Avantaj Mı? Dez Avantaj Mı!

Yaz ayının son dönemlerini yaşadığımız Eylül ayında, son 4 ayı gözlemlediğimiz de, Avantaj Mı? Dez Avantaj Mı! elde ettik, bir stratejik analizini çıkarmalıyız.

Dünya ekonomisini incelediğimizde, piyasa ekonomisi ressesyon yaşamaktadır.

Daralma;

  • Üretim ekonomisini,
  • Ekonomiyi,
  • İstihdam Yelpazesini,
  • İhracatı,
  • Serbest Piyasa Ekonomisini,
  • İş Gücü Reel Piyasa’ sını,
  • İşletmelerin Sürdürülebilirliğini,
  • Dünya Piyasasını,

derinden etkileyerek, durgunluk yaşanmasını tetiklemiştir.

Yaşadığımız süreç de, pazar piyasası bütün ekosistemi başabaş noktasında konumlandırmakta veya bir alt marja düşürmektedir.

Önümüzde ki süreçler de;

  • Bizleri neler bekliyor,
  • Ne tür tedbirler alınmalı,
  • Oto kontrol mekanizmasının nasıl devreye sokulacağı,

tartışma konusudur.

İşletmeler, mart ayı itibari ile yönetim kurulunun aldığı kararalar ile proaktif kriz mekanizmasını oluşturmuşlardır.

Genel ekonomiyi ve işletmelerin piyasa davranışlarını gözlemlediğimiz de,

  • Evden çalışma modelinde yaşanan artış,
  • İletişim mekanizmasının dijital sanal mecralara kayması,
  • B2B sektöründe, randevu sisteminin dizayn edildiği,
  • Karar mekanizmasının (zaman verimliliği odaklı) yapılandırıldığı,
  • Sanal ekosisteminde yaşanan büyüme,
  • Eylem planlarının aksiyon sürecine dahil olması,

süreçlerin oluşturulmasında, belirleyici olmuştur.

Dünya Global yapısını ve firmaları incelediğimizde,

Olumlu Senaryolar,

  • Çalışan değerlemesi yapılması,
  • Çalışan konsantrasyon teşvik önlemleri,
  • B2B etkileşim çalışmalarında artış,
  • Çalışan güvenliğinin ilk aşama olması,
  • Eylem planlarının her an revize edilmesi,
  • Demografik koşulların temel öncelik olması,
  • İşletme, çalışma düzeninde revize edilmesi,
  • Toplantı, panel ve organizasyonların sanal mecralara aktarılması,
  • Zorunlu iş kollarının (Tedarik Zinciri, İhracat) özenli tedbirler alınması,
  • Sanal Toplantıların yapılmasına ağırlık verilmesi,
  • Maliyet avantajı,
  • Zaman tasarrufu,
  • Kalitenin yükseliş ivmesi göstermesi,
  • Sanal para kullanımının yaşamımıza girmesi,
  • Ülkeler arası para transferinde basitlikler,
  • Dijital Çağın bitmesi,
  • Yapay Zeka Çağının başlaması,
  • Fijital Teknolojinin kullanılması,
  • Hologram kullanımının artışı,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik kullanımının yükselişi,

gibi birçok yeni getirileri ekleyebiliriz.

Olumsuz senaryolar,

  • Ressesyon sürecine dahil olmaları,
  • Sürdürülebilir politikalar geliştirilmemesi,
  • Durgunluğa ayak uydurmaları,
  • Kurumsal kültürün yeniden yapılanmaması,
  • Çalışanlara gereken özenin gösterilmemesi,
  • Reaktif politikalar da gecikmeler yaşanması,
  • Gelecek süreçlerde belirsizlikler,
  • İşten çıkartmalarda yaşanan artışlar,
  • Krizi seyretmek ve tedbir almamak,
  • İş yeri çalışma şartlarının iyileştirilmemesi,
  • %50, %50 çalışma modeli bazı firmalarda uygulanmaması,
  • 15 Gün Çalışma, 15 Gün İdari İzin (evden çalışma) uygulanmaması,
  • İşletmelerde, kriz yönetimi planlamasının yapılmamış olması,

gibi bir çok sebep sonuç ilişkisi çıkartılabilir.

2020 yılında, ticari faaliyet gerçekleştiren birçok işletme; olumlu ve olumsuz senaryolar ile karşılaşmıştır.

Bazı firmalar, mart ayında hazırladıkları proaktif yönetim süresince çalışmalarına hız kazandırmış, süreci Dez Avantaj dan Avantaja yönetmiştir.

Kriz sürecinde işletmeler; zamanı ve ticari faaliyetlerini ne kadar pozitif yönettilerse bir o kadar büyüme ivmesi göstermişlerdir.

Vizyoner bir işletme olmak; söz de değil eylem de gerçekleşir.

Zamanın getirdikleri ve günün koşullarına uyum sağlayabilmek, her türlü ticari faaliyet gerçekleştiren işletmelerin; önünü açan ve sürdürülebilir çalışmalar yapmasını teşvik eden önemli yapılardır.

Stratejik Vizyonerlik, geleceği ön görebilme yeteneği ve süreçte pazar piyasasını yönetebilme becerisi kazandırır.

Kurumsal alt yapısı güçlü olan firmalar; müşteri gözünde İTİBARLI ve servis ağı gelişmiş firmalardır.

İşletmeler, gelecek süreçlerde ne ile karşılaşacaklarını bilemediklerinde, her türlü kriz süreçlerine hazırlıklı olmalı ve tedbirlerini almalıdırlar.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: