Kriz Dönemlerinde Pazarlama ve Satış

Global firmalar, kriz dönemlerinde pazarlama ve satış çalışmalarını sürdürülebilirlik politikaları gereği, yeni tedbirler alarak yaparlar.

Dünya ekonomisinde yaşanan krizler, toplumların; ekonomik ve sosyo-politik yapısına zarar verir.

Krizler, her sektörü derinden etkileyerek, onarılması zor derin yaralar açar.

Bizim önem verdiğimiz pazarlama ve satış mesleğine olan etkileridir.

Ülkeler, yapacakları çalışmalar ile krizleri en az zararla atlamanın yollarını ararlar.

İşletme Politikaları:

  • Reaktif politikalar,
  • Proaktif politikalar.

Ülkelerin, krizlerden korunmasının yolları; sanayi ve üretimi teşvik etmeksürdürülebilir çalışmalar yapmaktır.

Global Şirketler:

  • Üretim ve hizmet sektörleri kabiliyetlerini geliştirilmeli,
  • Nitelikli ürünlerin üretilmesi sağlanmalı,
  • Dünyada değişen toplum davranışları iyi analiz edilmelidir.

Krizler, Fırsata Çevrilmek İçindir.

Kriz dönemlerinde, farklı kültür yapılarına bağlı olarak; yeni iş kolları ve meslekler ortaya çıkar.

serkan uygur reaktif.jpg

Şirketler, krizleri; verimli analiz etmeli ve sorunlara çözüm odaklı yaklaşımlar ortaya konmalıdır.

Kriz Dönemleri:

  • Ekonomik Krizler,
  • Kültürel Krizler,
  • Üretimde Yaşanan Aksaklıklar,
  • Mevsimsel Krizler,
  • Hizmet Sektörünün Yavaşlaması,
  • Eğitim Sektöründe Yaşanan Aksaklıklar,
  • İstihdamda Yaşanan Sorunlar,

gibi birçok kriz çeşitleri vardır.

Pazarlama ve satış sektörü, çıkan negatif tablodan doğrudan etkilenir.

Pazar ekonomisinde çıkan negatif tablolar yerinde ve doğru tahlil edilmeli; plan ve programlar yapılarak, fırsatlar değerlendirilmelidir.

Kriz yaşayan bir devlet, süreci iyi analiz ederek çıkış yollarını; ilk önce reaktif politikalar ardından proaktif politikalar ve son olarak kurumsal kalkınma politikaları ile yönetmelidir.

İşletmeler, iş planlarına uygun olarak, sürdürülebilir kalkınma programlarını hayata geçirirler.

İşletmeler, ticari faaliyetleri sonucu elde ettiği sürdürülebilir karlar doğrultusunda büyür ve gelişir.

serkan uygur proaktif.jpg

Kriz yaşayan ülkeler, pazarlama politikalarında ürün çeşitlendirmesine giderek, alternatif ürünleri piyasanın talebine sunarak, bir geçiş dönemi oluşturabilirler.

İşletmelerde Kriz Yönetimi:

İşletme çalışanlarından komite oluşturulur.

Komite:

  • Şirketin promosyon faaliyetlerini,
  • Dağıtım kanallarını,
  • Pazar bölümlendirme,
  • Potansiyel Müşteri Kitlesini,
  • Coğrafi Yayılımını,
  • Neuro Marketing Bilimi (Nöro Pazarlama, Algı Yönetimi ve İkna Stratejileri),
  • Maliyetleri kontrol altına alır.

Kriz dönemlerde şirket yöneticileri; stratejik ve inovatif tedbirler almalıdır.

Kriz Tedbirleri:

  • Finansal araçlar düzenlenmeli,
  • Promosyon çalışmaları yapılmalı,
  • Re-marketing özendirilmeli,
  • Nitelikli ürünler üretilmeli,

gibi tedbirler alınarak, sürdürülebilir politikalar uygulanmalıdır.

Şirketler, kriz dönemlerinde; bütçelerinde ilk gider kalemi olarak, pazarlama faaliyetlerini kısarak BÜYÜK HATA YAPARLAR.

Yaşanan süreç İNTİHAR dır.

Kriz dönemlerinde, firmalar tarafından atılacak beş önemli adım vardır. Bu adımları öğrenmek için serkanuygur.marketing@gmail.com adresinden talep edebilirsiniz.

Bu önemli adımlar, stratejik planlama ile şirketlerin masraflarını kısacak ve gelir arttırıcı rol üstlenecektir.

Serkan UYGUR (MA)

UYGUR Danışmanlık

Marketing and Sales Analysis Consultant

serkanuygur.marketing@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: