Yapay Zeka Çağı ve Pazarlaması

Dünya toplumları, 2020 yılında yapay zeka çağı ve pazarlaması ekosistemine hızlı bir giriş yaptı.

Global aktörler, 2015 yılında dünya piyasa ekosistemini yapay zeka sistemine entegre etmek istemiş fakat, sektörler tam anlamıyla hazır olmadığı için bu geçiş sağlanamamıştır.

2018 yılında dijital çağ son bulmuş, 1800’ lü yıllardan günümüze kadar devam eden yapay zeka çalışmaları, 2020 yılı itibari ile günümüz pazar piyasasına seri olarak entegre edilmeye başlanmıştır.

Dijital Pazarlamada Yapay Zeka:

Dijital pazarlamada yapay zeka modellerinin sosyal mecralarda yerini alması, kuşaklar; yetişkinler 1946 ve öncesi, Baby boomers, sessiz kuşak, x kuşağı, y kuşağı, z kuşağı ve alfa (Alpha) kuşağı arasındaki iletişimi arttırmış ve yeni iş modelleri gelişmiştir.

İşletmeler tarafından sanal mecralar, dijital pazarlama alanında 2010 ve 2018 yılları arasında, aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır.

Firmalar, sanal ortamlarda yerlerini alarak ticari faaliyetlerini dijital mecralarda yapmaya başladılar. İşletmeler, dijital mecralarda müşteri ve tüketici grupları ile etkileşime geçerek, toplumlarda marka sadakati oluşturuyorlar.

Yapay Zeka ve Pazarlama

Sanal mecraların gelişmesi, yapay zeka ve pazarlama sektörünü pozitif yönde etkilemiştir. 2020 yılında web 4.0 yapay zeka çağının başlaması işletmelerin, teknolojik alt yapı yatırımlarında önemli AR-GE çalışmaları yapmalarını teşvik etmiştir.

Pazarlamada Yapay Zeka Uygulamaları:

Pazarlamada yapay zeka uygulamaları belli başlıklar altında çeşitlenir. Biz bunları stratejik pazarlama yöntemleri adı altında guruplandırıyoruz.

Stratejik Pazarlama Yöntemleri:

  • Geleneksel pazarlama yöntemleri,
  • Klasik pazarlama yöntemleri,
  • Modern pazarlama yöntemleri,
  • Sosyal medya pazarlama yöntemleri,
  • Dijital pazarlama yöntemleri,
  • Yapay zeka pazarlama yöntemleri başlıklardan oluşur.

Yapay zeka pazarlama yöntemleri kendi içinde çeşitlilik gösterir: 

  • Artırılmış sanal gerçeklik, 
  • Hologram,
  • Chatboot en önemlileridir.

Yapay Zekanın Pazarlamaya Etkisi:

Yapay zekanın pazarlamaya etkisi; toplumlar ve özellikle kuşaklar tarafından; demografik ve kültürel yapılarına uygun çeşitli müşteri ve tüketici grupları satınalama davranışları gösterirler.

jenerasyonlar farklı davranış özelliklerine sahiptirler. Kuşaklara (Z kuşağı ve alfa kuşağı), nasıl hitap edilmesi gerektiğinin bilinmesi, üretim ve hizmet sektörleri için hayati önem taşır.

Yeni neslin zevk ve tercihlerini bilmemiz, işletmelerin sürdürülebilir üretim ekosisteminde kalmalarına ve geleceğe sağlam adımlar atmalarına olanak verir.

Yapay Zeka ve Pazarlama:

Dünya ülkelerinde, yapay zeka ve pazarlama çalışmaları 2015 yılından günümüze kadar yapılmaktadır.

Öncelikli olarak; 

  • Müşteri deneyimi,
  • Müşteri deneyimleme haritaları
  • Fijital teknoloji en önemlileridir. 

Yapay zeka teknolojilerinde AR-GE çalışmaları yıllardır yapılıyor. Üretim ve hizmet faaliyetleri, AR-GE çalışmalarından el edilen veriler ile hayata geçiriliyor.

Yapay zeka çağı ve pazarlaması işletmelerin sanal ticaretine yön verirken, sosyal mecralarda köklü değişimlere zemin hazırlayacaktır.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: