Pazarlama Planı Nasıl Hazırlanır

Merhaba Dostlarım,

Şirketlerin; piyasada kendi değerleri ve roller için yapması zorunlu olan, pazarlama planı nasıl hazırlanır dikkat çekici planlar bütünüdür.

Pazar ekosisteminde, yapılandırılması gerekli olan sürdürülebilir programlardır.

Pazarlama ve Satış mesleğini icra eden her profesyonelin, geleceğe atacağı her adımı sürdürülebilir kılması için, konumlandırılan planlamalardır.

Şirketlerin yapacağı pazarlama planı ile, sorunlara çözüm odaklı yaklaşımlar, oluşturulacaktır.

Geleceğe dönük yapılan planlamalar, her bir firmaya yol haritası çizmektedir.

Şirketler yapılandırdığı planlamalar ile, zaman zaman nerde ve hangi konumda olduklarını kontrol edebilirler.

serkan uygur pazarlama yönetimi.jpg

Gerektiği zaman dilimlerinde, ufak donuşlar ile yaniden yapılandırabilirler.

Pazarlama planları esnek olduğu kadar, şirketin geleceğe yönülük hamlelerinde önemli bir göstergedir.

Aşamaları şu şekildedir,

Başlık

Özet

Çevresel,

  • 7 iç analiz yönteminden oluşur.

Piyasadaki analizi,

  • 9 süreç analizinden oluşur.

Müşteri analizi

  • 5 deneyim modülü hakimdir.

İç durum

  • Firma kaynakları
  • Katagori bölümlemeden oluşur.
    • Amaçlar
  • 6 Stratejik taktikten oluşur.
    • Kurum kültürü
  • Genel çerçeve ve konumlandırma.

Durum analizi özeti

  • 6 Kısmı analizden oluşur.

Pazarlama araştırması

  • İçeriklerin detaylı analizinden oluşur.

Pazalama stratejisi-Ürün

  • Teknikten oluşur.
    • Pazar haritası
  • 5 Boyutlu Y.Ü.H.E
    • Analiz, Gruplandırma ve Çözümlemeler.

Pazarlama Stratejisi

– Pazar ve segment payı hedefleri

  • Ürün,
  • Müşteri,
  • Coğrafya,
  • Dağıtım kanalı,

Pazarlama Stratejisi – Fiyat

  • 8 Fiyatlandırma politikaları.

Pazarlama Stratejisi– Promosyon

  • Promosyon stratejileri

Pazarlama Stratejisi-Dağıtım

  • Dağıtım kritik teknikleri.

Uygulama

  • Personel ihtiyaçları
  • 3 Bölüme ayrılır.
    • Finansal ve bütçe
    • Yönetim bilgi sistemleri
    • Aylık ajanda
    • Kritik yol haritası analizi
    • Diğer planlar

Finansal özet

  • Temel bölüme ayrılır.

Senaryo

  • 2 Stratejiden oluşur.

Kontrol

  • 2 Mekanizmadan oluşur.

Ekler

  • 2 Fonksiyonu vardır.

Konu başlıkları, kendi içinde bir çok bölümlerden oluşur.

Her bir bölümlendirme, kendi içinde detaylı araştırıldığında verim odaklı analiz çözümleri sunmaktadır.

Planlama yapıldıktan sonra, şirket stratejileri hazırlanmalı ve 2019, 20.. yılları pazarlama yöntemleri inşa edilip, genel prensiplerde uygulamaya sokulmalıdır.

Pazarlama planının hazırlanışı ve yapılandırılması hakkında bilgi almak isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurabilirsiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: