Merhaba Dostlarım,
Dünyada bir çok ülke gelişmişlik gruplarına ayrılır. 2019 Yılı ve 20.. – ~ İş Geliştirme Stratejileri çalışmaları yapılmaktadır.
- Gelişmiş Ülke,
- Gelişmekte Olan Ülke,
- Az Gelişmiş Ülke
Gelişmişlikte temel alınan,
- Üretim,
- Teknoloji ve Altyapı,
- Eğitim.
Dünyada, belirli zaman dilimlerinde; ekonomik ve ticari faaliyetlerde bazı önemli konjektürel dalgalanmalar yaşanmaktadır.
Global aktörler, pazarın kaymağını almak ve yüksek kar marjına sahip olmak için, neredeyse 24 saat çalışacaklar.
Bir ülkenin, sürdürülebilir çalışma potansiyeline sahip olması için, temel faktör; iş planı yapmak ve İnovasyon yapısına sahip olması gerekmektedir.
Global firmalar, dünya piyasasında veya kendi yerel piyasalarında, belirli zaman dilimlerinde tıkanmalar yaşarlar.
Toplum genelinde yaşanan sıkışıklık, iş geliştirme stratejileri ile çözümlenebilir.
Krizler, Fırsata Çevrilmek İçindir.
Şirketlerin; CEO ve Yöneticileri, gelecek zaman diliminde çıkacak olan;
- Stagflasyon,
- Resesyon,
- Devalüasyon,
- Enflasyon
- Deflasyon
gibi, bir çok ekonomik dalgalanmaları öngörmek zorundalar.
İş geliştirme, mevcut yapının güçlendirilmesi ve müşteriye ilgi çekecek alternatif ürün gamlarının oluşturulmasıdır.
Pazar ekosisteminde, hassas bir konumdadır.
Bir çok şirket, bünyelerindeki oluşturdukları uzmanlar ile;
- Reaktif,
- Proaktif.
çalışmalar yaparak, ileride yaşanacak kötü senaryolara karşı firmalarını hazırlarlar.
İş Geliştirme stratejileri,
Sorunlara, çözüm odaklı yaklaşan ve fark yaratan alternatif alanlar oluşturan, verim odaklı çalışmalar bütünüdür.
Bir çok, iş geliştirme modellerine sahiptir.
En önemli iş geliştirme modeli; piyasa ekosisteminde fark yaratacak ve eğitim odaklı çalışmalara imza atmaktır.
Hepimizin bildiği klasik yaklaşımlar vardır.
İş Geliştirmede Hedefler;
- Firma gelirlerinde sürdürülebilir artış,
- Yeniden konumlandırma,
- Piyasada çeşitlilik yaratma,
- Niche pazarlar,
- Müşteri deneyimi ve uygulamaları,
- Dikey ve Yatay entegrasyonlar ile pazarın kaymağını yemek.
İş geliştirmenin en önemli halkası;
- İnovasyon ve Ar-Ge dir.
Piyasada kriz varsa,
Kriz, yapılacak iş geliştirme çalışmaları ile, talep arttırma yöntemlerine başvurulur.
Firmaların ürün kategorisine, kısa dönemli (kriz etkisinden uzaklaşana kadar), hafif dokunuşlar yaparak, tüketicinin harcama alışkanlığını kısmadan, cari dengenin dönüşüne zemin hazırlanır.
Yapılandırılan iş geliştirme modelleri ile, arz ve talep dengesini pozitif olarak etkileyebilir ve ekonomiye verim odaklı faydalar sağlayabilirsiniz.
Piyasa ekosisteminde, farklı ve çeşitli; küçük, orta ve büyük ölçekli firma ve şirketler yer almaktadır.
Pazar ekosisteminde, her şirketin kendisine has özellikleri ve yapısı bulunmaktadır.
Şirketlerin piyasa koşullarındaki, ticari faaliyetlerine göre, iş geliştirme yöntemleri uygulanır.
İş Geliştirme Yöntemleri,
- Rakip Analizi,
- Fiyatlandırma,
- Pazarlama ve Satış Stratejileri,
gibi sizlerin bildiği yöntemler dışında, birçok sistematik modellemeler yer almaktadır.
Her bir yöntem; o günkü piyasa koşulları ve şartları baz alınarak yapılmalı ve uygulanmalıdır.
Temel hedef,
İş Geliştirme modelleri, toplum toplam talebini arttırmak ve şirketlere, talebin gelir olarak yansımasını sağlayarak, şirketlerin geleceğe güvenli adımlar atmasını sağlamaktır.
Yapılandırılan çalışmalar,
- Üzerinde çok fazla düşünmeyi,
- İnovasyon yapmayı,
- Pazar ekosistemini verimli okuyabilmeyi,
- İnovatif hamleler yaparak,
verimli iş modelleri çıkarmayı sağlamaktır.
İş Geliştirme çalışmaları hakkında, bilgi almak ve danışmak için, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurarak, talep oluşturabilirsiniz.
Serkan UYGUR
Marketing Communication (MA)
Marketing and Sales Analysis Consultant
Geri bildirim: 2020 Yıllarında Kurumsallaşma | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Katma Değerli Üretim Nedir | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Lider Kimdir ve Liderin Özellikleri | Serkan UYGUR
Geri bildirim: Kriz Dönemlerinde Pazarlama ve Satış | Serkan UYGUR