yapısından taviz vermeyerek hedeflerinden ödün vermeyecektir.

Burada yaşanılan tartışma konusu;

  • Ürün ve Hizmet piyasaya erken mi sunulmalı,
  • Ürün ve Hizmet piyasaya planlananlar doğrultusunda mı sunulmalı,

Piyasaya giren veya yeni giriş yapan bir firma, yaptığı hamle ile bütün gözleri üstüne çekecektir.

Kurumsal işletmeler, müşteri ve tüketici gözünde GÜVEN elde ettikleri ve itibara sahip oldukları için, çevresini her an gözlemleyecek değişik yapılanmalar karşısında,

  • Reaktif,
  • Proaktif,

planlamalarını hazır bulunduracaktır.

Kurumsal işletmeler bu tür piyasa koşullarında planlamalarında taviz vermezler.

Bu tür yaşanan süreçler, piyasa koşullarında belirli yazısız norm’ ları tetikleyebilir.

İşletmeler yapılarında ve ticari faaliyetlerinde, dikkatli hamleler yapmalı ve stratejik çalışmalarını sürdürülebilir planlar ile konumlandırmalıdır.

Elbow Competition

In the market structure, Elbow Competition, which is included in disciplines such as economics and business, shows maturity according to the sectors.

Let me explain to you the kinked competition understanding by explaining it from the secondary way.

When the market reaches the bottleneck point, when products and services are offered to society’s supply and demand, businesses apply very different types of competition in accordance with their financial structures.

There are many different economies and various types of competition in the world market.

To put it simply; a product makes its debut at market conditions from 10 units, 9.5 units and 10.5 units.

Let’s assume there are 4 businesses in the market. While these enterprises determine their units according to their own market conditions, only one enterprise enters the market by not complying with the determined unit conditions and by working in accordance with its financial structure.

This firm enters the market with 6 units and implements Dirbowed Competition.

Although it is not a sustainable policy, businesses with very strong financial structures apply this tactic.

Now if I need to give you a real life perspective;

There are many types of products and services that businesses can offer to market demand.

Entry of these products and services into the market; It will change depending on time and conditions.

Market conditions,

• The deterioration of natural conditions,

•          Economic crisis,

• Conjectural fluctuations or decreases in total supply and demand,

• Maintaining habits,

• Continuation of the mission approach,

• Loss of confidence in the market,

• Cessation or slowdown of investments,

• Innovations not being noticed,

• Decline or decrease in interest in startups,

Many cause and effect relationships can be deduced.

Product and Service groups are offered to the supply and demand of the market at certain time intervals.

Reactions of the market to related products and services; It is examined, measured and analyzed.

In accordance with the product and service structures;

in 1 year,

• One of the 4-month periodic periods can be selected. (January, March, June, September),

• 6 month period. (January, June),

• Terms and conditions suitable for the product and service structure,

Products and services suitable for the market structure are offered to the supply and demand of the market in September of each year.

The demand of the members of society is examined and calculated by the market or market analysts.

This situation is known to everyone.

In market conditions, another form of elbow competition is the design of our habits and perception with a different study or the creation of perception management.

Preparations will be made to present the product or service groups to the total demand, to be launched by the enterprises in September of each year under market conditions.

The fact that a company, which has a place in the market conditions, takes the stage in August instead of September will deeply affect the whole sector and the elbow competition will be initiated.

This situation to be experienced will shake the market habit and pave the way for a new feasibility in economic conditions.

In the face of this unexpected attack, the competitors will revise their strategies again or will not compromise their targets by not compromising their corporate identity structure.

The subject of discussion here;

• Should the product and service be introduced to the market early,

• Should the product and service be offered to the market in line with what is planned,

A company entering the market or a new entry will draw all eyes on it with its move.

As corporate businesses gain TRUST in the eyes of customers and consumers and have a reputation, they are faced with different structures that will observe their environment at any time,

• Reactive,

• Proactive,

will have their plans ready.

Corporate businesses do not compromise in their planning in such market conditions.

Such processes can trigger certain unwritten norms in market conditions.

Businesses should make careful moves in their structures and commercial activities and position their strategic work with sustainable plans.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Consulting

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

One Comment on “Dirsekli Rekabet

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: