Marka Deneyimi Yönetimi

Merhaba Dostlarım,

Global aktörler, sahip oldukları pazar ekonomisini, ürettikleri ürün ve hizmetler ile kendi paydaşları ile paylaşmaktadırlar

Yıllarca süren paylaşım ekonomisi, zaman içinde toplumlarda doygunluk yaratmıştır.

Sisteme giren her bir üretim faktörleri, bireylerin ilgisini çekmek için savaş pazarlama argümanlarına başvurmuştur.

serkan uygur deneyim.jpg

Dünya ekonomisinin her sektöründe, yeni girişimcilik ile toplum algısında marka olma bilinci oluşturulmaya çalışılmaktadır.

Marka olabilmek kolay değildir.

Marka olabilmek için, bazı süreçleri oluşturmak ve tamamlamış olmak gerekmektedir.

Bilmemiz gereken en önemli konu, en az on veya onbeş yıllık bir geçmişe sahip olmak, marka olma sürecinde bir başlangıç noktasıdır.

Marka;

  • Güven,
  • Hizmet,
  • Servis ağı,
  • Müşteri temsilciliği,
  • Müşteri etkileşimi,
  • Güler yüz ve Anlayış.

gibi bünyesinde bir çok enstrümanı bulundurmaktadır.

serkan uygur marka deneyimi.jpg

Marka deneyimi, müşteri deneyimi ile bir başlangıç yaratmaktadır.

  • Müşteri güven duyduğu markanın ürününü satınalır,
  • Satın alma sonrasında bir problem ile karşılaşmayacağı marka ürünlerini arar,
  • Firmanın kendisi ile etkileşim kurmasını ve ilgilenmesini

Müşteri deneyimi,

 Müşteri satın alacağı her ürünü,

  • Pazar ekonomisinde dener,
  • Dokunmak, Koklamak, Hissetmek, Görmek, Tatmak ister,
  • Firmanın kendisi ile etkileşim kurmasını ve ilgilenmesini ister.

Elde edeceği tatmin ile satınalma kararını verir.

Marka deneyimi,

Müşteriler, deneyimlediği hizmet ve ürünlerden sürdürülebilir tatmin ve güven duyduklarında, kişilerde marka algısı oluşur (zaman içinde).

Müşteri tatmin olduğu ürünü, her defasında aynı tatmin duygusunu yaşamak için, marka deneyimi sürecinde tekrar ve tekrar sahip olmak ister.

Marka,

  • Marka algısı (brand image),
  • Marka özellikleri (brand attributes),
  • Marka hakkındaki düşünceler (brand attitudes).

Markanın bireylerde yaşattığı deneyimler,

  • Duyusal,
  • Duygusal,
  • Entelektüel,
  • Davranışsal.

Son yıllarda müşterilerin, dijital teknoloji sayesinde, her ürün hakkında, bilgileri bulunmaktadır.

serkan uygur müşteri marka deneyimi.jpg

Yaşanan süreç, insanların piyasa koşulları hakkında bilgilendiği ve harcama yaparken çok daha fazla dikkatli davrandığını bilmekteyiz.

Şirketlerin yaşam koşullarında oluşan davranışsal özellikler karşısında, dijital ortamlara kayarak, ağlarını genişletmektedirler.

Pazar ekosistemini takip etmekte ve gözlemlemekteyim, marka deneyiminin dijital teknoloji ile ilgili çok daha fazla çalışma yapılması gerektiğini düşünüyorum.

Temel sebep,

Müşteriler, satın alacağı ürün ve hizmetleri deneyimlemek ve ikna olmak isterler.

Global sektörler, müşterileri kendilerine çekebilmek ve alışveriş alışkanlıklarını öğrenebilmek adına Neuromarketing tekniklerini uygulamaktadırlar.

serkan uygur deneyim yönetimi.jpg

Marka deneyimi ile oluşacak müşteri davranışlarını gözlemlemektedirler.

Warmarketing (savaş pazarlaması) dönemini yaşadığımız bu süreçte, markaların müşteri karşısında hata yapmak gibi bir lüx leri bulunmamaktadır.

Global sektörde, şirketler; teknoloji, ürün ve hizmet, gıda olmak üzere, bir çok alanda ticari faaliyetlerini sürdürmektedirler.

Toplum, markayı deneyimledikten sonra, duygu ve düşüncelerinde, marka algısı oluşacaktır.

Toplum üyeleri, bir ürün alacakları zaman; duygu ve düşünceleri ile hareket eder.

Şirketlerin, neuromarketing hakkında bilgisi ve çalışmaları olması gerekir.

Marka, yeni bir ürün lansman ettiği zaman, müşterilerini ilgili ürüne koşulsuz satın almaya yönlendirecektir.

Marka deneyim süreçleri,

  • Marka deneyimi nasıl oluşturulur?
  • Marka deneyimi için gereken faktörler?
  • Müşteriler ve Marka deneyimi konumlandırılması?
  • Marka deneyimi uygulanma koşulları?
  • Marka deneyiminin müşterine kattıkları faydalar?
  • Marka deneyimi ve Müşteri deneyimi?
  • Marka deneyiminde süreç yönetimi?
  • Marka deneyiminde olumlu ve olumsuz sonuçlar?
  • Marka deneyimi ve çözüm süreç analizi?
  • Marke deneyimi ve Marka oluşu mu?

Temel alınan konular ve çözümleri geniş ölçüde değerlendirilmesi ve raporlanması gerekmektedir.

Marka deneyimi hakkında, detaylı bilgilenmek ve sektörel analiz için, www.serkanuygur.com.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: