Yapay Zeka Çağı ve Pazarlaması

Yapay Zeka Çağı ve Pazarlaması

Dünya toplumları, 2020 yılında yapay zeka çağı ve pazarlaması ekosistemine hızlı bir giriş yapmıştır.

Global aktörler, 2015 yılında dünya piyasa ekosistemini yapay zeka sistemine entegre etmek istemiş fakat, sektörel yapı hazır olmadığı için bu entegrasyon tam anlamıyla sağlanamamıştır.

2018 yılında dijital çağ son bulmuştur. 1800’ lü yıllardan günümüze kadar devam eden yapay zeka çalışmaları, günümüz pazar piyasasına seri olarak entegre edilmeye başlanmıştır.

Dijital Pazarlamada Yapay Zeka

Dijital pazarlamada yapay zeka modelinin sosyal mecralarda yerini alması, kuşaklar (jenerasyonlar); (yetişkinler 1946 ve öncesi, Baby boomers, sessiz kuşak, x kuşağı, y kuşağı, z kuşağı ve alfa (Alpha)  kuşağı) arasındaki iletişimi arttırmış, yeni iş modelleri gelişmiştir.

Dijital pazarlama, 2010 ve 2018 yılları arasında işletmeler tarafından aktif olarak kullanılmıştır. Firmalar, dijital mecralarda yerlerini alarak ticari faaliyetlerini sanal ortamlara taşıyarak; müşteri ve tüketici grupları ile etkileşime girmişlerdir.

Yapay Zeka ve Pazarlama

Sanal mecraların gelişmesi, yapay zeka ve pazarlama sektörünü pozitif yönde etkilemiştir. 2020 yılında, web 4.0 yapay zeka çağının başlaması, işletmelerin teknolojik alt yapı yatırımlarında önemli AR-GE çalışmaları yapmalarını teşvik etmiştir.

Yeni Çağ Pazarlamada Yapay Zeka Uygulamaları

Yeni çağ pazarlamada yapay zeka uygulamaları belli başlıklar altında çeşitlenir. Biz bunları stratejik pazarlama yöntemleri adı altında guruplandırabiliriz.

Stratejik Pazarlama Yöntemleri

  • Geleneksel pazarlama yöntemleri,
  • Klasik pazarlama yöntemleri,
  • Modern pazarlama yöntemleri,
  • Sosyal medya pazarlama yöntemleri,
  • Dijital pazarlama yöntemleri,
  • Yapay zeka pazarlama yöntemleri başlıklardan oluşur.

Yapay zeka pazarlama yöntemleri kendi içinde, çeşitlilik gösterir: 

  • Artırılmış sanal gerçeklik, 
  • Hologram,
  • Chatboot en önemlileridir.

Yapay Zekanın Pazarlamaya Etkisi

Yapay zekanın pazarlamaya etkisi; toplumlar ve özellikle kuşaklar; demografik ve kültürel yapılarına uygun çeşitli müşteri ve tüketici satınalama davranışları gösterirler.

Her jenerasyon, farklı davranış özelliklerine sahiptir. Z kuşağı ve alfa kuşağı hangi ölçüde hitap edilmesi gerektiğinin bilinmesi, üretim ve hizmet sektörleri için hayati önem taşır. 

Yeni neslin, zevk ve tercihlerini bilmemiz, işletmelerin sürdürülebilir üretim ekosisteminde kalmalarına ve geleceğe sağlam adımlar atmalarına olanak verir.

Yapay Zeka ve Pazarlama İlişkisi Örnekleri

Dünya ülkeleri, yapay zeka ve pazarlama ilişkisi örnekleri 2015 yılından günümüze kadar kullanılır.

Öncelikli olarak; 

  • Müşteri deneyimi,
  • Müşteri deneyimleme haritaları
  • Fijital teknoloji en önemlileridir. 

Yapay zeka AR-GE çalışmaları yıllardır devam eder ve her toplumun hayatında, konfor alanımızdadır. Yapay zeka çağı ve pazarlaması işletmelerin sanal ticaretine yön verirken sosyal mecraların yapısında da kökten değişime öncülük eder.

Yapay zeka ve pazarlama ilişkisi örnekleri hakkındaki yazılarıma önceki makalelerimden ulaşabilirsiniz.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: