Hedef Kitle Odaklı Dijital Mecralar

Merhaba Dostlarım,

Şirketler zamanlarını, pazar paylarını geliştirmek ve karlarını arttırmak için çalışmaktadırlar.

Pazarlama kanallarını etkileyen, bir çok modellemeler geliştirilerek, piyasaya sürülmektedir.

Orta ve küçük ölçekli firmalar, piyasaya sürülen; ürün ve hizmetleri, takip etmektedirler.

Pazar ekosisteminde, lider olmak istiyorsanız, yapmanız gereken tek bir hamle var.

Fark yaratmak.

Yıllarca bir çok; pazarlama politikası ve stratejiler geliştirildi.

Bunca yapılan çalışmaların nedeni, müşterilerin ilgisini çekerek, ilgiyi kazanca çevirmektir.

serkan uygur hedef.jpg

İnsanları etkileme çalışmaları, belli bir süre sonra, doygunluğa yol açmıştır.

Şirketler, yılın belirli zaman dilimlerinde, ürünlerine talep yaratmak için; tüketicilerinin istek ve ihtiyaçlarına uygun, promosyon çalışmaları yapmaktadırlar.

Firmaların müşterilerini, yaptıkları promosyon faaliyetleri ile ilgili bilgilendirme çabaları, bazen rahatsız edici olmaktadır.

Firmalar promosyon çalışmaları;

  • Stoklarını eritmekte,
  • Yeni ürünlerini piyasaya sürmekte,
  • Kar hacimleri yükseltmektedir.

Evrimleşen dünyada, klasik yaklaşımlar terk edilip, interaktif, inovasyon odaklı politikalar ve stratejiler geliştirilmektedir.

Geçmiş yıllarda, pazarlama yöntemleri yer almaktaydı.

  • Klasik pazarlama yöntemi,
  • Modern pazarlama yöntemleri.

Teknolojinin gelişmesi ve evrimleşen ekosistemi sayesinde,

Stratejik Pazarlama Yöntemi yerini aldı.

·     Klasik Pazarlama Yöntemleri (CMM),

·     Modern Pazarlama Yöntemleri (MMM),

·     Sosyal Medya Pazarlama Yöntemleri (SMMM),

·     Dijital Pazarlama Yöntemleri (DMM),

·     Yapay Zeka Pazarlama Yöntemleri (AIMM).

Hal böyle olunca, dijital mecralarda değişim kaçınılmaz oldu.

Hepimizin bildiği, tek bir gerçek var.

 

İnsan ihtiyaçları ve istekleri sınırsızdır.

 

Bireyler, doğaları gereği elde ettiklerinin ve elde edeceklerinin en iyisine ulaşmak ve sahiplenmek ister.

İnsan egosu, her zaman ve her yerde, tatmine ulaşmak için, önüne gelen bütün engelleri yıkmaya ve istediğini elde etmeye programlanmıştır.

 

Bu durum, pazarlama profesyonellerini değişim geçiren dünyada, ciddi anlamda; düşünmeye sevk etmiş ve inovasyon çalışmalarına yönlendirmiştir.

serkan uygur hedefler ve toplum.png

Pazarlama ve Satış stratejileri, asla eskisi gibi olmayacaktır.

 

Müşteri istediği,

·     İhtiyaç duyduğu bir ürünü almaya yönelirken,

·     İkna teknikleri gelişmiş,

·     İnsan duygusuna hitap edilmesi gerekliliğinin.

önemi bir kez daha anlaşılmıştır.

Pazarlama trendlerine ve müşteri isteklerine bakılınca, müşterilerin alışveriş alışkanlıklarını, duygu odaklı pazarlama (Emotion Focus Marketing) oluşturmaktadır.

Değişim geçiren dünya ekosistemi, odağına; müşteri istek ve ihtiyacını almıştır.

Şirketlerin üretim ve hizmet kaynakları, ihtiyaçlar hiyerarşisine göre oluşturulmaktadır.

Toplum bireyleri, her gün,

·     Akıllı telefonlarından,

·     Sosyal medyadan,

·     Dijital mecralardan,

dış uyarıcılara maruz kalmaktadır.

Bireylerin, sosyal hayatını sürdürürken, göreceği tek reklamlar, sadece ilgi alanında olan bilgilerdir.

serkan uygur dijital.jpg

Aklınıza şu soru gelebilir,

Bu durum nasıl gerçekleşecek,

Oldukça basit,

Son bir kaç yıldır, bir çok ülkede;

Yapay Zeka (Artificial İntelligence AI) entegrasyon çalışmaları yapılmaktadır.

Yapay Zeka (Artificial İntelligence AI) ile,

·     Cinsiyetiniz,

·     İlgi alanlarınız,

·     Haber, Alışveriş, Spor, Sanat ve Alışkanlıklarınız,

·     Meraklarınız,

·     Hobileriniz,

·     Yaşam tarzınız ve Sitiliniz,

·     Giyim alışkanlığınız.

gibi bir çok alandaki, müşteri ve tüketici davranışlarınız, Yapay Zeka tarafından bilinecektir.

Bilgisayarınız ile etkileşim,

Bilgisayarınız ile karşılıklı konuşarak, tuş takımlarını kullanmadan, istediğiniz her bilgiye rahatlıkla ulaşabileceksiniz.

Müşterileriniz ile, dijital mecralardan etkileşim kurarak, canlı bağlantı ile, gereken bilgilendirmeyi yapabileceksiniz.

Hedef kitle,

Ülkemizde en çok hata yapılan konulardan birisi, hedef kitle tespiti yapılmadan, yapılan reklam çalışmalarıdır;

·     SMS,

·     E-mail,

Belirlenmiş hedef kitleye yapılacak olan reklam (advertisement) çalışmaları, her zaman daha verimli olacaktır.

Hedefsiz çalışmalar,

·     Maliyetleri arttırır,

·     Zaman kaybına yol açar,

·     Toplum bireylerini sıkar,

·     Şirket imajınıza zarar verir.

Seçenekler artacağı gibi, bir çok problemlere yol açabilir.

 

Pazarlama ve Satış mesleğini icra eden her profesyonel, hedef kitle çalışmalarını yapmış ve sürdürülebilir plan ve programlar ile, amacına ulaşabilir.

Teknolojinin yüksek kullanım düzeyi ve dijital mecralarındaki artış, insan istek ve ihtiyaçlarına uygun yöntemlerin gelişmesine zemin hazırlamıştır.

Dijital mecraların hedef odaklı kullanımı, bireylerin teknolojiyi verim odaklı kullanmasını sağlamaktadır.

Şirketler, dijital teknolojileri kullanırken, dikkat etmesi gereken, bazı konu başlıkları yer almaktadır.

Hedef kitle çalışmaları, özenle ve dikkatli yapıldığı taktirde, fayda getirecektir.

Bireyler, dijital teknolojiyi, kullanım alışkanlıklarına göre, Yapay Zeka sayesinde, kişisel istek ve ihtiyaçlarına uygun olarak kullanabileceklerdir.

Hedef Kitle Odaklı Dijital Mecralar konusu hakkında, bilgi almak isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim kurabilirsiniz.

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

 

 

2 Comments on “Hedef Kitle Odaklı Dijital Mecralar

  1. Geri bildirim: Girişimcilik Pazarlaması | Serkan UYGUR

  2. Geri bildirim: Sağlık Alanında Yapay Zeka, Artificial İntelligence in the Field of Health (AI) | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: