Kriz Dönemlerinde Pazarlama ve Satış

Merhaba Dostlarım,

Dünyadaki bir çok topluluk, çeşitli krizler ile karşılaşırlar.

Yaşanan krizler, toplumların; ekonomik ve sosyo-politik yapısına zarar vermektedir.

Krizlerin çeşitli etkenleri olmasına karşılık, bizlerin önem verdiği konu, pazarlama ve satış sektöründeki etkileridir.

Devletler, iç yapılarında alacakları tedbirler ile krizlerden en az zararla çıkmanın yollarını ararlar.

Ülkelerin yapı taşları ile, krizlerin önüne geçilip; sanayi ve üretim sektörü teşvik edilmeli ve destekleyici sürdürülebilir çalışmalar yapılmalıdır.

Global şirketlerin,

  • Üretim ve hizmet sektörlerindeki kabiliyetleri geliştirilmeli,
  • Nitelikli ürünler üretilmesi sağlanmalı,
  • Dünya ekosisteminde değişen, toplum davranışları dikkate alınmalıdır.

Krizler, fırsata çevrilmek içindir.

Kriz dönemlerinde, farklı kültür yapılarına bağlı olarak; farklı iş kolları ve fark yaratan meslekler ortaya çıkmaktadır.

serkan uygur reaktif.jpgŞirketler, ortaya çıkan krizleri; verimli analiz etmeli ve uygulanabilir çözüm yolları ortaya koymalıdırlar.

Kriz dönemleri,

  • Ekonomik
  • Kültürel,
  • Üretim,
  • Mevsimsel,
  • Hizmet Sektörü,
  • Eğitim Sektörü
  • İşsizlik.

gibi çeşitlilikler göstermektedir.

Pazarlama ve Satış sektörü, çıkan negatif tablodan doğrudan etkilenmektedir.

Pazar ekosisteminde çıkan negatif tablo, yerinde ve doğru öngörülebilir; plan ve program ile beslendiği taktirde, fırsatlar değerlendirilmelidir.

Krize girmiş bir toplumun, krizden çıkma ve yükselişe geçme dönemleri; bilinçli iş planı ve programları ile gerçekleşir.

Pazarlama ve Satış politikalarında, uygulayacakları fark yaratan çözümler ile, karlı bir döneme giriş yapılacaktır.

Fark yaratan çözümler, sektörlere göre değişim göstereceği için, tarafım ile iletişime geçilirse, birlikte gereken çalışmaları yapabiliriz.

Her işletme, ticari faaliyetleri sonucu elde ettiği kar doğrultusunda büyür ve gelişir.

serkan uygur proaktif.jpg

Krizlerde en önemli pazarlama politikalarından bir tanesi, alternatif ürünlerin piyasa ekonomisine sunulmasıdır.

Çalışmalar,

  • Reaktf yaklaşım,
  • Proaktif yaklaşım,
  • Eğitime önem vermek,
  • WOMM etkin kullanabilmek,
  • Dijital Mecralarda etkileşim,
  • Tedarik zinciri etkin yönetim,
  • Facetoface etkin iletişim,
  • Giderlerde gözetimli yavaşlama.

Oluşturulan çalışmaların dışında, diğer çalışmalarında özenle yapılandırılıp, sonuç odaklı ilerlemenin sağlanması gerekmektedir.

Krizler, şirketlerde farklı etkiler yaratmaktadır.

  • Şirketlerin iflası,
  • Yeni şirket oluşumu,
  • Şirketlerin plan ve programlar yaparak, güçlenerek çıkması.

Pazar ekosisteminde, kriz baş gösterdiğinde,

işlevli bir komite oluşturulmalıdır.

Komite,

  • Şirketin promosyon faaliyetleri,
  • Dağıtım kanalları,
  • Pazar segmentasyonu,
  • Müşteri kitlesi,
  • Coğrafi yayılımı,
  • Maliyetleri kontrol altına alınır.

Kriz dönemlerde şirket yöneticileri; analitik ve inovatif tedbirler almaya yönlenmelidirler.

Kriz tedbirleri,

  • Finansal araçlar,
  • Promosyon,
  • Re-marketing,
  • Nitelikli ürünler.

daha farklı tedbirler başta olmak üzere, sürdürülebilir politikalar uygulanmalıdır.

Şirketler, kriz dönemlerinde; bütçelerindeki ilk gider kalemi olarak, pazarlama faaliyetlerini kısarlar.

Bu durum şirketler için, İNTİHAR dır.

Kriz dönemlerinde ilk yapılacak olan;

  • Reaktif,
  • Proaktif.

uygulamalardır.

daha sonra sırasıyla, plan ve program dahilinde diğer süreçlere geçiş yapılır.

Şirketler tarafından; plan ve program dahilinde uygulanacak olan, direk pazarlama araçları devreye sokulur.

Kriz dönemlerinde, firmalar tarafından atılacak beş önemli adım vardır.

Bu önemli stratejik planlı uygulama, şirketlerin masraflarını kısacak ve gelir arttırıcı etken rolü üstlenecektir.

Kriz Dönemlerinde Pazarlama ve Satış ile ilgili gereken bilgi ve çalışma için, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: