AI Re-Marketing, Gelecek Nesil Yeniden Konumlandırma

Merhaba Dostlarım,

Hayatımıza, AI Re-Marketing girmesi ile, gelecek nesil yeniden konumlandırma ile karşı karşıya.

Geçmişten bugüne kadar uygulanan, re-marketing çalışmaları, sil baştan mı yapılıp uygulanacak.

Pazarlama sisteminin, 1930’ lu yıllarda hayatımıza girmesi ile, bir çok pazarlama ve satış modellerinde entegrasyon yaşandı.

Stratejik Pazarlama Yöntemleri oluşturuldu.

  • Geleneksel Pazarlama Yöntemleri,
  • Modern Pazarlama Yöntemleri,
  • Sosyal Mecra Pazarlama Yöntemleri,
  • Dijital Pazarlama Yöntemleri,
  • Yapay Zeka Pazarlama Yöntemleri.

Dijital teknolojinin, ilgi çekiciliği arttıktan sonra şirketler, tüketici algısında dizayn modellemeleri uygulamaya başladılar.

Şirketler, ürünlerinin temel ve yeni dizayn edilmiş özelliklerini, tüketicilerin kullanımına sundu.

Yeni nesil olarak bildiğimiz, gelecek nesil re-marketing dönemine girmeye başladık.

Gelecek nesil,

Bu neslin en önemli özelliklerinden birisi, yapay zeka yeniden konumlandırması (artifical intelegant re-marketing).

Geçmişte yaşanılan her dalgalanmada şirketler, sert geçiş değil, yumuşak geçiş ile, yaşanan şartlara uyum gösterdiler.

2013, 2018, 2020 ve 20..   yıllarından itibaren, yapay zeka teknolojisi, hayatımızın her adımında karşılaştık ve yeni modellemeler, yapay zeka süreçlerine bağlı olarak entegre ediliyor.

Bu süreç içerisinde; toplum ihtiyaçları başta olmak üzere, tüketici gruplarına yönelik, ürün ve hizmet modelleri oluşturuluyor.

Ürün ve hizmetler,

İlgili ürün ve hizmetler; yapay zeka tarafından analiz edilerek ve her bir BİREYE, dijital mecraları kullanım alışkanlıklarına göre, kişiye özel yönlendirmeler yapılandırılıyor.

Bu yönlendirme süreçleri,                                          

Kullanım alışkanlıkları göz önünde bulundurularak,

Müşteri deneyimi yol haritası döngüsünde,

  • Müşterilerin ilgi ve beğenisine göre reklam verilmesi,

Reklamların gereksiz ve çöp olması engellenip, hedef pazarlama (targetmarketing) uygulanması.

  • Web sitesi ziyaretleri,

Toplum bireylerinin hangi konulara ilgisi var ise, sistem tarafından otomatik olarak, ilgili siteye yönlendirilmesi.

Yenilikler hakkında direk bilgilendirilmesi.

Şirketler, AI Re-Marketing için kendi bünyelerinde özel çalışmalar yapmaktadırlar.

Global ekosistemde, her şirket için en önemli süreç, max kar elde etmek ve müşteri memnuniyeti sağlayıp, sadık müşteriler yaratmaktır.

Şirketler, ürettikleri ürünleri piyasaya sunup, talep yaratmak ve talebi daha fazla arttırmak isterler.

Talep yaratmak için yapmaları gereken sürdürülebilir politikalar üretmektir.

En önemli yapısal yaklaşım, teknoloji entegrasyonu hedef alınıp; yer, zaman ve koşullara bağlı olarak re-marketing uygulamaları gerçekleştirmektir.

Re-marketing uygulaması, belirli zaman dilimlerinde palan ve programlar çerçevesinde gerçekleştirilmesi gerekir.

Global şirketler, genelde yıl içinde, 1 veya 2 kere re-marketing süreçlerini uygular.

Temel odak noktası,

Tüketici gruplarının algısını yenilemek ve yeni ürünlere karşı talep yaratmaktır.

İnsan davranışlarının etkilenmesi ve satın alma davranışının tetiklenmesinde, neuromarketing önemli bir görev üstlenir.

Neuromarketing süreçlerini, ne kadar verimli uygularsak, ticari hayatta gelir arttırıcı iş hacimleri yakalarız.

Geçmişte, bir araba satın almadan önce, araba ile test sürüşü yapar, deneyim elde ederdik. Elde ettiğimiz deneyim, bizi tatmin etmişse, satın alma kararı verirdik.

Günümüzde, yeni dizayn edilmiş otomobiller, yüksek teknolojik donanım ile standart haline getirilmiştir.

Otomobil almak isteyen kişiler, otomobil hakkında bir deneyim yaşamak istediklerinde, test sürüşlerini arttırılmış sanal gerçeklik ile yaparak, gerçek bir deneyim yaşamaktalar.

AI Re-Marketing, Gelecek nesil yeniden konumlandırma hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz, www.serkanuygur.com.tr adresinden, iletişim formunu doldurmanız yeterli olacaktır.

 

 

Serkan UYGUR

Marketing Communication (MA)

Marketing and Sales Analysis Consultant

One Comment on “AI Re-Marketing, Gelecek Nesil Yeniden Konumlandırma

  1. Geri bildirim: Gelecek Nesil Dijital Pazarlama Terimleri, 2020, 20.. Yıllar, Next Generation Digital Marketing Terms | Serkan UYGUR

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: