Girişimcilik Pazarlaması

Merhaba Dostlarım,

Uluslararası pazar ekonomisi, her geçen gün değişim yaşamaktadır.

Değişim; çok sürratli ve inovatif gerçekleşmektedir.

serkan uygur girişim.jpg

Geçimiş yıllaradan bildiğimiz Girişimcilik anlayışı, son yıllarda, emek odaklı stratejilerin gelişmesi ile olgunlaştı.

Pazarlama, sistematik olarak global arenada, müşteri etkileşimini fazlası ile güçlendirdi.

Profesyoneller, müşteri iletişiminin yanında, müşteriyi yerinde ziyaret ederek, müşterinin ihtiyacına uygun sunumlar yapmaktadırlar.

Şirketler, müşterilerinin verim odaklı faydasının farkındalar.

serkan uygur girişimci pazarlama.jpg

Şirketler,

  • Girişimcilik yönü kuvvetli,
  • Pazarlama çapa’ları gelişmiş,

yöneticiler ile çalışmak isterler.

Girişimci Pazarlamacılar,

  • Vizyonu gelişmiş,
  • İnovasyon odaklı,
  • Yaratıcı özelliklere sahip yöneticilerdir.

Girişimci,

  • Ekonomik mal ve hizmet üretmek,
  • Pazarlamak için, üretim faktörlerini ele geçirip,
  • Düzenli bir biçimde bir araya getiren,
  • Kar amacı güden,
  • Doğabilecek tüm risklere katlanan kişidir.

Başarılı bir girişimci,

  • Risk almada yeteneğI olan,
  • Piyasanın nasıl işlediğini bilen,
  • Yenilikçi,
  • Know-how üretebilme,
  • Pazarlama becerileri gelişmiş,
  • İşletme yönetimi becerisine sahip,
  • İşbirliği yapma (co-operate) yeteneğI olan kişilerdir.

serkan uygur etkileşim.jpg

Girişimciliğin ilk tanımı,

  • İrlandalı ekonomist Richard Cantillon, 1755,

Girişimci Pazarlama kavramı,

  • 1982 yılında, Chicago’da bir konferansta konuşuldu,

Cantillon,

  • Girişim,
    • Risk unsuru ile ilişkili,
  • Girişimci,
    • Kar odaklı, işi organize eden,
    • İşin riskini üstlenen kişi.

serkan uygur pazarlama.jpg

Girişimci Pazarlamanın Stratejileri,

  • Yenilik Odaklı,
  • Risk Alma,
  • Proaktiflik,
  • Fırsat Odaklılık,
  • Müşteri Yönlülük,
  • Kaynak Kullanımı,
  • Değer Yaratma.

Girişimcilik,

  • Fırsatları değerlendirmek,
  • Kıt kaynaklardan değer yaratmak.

Pazar yapısı,

  • Rekabetin kızışması,
  • Değişen çevre koşulları,
  • Müşteri istek ve ihtiyaçlarındaki değişikliklere hemen tepki verilmesi,
  • İşletmeler için; reaktif ve proaktif bir süreç.

İşletmelerin, sektörde başarılı olmaları,

  • Pazarda fark yaratabilmelerine,
  • Rekabet avantajı elde etmelerine,
  • Değişimleri takip ederek, ayak uydurabilmek,
  • Sürekli yenilenmek,
  • Pazardaki fırsatları değerlendirebilmek,
  • Pazar ekosisteminde öncü olabilmek.

İşletmeler, girişimcilik faaliyetlerini uygularken, sekiz ana katıgoriye ayrılmaktadır.

serkan uygur pazarlama stratejileri.jpg

Şirketlerin, girişimci bir bakış açısına yönetilmesi,

  • Teknolojide yaşanan gelişmeler,
  • Müşteri istek ve ihtiyaçlarındaki hızlı değişimler,
  • Sosyal değerler,
  • Zaman yönetimine bağlı karar verme,
  • Çevresel faktörlerin kontrolü.

Girişimciler,

  • Fikir üretirler, (İnovasyon)
  • Fikir için pazar bulmaya çalışırlar. (Hedef Pazar)

Pazarlama stratejileri,

  • Pazar bölümleme,
  • Hedef pazar belirleme,
  • Konumlandırma.

Ürünler ve hizmetler,

  • Potansiyel müşteri grubuna odaklanılmalı.
  • Geleneksel pazarlama ile girişimci pazarlama arasında pazarlama stratejileri açısından bazı farklılıklar bulunmaktadır.

Farklılıklar hakkında, detaylı bilgilenmek isterseniz, web sitem üzerinden, iletişime geçebilirsiniz.

Girişimcilerin en önemli fark yaratan çalışmaları, niş pazarların belirlenmesidir.

Dünya pazar ekosisteminde, en önemli girişimcilik faaliyetidir.

Geleneksel pazarlamadan, Girişim pazarlamasına geçişteki temel uygulanan bilgiler hakkında, tarafımla iletişime geçebilirsini

Başarılı girişimcilerin, pazar ekonomisindeki yapılandırdıkları bir çok faarklı stratejiler vardır.

  • Girişimci pazarlama stratejilerinde uygulanan yöntemler, bir kaç aşamada gerçeklerşir.

Stratejik yöntemlerde temel amaç, şirketlerin kar maksimasyonunu elde etmeleridir.

  • Geleneksel pazarlamadan girişimci pazarlamaya geçişte avantajlı uygulamalar bulunmaktadır.
  • Pazar ekosisteminde, çeşitli Girişimci Pazarlama Tanımları yer almaktadır.
  • Geleneksel Pazarlama ile Girişimci Pazarlamanın karşılaştırılması yapılmıştır.
  • Girişimci Pazarlama davranışları ve özellikleri, bir kaç başlık altında açıklanır.

Girişimcilik pazarlaması hakkında, detaylı bilgi için, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişime geçebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: