Müşteri Deneyimi ve Dijitalleşme

Merhaba Dostlarım,

Tüketiciler, bir ürünü alacak ise, doğal olarak ilgili ürünü denemek yani müşteri deneyimi elde etmek isterler.

Ürün deneme; beş duyu organı ile yapılır ve ilgili üründen tatmin olunduğunda satın alma eylemi gerçekleştirilir.

Dokunma, tatma, görme, işitme, duyma; ana başlıklardır.

Teknolojinin hızla ilerlediği son yıllarda, dijitalleşme artış göstermektedir.

Firmalar; tüketime sundukları ürünlerinin çok daha geniş kitlelere yayılmasını isterler.

Global arenada, kendilerine yer bulmak ve diğer firmalar ile rekabet etmek isterler.

Bulundukları yerler olmak üzere, farklı bölgelerde yayılmak ve bilinmek isterler.

Bu yayılma, ofis, mağaza ve outlet şeklinde olabilir.

Şirketin bu yayılmacı politikası karşılığında, katlanması gereken bir takım gider kalemleri vardır.

Gider kalemleri;

Her şube, bünyesinde bir çok kişi çalıştıracak ve çalışanlarına maaş ödeyecektir ayrıca su parası, elektrik parası, vergi gibi bir çok giderlerle karşı karşıya kalacaktır.

Demografik özellikler;

Demografik, psikolojik ve ekonomik faktörler ele alındığında; firmaların faaliyet göstereceği bölgeler ve caddeler ekonomik seviyelerine göre kira farklılıkları olacaktır.

Her firma itibarını düşünerek ve yüksek satış hacimlerine ulaşmak isteyip, konumlanacağı bölgedeki yüksek kiraları ödemek zorunda kalacaktır.

Teknolojinin bu denli hızlı gelişimi, firmaları bazı düşüncelere itmiştir.

Firmalar sektörlerine göre, e-ticaret siteleri açıp tüketicilerin hizmetine sunmuşlardır.

Tüketiciler, dijital ortamlardan arzu ettikleri markalar ile etkileşime geçip, alışveriş yapmaya başlamışlardır.

Firma sahipleri, dijital ortamdaki tüketimden etkilenerek ve müşteri sadakatinden de yararlanarak, e-ticaret sistemlerini daha fazla geliştirme yoluna gitmişlerdir.

Yöneticiler, gider kalemlerinin sıfır maliyet içermesi sebebiyle, e-ticarete daha fazla yoğunlaşmışlardır.

Dijital gelişmelerin yükselişi kar marjının artması sebebiyle firmalar, geleneksel pazarlama anlayışından vazgeçmeye başlamışlar, modern pazarlama anlayışı hakim olmaya başlamıştır.

Bir çok firma, şubelerini kapatarak sanal mecralarda ticari faaliyetlerini devam etmişlerdir.

Tüketici olarak bilmemiz gerekenler;

Müşteri deneyimi olmadan, dijital mecralardan nasıl alışveriş yapıyoruz?

Dijital ticaretin getirdiği alışveriş oranlarının yükselişi, firmalara, şube kapanmasına yol açıp, şube çalışanlarının işsiz kalmasına sebep olmaktadır.

Tüketicilerin satın aldıkları ürünler, teslimattan sonra müşteri tarafından denendiğinde, bazı ürünlerin ayıplı mal olduğu görülmektedir.

İlgili firmanın müşteri hizmetlerini aradığımızda, görüşme sırasında telefonda enteresan soru cevap oyunları yapılarak, bizlerin zamanını gereksiz şekilde almaktalar.

İade koşulları için gereken özen tüketiciye gösterilmiyor.

Firmalar ticari hayatta kalmak istiyorlarsa, kesinlikle yüz yüze iletişime önem vermelidirler.

Dijital mecralarda müşteri deneyimi elde etmek istiyorsak, teknoloji bakımından çok ileri olmak zorundayız.

Günümüzdeki teknoloji ile dijital ortamlarda müşteri deneyimi elde edemeyiz.

Firmalar; müşterileri ile etkileşim içinde olmalı ve müşterilerine müşteri deneyimi yaşatarak onları ikna etmelidirler.

Firmalar müşterileri ile ne kadar çok iletişim kurarlarsa müşteri sadakati elde ederler ve müşterilerinin güvenini kazanırlar.

 

 

Serkan UYGUR

Pazarlama İletişimi (MA)

Pazarlama ve Satış Analiz Danışmanı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: