Müşteri Nasıl Kazanılır

Merhaba Dostlarım,

Global ekonomik sistemde, şirketlerin en önem verdiği konu müşteri nasıl kazanılır yönetimidir.

  • Eskilerin değimiyle, güvenilir bir şirket olmak,
  • Yeni neslin değimiyle, itibarlı şirket olmak.

Piyasa ekonomisine, yeni bir firma olarak çıktığınızda, müşteri çevresi size tereddütlü yaklaşımlar sergileyecektir.

serkan uygur etkileşim.jpg

Müşterinizin tereddütünü, Güven ve Kaliteli Hizmet anlayışı ile beslerseniz, size yakınlaşacak veya firmanız ile duygusal bağ kuracaktır.

Firmaların, ürün ve hizmet anlayışını gerçekleştirirken, önem vermeleri gereken en önemli konu kültürel müşteri yönetimidir.

Uluslararası arenadaki bir çok firma, kültürel müşteri yönetimi hakkında bilgi sahibidir.

Bilgi sahibi olmayan şirketlerin, kültürel müşteri yönetimi konusunda, kesinlikle bilgilenmesi şarttır.

Şirket olarak ürünlerinizin;

  • Kalitesi,
  • Servis ağınız,
  • Tedarik zinciriniz,
  • Müşteri memnuniyetiniz.

önemli çapa olacaktır.

Pazar payında,

  • Rakipleriniz ile olan iş ilişkiniz,
  • Ürün kombinasyon stratejiniz,
  • Müşterinize verdiğiniz sözlerin, piyasa sistemindeki geçerliliği,

sizleri pazar ekosisteminde ön plana yerleştirecektir.

Şirketinizin, müşteri gözündeki yeri,

  • Sadık müşteri,
  • Kemik müşteri,
  • Müşteri sadakati,
  • Neuromarketing,
  • İnovasyon,
  • İnovatif süreklilik,
  • Sürdürülebilirlik,
  • Müşteriyi elde tutmak.

gibi bir çok konuyu içinde barındırmaktadır.

Şirket olarak, müşterinizi çok farklı stratejiler ile elde tutmanız mümkün.

Nasıl mı!

Müşteriyi nasıl kazanılacağı konusunda günümüz ekosistemi bazı farklı yaklaşımlar ortaya çıkarmıştır.

Bu fark yaratan gelişmeler hakkında detaylı bilgileri öğrenmek için, benimle iletişime geçebilirsiniz.

serkan uygur kalite.jpg

Müşterilerinizi elde tutmak, gözde çok büyütülmeyecek bir yaklaşım olmak ile birlikte, çeşitli fark yaratan unsurları içinde barındırır.

Müşteriniz, dünyanın neresinde olursa olsun şirketinize ‘’GÜVEN’’ duygusuna sahip olması gerekir.

İtibarınızın sürekliliği, günlük yaşam şartlarındaki, müşteri etkileşimi ile yakından bağlantılıdır.

Sizlerin de bildiği gibi, günümüz ekosistemi,

  • Yapay Zeka, (AI) Artificial İntelligence,
  • Hologram,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik, (IVR) Increased Virtual Reality.

Dünyanın bir çok yerinde, AR-GE çalışmaları yapılmaktadır.

  • Müşteri Deneyimi, Customer Experience,
  • Müşteri Deneyimi Yol Haritası, Customer Experience Roadmap,
  • Kötü Müşteri Deneyimi, Bad Customer Experience,
  • Olumlu Müşteri Deneyimi, Positive Customer Experience,
  • İnovatif Müşteri Deneyimi, Innovative Customer Experience.

Belirttiğim müşteri deneyimleri, hepimizin bildiği yöntemlerdir.

Müşteri kazanmayı amaçlayan, özel ve proaktif çalışmaların yapıldığı, fark yaratan müşteri deneyimi çalışmaları bulunmaktadır.

Müşterilerimizi elimizde tutmak için stratejik pazarlama yöntemlerinden destek alabiliriz.

Teknolojinin hızlı bir şekilde ilerledi son bir kaç yılda, dijital mecralarda kullanıcı deneyimi (User Experience UX) analiz ve yöntemleri artış gösterdi.

Pazarlama ve Satış tekniklerini incelediğimizde farklı stratejiler görmekteyiz.

Her bir yeni yöntemlerin içinde muhakkak, kulaktan kulağa pazarlama (WOM) yerini almaktadır.

Bu durum bizlere, insanların birbirleri ile etkileşim kurmasının ne kadar önemli olduğunu bizlere göstermektedir. (FacetoFace)

Dünya üzerindeki her müşteri için en önemli konu, sorunların çözüm odaklı çözülmesidir.

Müşteriler, bir firmadan ürün veya hizmet satın alırken, güven duymak, teknik servis ağını bilmek ve müşteri odaklı çalışma yapmalarını ister.

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

One Comment on “Müşteri Nasıl Kazanılır

  1. Geri bildirim: Girişimcilik Pazarlaması | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: