Geleceğe bakış, hedef 20….. yıllar.

Merhaba Dostlarım,

Dünya toplumlarını, geleceğe bakışı, hedef 20… yıllarda neler bekliyor.

Noktalı kısmı siz doldurun.

2020, 2040, 2050…….

Toplum olarak geleceğe nasıl bakıyoruz.

Neler düşünüyoruz,

Yaşadığımız döngüde, bir çok gelişmeler ve entegrasyonlar yaşanmaktadır.

serkan uygur hologram

Yapay Zeka çalışmaları 2000 li yıllarda başlasa da, ülkemiz son 2 yıldır konuşmaya başladı.

Toplum üyelerine sorduğumuzda,

Gelecekten ne bekliyorsunuz?

Cevap;

  • Biraz endişe ve korku
  • Yapay Zeka bize ne yapacak,

soruları hakim.

Toplum olarak; yapay zeka nedir, biliyor muyuz!

Hiç araştırdık mı?

Yapay Zeka öcü mü?

Yoksa, insanoğluna yardımcı bir bilimsel çalışma mı?

Bizlerin insan olarak en büyük düşmanımız, araştırmamak, öğrenmemek.

Neden korkuyorsunuz peki?

Cevap,

Bilmiyorum.

Bilmemek ve Araştırmamak; Öcüdür

Bilgelik,

Bilmek, Araştırmak ve Yorumlamak; çözüm üretmek ve çözüm yolları sunmaktır.

Benim tek bildiğim;

İnsan beyninin elimizdeki teknolojilerle sadece, %3 – %7 arasında keşfedildiğidir.

Peki,

Geriye kalan %93 lük kısmı ne tapacağız!

Dünyada bir çok bilge insan,

Beyninin %10 veya %15 ini kullanabiliyor.

Peki,

Beynin %80 kısmına ne oldu, ne yapmamız gerekiyor!

serkan uygur yaşam

Bence yapay zeka, bize ne yapacak diye düşünmek yerine,

Beynimizi; nasıl kullanmalıyız, nasıl verimli hale getirmeliyiz diye düşünmeliyiz.

Örneğin, firmanız için bir makale yazıyorsunuz veya yazacaksınız.

Makaleniz özgün ve benzersiz olmalı.

Siz makalenizi DÜŞÜNCELERİNİZ ile oluşturduktan sonra yayına alırsınız.

Google robotları, düşüncelerinizin kopyala yapıştır olmadığını tespit edince, makalenizi en üst seviyeye taşıyor.

Bu ne demek, robotlar, insan beyninin düşüncesinden çıkmış bazı kelimeleri;

  • Seviyor,
  • Beğeniyor,
  • Sıralamada en üstte konumlandırıyor.

Her bir birey, yeteneği ve kültürel değerlerine göre, yeni bir ürün veya yenilikler üretmek üzere programlanmıştır.

Bu durum, her bir kişide değişkenlik gösterebilir.

Bizler,

  • Yeteneğimizi farkına varıp kendimizi geliştireceğiz,
  • Ya da, farkındalık yaratarak, yeni düşünce gücünün önünü açacağız.

Dünya toplumları, zaman içinde değişim geçirerek evrimleşmiştir.

Çeşitlik meslek dallar oluşmuştur.

Pazarlama ve Satış mesleğini icra eden her profesyonel, yaratıcı bir düşünceye sahip olmalıdır.

Dünya yaşamında, hayat oldukça karmaşık ve her şey iç içe geçmiş bir şekildedir.

serkan uygur arttırılmış sanal gerçeklik

Bu yaşam şartları ne kadar basitleşirse, bizler o kadar mutlu olacağız.

Mutluluğun temeli, sevgi, saygı ve huzur dur.

Teknolojik ilerlemeler, kullanmış olduğumuz kaynakları daha verimli hale getirip bizleri teşvik etmelidir.

Şirketler, aşırı kar isteği ile, ürün kalitesini düşürmekte, her bir üye, çelişkili yaşam koşulları ile karşı karşıya kalmaktadır.

İlerleyen yıllarda,

  • Alışveriş alışkanlıklarımız değişecek,
  • Yemek yeme alışkanlığımız değişecek,
  • Kredi kartı kullanımı olmayacak,
  • Arttırılmış sanal gerçeklik ile yan yana yaşayacağız,
  • Şirketler, hologram sistemini kullanacaklar,
  • Dijital mecralar, farklı yapım alanlarına kavuşacak.

Kullanılan akıllı telefonlar, ilerleyen yıllarda olmayacak.

Organik besin maddeleri tüketeceğiz.

Başta silikon vadisi olmak üzere bir çok alanda AR-GE çalışmaları yapılmaktadır.

Hepimiz göreceğiz, şirketlerin hepsi, verimli üretime dayalı ve kaliteli ürünler üretecek.

Her şirketin AR-GE mecrası olacak, olmayanlar yapılandırılacak.

Toplum fertleri, giyilebilir teknolojik cihazlar kullanacaklar.

Gelecek yıllar, girişimcilerin çalışma alanı olacak.

Yapay zeka, QR barkodlar, Giyilebilir cihazlar, Sanal pazarlama mecraları son yıllarda sadece bildiklerimiz.

Gelecek dönemlerde,

  • Kişilerin kullanıcı deneyimi alışkanlıklarına göre istediği web siteleri görünür olacak,
  • Derin link’leme daha aktif kullanılacak,
  • Müşteri deneyimi haritasına göre, reklamlar entegre edilecek,
  • Elektronik ortamlardaki Big Data verim odaklı analiz edilecek.

Bilgi güçtür.

Bilgili her toplum, teknolojiyi kendi istediği gibi kullanacaktır.

Yaşam koşullarında ve zamanın su gibi aktığı bu yıllarda, herkes zaman verimliliği esasında, zamanı verimli olarak kullanacaktır.

Her bir birey, şirket; verim odaklı çalışmalar yapmakta ve dijital mecraları istedikleri gibi konumlandıracaklardır.

Gelecek zaman dilimleri hakkında; sizlerin farklı düşünceleri ve görüşleri var ise, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurarak, soru sorabilir veya beyin fırtınası yapmak için görüşebiliriz.

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communications (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

inovasyonveyapayzeka@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: